Mazda 323F BA, centralny zamek z pilota. Różne pytania i problemy
ja sie tutaj podłącze:
po ziemie przestał mi działać zamek w bagażniku
nie zamyka/otwiera sie z pilota, jezeli wloze kluczyk do zamka w bagazniku to zamknie i otworzy (4drzwi+bagażnik) a z pilota zamyka tylko 4 drzwi
co może być przyczyna
? w bagażniku pozycja powinna byc taka | (pion) tak ? bo w lewo/prawo otwiera/zamyka
po ziemie przestał mi działać zamek w bagażniku
jaaco napisał(a):Próbowałem przed chwilą dokładnie tak jak napisałeś i nic :/
Przy 3 kroku przycisk na otwartych drzwiach nie odbił, a zdaje mi się, że kiedyś odbijał
Czy w ogóle mój pilot jest oryginalny z Mazdy czy jakiś dojcz sobie założył jakąś podróbę? Oto zdjęcie (marna jakość bo z telefonu ;]): http://yfrog.com/hqzdjcie008myj
Tak to jest oryginał, to już wiesz
Sprawdzałeś czy pilot w ogóle działa? Opis jak sprawdzić jest kilka postów wyżej.
Jeżeli central ci nie odbija to niestety nie wiem jak ci pomóc.
EDIT:
Przypomniało mi się jeszcze coś: ponieważ nasze piloty są na podczerwień to niestety nie mają zbyt dużego zasięgu i musisz celować w czujnik (znajduje się na środku podsufitki przy lampkach), może za daleko odszedłeś i nie miał zasięgu.
Jeżeli to nie to to może pomoże ci inna metoda, jest opisana tutaj.
PS.
Jeżeli ten pilot nadal nie będzie Ci działał to odezwij się na PW, chętnie go odkupię od Ciebie, bo mi zginęła ta śrubka przy rozkręcaniu i teraz nigdzie takiej nie mogę dostać, nawet u zegarmistrza
lukasssss1 napisał(a):po ziemie przestał mi działać zamek w bagażnikunie zamyka/otwiera sie z pilota, jezeli wloze kluczyk do zamka w bagazniku to zamknie i otworzy (4drzwi+bagażnik) a z pilota zamyka tylko 4 drzwi
co może być przyczyna
? w bagażniku pozycja powinna byc taka | (pion) tak ? bo w lewo/prawo otwiera/zamyka
U mnie to zawsze tak wyglądało tzn central otwierał tylko drzwi a bagażnik i tak musiałem otwierać ręcznie. Może wystarczy się przyzwyczaić
A tak na serio to może po prostu gdzieś się coś odłączyło np. w zamku przy bagażniku. Przy otwieraniu posłuchaj czy coś słychać w bagażniku, może dźwignia się poluzowała (wysunęła) – to tylko moje przypuszczenia, bo nie wiem dokładnie jak jest zbudowany ten mechanizm.
Pilot działa, sprzedawać go nie chcę bo zamierzam dojść z nim do porządku żeby była gitara 
Jutro spróbuję tym drugim sposobem, kiedyś rozebrałem niby te oświetlenie przy którym ma być czujnik i z tego co pamiętam jakoś go nie widziałem, może za słabo szukałem
A z tą odległością to na pewno nie było za daleko bo siedziałem na miejscu kierowcy ;]
Jutro spróbuję tym drugim sposobem, kiedyś rozebrałem niby te oświetlenie przy którym ma być czujnik i z tego co pamiętam jakoś go nie widziałem, może za słabo szukałem
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
A ja się nadal będę upierał, że najlepszym sposobem jest dołożenie nowego sterownika. Choćby dla funkcji mrugania światłami, kiedy w nocy na hipermarketowym parkingu szukamy własnego auta... Nowy sterownik będzie tez miał o niebo lepszy zasięg, funkcję alarmu, otwierania bagażnika, domykania szyb, itp. itd. szmery bajery. Kosztuje grosze a montaż jest dziecinnie prosty. Nie uważacie, że przykra jest sytuacja, kiedy to niby macie sterowanie pilotem a musicie się gimnastykować szukając odpowiedniego punktu a pilot i tak działa ledwo z 1 metra?
Jakiś tam podpis Leszka :P
@KiRi
jaka kupiles to centralke dokladnie ?
nie znalazlem nigdzie modelu i firmy a linki do aukcji allegro juz nie dzialaja
jaka kupiles to centralke dokladnie ?
nie znalazlem nigdzie modelu i firmy a linki do aukcji allegro juz nie dzialaja
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
Witam, jestem nowy także od razu proszę o wyrozumiałość. Mam mazde 323f 1.5 z 95r. Posiadam zamek centralny na kluczyk i postanowiłem przerobić go żeby otwierał się z pilota. Kupiłem na allegro takie cudo:
http://moto.allegro.pl/item950560586_vw ... zoryk.html Podłączenie jest proste oprócz 2 kabli..
Mam problem z podłączeniem a mianowicie: ze sterownika kupionego na allegro wychodzą (między innymi) 2 kable (biały oraz biało-czarny). Biały podaje impuls +12V po naciśnięciu na pilocie "zamknij" a biało-czarny podaje również +12V po naciśnięciu na pilocie "otwórz".
obydwa te kable podłączyłem pod dwa przewody które wychodzą od tylnej części wkładki zamka i wtedy działała tylko funkcja "otwórz" ale po naciśnięciu "zamknij" auto już się nie zamyka. Jak podłączyć te dwa przewody żeby otwierało i zamykało auto? Z góry dziękuję za pomoc.

Mam problem z podłączeniem a mianowicie: ze sterownika kupionego na allegro wychodzą (między innymi) 2 kable (biały oraz biało-czarny). Biały podaje impuls +12V po naciśnięciu na pilocie "zamknij" a biało-czarny podaje również +12V po naciśnięciu na pilocie "otwórz".
obydwa te kable podłączyłem pod dwa przewody które wychodzą od tylnej części wkładki zamka i wtedy działała tylko funkcja "otwórz" ale po naciśnięciu "zamknij" auto już się nie zamyka. Jak podłączyć te dwa przewody żeby otwierało i zamykało auto? Z góry dziękuję za pomoc.
- Od: 11 lis 2008, 15:08
- Posty: 47
- Skąd: Rejowiec
- Auto: mazda 323F BA 1,5 95r +gaz
dodam jeszcze ze gdy podłączyłem te dwa przewody pod sam jeden siłownik drzwi to otwierał się i zamykał z pilota tak jak powinno być...
- Od: 11 lis 2008, 15:08
- Posty: 47
- Skąd: Rejowiec
- Auto: mazda 323F BA 1,5 95r +gaz
Firlej opamiętaj się.
Co ty tworzysz
Masz podpiąć przewód żółty i żółty z czarnym z centralki do MASY a nie do + 12 i dzięki temu na białym i biało czarnym masz masę i tak właśnie jest sterowany central u nas w Madziach MASĄ kpw.
Pozdrawiam
Co ty tworzysz
Masz podpiąć przewód żółty i żółty z czarnym z centralki do MASY a nie do + 12 i dzięki temu na białym i biało czarnym masz masę i tak właśnie jest sterowany central u nas w Madziach MASĄ kpw.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
Dzięki bardzo za pomoc gregorius. Mam jeszcze jedno pytanie: gdzie podłączyć ten biały i biało czarny? Może być podłączony pod ten przełącznik który jest do zamykania/otwierania auta od środka (znajduje się nad sterowaniem szybami, w kostce są 2 kable) podpisany "DOOR LOCK" ? Czy gdzieś indziej?
- Od: 11 lis 2008, 15:08
- Posty: 47
- Skąd: Rejowiec
- Auto: mazda 323F BA 1,5 95r +gaz
sterownik od centralnego (o ile dobrze pamiętam to chyba taka zielona kosteczka) masz pod plastikami, w nogach po prawej od strony pasażera.
Najlepiej to powinieneś się wpiąć właśnie w ten sterownik.
było o tym na forum, poszukaj
Najlepiej to powinieneś się wpiąć właśnie w ten sterownik.
było o tym na forum, poszukaj
pǝǝdsɐpzɐɯ
- Od: 22 gru 2007, 13:11
- Posty: 79
- Skąd: WWL : Wołomin
- Auto: 323F BA '97 1.5 16V
Noble Green
może być przy samym włączniku w drzwiach jeżeli już dotarłeś tam z kablami.
Do samego sterownika nie ma najmniejszego sensu się dobierać bo potem tylko nie potrzebne metry kabla do kierunków.
najlepsze jest wpięcie za skrzynką bezpieczników tam jest wszystko kierunki sterowanie zamkiem + i masa.
Pozdrawiam
Do samego sterownika nie ma najmniejszego sensu się dobierać bo potem tylko nie potrzebne metry kabla do kierunków.
najlepsze jest wpięcie za skrzynką bezpieczników tam jest wszystko kierunki sterowanie zamkiem + i masa.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
gregorius 323 F napisał(a):..Do samego sterownika nie ma najmniejszego sensu się dobierać bo potem tylko nie potrzebne metry kabla do kierunków...
Nie musisz przecież umieszczać centralki obok sterownika o którym pisałem wyżej... wystarczy jeden kabel przepuścić, a na pewno jest to mniej problemowe niż przebijać się z kablem do drzwi
pǝǝdsɐpzɐɯ
- Od: 22 gru 2007, 13:11
- Posty: 79
- Skąd: WWL : Wołomin
- Auto: 323F BA '97 1.5 16V
Noble Green
Kupiłem coś podobnego (scyzoryk) tylko na innej aukcji i inna firma....
Pamięta ktoś pod jaki kolor przewodu podpięte są światła awaryjne i w którym miejscu można się podpiąć najlepiej/najwygodniej ?
Pozdrawiam
Pamięta ktoś pod jaki kolor przewodu podpięte są światła awaryjne i w którym miejscu można się podpiąć najlepiej/najwygodniej ?
Pozdrawiam
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
kolego gejzer firlej pisał że już i tak przebił się do drzwi.
Nie czytacie dokładnie tego co powyżej napisałem wszystkie podłączenia można złapać w okolicy skrzynki bezpieczników .
Kierunki w lewym progu przewód jeśli dobrze pamiętam zielony z żółtym i zielony z czerwonym paskiem.
Pozdrawiam
P.S. sterowanie centralnym jest w małej wtyczce na przeciwnej ściance niż gniazda bezpieczników w skrzyneczce bezpieczników.
Nie czytacie dokładnie tego co powyżej napisałem wszystkie podłączenia można złapać w okolicy skrzynki bezpieczników .
Kierunki w lewym progu przewód jeśli dobrze pamiętam zielony z żółtym i zielony z czerwonym paskiem.
Pozdrawiam
P.S. sterowanie centralnym jest w małej wtyczce na przeciwnej ściance niż gniazda bezpieczników w skrzyneczce bezpieczników.
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
Problem już rozwiązany, dzięki wszystkim za pomoc. Wcześniej tylko podłączyłem się we wtyczkę w drzwiach ale na "krótko" i bez ukrywania kabli. W końcu podłączyłem się pod kostkę tak jak radził gejzer. Wszystko ładnie śmiga i jestem heppy:) pozdrawiam wszyskich
- Od: 11 lis 2008, 15:08
- Posty: 47
- Skąd: Rejowiec
- Auto: mazda 323F BA 1,5 95r +gaz
flashmaniac napisał(a):Kupiłem coś podobnego (scyzoryk) tylko na innej aukcji i inna firma....
Pamięta ktoś pod jaki kolor przewodu podpięte są światła awaryjne i w którym miejscu można się podpiąć najlepiej/najwygodniej
chyba zielono-czarne w progu kierowcy, ale to nie jest powiedziana że do migaczy masz podpiąć równie dobrze możesz pod postoje to podłączyć i nawet ciekawy efekt tego jest...
- Od: 22 wrz 2009, 10:27
- Posty: 120
- Skąd: Mikołów
- Auto: Lexus IS200
No ja też właśnie myslałem pod postój się podłączyć:) A jeżeli pod kierunki to pod awaryjne najlepiej? I to przed przerywaczem chyba trzeba podpiąć bo ten sterownik ma wbudowany przerywacz... Mógłby ktoś opisać jak najlepiej to podłączyć (chodzi mi o same kiarunki żeby sygnalizowały otwarcie/zamkniecie- w sterowniku BX20 to jest brązowy kabel i podaje +)
- Od: 11 lis 2008, 15:08
- Posty: 47
- Skąd: Rejowiec
- Auto: mazda 323F BA 1,5 95r +gaz
weź skocz do marketu po próbnik w śrubokręcie gdzie jeden koniec podpinasz na żabce pod mase kosztuje to 1,5zł a bardzo ułatwia życie:D jak sobie podłączałem to właśnie w progu znalazłem wszystkie kable oprócz stałego+ i + po zapłonie. Ja miałem 2 kable jeden pod prawy migacz drugi pod lewy
- Od: 22 wrz 2009, 10:27
- Posty: 120
- Skąd: Mikołów
- Auto: Lexus IS200
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości