Niepokojąca turbina

Postprzez Wojtaszek23 » 16 mar 2010, 14:00

Witam,
Mam wrażenie, że moja turbina już podupada. Mazdka ma już 180tys przejechane i jest mułowata trochę.
Ogólnie, spoko bo osiąga wysokie obroty ale raz, że nie niema kompletnie żadnej różnicy czy przekraczam 2tys obrotów czy nie. Z taką samo szybkością rosną obroty.
Dziś kumpel gazował a ja ściskałem wąż od pompy. Nie było problemem utrzymać ją ściśniętą co mnie martwi bo powinna chyba się zrobić jak kamień w momencie gdy wchodzi 2tys obrotów.

Jak wam działają turbiny w premacy? Jest jakakolwiek różnica przy załączaniu się turbiny? Moja to TDVI 2.0 rocznik 2000, 90km.
www.demotywatery.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2009, 21:38
Posty: 48
Skąd: Lubin
Auto: Mazda Premacy TDVI 2.0

Postprzez say » 16 mar 2010, 19:42

–> Diesel/DITD
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Neonixos666 » 16 mar 2010, 22:18

1. Spadek mocy nie jest tylko objawem zużytej turbiny
2. Przewody doprowadzające sprężone powietrze nie będą twarde jak kamień
3. Turbina się nie ,,załącza" bo ona ciągle pracuje bez względu na obroty
4. Musisz sprawdzić czy kopci, czy nie masz oleju w IC, czy masz czysty filtr powietrza, paliwa....
5. Przyczyn może być tyle że hej....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Wojtaszek23 » 17 mar 2010, 11:09

Kurcze to chyba pojade na tą diagnozę ciśnienia w turbinie. Autko kurcze pali bardzo dobrze, obroty przy naciskaniu pedału gazu reagują natychmiast, wchodzi normalnie do 4000 obrotów ale stanowczo za wolno. Zupełnie jak mój stary Escort bez Turbo. No i nie słyszę turbiny kompletnie. Aha i kopci trochę.
www.demotywatery.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2009, 21:38
Posty: 48
Skąd: Lubin
Auto: Mazda Premacy TDVI 2.0

Postprzez Neonixos666 » 17 mar 2010, 17:41

To że nie słyszysz turbiny to raczej dobry oznak bo gorzej jakby gwizdała. oczywiście może to być turbo ale ja bym sprawdził szczelność przewodów którymi biegnie powietrze oraz IC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Udesky » 18 mar 2010, 00:54

Jeśli podejrzewasz turbo to sprawdź:
– czy nie ubywa ci oleju ponad stan
– jak wygląda sprawa w wężu łączącym kolektor ssący z IC – powinien być tylko upocony od oleju,
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Riki » 18 mar 2010, 01:46

Może pompa?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Wojtaszek23 » 18 mar 2010, 10:56

Udesky napisał(a):Jeśli podejrzewasz turbo to sprawdź:
– czy nie ubywa ci oleju ponad stan
– jak wygląda sprawa w wężu łączącym kolektor ssący z IC – powinien być tylko upocony od oleju,


Olej żre trochę bo wymieniałem 4 miesiące temu a już z 60% ubyło.
Pompa no nie wiem, a nie było by problemów z obrotami? Ciśnie dobrze. Samochód odpala od dotknięcia.

Sprawdzę te przewody. Najgorsze jest to, że nikt nie ma ze znajomych tego samochodu i nawet nie wiem jak on powinien chodzić.
www.demotywatery.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2009, 21:38
Posty: 48
Skąd: Lubin
Auto: Mazda Premacy TDVI 2.0

Postprzez Neonixos666 » 18 mar 2010, 22:27

Z tego co mówisz to sporo CI tego oleju zjada. Przy całym przebiegu na oleju powinno ubyć maksymalnie połowa miarki przy normalnym użytkowaniu. albo spożywa go silnik bezpośrednio albo przez turbawkę. Tak jak kolega napisał sprawdź czy nie masz oleju w dolocie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Wojtaszek23 » 19 mar 2010, 01:03

Jasne, wszystko posprawdzam. Dziękuje za rady. A jeszcze jedno pytanie.

Czy to normalne, że jak dzisiaj sobie jechałem i akurat gazowałem na dwójce przy wyprzedzaniu podczas gdy dalem pedał w podlogę to jak by zaczęło ciągnąc ładnie do przodu. Moja narzeczona też zauważyła bo myślała, że może zły bieg wrzuciłem. Byłem zdziwiony. Tak przy 3000 obrotów czułem jak moja mazda przyparła mnie do fotela :D Radość niestety nie trwałą długo :P Wracając jednak do domu pojeździłem trochę w tę i nazat gazując na jednym biegu i faktycznie raz czuć przyśpieszenie a za drugim razem już wolniej się rozpędza.
Dziwna ta Mazdunia moja ale mimo wszystko nie chce jej zmieniać to moje najfajniejsze auto jakie miałem. Muszę jej pomóc :D
www.demotywatery.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2009, 21:38
Posty: 48
Skąd: Lubin
Auto: Mazda Premacy TDVI 2.0

Postprzez topik » 19 mar 2010, 09:04

Witam. Sprawdź czy w IC jest olej. Zdejmij wąż od kolektora ssącego i zobacz czy jest w nim dużo sadzy. Możesz zdjąć jeszcze zawór EGR i obejrzeć trochę kolektor ssący od srtony tego zaworu. Bierze Ci dużo oleju. Sprawdź czy w rurze wydechowej jest olej. Turbo rzuca olej w ssanie lub w wydech. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Wojtaszek23 » 19 mar 2010, 22:24

Kolektor zawalony sadza. Tyle wiem na te chwilę. Będzie coś z tego?
www.demotywatery.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2009, 21:38
Posty: 48
Skąd: Lubin
Auto: Mazda Premacy TDVI 2.0

Postprzez topik » 20 mar 2010, 00:34

Wojtaszek23 napisał(a):Kolektor zawalony sadza. Tyle wiem na te chwilę. Będzie coś z tego?


To musisz go wyczyścić.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez mackie76 » 20 mar 2010, 09:37

Witaj !

Proponuję to rozwiązanie:
viewtopic.php?t=36261

Też mnie to czeka, kompletuję narzędzia (nieszczęsny klucz do EGR :| ) i się zabieram za robotę.

Pozdrawiam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2008, 16:30
Posty: 98
Skąd: Zakopane
Auto: Premacy 2.0 DiTD `02

Postprzez say » 21 mar 2010, 20:00

Neonixos666 napisał(a):To że nie słyszysz turbiny to raczej dobry oznak bo gorzej jakby gwizdała.
Nie rozumiem tego, na jakiej podstawie wniosek, że gwizdanie turbiny to zły znak? Chyba, że masz na myśli gwizdanie jako oznakę, że problemu trzeba szukać gdzie indziej :).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Wojtaszek23 » 21 mar 2010, 21:44

W przyszłym tygodniu zbieram się za czyszczenie kolektora bo połowy otworu nie widać (tak jest zasyfiony). Zmniejszy to trochę spalanie i doda mocy? Chociaż dobrze by było jak by mniej oleju żarła :D
www.demotywatery.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2009, 21:38
Posty: 48
Skąd: Lubin
Auto: Mazda Premacy TDVI 2.0

Postprzez mackie76 » 21 mar 2010, 21:53

Wojtaszek23 napisał(a): Zmniejszy to trochę spalanie i doda mocy?


Właśnie po to się czyści.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2008, 16:30
Posty: 98
Skąd: Zakopane
Auto: Premacy 2.0 DiTD `02

Postprzez Wojtaszek23 » 21 mar 2010, 22:07

mackie76 napisał(a):
Wojtaszek23 napisał(a): Zmniejszy to trochę spalanie i doda mocy?


Właśnie po to się czyści.


W sumie głupie pytanie :P
www.demotywatery.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2009, 21:38
Posty: 48
Skąd: Lubin
Auto: Mazda Premacy TDVI 2.0

Postprzez Udesky » 23 mar 2010, 21:40

say napisał(a): Neonixos666 napisał(a):To że nie słyszysz turbiny to raczej dobry oznak bo gorzej jakby gwizdała.

Nie rozumiem tego, na jakiej podstawie wniosek, że gwizdanie turbiny to zły znak? Chyba, że masz na myśli gwizdanie jako oznakę, że problemu trzeba szukać gdzie indziej :).

Puki gwiżdże to dobrze. Gorzej gdy zaczyna wyć jak karetka.
topik napisał(a):Wojtaszek23 napisał(a):Kolektor zawalony sadza. Tyle wiem na te chwilę. Będzie coś z tego?

Zawalony jak w większości diesli. Pomóc na to może odseparowanie odmy i zaślepienie EGRa.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Wojtaszek23 » 24 mar 2010, 11:17

Puki gwiżdże to dobrze. Gorzej gdy zaczyna wyć jak karetka.


Moja nie wydaje żadnych dźwięków, nie słychać jej w ogóle.
Chodzić oczywiście coś tam sobie chodzi :)

Zawalony jak w większości diesli. Pomóc na to może odseparowanie odmy i zaślepienie EGRa.

Bezpieczne to?
Co to znaczy odseparowanie odmy?
bo zaślepienie to chyba rozumiem :P
www.demotywatery.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2009, 21:38
Posty: 48
Skąd: Lubin
Auto: Mazda Premacy TDVI 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy