Zmiana kierownicy w BA
jeżeli jest pdołaczona to musi zadziałac – w tej kwestii akurat zbyt wielkich filozofii niema – poduszka powietrzna z kierownicy z nowszej mazdy będzie sie tak samo zachowywała podczas wypadku jak ori poduszka – tu elementem decydującym o zadziałaniu jest sterownik a poduszka jest częścią wykonawczą
- Od: 7 sie 2008, 11:39
- Posty: 503
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG
poduchy mają 2 zlącza – po podaniu na nie impulsu elektrycznego następuje wystrzelenie. Sterownik jaki by nie był na początku sprawdza opornośc poduszki powietrznej w celu wykrycia jej obecności (jeżeli cos zakłuci ten ukłąd np przetarta taśma poduszki lub brak podlączenia wywala bląd i kontrolka zaczyna świecic) a następnie "czeka" na impuls z czujnika przeciążeniwoego. W chwili wypadku czujnik wkrywa przeciążenie graniczne, które może okazac się niebezpieczne dla osób znajdujących sie w środku auta i daje sygnał do owej centralki, z której następuje impuls elektryczny do poduszek powietrznych oraz pirotechnicznych napinaczów pasów bezpieczństwa (poduszki wybuchają a pasy się blokują). W przypadku wystąpienia jakiegoś błędu układ puduszek powietrznych mimo wszystko dziala – c oznacza że np gdy komputer wykryje bład w poduszce keirowcy , itak zostanie wysłany do niej impuls elektryczny w czasie wypadku. Nasuwa się teraz pytanie – dla czego poduszka powietrzna nie wystrzeli jak pukniemy w jakąś przeszkodę np na parkingu? Odpowiedź jest prosta – komputer uznał że takei uderzenie nie jest groźne i niema sensu odpalac poduszek. Tak jest we wszystkich autach. Myślę że udało mi się w jakimś stopniu wytlumaczyc zasadę działania poduszek powietrznych
- Od: 7 sie 2008, 11:39
- Posty: 503
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG
Uważajcie przy sprawdzaniu czegokolwiek miernikiem, bo może być bumm. Sprawdzając rezystancje na końcówkach miernika występuje napięcie o wielkości zależnej od rodzaju miernika. To może wyzwolić poduszkę lub napinacz!
Witam. Mam zamiar wymienic w moim aucie kierownice na sportowa. I w zwiazku z tym moje pytanie, czy kierownica sprzedawane np. na allegro bedzie bez problemu pasowala do mojej 323 BA?? Oczywiscie wiem ze trzeba tez dokupic nabe do kierownicy ale czy majac kierownice i nabe to wystarczy? Czy bedzie trzeba robic jakies kombinacje i przerobki zeby zamontowac ta kierownice w miejsce seryjnej?Mam na mysli np taka:
http://allegro.pl/kierownica-sportowa-r ... 82978.html


323F BA
- Od: 27 sie 2010, 11:12
- Posty: 63
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda 323f BA , 1.5 97r.
Hmmm – chcesz się pozbyć poduszki?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Zamontować się w sumie da mając komplet do autka czyli nabę + kierownicę to raczej żaden większy kłopot zamontować.
Wykręć też w tablicy wskaźników żarówkę od poduszki bo będzie świeciła non stop
Cóż tutaj więcej "wyjaśniać"?
Usuwając poduszkę powietrzną zyskujesz na lansie posiadania takiej kierownicy kosztem własnego bezpieczeństwa.
Czy warto – odpowiedz sobie sam.
Wykręć też w tablicy wskaźników żarówkę od poduszki bo będzie świeciła non stop
Cóż tutaj więcej "wyjaśniać"?
Usuwając poduszkę powietrzną zyskujesz na lansie posiadania takiej kierownicy kosztem własnego bezpieczeństwa.
Czy warto – odpowiedz sobie sam.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
no nie wiem czy zyskuje na lansie, mazdowska kierownica z poduszka dobrze wyglada, nie zamienil bym jej na zadna inna
- Od: 12 paź 2007, 17:38
- Posty: 123
- Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995
Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001
Zawsze możesz zamienić kierownicę na taką z nowszego modelu jak kolega Wesoły

Ja chyba własnie taką sobie założę

Ja chyba własnie taką sobie założę
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Generalnie mozna zmienic na inna z nowszego modelu(fajnie to wyglada jacco) ale zawsze mozna obszyc juz sie orientowalem u nas w Gorzowie w granicach 150 zl za to chca. Tak poza tym nic bym z kierownica nie robil ale wkurza mnie bo jest juz lekko zajechana i ten widok mnie denerwuje;)

323F BA
- Od: 27 sie 2010, 11:12
- Posty: 63
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda 323f BA , 1.5 97r.
Co do tej kierownicy co o nią pytałeś to w UK jedna osoba ma podobną, w aucie wygląda to tak


Dla mnie wiocha trochę. Proponuję ładnie obszyć obecną kierownicę i będziesz zadowolony.


Dla mnie wiocha trochę. Proponuję ładnie obszyć obecną kierownicę i będziesz zadowolony.
Wiocha i to straszan
Mazdy seryjnie maja piekne kierwonice które bardzo dobrze sie trzymają w ręku
Ja niedługo bede sie z tym bawił:
http://moto.allegro.pl/pokrowiec-na-kie ... 69645.html
Zobaczymy jak wyjdzie
Mazdy seryjnie maja piekne kierwonice które bardzo dobrze sie trzymają w ręku
Ja niedługo bede sie z tym bawił:

Zobaczymy jak wyjdzie
-
Lantis 89
W gorzowie jest bodajże dwóch dobrych fachurów, także przetrzyj ślady, zdaj relację
już dawno miałem u któregoś obszywać, ale cały czas coś wypada ważniejszego
jak chcesz to podam Ci numer
już dawno miałem u któregoś obszywać, ale cały czas coś wypada ważniejszego
jak chcesz to podam Ci numer
Witam,
Niedawno kupiłem kierownicę skórzaną z Xedosa sądząc, że jest taka sama jak w mojej 323F BA 98. Oddałem kierownicę do ponownego obszycia.

Robota profesjonalna, cieszyłem się, że będę miał fajną kierownicę, a tu psikus...
Niestety podczas montażu okazało się, że koło kierownicy faktycznie niczym się nie różni, natomiast stelaż/rama wygląda całkiem inaczej.

Kierownicę owszem da się zamontować i pasuje jak ulał. Problem jest z poduszką.
Poduszka jaka jest każdy widzi:

Natomiast od wewnętrznej strony:

Poduszka z Xedosa różni się od wewnętrznej strony.
Nie da się dobrze spasować poduszki z BA do kierownicy z Xedosa:

Czy ktoś z Was ogarniał może ten sam temat? Czy da się to jakoś spasować? Czy będę musiał kupić poduszkę w wersji Xedos?
Więcej zdjęć kierownicy, montażu itp:
https://picasaweb.google.com/Paradowski ... directlink
Niedawno kupiłem kierownicę skórzaną z Xedosa sądząc, że jest taka sama jak w mojej 323F BA 98. Oddałem kierownicę do ponownego obszycia.
Robota profesjonalna, cieszyłem się, że będę miał fajną kierownicę, a tu psikus...
Niestety podczas montażu okazało się, że koło kierownicy faktycznie niczym się nie różni, natomiast stelaż/rama wygląda całkiem inaczej.
Kierownicę owszem da się zamontować i pasuje jak ulał. Problem jest z poduszką.
Poduszka jaka jest każdy widzi:

Natomiast od wewnętrznej strony:


Poduszka z Xedosa różni się od wewnętrznej strony.
Nie da się dobrze spasować poduszki z BA do kierownicy z Xedosa:
Czy ktoś z Was ogarniał może ten sam temat? Czy da się to jakoś spasować? Czy będę musiał kupić poduszkę w wersji Xedos?
Więcej zdjęć kierownicy, montażu itp:
https://picasaweb.google.com/Paradowski ... directlink
Ostatnio edytowano 18 lip 2012, 21:43 przez dude, łącznie edytowano 1 raz
人馬一体
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)

Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości