Dziwny odgłos z silnika – mazda 6 2.0 diesel

Postprzez Jaksa » 20 mar 2010, 20:05

yyyyyyyyyyyyyy a wiecie ze kiepskie wtryski( czyt. ok 350 tys km oficjalnego nie licznikowego przebiegu ) wypalaja tloki ? Dzisiaj po zdjeciu glowicy zobaczylem ( to juz 4 przypadek ) i tutaj apeluje do kolegów – sprawdzajcie swoje wtryski bo bedzie bolalo.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Piotr65 » 23 mar 2010, 10:46

Witam.

Mazda 6 2,0 TD, 136 KM, JMZGY 19R, 2003 rok, przebieg 182.500 km

Pojawiły się objawy: przy zimnym silniku (obecnie pwyżej 0 st C) po odpaleniu i puszczeniu sprzęgła (na biegu jałowym) słychać głośny terkot (warkot) znikający po wyciśnięciu sprzęgła. Po puszczeniu sprzęgła jest chwila ciszy i ponowny terkot.
Terkotu nie słychać w czasie jazdy. Nie słychać także po odpaleniu rozgrzanego silnika.

Czy może ktoś zna przyczynę.

Pozdrawiam Piotr.
Piotr65
 

Postprzez krzych » 23 mar 2010, 11:24

Jaksa napisał(a):tutaj apeluje do kolegów – sprawdzajcie swoje wtryski bo bedzie bolalo.

Jak? Wizualnie wystarczy? Jak ocenic przebieg wtrysku jesli ktos ma np. wymieniany? Oczywiscie nie oczekuje, ze to bedzie jakas super pewna metoda nie wiadomo jak dokladna – chodzi mi tylko "na oko" – jesli bedzie podejrzane to wiadomo, ze do Mabi...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grzyby » 23 mar 2010, 11:40

Myślę że test przelewowy jest najbardziej miarodajną metodą do wykonania przez zwykłego użytkownika (mającego deko pojęcia o mechanice i nie bojącego się podejść do auta z kombinerkami i śrubokrętem :)). Różnica 10-15% jest akceptowalna – większa oznaczać może szukanie kasy na wtrysk.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krzych » 23 mar 2010, 11:44

Grzyby napisał(a):Myślę że test przelewowy jest najbardziej miarodajną metodą do wykonania przez zwykłego użytkownika (mającego deko pojęcia o mechanice i nie bojącego się podejść do auta z kombinerkami i śrubokrętem :)). Różnica 10-15% jest akceptowalna – większa oznaczać może szukanie kasy na wtrysk.

Tak, to wiem Grzyby, ale pytam Jarka specjalnie, bo mozna tez na IDS'ie koretky obejrzec i to tez jest miarodajne (polift na pewno – nie wiem jak przedlift), a tak naprawde najlepiej jak ktos widzial takie akcje i wie co bylo nie tak konkretnie. To dosc wazne, wiec pewnie i kilka metod bedzie dobre :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grzyby » 23 mar 2010, 12:02

No ja zaproponowałem wersję bez odwiedzin miejsca w którym jest IDS (czy jakikolwiek inny sprzęt specjalistyczny). Taką do wykonania w domu :)

P.S. Mabi "czyści" wtryski? Czy tylko proponuje wymianę? :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bethebest » 29 mar 2010, 10:25

E[/quote]
A podczas przyspieszania normalnie gwizdala "czysto" jak zawsze? Opisz cos wiecej...? Jakos tak z onomatopejami czy innymi opisami zeby zorientowac sie mniej wiecej jak mozna bylo to wychwycic... (rozumiem ze ten szybszy dzwiek byl jakby takim swiergoleniem troche? – sugeruje sie tym "łsi łsi" co kolega napisal powyzej)[/quote]


Podczas gazowania szybciej, bez gazowania wolniej, ale jak pogazje trochę po ulicy to po jakimś czasie to znika i np od kilku dni się już nie pojawiło. Byłem u mechanika i akurat zaczeło się to robić – po ściągnięciu paska przestalo i podobno jest to rolka...
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 21:20
Posty: 7

Postprzez lukas27 » 3 lut 2013, 12:28

U mnie halas jest taki, ze prawie nie slychac motoru.Czy mozliwe jest zdiagnozowanie tego kola alternatora poprzez obracanie reczne, czy tylko ujawnia sie to podczas pracujacego silnika????
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 00:31
Posty: 13
Skąd: bradford
Auto: mazda6 Ts2 2.0d

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6