kontrolka silnika(check engine)
Witam. Pisze do Was gdyz jestem włascicielem Mazdy 6 2,0 Diesel 136KM Hatchback od wczoraj i generalnie jestem troche zaniepokojony poniewaz kiedy odpalam auto to wszystko jest ok,wszystkie kontrolki gasną jednak czasem podczas jazdy zapala sie żółta kotrolka silnika (engine)i czasem sie pali dłużej czasem krócej. Po wyłączeniu motoru na dłuzej niz 0,5 minuty problem znika i po przejechaniu kilku km pojawia sie znów ten sam problem. Chciałbym nadmienic ,że autem poprzednio jezdziła starsza osoba i nie robiła zbyt wielu km.Po jego smierci auto jakis czas stało...CZy ktos moze mi powiedzieć jakiej rangi moze to byc problem? Gośc od którego kupiłem auto mówił,żeby z tym jezdzic,ze nie jest to nic poważnego ale jak moge jeżdzic jak mi sie cos swieci??? Pomóżcie!!!
- Od: 16 mar 2010, 19:29
- Posty: 8
A niby jak mamy pomóc?
Nikt z nas nie jest jasnowidzem.
Jedź do ASO podpiąć auto pod komputer. Będzie wiadomo co i jak.
Nikt z nas nie jest jasnowidzem.
Jedź do ASO podpiąć auto pod komputer. Będzie wiadomo co i jak.
Ello. Wymiana oleju, filtrów. Później na Twoim miejscu na początek żeby kasy na ASO nie wydawać tym bardziej tak jak piszesz " jeździła nim starsza osoba" i to mało – zrobiłbym tak: nalał bardzo dobrego paliwa + dobry dodatek do paliwa + dodatek do oleju i pojeżdziłbym tak, przegonił na trasie. Być może auto złapało "muła". Jeżeli to nic nie da podpiąc pod kompa wtedy wykaże jaki błąd i będziesz wiedział co dalej. Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
- Od: 31 lip 2009, 13:47
- Posty: 126
- Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
- Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic
Jasne, bo podpięcie najpierw pod komputer i diagnoza, będzie droższe (cyt.:żeby kasy na ASO nie wydawać) niż wymiana wszystkich filtrów, lepsze paliwo i dodatek razem wzięte – chinol, nie rób chłopakowi wody z mózgu. Są błędy? Jedziemy podpiąć pod komp, tam czytamy co i jak jest nie tak, a nie na łapu capu, może to, a może tamto. Zalej to, wymień tamto, a kontrolka MOŻE zniknie, bo MOŻE ma "muła" – muły to są w zoo.
a tak w ogóle, to jak można kupować samochód z awarią i wierzyć kolesiowi na słowo – przed zakupem jedziemy na diagnostykę, lub przegląd przedsprzedażny i tyle... wydajemy 300-400 zł, ale mamy większą pewność co kupujemy. Tym bardziej, że kupujemy samochód wart ponad 30 tys. zł (przynajmniej)
a tak w ogóle, to jak można kupować samochód z awarią i wierzyć kolesiowi na słowo – przed zakupem jedziemy na diagnostykę, lub przegląd przedsprzedażny i tyle... wydajemy 300-400 zł, ale mamy większą pewność co kupujemy. Tym bardziej, że kupujemy samochód wart ponad 30 tys. zł (przynajmniej)
rafusmaximus napisał(a):przegląd przedsprzedażny i tyle... wydajemy 300-400 zł
Tym bardziej ze u Jaksy mozna taniej. Z tym tez polecam udac sie do Jaksy jesli Wawa blisko
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Grzyby napisał(a):Jedź do ASO podpiąć auto pod komputer. Będzie wiadomo co i jak.
to jedyne trafne zalecenie kolegi,
inne patenty nic nie dadza...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Lorbas napisał(a):Podczepię się trochę pod temat.
Czy po przekręceniu kluczyka i odczekaniu chwilę nie powinna zgasnąć też lampka silnika?
Mi dopiero gaśnie jak odpalę silnik...
prawidlowo..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
sowikPL napisał(a):U mnie gasnie chwile po przekreceniu kluczyka i wtedy staruje motor.
To masz cos nie tak. Byc moze "emulator".
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
A zwrociles im uwage na ta kontrolke? Gdybys zwrocil, zapewne zainteresowaloby ich to. Nie jestem pewien na 100% ze masz problem, ale na 90% raczej tak (chociazby dlatego, ze sam dlugo bylem zaniepokojony faktem swiecenia sie tej kontrolki przy wylaczonym silniku i grzebalem czy inni maja tak samo – mieli).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
sowikPL napisał(a):nie wiem czy sie rozumiemy wkladam kluczyk do stacyjki przekrecam, kontrolki na chwile sie zapalaja poczym wszystkie zołte kontrolki gasną
Sadze, ze dobrze sie rozumiemy – my (w innych autach tez widzialem) "wkladamy kluczyk" (u mnie konkretnie karta), przekrecamy stacyjke – zapalaja sie wszystkie kontrolki – po kilku sekundach gasna wszystkie procz oleju, akumulatora oraz kontrolki MIL czyli check-engine – te trzy gasna dopiero po odpaleniu silnika niezaleznie jak dlugo bedziesz czekal z tym odpaleniem. Dwie pierwsze sa czerwone, trzecia zolta, obrazek silnika.

Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
yyy to ja juz nie rozumiem 
mi check engine gasnie po jakichs 5 sek (wszystkie inne co powinny zgasnac gasna szybciej, ta na samym koncu, zima tylko swiece sie dluzej pala)
sugerujecie, ze cos jest nie tak ? dziwne, bo 5 lat w sumie ja ujezdzam i zawsze tak bylo, myslalem ze to normalne
mi check engine gasnie po jakichs 5 sek (wszystkie inne co powinny zgasnac gasna szybciej, ta na samym koncu, zima tylko swiece sie dluzej pala)
sugerujecie, ze cos jest nie tak ? dziwne, bo 5 lat w sumie ja ujezdzam i zawsze tak bylo, myslalem ze to normalne

- Od: 2 mar 2010, 21:05
- Posty: 56
- Auto: M6 GY 03r CiTD
kwaśny napisał(a): bo 5 lat w sumie ja ujezdzam i zawsze tak bylo, myslalem ze to normalne
to pozostan lepiej w tym przekonaniu
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
No ja ekspertem to nie jestem, mowie tylko co widze w innych szostkach – sie swieci. Enduro, myle sie?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Check powinien zgasnąć DOPIERO PO odpaleniu silnika. Jeśli gaśnie wcześniej (pomimo że silnik nie został odpalony – jest coś kombinowane.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6