Dziwny odgłos z silnika – mazda 6 2.0 diesel

Postprzez bethebest » 20 lut 2010, 21:28

Witam, mam taki problem:
Każdy wie jak chodzi diesel w zimie takie głośne brum brum...
Od pewnego czasu co jakiś czas po uruchomieniu samochodu ten odgłos jest inny coś w stylu: łsi łsi łsi takie szybkie... Cóż to może być? Szcególnie podczas dodawania gazu np w miejscu ten dźwięk się nasila. Dzieje się to od czasu do czasu. Cóż to może być?
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 21:20
Posty: 7

Postprzez Norby » 21 lut 2010, 17:07

Sprzęgło alternatora (wolne koło)
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez krzych » 21 lut 2010, 18:26

Hehehe, ale powiem szczerze, ze bardzo dobrze ilustrujaca onomatopeja, lepsze to niz mp3 :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 21 lut 2010, 23:02

podczas pracy silnika polej woda pasek wielorowkowy i sluchaj co sie wydarzy..
bez obaw!
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bethebest » 21 lut 2010, 23:29

Ten odglos to takie jakby świszczenie ( bez onomatopei tym razem :) ). Dziś przejechałem około 150km – jak ruszyłem to było to slychać, jak sięrozpędziłem i pochodził silnik na tresie tak gdzieś 30 minut to przestał ten odglos się wydobywać i tak do końca podróży przez 3 godziny nic nie było słychać. Dopiero jak zgasiłem auto na kilkanaście minut i znowu zapaliłem to znowu ten odgłos się wydobywa. Co mam robić ? Zapomnieć o tym, czy jechać na przegląd?

jak to komuś pomoże to mogę ten odgłos nagrac na mp3:)
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 21:20
Posty: 7

Postprzez krzych » 21 lut 2010, 23:38

Ale ja pochwalilem (naprawde, zupelnie bez zartow) ta onomatopeje :D Tez mam czasem poswisty paska wielorowkowego i na razie nic z tym nie robie, bo sa bardzo cichutkie i bardzo rzadko wystepuja, ale fakt faktem, kiedys gdy zacznie irytowac, bedzie trzeba wymienic :).
Sprobuj przyjrzec sie paskowi, to raczej on tak sie zachowuje (w innych markach samochodow jest dokladnie tak samo, najczesciej w starych vagach mozna to uslyszec, plaga jakas)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez bethebest » 22 lut 2010, 12:44

Czyli co? nie przejmować się tylko smigać:) Pytanie – ile takie coś kosztuje i czy może to kiedyś niespodziewanie się zepsuć?:)
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 21:20
Posty: 7

Postprzez arturecki » 24 lut 2010, 20:51

Ja miałem podobnie w lutym.
Diagnoza: rolka prowadząca paska wielorowkowego.
Ostatnio edytowano 25 lut 2010, 13:34 przez arturecki, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam
Człowiek nie wielbłąd, czasami pić musi!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2009, 12:14
Posty: 47
Skąd: Rumia
Auto: jest: Mazda 5 CR USA 2,3 Aut. 157 kM 2007
była: Mazda 6 GY 136 kM 2004

Postprzez Enduro » 24 lut 2010, 22:27

arturecki napisał(a):Ja miałem podobnie w lutym.
Diagnoza: rolka prowadzca paska wielorowkowego.

lub pozostale rolki + napinacz...
przy demontazu paska najlepiej wszystko sprawdzic lub wymienic
pozdr
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 25 lut 2010, 11:32

+ koło alternatora ...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez jars » 25 lut 2010, 15:07

Sam pasek 90zł w sklepie, niedawno się dowiadywałem bo mój już widać że jest popękany i przymierzam się do wymiany

bethebest napisał(a):Czyli co? nie przejmować się tylko smigać:) Pytanie – ile takie coś kosztuje i czy może to kiedyś niespodziewanie się zepsuć?:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 gru 2009, 10:27
Posty: 27
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GY TS2 2.0 MZR-CD 136KM 03r

Postprzez Enduro » 19 mar 2010, 23:24

bethebest napisał(a): odgłos jest inny coś w stylu: łsi łsi łsi takie szybkie...

a czy tan odglos jest szybszy, duzo szybszy niż praca silnika?
i czy zmienia się na inny przy w momecie odejmowania gazu,
szczegolnie w momencie kiedy auto traci ciąg i zaczyna silnikem hamować?
bo ja tak przed chwilą miałem no i wiem co to jest
i jakie będa skutki i koszta..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 19 mar 2010, 23:37

Enduro napisał(a):
bethebest napisał(a): odgłos jest inny coś w stylu: łsi łsi łsi takie szybkie...

a czy tan odglos jest szybszy, duzo szybszy niż praca silnika?
i czy zmienia się na inny przy w momecie odejmowania gazu,
szczegolnie w momencie kiedy auto traci ciąg i zaczyna silnikem hamować?
bo ja tak przed chwilą miałem no i wiem co to jest
i jakie będa skutki i koszta..
pozdr.
E.

Hmm. Powiedz?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 19 mar 2010, 23:50

a ma tak?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 19 mar 2010, 23:52

Enduro napisał(a):a ma tak?
E.

Nima, ale chce wiedziec, bo lubi dbac zanim cos sie spsuje na amen...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 20 mar 2010, 13:37

krzych napisał(a):
Enduro napisał(a):a ma tak?
E.

Nima, ale chce wiedziec, bo lubi dbac zanim cos sie spsuje na amen...

turbina kona..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 20 mar 2010, 18:10

Enduro napisał(a):
krzych napisał(a):
Enduro napisał(a):a ma tak?
E.

Nima, ale chce wiedziec, bo lubi dbac zanim cos sie spsuje na amen...

turbina kona..
pozdr.
E

A podczas przyspieszania normalnie gwizdala "czysto" jak zawsze? Opisz cos wiecej...? Jakos tak z onomatopejami czy innymi opisami zeby zorientowac sie mniej wiecej jak mozna bylo to wychwycic... (rozumiem ze ten szybszy dzwiek byl jakby takim swiergoleniem troche? – sugeruje sie tym "łsi łsi" co kolega napisal powyzej)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grzyby » 20 mar 2010, 18:18

Dziwni jesteście. Jednemu coś robi łsiłsiłsi a drugi po opisie wie że to turbina pada.

Mnie ręce opadają ...
Opanujcie się trochę. Bo za chwilę komuś się zakupy w bagażniku przewrócą a Wy powiecie że mu koła odpadły.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krzych » 20 mar 2010, 18:26

Grzyby napisał(a):Dziwni jesteście. Jednemu coś robi łsiłsiłsi a drugi po opisie wie że to turbina pada.

Mnie ręce opadają ...
Opanujcie się trochę. Bo za chwilę komuś się zakupy w bagażniku przewrócą a Wy powiecie że mu koła odpadły.

A co jesli jednak osoby inne niz Ty sa w stanie wiecej niz Ty? Istniejesz tylko Ty i Twoje metody?

To ze ktos jest gluchy i nie potrafi odroznic pierdniecia od spiewu nie oznacza ze inni tez tak maja.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grzyby » 20 mar 2010, 19:52

Zastanów się trochę zanim coś napiszesz...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6