Sprzęgło – problemy/pytania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Myjk » 25 wrz 2009, 10:03

Enduro napisał(a):sprzęgło 2M jest jż wyeksplatowane
kulca napisał(a):ja mam te same objawy, i po wymianie 2M na nowy jest tak samo

Niemożliwe, ja mam to chrobotanie od nowości. Także sugeruję nie narażać się na koszty i koło 2M zostawić w spokoju. U mnie czasem chrobot ustępuje – ale nie wiem od czego to zależy. Próbowałem wyłączać klimatyzację podejrzewając sprężarkę – ale to nie to. Chrobot przy wciskaniu sprzęgła występuje zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku – nie ma reguły, czasem po prostu znika i sprzęgło chodzi jak masełko. Ogólnie jest to dziwne, ale nie ma wpływu na ogół.

Czyli TTTM, co bardziej wyczuleni to zauważą, reszta jeździ i się nie przejmuje.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 25 wrz 2009, 13:49

kulca napisał(a):hmm, ja mam te same objawy, i po wymianie 2M na nowy jest tak samo

a to sorry....
ale nic innego nie powinno chrobotac przy puszczaniu sprzegla
a szczegolnie nowego!!!!

no chyba ze przy montazu cos poszlo nie tak
choc troche w to watpie
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ToMich » 9 paź 2009, 23:29

:D Ufff! przeczytałem wreszcie cały wątek. I stwierdzam: TTTM!!!!
I moja Magda niemal od nowości i teraz po 20 tk TAK MA jak opisał kulca (i w czasie jazdy i test postojowy). Jakby coś po wciśnięciu sprzęgła jeszcze chwilę się obracało wywołując regularny turkot i w ciągu 2-4 sekund stopniowo zwalniając, zanika jednocześnie turkot.
Eeeee... kupię sobie nową płytę CD i dam głośniej. Ważne, że sprzęgło się nie ślizga i można żwawo ruszyć.

p.s. DPF zatkany przy 19tk, ale tompom tygodniu jazdy naprawdę na zimnym. Wybacz MAgda

ToMich
ToMich
 

Postprzez Mariuszk9 » 31 paź 2009, 22:55

Witam Forum
Dołączę się do wątku
Proszę o podpowiedź co to jest
Przy spokojnym ruszaniu szarpie – czasem mniej czasem bardziej
Przy obrotach 2100-2300 słychać takie dziwne buczenie trochę metaliczne w okoliach akumulatora – myślałem że to pompa vacum ale mechanik sprawdził i powiedział że tam jest OK. To buczenie tak jakby z tyłu silnika się wydobywało.
Przy gaszeniu i uruchamianiu silnika nic nie puka .
I jeszcze jedno – często po wciśnięciu pedał sprzęgła nie do końca odbije sam od razu. Pedał sprzęgła miękki i po wciśnięciu cofa się tylko o tyle co wysprzęglenie a potem staje i często sam w czasie jazdy strzeli do końca.

Rozmawiając z mechanikami standardowo pada diagnoza – koło dwumasowe
ale wiem że tam sa jakieś hydrauliki, wysprzęgliki i twarde tarcze i żeby nie było tak jak z lekarzem co na każdą dolegliwość zapisuje lewatywę
Może wystarczy coś odpowietrzyć lub dokręcić
Dzięki za podpowiedź
Początkujący
 
Od: 4 cze 2009, 21:22
Posty: 13
Skąd: Płock
Auto: Mazda 6
Kombi
2,0 MZR-CD
2002r

Postprzez Enduro » 31 paź 2009, 23:42

Mariuszk9 napisał(a):Może wystarczy coś odpowietrzyć lub dokręcić

sprzeglo i jego funkcjonalnosc jest zalezna od hydraulki
i jej sprawnosci..
i tak w okolicy polaczenia silnika i skrzyni :
ponizej EGR-a, ponizej wentylatora (prawego)
jest odpowietrznik na kluczyk 8
i jego uzycie polecam na poczatek,
bo koszt niewielki....
a efekt moze byc spory!
E.
Ostatnio edytowano 1 lis 2009, 12:47 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Mariuszk9 » 1 lis 2009, 09:20

Dziękuję
sprawdzę i napisze o efektach
Początkujący
 
Od: 4 cze 2009, 21:22
Posty: 13
Skąd: Płock
Auto: Mazda 6
Kombi
2,0 MZR-CD
2002r

Postprzez Jaksa » 1 lis 2009, 13:05

Enduro napisał(a):sprzeglo i jego funkcjonalnosc jest zalezna od hydraulki
Dobrze napisane , szczegolnie gdy sa własnie takie objawy...
Mariuszk9 napisał(a):pedał sprzęgła nie do końca odbije sam od razu. Pedał sprzęgła miękki i po wciśnięciu cofa się tylko o tyle co wysprzęglenie


Pewnie wysprzeglik ma juz dosyc i "puszcza" płyn na zewnątrz , proponuje sprawdzic co sie dzieje pod gumką oslaniajaca trzpien .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez hound » 19 sty 2010, 22:10

Mam takie same objawy ze sprzęgłem co do odgłosu opisywanego powyżej w tym wątku – u mnie "chrobotanie" przy zmianie biegów w czasie jazdy, na postoju brak odgłosu.

Ja w sumie się tym nie przejmuję i nie będę nic z tym robił, zakładam dla spokoju, że ten typ tak ma. Dodam tylko w ramach ciekawostki, że identyczne objawy kiedyś miałem w słuzbowym Fiacie Stilo 1,9 JTD i tez w serwisie nic z tym nie robiono bo podobno to normalne. Tak mi się też kojarzy również, że Avensis 2.0 D4D miał podobnie jak jakiś czas temu jeżdziełem nim przez chwilę.
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 16:07
Posty: 14
Skąd: Konin
Auto: 1. M6 GY'07 MZR-CD 143 PS
2. BMW Mini Cooper '03 1.6 16v 115 PS

Postprzez krzych » 19 mar 2010, 17:11

To ja pierdziele taka normalnosc :P Mam i ja :P (turkot/chrobot/chechłanie)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 19 mar 2010, 22:18

no fakt, ze 2 M to nietrwale ustrojstwo,
ale jesli ktos wie, ze nie nalezy dawac w planik ponizej ok. 1700 obr/min
to przedluzy jego zywotnosc i to znacznie,
bo przy tych obrotach nawiecaj i najintensywniej pracuje tzn wyltumie wirbracje..
ponadto przy tzw. duzym otwarciu gazu przy niskich obrotach silnika,
intensywnie otwiera sie EGR i pakuje cieple i zaolejone /tluste spaliny do zimnego powietrza z IC, co powoduje z kolei zaklejanie sie kolektora wlotowego i kanalow glowicy,
i lekko mniejsza sprawnosc systemu...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 19 mar 2010, 22:28

A moglem sobie kupic fajny rower bez kredytu... :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Jaksa » 19 mar 2010, 23:35

krzych napisał(a):A moglem sobie kupic fajny rower bez kredytu... :P

No za 50 tysi to juz bylby wypas hahaha
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 19 mar 2010, 23:49

Jaksa napisał(a):
krzych napisał(a):A moglem sobie kupic fajny rower bez kredytu... :P

No za 50 tysi to juz bylby wypas hahaha

juz by go nie miał..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 19 mar 2010, 23:51

hahaha
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Radeus » 28 kwi 2010, 11:20

Witam,
W moim aucie jest dokładnie tak samo – zmiana biegów przy 2k obrotów i słychać chrobotanie. Po przeczytaniu Waszych postów zaczynam w tym wypadku stosować strategię, która sprawdziła się w moim poprzednim aucie – 18-letniej Primerze. Nie przejmować się i jechać, czyli innymi słowy: Alleluja i do przodu ;–)
Radeus
 

Postprzez krzych » 29 kwi 2010, 23:00

krzych napisał(a):To ja pierdziele taka normalnosc :P Mam i ja :P (turkot/chrobot/chechłanie)

Ok, teraz news: u mnie to w ogole nie ma zwiazku z kolem 2M. Zmienilem dobre na lepsze i nadal jest :P. Podejrzenie padlo na pompe paliwa (?) ale nie wiadomo :P. Co zas tyczy sie dwumasu, moge sprzedac, bo z jezdzonego auta wyjety, ale ile pojezdzi to nie obiecam :). Zreszta bedzie pewnie w "sprzedam" za czas jakis.
Jesli odkryje co to za chroboty/turkoty i inne cuda to dam znac.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez xaki » 4 cze 2010, 02:01

No i jak? Ktoś odkrył przyczynę? Niestety moja Madzia też tak ma i jest to trochę wkurzające...
Początkujący
 
Od: 19 lut 2008, 02:32
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 2004

Postprzez kruban » 4 cze 2010, 10:54

Ja oprócz (turkotania/chrobotania/chechłania) po wciśnieciu sprzegla przy zmianie biegów ( głównie z 1 na 2 i z 2 na 3 ) zauważyłem ze podczas postoju na pracujacym silniku słychać zmianę w sposobie pracy silnika po wciśnieciu sprzęgła ( najlepiej słyszalne gdy stoimy przed autem przy otwartej masce ).
Początkujący
 
Od: 15 mar 2010, 21:32
Posty: 8
Skąd: Wrocek
Auto: M6 GY1

Postprzez Myjk » 4 cze 2010, 11:36

Jak już było napisane wielokrotnie – zwykła rzecz. Wszystkie objawy występują w tych autach od nowości.
Znaki na ziemi i niebie wskazują na to, że taki efekt daje koło 2M lub sprzęgło.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 25 cze 2010, 21:11

Myjk napisał(a):(turkotania/chrobotania/chechłania
Myjk napisał(a):Jak już było napisane wielokrotnie – zwykła rzecz. Wszystkie objawy występują w tych autach od nowości.
Znaki na ziemi i niebie wskazują na to, że taki efekt daje koło 2M lub sprzęgło.


Zgadza sie, oprocz "turkotania/chrobotania/chechłania". Te objawy (przynajmniej o ktorych ja pisze) nie wystepuja w licznych Mazdach 6 posiadajacych kolo 2M.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron