Centralny zamek 626 GF – lokalizacja sterownika, pytania, problemy
Na samym poczatku posprawdzaj wtyczki bo moze ktoras nie styka prawidłowo, w module bezprzewodowym za schowkiem i od centalnego pod kierownica.
- Od: 27 sty 2010, 22:26
- Posty: 33
- Skąd: cz-wa
- Auto: 2.0 DiTD 98r
Witam podepnę się do tematu jak można,otóż ja w swojej 626 mam podobny problem z centralką;gdy podchodze do auta i otwieram z kluczyka (pilot mi coś nie działa)to musze przekręcić kluczyk jedną ręką a drugą podnieść klamkę bo sam się zamyka,czasami jak mu coś odbije to przez jakąś minutę otwiera i zamyka się,a po zamknięciu drzwi i odpaleniu samochodu automatycznie sam się zamyka chcąc otworzyć drzwi trzeba je najpierw odblokować o dopiero można otworzyć auto.Wszystkie wsówki wyglądają dobrze i już sam nie wiem co to może być,może ktoś się z takim czymś już spotkał poprosze o jakąś radę...
Myślę więc jestem a resztę mam w du...e...
- Od: 10 mar 2010, 18:31
- Posty: 7
- Skąd: Siedlce
- Auto: Mazda 626 b+g
1998r; 2,0l; 115km.
Witajcie!
Właśnie zaobserwowałem w swoim aucie ten sam objaw. centralny zamek po prostu szaleje i w kółko otwiera i zamyka drzwi. Można dostać szału podczas jazdy. Zaczęło się u mnie znienacka bez żadnych zapowiedzi. Dzisiaj przy próbie otwarcia drzwi po prostu zaczął na przemian zamykać i otwierać zamki. Dzisiaj w Warszawie mamy temperaturę dodatnią, więc to pewnie nie z powodu mrozu. Wygląda mi to na jakąś wiosenną epidemię.
Czy może udało się komuś to rozwiązać?
Właśnie zaobserwowałem w swoim aucie ten sam objaw. centralny zamek po prostu szaleje i w kółko otwiera i zamyka drzwi. Można dostać szału podczas jazdy. Zaczęło się u mnie znienacka bez żadnych zapowiedzi. Dzisiaj przy próbie otwarcia drzwi po prostu zaczął na przemian zamykać i otwierać zamki. Dzisiaj w Warszawie mamy temperaturę dodatnią, więc to pewnie nie z powodu mrozu. Wygląda mi to na jakąś wiosenną epidemię.
Czy może udało się komuś to rozwiązać?
- Od: 3 lut 2009, 22:55
- Posty: 37
- Skąd: Zamość/Warszawa
- Auto: 626 GW 2.0 DITD 1999r
Nie wiem, co udało się ustalić kolegom, ale u mnie objawy same zniknęły – tak nagle jak się pojawiły po zaledwie 2 dniach. Ostatni raz kiedy zamek płatał mi figle to poniedziałek rano . Po południu ustały wszystkie objawy. Nie zdążyłem się wybrać do elektronika żeby posprawdzał co się dzieje. Teraz to chyba nie ma już sensu. Jeśli się powtórzy to wtedy będę sprawdzał. Podejrzewam, że przyczyną problemów mogło być rozmarzanie jakiegoś śniegu w pobliżu elektroniki – być może w pobliżu elektroniki zamka w drzwiach. W każdym bądź razie cieszę się że zamki się uspokoiły ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 3 lut 2009, 22:55
- Posty: 37
- Skąd: Zamość/Warszawa
- Auto: 626 GW 2.0 DITD 1999r
WItam
Mam mazde 626 combo 2001 rok, jak do tej pory zadnego problemu z centralnym az do wczoraj, po dluzsej trasie w strugach deszczu zauwazylem ze nie moge otworzyc auta pilotem, dziala tylko na kluczyk. Natomiast normalnie z pilota zamykam i jest ok.
Bardzo prosze o pomoc, bede wdzieczy za kazda wskazowke.
Mam mazde 626 combo 2001 rok, jak do tej pory zadnego problemu z centralnym az do wczoraj, po dluzsej trasie w strugach deszczu zauwazylem ze nie moge otworzyc auta pilotem, dziala tylko na kluczyk. Natomiast normalnie z pilota zamykam i jest ok.
Bardzo prosze o pomoc, bede wdzieczy za kazda wskazowke.
- Od: 21 mar 2010, 19:11
- Posty: 7
sajmons napisał(a):WItam
Mam mazde 626 combo 2001 rok, jak do tej pory zadnego problemu z centralnym az do wczoraj, po dluzsej trasie w strugach deszczu zauwazylem ze nie moge otworzyc auta pilotem, dziala tylko na kluczyk. Natomiast normalnie z pilota zamykam i jest ok.
Bardzo prosze o pomoc, bede wdzieczy za kazda wskazowke.
Sprawdź/wyczyść/wymień mikrostyk w pilocie.
pozdrawiam,
thy
v8 lover

thy
v8 lover

mialem taki sam problem . udaj sie z tym do warsztatu który zajmuje sie dorabianiem kluczy, jak u mnie naprawia tez piloty , podlutował mi na miejscu styk potem okazalo sie jednak ze nie lacza przyciski do plytki , podlozył tam male kawalki tzw ''pazłotka'' od czekolady i wszystko gra
- Od: 14 lut 2010, 13:51
- Posty: 21
sajmons napisał(a):Ehh rozkrecilem pilota i rzeczywiscie okazalo sie ze jeden ze stykow jest odlutowamny i dlatego nie dziala
Gdzie moge to naprawic, sam przyznaje nie znam sie na takich rzeczach.
Masz lutwnice? Jeśli nie – zapraszam do mnie, 3 min i po bólu..
A tak na serio, pierwszy z brzegu serwis komórek, pewnie zrobią Ci to za piwko..
pozdrawiam,
thy
v8 lover

thy
v8 lover

macio1-11 napisał(a):Witam podepnę się do tematu jak można,otóż ja w swojej 626 mam podobny problem z centralką;gdy podchodze do auta i otwieram z kluczyka (pilot mi coś nie działa)to musze przekręcić kluczyk jedną ręką a drugą podnieść klamkę bo sam się zamyka,czasami jak mu coś odbije to przez jakąś minutę otwiera i zamyka się,a po zamknięciu drzwi i odpaleniu samochodu automatycznie sam się zamyka chcąc otworzyć drzwi trzeba je najpierw odblokować o dopiero można otworzyć auto.Wszystkie wsówki wyglądają dobrze i już sam nie wiem co to może być,może ktoś się z takim czymś już spotkał poprosze o jakąś radę...
witam ja mam ten sam objaw... czy ktos znalazl jakies rozwiazanie ?
-
maniutki
Witam. U mnie problem też z centralnym więc podepnę się do tego tematu.
Otwieranie zamka od zewnątrz działa bez problemów natomiast ryglowanie od środka zamyka tylko jedne drzwi, te do których przynależy dany rygiel. Z tego co wiem, powinny wszystkie się zamknąć/otworzyć. Czy ktoś miał podobny problem? jak mogę sprawdzić co się skopało?
Dzięki z góry za pomoc.
Mazda 626, '98, 2.0i
i jeszcze jedno: centralny bez pilota.
Otwieranie zamka od zewnątrz działa bez problemów natomiast ryglowanie od środka zamyka tylko jedne drzwi, te do których przynależy dany rygiel. Z tego co wiem, powinny wszystkie się zamknąć/otworzyć. Czy ktoś miał podobny problem? jak mogę sprawdzić co się skopało?
Dzięki z góry za pomoc.
Mazda 626, '98, 2.0i
i jeszcze jedno: centralny bez pilota.
-
Natrium
maniutki napisał(a):macio1-11 napisał(a):Witam podepnę się do tematu jak można,otóż ja w swojej 626 mam podobny problem z centralką;gdy podchodze do auta i otwieram z kluczyka (pilot mi coś nie działa)to musze przekręcić kluczyk jedną ręką a drugą podnieść klamkę bo sam się zamyka,czasami jak mu coś odbije to przez jakąś minutę otwiera i zamyka się,a po zamknięciu drzwi i odpaleniu samochodu automatycznie sam się zamyka chcąc otworzyć drzwi trzeba je najpierw odblokować o dopiero można otworzyć auto.Wszystkie wsówki wyglądają dobrze i już sam nie wiem co to może być,może ktoś się z takim czymś już spotkał poprosze o jakąś radę...
witam ja mam ten sam objaw... czy ktos znalazl jakies rozwiazanie ?
ja juz sobie poradzilem z tym problemem ... okazalo sie ze problemem okazaly sie uszkodzone silowniki
-
maniutki
No to i ja odświeżę ten temat bo mam również problem z centralnym, a raczej z jego pilotem. Chodzi głównie o to , iż jestem w stanie otwierać drzwi z pilota ale niestety nie jestem w stanie ich zamykać. Na pilocie są dwa przyciski czarny oraz szary i z czarnego się otwiera, więć podejżewam iż z szarego sie zamyka, ale szary nie działa. Pilot oczywiście rozkręcony, przeczyszczony a nawet profilaktycznie przelutowany. Nadal niestety nie działa otwieranie. Czy jest jeszcze możliwośc aby uszkodzone zostało cos więcej niż pilot?
EDIT!! – Wychodzi na to ,ze to ja jestem upośledzony...posiedziałem nad pilotem i okazało się że jednak żle przelutowałem styki od baterii....wszystko działa bezproblemowo. Sorry za zamieszanie.
pozdr
EDIT!! – Wychodzi na to ,ze to ja jestem upośledzony...posiedziałem nad pilotem i okazało się że jednak żle przelutowałem styki od baterii....wszystko działa bezproblemowo. Sorry za zamieszanie.
pozdr
Jak jest ochota to i pies kota wyłomota....
- Od: 21 wrz 2004, 08:34
- Posty: 13
- Skąd: Flint
Witam Wszystkich serdecznie.
Od kwietnia jestem posiadaczem Mazdy 626 GF Htb 1.8 (90KM) w wersji Comfort (ściągnięta z Holandii). Z autka jestem bardzo zadowolony. Jeździ rewelacyjnie, jest wygodne i ogólnie ok
Na początku było trochę rzeczy do poprawienia, ale już się z większością uporałem. Został mi tylko centralny zamek.
Posiadam centralnego z pilota. Na początku pilot nie działał, ale już naprawiłem. Problemem jest teraz dla mnie sygnalizowanie otwarcia/zamknięcia auta przez światła, a właściwie jego brak
Jak dla mnie jest do dość upierdliwe, bo często muszę się wracać do auta i sprawdzać czy zamknąłem czy nie (pilot ma już zużyty guzik od zamykania i czasami nie zamyka za pierwszym wciśnięciem).
Za radami umieszczonymi na forum, znalazłem sterownik centralnego zamka. No i mnie trochę zamurowało
Spodziewałem się jednej wtyczki z kilkoma kablami.. ale nie... za prosto by było
Mam taką centralkę:

Tak wyglądają gniazda wtyczek:

Tak wygląda pierwsza wtyczka wraz z kabelkami jakie do niej wchodzą:

A tak wygląda druga wtyczka:

No teraz moje właściwe pytania.
1. Co to u licha jest za druga wtyczka dochodząca do centralki (ta okrągła z ostatniego zdjęcia)????
2. Patrząc na sterownik wnioskuję że to oryginalny centralny zamek. Dobrze wnioskuję?
3. Czy w oryginalnym c.z. macie sygnalizowanie światłami?
4. Czy jest ktoś w stanie napisać które kabelki są od czego w białej prostokątnej wtyczce?
5. Gdzie wpiąć się kablami, żeby auto sygnalizowało akcję światłami? (czytałem trochę o c.z w Xedosie, ale to chyba jednak nie jest to samo).
Sory za niewyraźne zdjęcia, ale nie miałem do dyspozycji nic innego oprócz telefonu.
Z góry wielkie dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam.
P.S.
Sory za brak zdjęć mimo opisu – jakieś problemu z serwerem miałem.
Od kwietnia jestem posiadaczem Mazdy 626 GF Htb 1.8 (90KM) w wersji Comfort (ściągnięta z Holandii). Z autka jestem bardzo zadowolony. Jeździ rewelacyjnie, jest wygodne i ogólnie ok
Na początku było trochę rzeczy do poprawienia, ale już się z większością uporałem. Został mi tylko centralny zamek.
Posiadam centralnego z pilota. Na początku pilot nie działał, ale już naprawiłem. Problemem jest teraz dla mnie sygnalizowanie otwarcia/zamknięcia auta przez światła, a właściwie jego brak
Za radami umieszczonymi na forum, znalazłem sterownik centralnego zamka. No i mnie trochę zamurowało
Mam taką centralkę:

Tak wyglądają gniazda wtyczek:

Tak wygląda pierwsza wtyczka wraz z kabelkami jakie do niej wchodzą:

A tak wygląda druga wtyczka:

No teraz moje właściwe pytania.
1. Co to u licha jest za druga wtyczka dochodząca do centralki (ta okrągła z ostatniego zdjęcia)????
2. Patrząc na sterownik wnioskuję że to oryginalny centralny zamek. Dobrze wnioskuję?
3. Czy w oryginalnym c.z. macie sygnalizowanie światłami?
4. Czy jest ktoś w stanie napisać które kabelki są od czego w białej prostokątnej wtyczce?
5. Gdzie wpiąć się kablami, żeby auto sygnalizowało akcję światłami? (czytałem trochę o c.z w Xedosie, ale to chyba jednak nie jest to samo).
Sory za niewyraźne zdjęcia, ale nie miałem do dyspozycji nic innego oprócz telefonu.
Z góry wielkie dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam.
P.S.
Sory za brak zdjęć mimo opisu – jakieś problemu z serwerem miałem.
Ostatnio edytowano 15 cze 2010, 11:01 przez Krzychu_W, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 15 kwi 2010, 15:10
- Posty: 36
- Skąd: Legionowo k/Warszawy
- Auto: Mazda 626 GF '99 Comfort
Ja u siebie miałem ten sam problem z pilotami i mam ze światłami.
Guziki do pilotów kosztują ok.30gr/szt a ich wlutowanie zajęło mi 6 min do dwóch pilotów.
Za to ze światłami mam większy problem. też się naczytałem forum i nawet gdzieś pisałem jakieś pytania ale jedyne co udało mi się uzyskać to, że światła seryjnie są podpięte pod kierunki/awaryjne i jest od tego jeden mały czarny przekaźnik umieszczony po lewej górnej stronie nad nogami kierowcy.
Udało mi się tam dotrzeć z czym nie było problemów ale za to takich "małych czarnych przekaźników" znalazłem ze 4. I tu jest problem który jest od tego !?
Jak nie będzie padało to wieczorem po grzebie przy tym.
Może ktoś zna dokładny model tego przekaźnika, albo może zrobić zdjęcie i go na nim zaznaczyć !?
A włąśnie foty Ci nie działają wrzuć przez imageshack.us
Guziki do pilotów kosztują ok.30gr/szt a ich wlutowanie zajęło mi 6 min do dwóch pilotów.
Za to ze światłami mam większy problem. też się naczytałem forum i nawet gdzieś pisałem jakieś pytania ale jedyne co udało mi się uzyskać to, że światła seryjnie są podpięte pod kierunki/awaryjne i jest od tego jeden mały czarny przekaźnik umieszczony po lewej górnej stronie nad nogami kierowcy.
Udało mi się tam dotrzeć z czym nie było problemów ale za to takich "małych czarnych przekaźników" znalazłem ze 4. I tu jest problem który jest od tego !?
Jak nie będzie padało to wieczorem po grzebie przy tym.
Może ktoś zna dokładny model tego przekaźnika, albo może zrobić zdjęcie i go na nim zaznaczyć !?
A włąśnie foty Ci nie działają wrzuć przez imageshack.us
- Od: 19 maja 2010, 12:16
- Posty: 120
- Skąd: Kraków
- Auto: 626 GF 2,0 136 KM 1998
dexxbiker napisał(a):A włąśnie foty Ci nie działają wrzuć przez imageshack.us
Przepraszam za brak fotek, ale sam nie wiem co się dzieje. Foty wrzuciłem na swój serwer i nie przez trochę działały a potem jak widać już nie. Na innych forach taka opcja działa, tutaj mam jakieś problemy jak widać. Za Twoją radą wrzuciłem na serwer imageshack.us i teraz powinno być ok.
dexxbiker napisał(a):Udało mi się tam dotrzeć z czym nie było problemów ale za to takich "małych czarnych przekaźników" znalazłem ze 4. I tu jest problem który jest od tego !?
Jak nie będzie padało to wieczorem po grzebie przy tym.
Może ktoś zna dokładny model tego przekaźnika, albo może zrobić zdjęcie i go na nim zaznaczyć !?
Chwilowo samochodu nie mam przy sobie, ale jeśli chodzi o zlokalizowanie odpowiedniego przekaźnika to są dwa sposoby. Pierwszy to włączenie kierunkowskazu i nasłuchiwanie/macanie który przekaźnik cyka. Jeśli nie jesteś pewny czy to na pewno ten który wytypowałeś, to odepnij kostkę. Jeśli kierunki przestaną działać, to znaczy że to ten. Jeśli działają nadal – trzeba szukać dalej.
- Od: 15 kwi 2010, 15:10
- Posty: 36
- Skąd: Legionowo k/Warszawy
- Auto: Mazda 626 GF '99 Comfort
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6