Operowanie sprzęgłem w RX-8

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez 3eci » 23 mar 2010, 23:43

Witam, chcialbym poruszyc ten temat. Jak wy zmieniacie sprzeglo? czy zdaza wam sie jezdzic na polsprzegle ? Moze macie jakies doswiadczenia, jak operowac sprzeglem zeby przedluzyc jego zywotnosc.

Ktos jezdzi wciskajac sprzeglo do konca ?
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2010, 02:31
Posty: 135
Auto: Mazda RX-8 [231 PS]

Postprzez Retro » 24 mar 2010, 01:19

3eci napisał(a):czy zdaza wam sie jezdzic na polsprzegle ?

Niestety tak... w Warszawie często nie da się inaczej ;/

3eci napisał(a):Ktos jezdzi wciskajac sprzeglo do konca ?

No chyba każdy tak powinien jeździć ?:P

Ogólnie sprzęgło w RX-8 to dość niewdzięczna bestia.
Pedał sprzęgła wciska się dość głęboko w stosunku do reszty pedałów.
Ja nie jestem zawysoki (176 cm) i generlanie jak chce wcisnąć sprzęgło do końca to niestety ale musze przyąć pozycje lanserską.
Nie mogę sobie znaleść dobrej pozycji za kierwonicą ;/
Albo się "lansuje" albo siedzę za blisko kierwonicy ;/ Zależnie od zastosowania samochodu i prędkości z jaką się poruszam :P
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez 3eci » 24 mar 2010, 01:35

ja znow nie narzekam na ustawienia fotela, a mam wzrost 190. Siedzenie mozna ustawic w ciekawe kombinacje, nawet sa wychylenia na ledzwie.
Jak na auto sportowe jest niezle. Podlokietnik sprawia, ze mozna podrozowac bez odczuwania dyskomfortu.
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2010, 02:31
Posty: 135
Auto: Mazda RX-8 [231 PS]

Postprzez Paweł » 24 mar 2010, 21:52

3eci – proszę zmniejsz nieco obrazek w podpisie, bo już na oko jest nienaturalnie wysoki. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Pit » 24 mar 2010, 22:23

Nie, no 3eci, przegiąłeś z podpisem :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez 3eci » 25 mar 2010, 00:50

Juz poprawilem.
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2010, 02:31
Posty: 135
Auto: Mazda RX-8 [231 PS]

Postprzez Deniorek » 25 mar 2010, 21:52

Fakt, sprzęgło jest głębokie w RX-8 (szczególnie jak się ma 178cm :P – faktycznie lekko lanserska pozycja wychodzi). :) Trzeba często robić półsprzęgło – inaczej się nie da. A w innym aucie niby nie trzeba jak korek? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez 3eci » 25 mar 2010, 23:09

Ja caly czas sie ucze operowaniem sprzegla. W szczegolnosci przy ruszaniu w korku. Nie sprawia mi to przyjemnosci. Dopiero jak mam wolna droge jest znacznie inaczej. Wtedy odczuwam komford zmiany biegow. Do jakich obrotow dodajecie gaz przy ruszaniu ? Staram sie robic to na wyczucie, ale nie zawsze wychodzi. A prawie tydzien mam RX-8.

P.S. mam prozbe. Poda mi ktos do siebie gg, kto bedzie mi mogl udzielic odpowiedzi na kilka prostych pytan zwiazanych z tym autem?
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2010, 02:31
Posty: 135
Auto: Mazda RX-8 [231 PS]

Postprzez Retro » 26 mar 2010, 01:50

No chyba nikomu jazda w korku nie sprawia przyjemności... ?

Do jakich obrotow dodajecie gaz przy ruszaniu

Do 9000 oczywiście xD
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Marco7 » 28 mar 2010, 12:19

Dodawaj jak najmniej gazu przy ruszaniu jeśli chcesz długo cieszyć się sprzęgłem ;) . Dodam że w wersji 192KM która ma nieco większy moment obrotowy zastosowano seryjnie mniejsze sprzęgło i koło zamachowe. Ja po zużyciu założyłem komplet dedykowany do wersji 231KM od ACT, ale to tak na marginesie ;) .

Generalnie musisz się przystosować, dla przykładu mój ojciec kiedy wsiadł pierwszy raz to mu zgasł, mójemu bratu też, koledze który miał S2000 też. Mi nie zgasł, od razu się dotarliśmy :D .
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 00:08
Posty: 707 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: RX-8

Postprzez 3eci » 28 mar 2010, 18:24

Nie to ze mi gasnie, ale czasami mi szarpala. Jest coraz lepiej. Trzeba ja poprostu wyczuc. Zapewne jest tak, ze jak nawet wsiadziemy do tych samych wersji to jedno sprzeglo moze byc wiecej wysluzone i juz inaczej trzeba operowac pedalem. Jest tak z kazdym samochodem.

Ile czasu powinienem jej dac rano na rozgrzanie ? wystarczy jej 2 min ? czy powinienem czekac az wskazowka od temp. podniesie sie do gory ?
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2010, 02:31
Posty: 135
Auto: Mazda RX-8 [231 PS]

Postprzez Retro » 28 mar 2010, 19:47

3eci napisał(a):czy powinienem czekac az wskazowka od temp. podniesie sie do gory ?

Bingo ;)
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez 3eci » 29 mar 2010, 01:10

Zauwazylem, ze jak odpalam ja na zimnym silniku to obroty sa wyzsze, troche ponad 2 tys. Jak silnik zaczyna sie rozgrzewac to obrotomierz zaczyna wskazywac mniejsza ilosc obrotow. Chodzilo mi o to ze jak juz obroty zejda na 1.3 tys gdzies, silnik zaczyna pracowac spokojnie a temp. jeszcze nie podchodzi do gory. Wiec pomyslalem ze moze jak juz obroty sie uspokoja, czy mozna juz jechac ?
Jak jezdze codziennie do pracy to pokonuje krotki dystans gdzie nie mam okazji wkrecac rx-8 ponad 4 tys. na samym poczatku staram sie nawet nie przekraczac 3 tys.
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2010, 02:31
Posty: 135
Auto: Mazda RX-8 [231 PS]

Postprzez Retro » 29 mar 2010, 01:56

To może uskutecznij jakiś rower, rolki, deske, hulajnoge albo po prostu idź z buta ?:P
Szkoda samochodu i paliwa ;)
A już na pewno czasu, żeby czekać aż silnik się zagrzeje żeby go bezpiecznie zgasić
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Marco7 » 29 mar 2010, 22:56

Możesz jeździć od razu po odpaleniu.

Nie musisz czekać aż się nagrzeje, wsiadasz, przekręcasz kluczyk i jedziesz. Natomiast nie kręć powyżej 4tyś obrotów zanim temperatura nie będzie w połowie na wskaźnika oraz nie gaś dopóki się nie rozgrzeje.

Tak jak w każdym aucie, dopóki się nie rozgrzeje niektóre elementy będą różnie pracować. W jednych autach jest to mniej widoczne w innych (tak jak RX-8) bardziej. Przyzwyczaj się do tego że auto szarpie podczas jazdy na samym sprzęgle bo to normalne.
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 00:08
Posty: 707 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: RX-8

Postprzez 3eci » 30 mar 2010, 00:31

Retro napisał(a):To może uskutecznij jakiś rower, rolki, deske, hulajnoge albo po prostu idź z buta ?:P
Szkoda samochodu i paliwa ;)
A już na pewno czasu, żeby czekać aż silnik się zagrzeje żeby go bezpiecznie zgasić


hehe, pomysl calkiem niezly, ale nie dla milosnikow samochodow. Prosto po pracy dojezdzam na treningi, pokonuje ponad 10 mil w jedna strone. Tak szczerze to warto czekac, zeby nawet 8 min rano sie nia przejechac.
Jak jestem juz na miejscu to silnik jest w pelni rozgrzany. Jakbym obawial sie o paliwo to nie kupowalbym rx-8 :)
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2010, 02:31
Posty: 135
Auto: Mazda RX-8 [231 PS]

Postprzez Retro » 30 mar 2010, 00:38

Bynajmniej nie chodzi mi o to, że Cię nie stać na paliwo tylko o to, że jest ono marnowane :P
Można je wykorzystać w inny sposób, bardziej efektywny jak i efektowny, dający więcej fun-u ;P

10 mil ?:P Stary rowerkiem to 5 min :)
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez 3eci » 30 mar 2010, 00:48

nie ma takiej opcji ;) a najlepszym miejscem na troche zabawy to mysle ze warto pojechac na tor. Za mala oplata mozna sie niezle pobawic i bezpiecznie ;) Nie zawsze nawet na autostradzie mozna poszalec, miejscami sa kamery, ktore mierza predkosc srednia.
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2010, 02:31
Posty: 135
Auto: Mazda RX-8 [231 PS]

Postprzez Retro » 30 mar 2010, 10:53

A kto mówił o autostradzie ?;)
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez 3eci » 30 mar 2010, 23:10

Retro napisał(a):A kto mówił o autostradzie ?;)


niektorzy myla autostrade z torem.

Chcialem jeszcze dodac ze nie kazdy ma blisko do takiego miejsca gdzie mozna rozgrzac opony.
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2010, 02:31
Posty: 135
Auto: Mazda RX-8 [231 PS]

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7