Dziwny odgłos z silnika – mazda 6 2.0 diesel
1, 2
yyyyyyyyyyyyyy a wiecie ze kiepskie wtryski( czyt. ok 350 tys km oficjalnego nie licznikowego przebiegu ) wypalaja tloki ? Dzisiaj po zdjeciu glowicy zobaczylem ( to juz 4 przypadek ) i tutaj apeluje do kolegów – sprawdzajcie swoje wtryski bo bedzie bolalo.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam.
Mazda 6 2,0 TD, 136 KM, JMZGY 19R, 2003 rok, przebieg 182.500 km
Pojawiły się objawy: przy zimnym silniku (obecnie pwyżej 0 st C) po odpaleniu i puszczeniu sprzęgła (na biegu jałowym) słychać głośny terkot (warkot) znikający po wyciśnięciu sprzęgła. Po puszczeniu sprzęgła jest chwila ciszy i ponowny terkot.
Terkotu nie słychać w czasie jazdy. Nie słychać także po odpaleniu rozgrzanego silnika.
Czy może ktoś zna przyczynę.
Pozdrawiam Piotr.
Mazda 6 2,0 TD, 136 KM, JMZGY 19R, 2003 rok, przebieg 182.500 km
Pojawiły się objawy: przy zimnym silniku (obecnie pwyżej 0 st C) po odpaleniu i puszczeniu sprzęgła (na biegu jałowym) słychać głośny terkot (warkot) znikający po wyciśnięciu sprzęgła. Po puszczeniu sprzęgła jest chwila ciszy i ponowny terkot.
Terkotu nie słychać w czasie jazdy. Nie słychać także po odpaleniu rozgrzanego silnika.
Czy może ktoś zna przyczynę.
Pozdrawiam Piotr.
-
Piotr65
Jaksa napisał(a):tutaj apeluje do kolegów – sprawdzajcie swoje wtryski bo bedzie bolalo.
Jak? Wizualnie wystarczy? Jak ocenic przebieg wtrysku jesli ktos ma np. wymieniany? Oczywiscie nie oczekuje, ze to bedzie jakas super pewna metoda nie wiadomo jak dokladna – chodzi mi tylko "na oko" – jesli bedzie podejrzane to wiadomo, ze do Mabi...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Myślę że test przelewowy jest najbardziej miarodajną metodą do wykonania przez zwykłego użytkownika (mającego deko pojęcia o mechanice i nie bojącego się podejść do auta z kombinerkami i śrubokrętem
). Różnica 10-15% jest akceptowalna – większa oznaczać może szukanie kasy na wtrysk.
Grzyby napisał(a):Myślę że test przelewowy jest najbardziej miarodajną metodą do wykonania przez zwykłego użytkownika (mającego deko pojęcia o mechanice i nie bojącego się podejść do auta z kombinerkami i śrubokrętem). Różnica 10-15% jest akceptowalna – większa oznaczać może szukanie kasy na wtrysk.
Tak, to wiem Grzyby, ale pytam Jarka specjalnie, bo mozna tez na IDS'ie koretky obejrzec i to tez jest miarodajne (polift na pewno – nie wiem jak przedlift), a tak naprawde najlepiej jak ktos widzial takie akcje i wie co bylo nie tak konkretnie. To dosc wazne, wiec pewnie i kilka metod bedzie dobre
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
No ja zaproponowałem wersję bez odwiedzin miejsca w którym jest IDS (czy jakikolwiek inny sprzęt specjalistyczny). Taką do wykonania w domu 
P.S. Mabi "czyści" wtryski? Czy tylko proponuje wymianę?
P.S. Mabi "czyści" wtryski? Czy tylko proponuje wymianę?
E[/quote]
A podczas przyspieszania normalnie gwizdala "czysto" jak zawsze? Opisz cos wiecej...? Jakos tak z onomatopejami czy innymi opisami zeby zorientowac sie mniej wiecej jak mozna bylo to wychwycic... (rozumiem ze ten szybszy dzwiek byl jakby takim swiergoleniem troche? – sugeruje sie tym "łsi łsi" co kolega napisal powyzej)[/quote]
Podczas gazowania szybciej, bez gazowania wolniej, ale jak pogazje trochę po ulicy to po jakimś czasie to znika i np od kilku dni się już nie pojawiło. Byłem u mechanika i akurat zaczeło się to robić – po ściągnięciu paska przestalo i podobno jest to rolka...
A podczas przyspieszania normalnie gwizdala "czysto" jak zawsze? Opisz cos wiecej...? Jakos tak z onomatopejami czy innymi opisami zeby zorientowac sie mniej wiecej jak mozna bylo to wychwycic... (rozumiem ze ten szybszy dzwiek byl jakby takim swiergoleniem troche? – sugeruje sie tym "łsi łsi" co kolega napisal powyzej)[/quote]
Podczas gazowania szybciej, bez gazowania wolniej, ale jak pogazje trochę po ulicy to po jakimś czasie to znika i np od kilku dni się już nie pojawiło. Byłem u mechanika i akurat zaczeło się to robić – po ściągnięciu paska przestalo i podobno jest to rolka...
- Od: 20 lut 2010, 21:20
- Posty: 7
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6