Problem z uruchomieniem ciepłego silnika
Strona 1 z 1
Witam użytkowników Mazdy. Mam Mazdę 626 DITD 2.0 1998r. Problem występuje kiedy chcę odpalić gorący silnik – samochód nie da się uruchomić. Co to może być?
-
Johny z Oklahomy
Jeżeli problem pojawia się tylko na ciepłym, a zimny silnik odpala bez problemu to może być pierwsza oznaka awarii pompy wtryskowej. Przyjrzyj się czy przypadkiem na desce nie miga Ci kontrolka świec żarowych w trakcie jazdy. Może sygnalizować jakąś usterkę.
Polecam lekturę Poradnika użytkowników silników diesla:
viewtopic.php?f=90&t=65171
Poczytaj też dział Diesel, szczególnie w części dotyczącej silnika DITD.
Problem jaki opisujesz pojawiał się wielokrotnie – niestety najczęściej kończyło się to remontem pompy.
Pozdrawiam
Polecam lekturę Poradnika użytkowników silników diesla:
viewtopic.php?f=90&t=65171
Poczytaj też dział Diesel, szczególnie w części dotyczącej silnika DITD.
Problem jaki opisujesz pojawiał się wielokrotnie – niestety najczęściej kończyło się to remontem pompy.
Pozdrawiam
- Od: 3 lut 2009, 22:55
- Posty: 37
- Skąd: Zamość/Warszawa
- Auto: 626 GW 2.0 DITD 1999r
Dziękuję za informacje że to może być pompa. Z ciekawości sprawdziłem kody błędów. Na początku tylko raz się wyświetlił błąd 22, potem powtarzały się w kółko 11 i 16. Co one oznaczają ?
-
Johny z Oklahomy
Jak poleję pompę zimną wodą to odpala na dotyk. To może być jakiś czujnik ? Czy raczej sama pompa ?
-
Johny z Oklahomy
nie będę zaczynał nowego wątku i na początku zaznaczę, że użyłem opcji szukaj i nie znalazłem rozwiązania.
Przeryłem też temat: poradnik silników diesla i inne podobne – bez skutku.
Problem mam ten sam co Koledzy powyżej: duuuże kłopoty z uruchomieniem ciepłego silnika DiTD po kilkudziesięciominutowym postoju. Wszytko wraca do normy jak silnik ostygnie. Wtedy odpala bez problemu.
Auto od samego początku nie ma takiej mocy jak TDiesel, ale do tego się przyzwyczaiłem.
Problemy z odpalaniem pojawiły się bardzo nagle, praktycznie z dnia na dzień. W związku z tym, nie wierzę, żeby powodem była zużyta pompa wtryskowa – w takim przypadku sytuacja powinna się stopniowo pogarszać, aż do całkowitego braku możliwości odpalenia silnika. Jeżdżę autem ponad 3 lata i żadnej różnicy nie widziałem aż do początku marca br.
Zaznaczę też, że kontrolka świec nie mruga w czasie jazdy, ale pojawił się błąd:
0216 – Injection Timing Control Circuit Malfunction – usterka obwodu kontroli czasu wtrysku??? (tak sobie na szybkiego przetłumaczyłem) – wg opinii na forum – to może być wszystko....
TCV suchy, SPV suchy, bezpieczniki w okolicy przedniego lewego nadkola – OK.
Pytanie kieruję do znawców tematu, a nie do doradców typu: "wyślij do Mabi"
Czy jest ktoś, kto rozwiązał taki problem i jest w stanie stwierdzić jaki był powód awarii?
Osobiście stawiam na elektrykę/elektronikę, a nie na mechaniczne zużycie pompy.
Jak widać po postach, temat jest raczej typowy i nie chce mi się wierzyć, żeby nikt go nie rozwiązał. Jeżeli ktoś robił w Mabi to niech napisze co DOKŁADNIE wymienili.
Przeryłem też temat: poradnik silników diesla i inne podobne – bez skutku.
Problem mam ten sam co Koledzy powyżej: duuuże kłopoty z uruchomieniem ciepłego silnika DiTD po kilkudziesięciominutowym postoju. Wszytko wraca do normy jak silnik ostygnie. Wtedy odpala bez problemu.
Auto od samego początku nie ma takiej mocy jak TDiesel, ale do tego się przyzwyczaiłem.
Problemy z odpalaniem pojawiły się bardzo nagle, praktycznie z dnia na dzień. W związku z tym, nie wierzę, żeby powodem była zużyta pompa wtryskowa – w takim przypadku sytuacja powinna się stopniowo pogarszać, aż do całkowitego braku możliwości odpalenia silnika. Jeżdżę autem ponad 3 lata i żadnej różnicy nie widziałem aż do początku marca br.
Zaznaczę też, że kontrolka świec nie mruga w czasie jazdy, ale pojawił się błąd:
0216 – Injection Timing Control Circuit Malfunction – usterka obwodu kontroli czasu wtrysku??? (tak sobie na szybkiego przetłumaczyłem) – wg opinii na forum – to może być wszystko....

TCV suchy, SPV suchy, bezpieczniki w okolicy przedniego lewego nadkola – OK.
Pytanie kieruję do znawców tematu, a nie do doradców typu: "wyślij do Mabi"
Czy jest ktoś, kto rozwiązał taki problem i jest w stanie stwierdzić jaki był powód awarii?
Osobiście stawiam na elektrykę/elektronikę, a nie na mechaniczne zużycie pompy.
Jak widać po postach, temat jest raczej typowy i nie chce mi się wierzyć, żeby nikt go nie rozwiązał. Jeżeli ktoś robił w Mabi to niech napisze co DOKŁADNIE wymienili.
- Od: 2 sty 2007, 16:53
- Posty: 31
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi
Napisałeś "Problemy z odpalaniem pojawiły się bardzo nagle, praktycznie z dnia na dzień. W związku z tym, nie wierzę, żeby powodem była zużyta pompa wtryskowa" niestety się mylisz, u mnie tak się stało z dnia na dzień, kupiłem pompę i teraz nie dość że zapala błyskawicznie, mniej pali to jeszcze ma więcej mocy. Co do reperacji pompy to koszta są nieokreślone, przynajmniej mi nikt z góry nie chciał powiedzieć ile to bedzie kosztowało, może 2 tysiaki może 3 może i więcej.
- Od: 7 sie 2006, 18:33
- Posty: 19
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 1998r.kombi
pytałeś co ci zrobili w pompie?
Czy tylko: regeneracja pompy.
A czy zrobili faktycznie regenerację głowicy, czy wymienili jakiś zawór czy może tylko przeczyścili, to już nie dopytałeś, tylko wyłożyłeś grzecznie 3-4kpln?
Czy tylko: regeneracja pompy.
A czy zrobili faktycznie regenerację głowicy, czy wymienili jakiś zawór czy może tylko przeczyścili, to już nie dopytałeś, tylko wyłożyłeś grzecznie 3-4kpln?
- Od: 2 sty 2007, 16:53
- Posty: 31
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi
Jeżeli mnie pytasz to pisałem że kupiłem pompę bo jakoś przed reperacją nikt nie chciał określić górnej granicy kosztów. Pompę kupiłem za 1800 zł. z pisemną gwarancją (było i taniej na Allegro oczywiście, ale kupiłem od sprzedawcy który znajduje się blisko mnie) na chyba 3 miesiące, w dodatku miałem mozliwość wymiany na drugą w razie jak ta by nie działała. Zdecydowałem się na zakup pompy a nie regeneracją ze względu na nie ufaność do fachofców, bo przecież nigdy nie będę pewien co oni tak naprawdę tam wymienili, sprawdzenie tego jest niemożliwe.
- Od: 7 sie 2006, 18:33
- Posty: 19
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 1998r.kombi
tak,
widziałem, że wymieniłeś ale w dalszej części posta pisałeś jakbyś naprawiał.
I to jest właśnie to co mnie też martwi: pseudofachowcy, którzy wyciągają kapuchę od niewiedzącego klienta.
Też szukam cały czas pompy, ale łatwo nie jest.
ps. moja mazda jest to sprzedania, w dziale ogłoszeń
za baaaardzo niskie pieniądze
widziałem, że wymieniłeś ale w dalszej części posta pisałeś jakbyś naprawiał.
I to jest właśnie to co mnie też martwi: pseudofachowcy, którzy wyciągają kapuchę od niewiedzącego klienta.
Też szukam cały czas pompy, ale łatwo nie jest.
ps. moja mazda jest to sprzedania, w dziale ogłoszeń
za baaaardzo niskie pieniądze
- Od: 2 sty 2007, 16:53
- Posty: 31
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi
Koledzy moi szanowni. U mnie powodem nieodpoalania na cieplym silniku byl tylko i wylacznie zawor SPV. U mnie koszt wyniosl 3500. Ponoc trzeba bylo programowac komputer ,pompe i pewnie fotel
Pompa po wymontowaniu przez ASO powedrowala do MABI czas okolo tygodnia do odbioru samochodu. Teraz odpala od dotkniecia i idzie o niebo lepie –(na dwojce dym z opon). Osobiscie polecam kupno zaworu SPV i wymiane samemu bo nic nie trzeba programowac koszt o ponad polowe nizszy. Dla scislosci sprawdz czy jak bedziesz krecil pare razy to odpali -bo u mnie tak bylo. Milej jazdy.
-
grand237
moje padło zostalo naprawione za kwotę 1700zł (używana pompa + robocizna). Trochę ryzyka, ale się opłacało. Okazało się, że moja pompa była uszkodzona/zużyta, ale SPV miała sprawny, a kupiona odwrotnie – SPV zdechł, za to reszta OK.
Tak więc z dwóch pomp zmontowałem jedną i auto chodzi. A właściwie to stoi i czeka na szczęśliwego nabywcę.....
Tak więc z dwóch pomp zmontowałem jedną i auto chodzi. A właściwie to stoi i czeka na szczęśliwego nabywcę.....
- Od: 2 sty 2007, 16:53
- Posty: 31
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6