jak rozebrać deskę rodzielczą w 323c

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez gregory_ » 28 mar 2010, 22:05

witam
przekopałem posty ale nie znalazłem instrukcji rozebrania deski rozdzielczej w 323c. tak naprawdę chcę wymienić tylko plastik pod poduszka powietrzną pasażera ale bez zdjęcia deski nie da sie tego zrobić. moze ktos podpowie jak rozebrać deske ew. napisze czy juz ktoś to opisywal na forum.
Początkujący
 
Od: 20 mar 2010, 22:50
Posty: 14

Postprzez Leszek » 28 mar 2010, 22:11

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=51916

Zdjęcia co prawda nie działają, ale poczytaj.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez gregory_ » 19 kwi 2010, 10:36

Witam. Poradziłem sobie z rozebraniem i ponownym zmontowaniem deski rozdzielczej w 323c. Jeśli ktoś kiedyś będzie potrzebował wskazówek jak sie do tego zabrać to napewno pomogę. Mam też kilka zdjęć z całej operacji.


pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 mar 2010, 22:50
Posty: 14

Postprzez zesiu » 6 maja 2010, 19:41

to wstaw jakieś fotki i opis
tez mnie czeka rozbiórka
zesiu
 

Postprzez kadam » 16 maja 2010, 16:21

gregory_ Ile czasu zajęło Ci rozebranie i złożenie deski?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2005, 09:45
Posty: 20
Skąd: w.dolnośląskie
Auto: 323C BA 1.8 BP `95

Postprzez gregory_ » 16 maja 2010, 19:59

opisze wszystko w weekend, zdjec niestety nie mam tak krok po kroku ale coś wrzuce. to zadna filozofia, jestem amatorem i w 2,3 h deche sciagnalem samodzielnie. troche gaf zrobilem przy montazu ale opisze na co zwrocic uwage. do weekendu

pozdrawiam
g.
Początkujący
 
Od: 20 mar 2010, 22:50
Posty: 14

Postprzez maniaco » 18 maja 2010, 22:37

gregory_, czekam(y) na info ;).
Jeszcze jakbyś mógł opisać to w dosyć prosty sposób, bez skrótów,tylko powoli.
Byłbym też wdzięczny, gdybyś miał ogólną fotkę deski i oznaczył miejsca, w których/pod którymi są śrubki ;)
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 22:11
Posty: 67
Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD

Postprzez gregory_ » 20 maja 2010, 08:56

tak jak pisałem, w najbliższy weekend wszystko zrobię, postaram sie czytelnie i zrozumiale:)
Początkujący
 
Od: 20 mar 2010, 22:50
Posty: 14

Postprzez gregory_ » 24 maja 2010, 20:43

Witam

Obiecana relacja z rozbierania deski w 323c dopiero dzisiaj ale lepiej pozno niż wcale. Od czego zaczynamy...:
– rozbieramy konsole dzwignia hamulca ręcznego, dwa wkręty od strony foteli, konsola nachodzi na konsole z dzwignią zmiany biegów, tam jest chyba zatrzask plastikowy
– odkręcamy gałkę dzwigni zmiany biegów a z obudowy kokpitu na wysokości pedałów z obu stron wyciągamy plastikowe kołki
– wyciągamy z kokpitu centralnego uchwyt na napoje (zatrzask plastikowy) i kieszeń na dokumenty (też zatrzask)
– już nie pamiętam dokładnie ale chyba w tym momencie konsole dzwigni zmiany biegów możemy ściągnąć, nie pamiętam jak jest z zapalniczką, na pewno trzeba rozpiąć jej kostkę. U mnie na zdjęciach widać jeszcze jedna kostke ale to jest imobiliser, który mam koło zapalniczki.
– pokazuja nam się dolne wkręty, które mocują obudowę systemu went., przycisków i zegarów głównych – odkręcamy. Poniżej są 2 inne wkręty mocujące konsolę główną, też odkręcamy
– rozbieramy obudowę stacyjki, góra z dołem jest chyba zatrzaśnięta, na wszelki wypadek sprawdzcie czy nie ma wkrętów – nie pamiętam. Równocześnie sciagamy schowek po stronie pasażera, kilka wkrętów – banał
– po sciągnięciu obudowy pokażą się dolne wkręty mocujące obudowę zagarów – odkręcamy. Równoczesnie pokazuje się mocowanie kolumny kierownicy do deski rozdzielczej, odkręcamy od spodu kluczem nasadowym, kolumne z kierownicą opieramy na siedzeniu kierowcy
– możemy sciągnąc obudowę zegarów pamiętając, że po lewej skrajnej i po prawej mamy w obudowę wpięte kostki od przycisków i potencjometrów, awaryjnego i zegara. Dodatkowo nad zegarami obudowa jest na 2 zatrzaskach i szpilce w środu – wszystko ściągamy b. delikatnie. Przy okazji sciagamy plastiki na słupkach przednich, wkręt jest pod zaślepką w okolicach głowy natomiast do deski rozdzielczej idą zatrzaski, też sciagamy b. delikatnie – 2 zatrzaski urwałem-co nagle to po diableJ
– teraz układ grzewczo-wentylacyjny, sciagamy suwaki – są nałożone na wcisk, po prostu wyciągamy z trzpieni, sciagamy panel, z dołu konsoli sterującej ściągamy plastikową obudowę (biała). Pozniej przy wyciąganiu deski jest troche kombinowania, czesc linek trzeba zdjąć z trzpieni obrotowych ale niczego nie musimy rozpinać!!!, uwazajcie na trzpienie suwakowe – pod spodem maja kulke na sprezynie i to być może trzeba będzie sciagnac a kulke latwo zgubic. Dalej rozpinamy kostke z klimy. UWAGA – ja mam panel suwakowy, wiem ze chyba pozniej były przyciski – wiec może to inaczej wygladac.
– odkręcamy zegary, uwaga na kostki z tylu, są 3 w formie grzebienia i nic wiecej – zadnych linek nie ma
– do demontażu dechy najlepiej w całości rozkręcić stelaż kokpitu centralnego na dole po obu stronach są po 2 śruby, na górze w środku stelażu kokpitu teżsą po 2 śruby. Najlepiej wszystko rozkręcić żeby było pole do manewru bo zostawiamy cały panel grzewczy i sciagajac deske panel musimy przez nią przecisnąć. Stelaż kokpitu po rozkręceniu kładziemy możliwie najniżej – ja go nie usuwałem całkowicie – nie chcialo mi się już rozpinac centralki sterujacej na dole.
– po prawej stronie na dole przy drzwiach pasażera pod schowkiem jest platikowa obudowa osłaniająca m.in. kostę łączącą poduchę pasażera i pas z napinaczem (jest to widoczne na którymś zdjęciu) wszystko rozpinamy i przewód od poduchy tez sciagamy z zatrzasków. Możemy deche sciagnac z poduchą ale będzie cięzka wiec sugeruje odkręcić od spodu poduche i wyjąć. Przy okazji po skrajnej prawej części dechy, własnie w okolicach kostek poduchy i pasa po prawej stronie jest na cienkim przewodzie masa przykręcona do dechy – odkręcamy
– z góry dechy, z centralnego miejsca pod szybą (foto z kotemJ sciągamy zaslepke i odkręcamy nakrętke. Główne mocowanie dechy jest po skrajnych lewej i prawej koło drzwi, po 2 śruby. Oczywiście zanim je zobaczymy sciagamy plastikowe obudowy na desce (zatrzaski). Odkręcamy te śruby – troche ekwilibrytki będzie ale nasadką z terkotką bez problemu sobie poradzicie.
– ściągamy linke od ciegna maski, tam tez wypinamy z zatrzasków dużą kostkę przymocowana do dechy
– jeśli czego nie pominałęm (a pewnie pominałęm) decha jest gotowa do ściągnięcia. Bez poduchy pasażera ściągnie ją nawet średniosilna baba – pamiętajmy, że pod deską są jeszcze wiązki – nie pamietam już ile ich jest. Generalnie deche sciagamy powoli, na raty, i co najwaznieje – uwaga na panel grzewczy, on może zostac ale deche sciagamy wlasnie zostawiajac panel na swoim miejscu.

Hmm..... jestem amatorem i amatorsko to opisalem ale może w minimalnym stopniu pomoze to komuś przy rozbiorce – gdyby coś służe pomocą: grzegorz.surma@op.pl

Tu powinny być foty:

http://img338.imageshack.us/slideshow/w ... =des1o.jpg

dzięki Borys za podpowiedź!
Ostatnio edytowano 26 maja 2010, 08:37 przez gregory_, łącznie edytowano 3 razy
Początkujący
 
Od: 20 mar 2010, 22:50
Posty: 14

Postprzez Borys » 24 maja 2010, 21:25

najlepiej umieścić na bezpłatnym serwerze, polecam http://www.imageshack.us/ i potem adresy zdjęć wkleić tu ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323