Problem po swapie z 1.6 na 1.8DOHC!!!

Postprzez gawelneon17 » 22 mar 2010, 20:56

Na wstępie napisze, że sorry jeżeli podobny temat już był przyznam się bez bicia, że nawet nie sprawdziłem, ale chciałbym jak najszybciej znać przyczynę.

A więc nie dawno zrobiłem w mojej 323BG swap z 1.6 na 1.8DOHC. Wszystko poskładałem do kupy. Z silnika 1.8DOHC jest komputer, przepływka, wiązka od silnika do kompa, pompa paliwa w baku reszta została z 1.6 mianowicie skrzynia wraz z kołem zamachowym, sprzęgłem dociskiem, rozrusznikiem, chłodnica itd. Dzisiaj próbowałem odpalić moją Madzię, ale niestety tak jakby chciała, ale nie może. Przy kręceniu strasznie pyka coś w przepływomierzu. A i kolejne pytanie co mam zrobić bo zostały mi 2 nie podpięte do niczego wężyki. Dokładnie to jeden idący z kolektora ssącego do przepływomierza ma trójnik mniej więcej po środku. Jeden podłączyłem do przepływomierza, a drugi został nie podłączony bo nie wiem gdzie go podłączyć. Drugi wężyk idący z kolektora (jest obok tego co idzie do przepływki) kończy się w połowie akumulatora i nie mam pojęcia gdzie on ma iść. Wiem, że ten wężyk zasysa przy kręceniu. Pomóżcie mi panowie (bądź panie jak siedzą w temacie) uruchomić tą moją małą biedniutką Madzię bo jej potrzebuje.
Życie jest piękne, jeżeli pod sobą masz cztery koła i asfalt.

Obrazek

Jeżdżę nisko jak podaje pismo 6cm od ziemi jak jestem w aucie tylko ja
czasami nawet dochodzi do 3cm z czwórką pasażerów hehe:D

!!! MAZDA FOREVER !!!

HAHAHA W KOŃCU MOJA WŁASNA 323 GT-R (BG)
323GT-R + TURBO + REMONT = SZACUNEK NA ULICY + DDDUUUŻŻŻEEE MANDATY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 13:21
Posty: 136
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 323 GT 149,3KM
Mazda 323 GT-R 214,7KM
Nissan 200sx s13 DRIFTCAR 278,2KM

Postprzez ROMAN-R87 » 22 mar 2010, 21:24

zobacz czy ten wezyk nie idzie do aparatu zaplonowego,bo w DOHC byly aparaty sterowane podcisnieniem
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez gawelneon17 » 22 mar 2010, 21:44

Sprawdzałem w aparacie zapłonowym nie ma miejsca gdzie mógłby takowy wężyk iść.

To zdjęcie tych wężyków:
Obrazek
1. To ten wężyk który idzie z tego dziwnego trójnika od kolektora do przepływki
2. To ten trójnik
3. To ten drugi wężyk który jest obok tego pierwszego, ale jest krótszy i też nie wiem gdzie ma iść

A to zdjęcie jednej wtyczki która nie jest podpięta bo nie ma na nią miejsca od czego ona jest i gdzie powinna wejść jest koło aparatu zapłonowego.
Obrazek
Życie jest piękne, jeżeli pod sobą masz cztery koła i asfalt.

Obrazek

Jeżdżę nisko jak podaje pismo 6cm od ziemi jak jestem w aucie tylko ja
czasami nawet dochodzi do 3cm z czwórką pasażerów hehe:D

!!! MAZDA FOREVER !!!

HAHAHA W KOŃCU MOJA WŁASNA 323 GT-R (BG)
323GT-R + TURBO + REMONT = SZACUNEK NA ULICY + DDDUUUŻŻŻEEE MANDATY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 13:21
Posty: 136
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 323 GT 149,3KM
Mazda 323 GT-R 214,7KM
Nissan 200sx s13 DRIFTCAR 278,2KM

Postprzez piwo » 22 mar 2010, 21:50

wtyczka 6 pinowa od wtryskiwaczy
masz wiazke od sohc czy dohc.a odnosnie wezykow. to ejden odma musi byc a drugi do krokowca czy tam gdzies w ta okolice

,bo w DOHC byly aparaty sterowane podcisnieniem
?
slucham?
w silniku z ecu ma bcy zaplon sterowany podcisnieniem?
kurcze,pierwsze slysze.rozumieme ze w autach z gaznikiem.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez gawelneon17 » 22 mar 2010, 21:58

mam wiązkę od DOHC. Czyli gdzieś ma być ta kostka?? AAA i powiedz mi gdzie wpiąć te dwa wężyki i czy przez to nie chce mi odpalić??
Życie jest piękne, jeżeli pod sobą masz cztery koła i asfalt.

Obrazek

Jeżdżę nisko jak podaje pismo 6cm od ziemi jak jestem w aucie tylko ja
czasami nawet dochodzi do 3cm z czwórką pasażerów hehe:D

!!! MAZDA FOREVER !!!

HAHAHA W KOŃCU MOJA WŁASNA 323 GT-R (BG)
323GT-R + TURBO + REMONT = SZACUNEK NA ULICY + DDDUUUŻŻŻEEE MANDATY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 13:21
Posty: 136
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 323 GT 149,3KM
Mazda 323 GT-R 214,7KM
Nissan 200sx s13 DRIFTCAR 278,2KM

Postprzez piwo » 22 mar 2010, 22:03

wtryskiwacze masz podpiete?no ta kostke do wtryskiwaczy.nie dziwie sie ze nie odpala jak paliwa nie dostaje
a te weze ciezko wyczuc.musze poszukac innych silnikow zeby porownac.
wkl strona 60ta.
jeden waz idzie do tego kwadratowego urzadzonka czyli pojemnosci rezonansowej a drugi idzie do zaworu regulacji przyspieszonego biegu jalowego czyli to cos przy przepustnicxy.
Ostatnio edytowano 22 mar 2010, 22:07 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez gawelneon17 » 22 mar 2010, 22:06

Ale to chyba nie jest od wtryskiwaczy przynajmniej tak mi sie wydaje bo swiece jak wykrecam to sa mokre, a jak by nie byly podpiete to gdzie druga czesc tej wtyczki bedzie znaczy sie w ktorym miejscu??
Życie jest piękne, jeżeli pod sobą masz cztery koła i asfalt.

Obrazek

Jeżdżę nisko jak podaje pismo 6cm od ziemi jak jestem w aucie tylko ja
czasami nawet dochodzi do 3cm z czwórką pasażerów hehe:D

!!! MAZDA FOREVER !!!

HAHAHA W KOŃCU MOJA WŁASNA 323 GT-R (BG)
323GT-R + TURBO + REMONT = SZACUNEK NA ULICY + DDDUUUŻŻŻEEE MANDATY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 13:21
Posty: 136
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 323 GT 149,3KM
Mazda 323 GT-R 214,7KM
Nissan 200sx s13 DRIFTCAR 278,2KM

Postprzez piwo » 22 mar 2010, 22:10

kurde masz listwe wtryskowa przeciez przy niej jest wiazka od wtryskow konczy sie kostka.i czy ona jest podpieta?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez piwo » 22 mar 2010, 22:12

podaj kolory zyl.zaraz zobacze w dokumentacji elekttrycznej.ale dokladene jak zolty z czarnym paskiem to tak mow.i dokladna kolejnosc czyli powiedzmy od lewje do prawy na gorze czyli tam gdzie pstryczek i znow od lewej do prawej na dole czyli tam gdzie nie ma zatrzasku
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jaro23 » 22 mar 2010, 22:34

Kolego :) zastanawia mnie czy masz elektrozawory do wolnych obrotow :) stad te problemy z odpalaniem.
czyli lewe powietrze

wyglada to tak trzy zawory
Obrazek

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez gawelneon17 » 22 mar 2010, 22:40

A w ktorym miejscu to powinno się znajdowac??
Życie jest piękne, jeżeli pod sobą masz cztery koła i asfalt.

Obrazek

Jeżdżę nisko jak podaje pismo 6cm od ziemi jak jestem w aucie tylko ja
czasami nawet dochodzi do 3cm z czwórką pasażerów hehe:D

!!! MAZDA FOREVER !!!

HAHAHA W KOŃCU MOJA WŁASNA 323 GT-R (BG)
323GT-R + TURBO + REMONT = SZACUNEK NA ULICY + DDDUUUŻŻŻEEE MANDATY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 13:21
Posty: 136
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 323 GT 149,3KM
Mazda 323 GT-R 214,7KM
Nissan 200sx s13 DRIFTCAR 278,2KM

Postprzez jaro23 » 22 mar 2010, 23:00

pod aparatem zapłonowym zamocowane na skrzyni biegów :) kostka i przewody się zgadzają tylko elektrozaworów brak

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez jaro23 » 22 mar 2010, 23:10

a najlepsze jest to ze wiedzialem bez zdjec ze to to tylko neta nie mialem jak odpisac ; p to zdjecia przygotowalem i czekalem az bedzie :)
zgadza sie napewno na 100% :)

nie dostales tego z motorem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez gawelneon17 » 22 mar 2010, 23:12

kurde a ile taki badziew kosztuje bo z tego co widze to faktycznie nie mam tego. A we wszystkich DOHC to bylo ja mam ta 128KM chyba bez kata i bez lambdy
Życie jest piękne, jeżeli pod sobą masz cztery koła i asfalt.

Obrazek

Jeżdżę nisko jak podaje pismo 6cm od ziemi jak jestem w aucie tylko ja
czasami nawet dochodzi do 3cm z czwórką pasażerów hehe:D

!!! MAZDA FOREVER !!!

HAHAHA W KOŃCU MOJA WŁASNA 323 GT-R (BG)
323GT-R + TURBO + REMONT = SZACUNEK NA ULICY + DDDUUUŻŻŻEEE MANDATY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 13:21
Posty: 136
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 323 GT 149,3KM
Mazda 323 GT-R 214,7KM
Nissan 200sx s13 DRIFTCAR 278,2KM

Postprzez Pabllo » 22 mar 2010, 23:16

hmm jeden mechanik zawsze doradzał, że przeczyszczenie tych elektrozaworów poprawia pracę silnika i jest konieczne po większym przebiegu oraz gdy auto ma więcej lat na masce <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez tekkenfan » 22 mar 2010, 23:19

gawelneon17 napisał(a):A we wszystkich DOHC to bylo ja mam ta 128KM chyba bez kata i bez lambdy

137 KM była bez katalizatora i lambdy i w tej właśnie wersji były te elektrozawory. W wersji 128 konnej czegoś takiego nie było.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez jaro23 » 22 mar 2010, 23:22

bez lambdy i kata 137km :) w skrócie 140 koni ;)
ile kosztuje nie wiem :)

pytaj na forum na pewno maja :) dziś oglądałem w ogłoszeniach ze maja silniki i części do DOHC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez gawelneon17 » 22 mar 2010, 23:35

a jak najlepiej sprawdzic czy to wersja 128 czy 137KM?? Po oznaczeniu na przepływce??
Życie jest piękne, jeżeli pod sobą masz cztery koła i asfalt.

Obrazek

Jeżdżę nisko jak podaje pismo 6cm od ziemi jak jestem w aucie tylko ja
czasami nawet dochodzi do 3cm z czwórką pasażerów hehe:D

!!! MAZDA FOREVER !!!

HAHAHA W KOŃCU MOJA WŁASNA 323 GT-R (BG)
323GT-R + TURBO + REMONT = SZACUNEK NA ULICY + DDDUUUŻŻŻEEE MANDATY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 13:21
Posty: 136
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 323 GT 149,3KM
Mazda 323 GT-R 214,7KM
Nissan 200sx s13 DRIFTCAR 278,2KM

Postprzez tekkenfan » 22 mar 2010, 23:43

zobacz czy w kolektorze wydechowym jest sonda, albo na bloku silnika z przodu po lewej stronie (stojąc przodem do samochodu) powinno być oznaczenie, jeżeli to 128 to powinieneś mieć BP05, ale tak jak wcześniej napisałem najłatwiej po sondzie
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez gawelneon17 » 22 mar 2010, 23:46

Brak sondy, a na przepływce literka V, a więc mam silnik 137KM :D:D:D hehe. Więc do odpalenia brakuje mi tylko tych elektrozaworów. A jeżeli mam skrzynie od 1.6 to jak je zamontuje?? hehe mam 137KM, ale na razie nie jeżdżące heh :D

AAAA i w sumie mam pytanko nie da się tych elektrozaworów jakoś pominąć??
Życie jest piękne, jeżeli pod sobą masz cztery koła i asfalt.

Obrazek

Jeżdżę nisko jak podaje pismo 6cm od ziemi jak jestem w aucie tylko ja
czasami nawet dochodzi do 3cm z czwórką pasażerów hehe:D

!!! MAZDA FOREVER !!!

HAHAHA W KOŃCU MOJA WŁASNA 323 GT-R (BG)
323GT-R + TURBO + REMONT = SZACUNEK NA ULICY + DDDUUUŻŻŻEEE MANDATY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 13:21
Posty: 136
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 323 GT 149,3KM
Mazda 323 GT-R 214,7KM
Nissan 200sx s13 DRIFTCAR 278,2KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323