swapy skrzyni w mx-3

Postprzez piwo » 20 mar 2010, 07:56

no a co rpm/9550 to nie stala wartoswc?stala ale w danych obrotach.fakt faktem ze majac wykres mocy mozna sobie moment dorysowac albo majac wykres momentu mozna sobie dorysowac wykres mocy.to jest bez znaczenia.z jednego wykresu sie przechodzi w drugi.bo to to samo tylko wymnozone przez stała.
ten wzor ktory napisales jest w kW.jesli chcemy przelicznik na KM wyglada troszke inaczej
MOC = Moment * obroty / 7022
dla przykladu podam dwie wartosci z wykresu wyzej mamy wykres momentu nie mamy wykresu mocy:
dla 3000 obrotow mamy 142Nm chcemy wyznaczyc moc wiec moc=142*3000/7022=60.6 KM.patrrzymy na wykres zgadza sie?zgadza
wezmy drugi punkt
150Nm przy 2 tys obrotow chcemy wyznaczyc moc w tym punkcie wiec moc-=150*2000/7022=42,7KM
zgadza sie?zgadza :)
wiec wystarczy jeden wykres zeby meic dwa.tak nawiasme mowiac tak najszybciej poznac czy ktos nie zrobil sobie fotomontazu w paincie i nie oklamuje nas.wystraczy sprawdzic czy moc odpowiada momentowi w danych obrotach.bo nie kazdemu chce sie przeliczac korygujac wykres.wiele razy takie oszukane wykresy byly w magazynie gt czy w auto swiecie.smiechu warte. :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Gared » 29 mar 2010, 18:43

Ciągnąc OT – stosując to rozumowanie mogę napisać, że moc to jest wynik pomnożenia dwóch stałych. Jedna to wartość momentu, druga to rpm/7022 (czy tam przez 9550). I rpm i wartość momentu są stałe w danych obrotach. Głupio to brzmi, jakoś tak nielogicznie. W jaki sposób można otrzymywać różne wartości, mnożąc dwie stałe? Wzór na moc to zwykła funkcja dwóch zmiennych. To oczywiście szczegół nazewniczy, całą reszta jest tak jak to opisałeś, co w niczym nie zmienia faktu, że określenie rpm jako stałej jest "lekkim" nadużyciem.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez djArias » 29 mar 2010, 22:01

eee... a ja wroce do oryginalnego tematu... :D tutaj odnosnik to innego tematu: viewtopic.php?f=117&t=92320
w ktorym ktos pisze ze: "Oczywiście, skrzynia od 1,6 DOHC nie pasuje do 1,6 SOHC" ale i w odpowiedzi na moje pytanie czy skrzynia od 323bg 1.6 16v wejdzie do mx-3 dohc ktos odpisuje ze tak... :D poglupieć można z tymi skrzyniami :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez piwo » 29 mar 2010, 22:43

Gared oczywiscie masz racje.rpm sie zmienia wiec jest zmienna nie stala.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje