Brak wspomagania układu kierowniczego
1, 2
Mazda Premacy 1.8 benz. (114km) 200r. CP.
Wczoraj podczas jazdy w trasie nagle poczułem duży opór na kierownicy podczas pokonywania nieco ostrzejszych łuków. Przez chwilę myślałem, że to jest wina kolein, które utrudniają jazdę, jednak po kilku sekundach zauważyłem, że nawet jak droga jest równa to bardzo ciężko się skręca. Przejechałem jakoś 70 km do celu (ważna sprawa). Płyn w zbiorniczku jest, żadne kontrolki na desce nie świecą... Jak jest rozwiązany układ wspomagania w Premacy? Jest pompa wspomagania napędzana paskiem czy może elektryczna?
Dziś z tymi samymi objawami wróciłem 70km do domu i piszę do Was o poradę.
Wczoraj podczas jazdy w trasie nagle poczułem duży opór na kierownicy podczas pokonywania nieco ostrzejszych łuków. Przez chwilę myślałem, że to jest wina kolein, które utrudniają jazdę, jednak po kilku sekundach zauważyłem, że nawet jak droga jest równa to bardzo ciężko się skręca. Przejechałem jakoś 70 km do celu (ważna sprawa). Płyn w zbiorniczku jest, żadne kontrolki na desce nie świecą... Jak jest rozwiązany układ wspomagania w Premacy? Jest pompa wspomagania napędzana paskiem czy może elektryczna?
Dziś z tymi samymi objawami wróciłem 70km do domu i piszę do Was o poradę.
K.P.
- Od: 1 maja 2006, 22:58
- Posty: 69
- Skąd: Lubin
- Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)
Jutro sprawdzę, ale czy ten pasek napędza tylko pompę wspomagania czy jeszcze coś? Bo jeśli jeszcze coś ważnego (np. alternator) to raczej nie pasek, gdyż nie dało by rady jechać.
K.P.
- Od: 1 maja 2006, 22:58
- Posty: 69
- Skąd: Lubin
- Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)
na 90% pompa wspomagania. U mnie plyn nie ubywal jak braklo wspomagania. Ale zaczal tryskac jak skrecilem kolami maksymalnie w ktoras ze stron. Pompa zmieniona i po problemie. koszt: 200 zl + wymiana. Pompa uzywana.
pozdro!
marcin
pozdro!
marcin
Ostatnio edytowano 14 mar 2010, 00:36 przez niunius, łącznie edytowano 1 raz
Mistrz Polski Car Audio 2008 – ESPL 1 woofer. II Vicemistrz Polski Car Audio 2009 – dB Race Pro 3+ oraz dBL Unlimited – ale to już wszystko póki co czas przeszły.
- Od: 2 sty 2009, 18:34
- Posty: 57
- Skąd: Chojnów
- Auto: Mazda Premacy 2.0 16V Sportive 2002
Tak, mam klimę. Wczoraj było już ciemno i nie zauważyłem, że pasek jest luźny. Dziś zaglądnąłem i okazało się, że odkręciła się nakrętka, która łączy pompę ze śrubą od regulacji napinania. Odkręciła się i gdzieś ją zgubiłem po drodze. Szukałem w różnych Castoramach ale tam jest gwint drobniejszy niż standardowy (metryczny) ogólnie dostępny w marketach, więc dopiero jutro to załatwię.
Sądzę że temat można zamknąć.
Dziękuję za pomoc
Sądzę że temat można zamknąć.
Dziękuję za pomoc
K.P.
- Od: 1 maja 2006, 22:58
- Posty: 69
- Skąd: Lubin
- Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)
Normalnie to mam mechanika, który załatwia takie sprawy od ręki, ale to była niedziela, więc wszystkie motoryzacyjne i mechanicy mieli closed 
P.S. Już śmigam normalnie, sprawa załatwiona.
P.S. Już śmigam normalnie, sprawa załatwiona.
K.P.
- Od: 1 maja 2006, 22:58
- Posty: 69
- Skąd: Lubin
- Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)
A ja się zastanawiam czy normalne jest że wspomaganie w premacy to chodzi dość ciężko? Przynajmniej mam wrażenie, że u mnie tak się dzieje. Jak wsiadłem ostatnio do śłużbowej toyoty to kierownicą można kręcić jednym palcem. Niestety w mojej madzi to niewykonalne. Czuć wspo,aganie ale nie na tyle. Jak to jest u Was?
- Od: 19 lip 2009, 12:39
- Posty: 19
- Skąd: Puławy
- Auto: Mazda 6, 2,0 D, 2004r., 136 kucyków, kombiaczek
Potwierdzam, nie jest lekko, ale porównując do tego jak mi chodziło antywspomaganie (czyli brak paska) podczas awarii – to niebo a ziemia 
K.P.
- Od: 1 maja 2006, 22:58
- Posty: 69
- Skąd: Lubin
- Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)
PierogK napisał(a):Potwierdzam, nie jest lekko, ale porównując do tego jak mi chodziło antywspomaganie (czyli brak paska) podczas awarii – to niebo a ziemia
za to jest przyjemnie bezpośrednio.. jak na takiego kaszalota
Ostatnio jeździłem corollą 2006 i przez pierwsze kilka skrzyżowań nie mogłem się w poprzeczne uliczki zmieśćić tak się tam trzeba było nakręcić..
Dzień dobry 
No i u mnie po przejechaniu 240tys. pojawił sie problem. Ubywa mi płynu we wspomaganiu, ok. 50ml. na 2 tygodnie (1000km). Gdzieś musi być wyciek.
Bardzo prosze o wskazówke, co najczęściej sie psuje w tym temacie. Czy jest możliwość regeneracji i jakie koszty są z tym związane ?
M. Premacy 2.0 90km. 2000r. Ditd
Dziękuje i pozdrawiam serdecznie.
Dopisano 9 paź 2013, 16:45:
Dodam jeszcze że właśnie zdiagnozowałem wyciek. Cieknie z przewodu dolnego, umiejscowionego w przednim zderzaku. Nie wiem jak go nazwać, gdyby trzeba było kupić nowy. Może można go jakoś skrócić i posztukować,czy konieczne jest ściągnięcie zderzaka ? Prosze o podpowiedż.
No i u mnie po przejechaniu 240tys. pojawił sie problem. Ubywa mi płynu we wspomaganiu, ok. 50ml. na 2 tygodnie (1000km). Gdzieś musi być wyciek.
Bardzo prosze o wskazówke, co najczęściej sie psuje w tym temacie. Czy jest możliwość regeneracji i jakie koszty są z tym związane ?
M. Premacy 2.0 90km. 2000r. Ditd
Dziękuje i pozdrawiam serdecznie.
Dopisano 9 paź 2013, 16:45:
Dodam jeszcze że właśnie zdiagnozowałem wyciek. Cieknie z przewodu dolnego, umiejscowionego w przednim zderzaku. Nie wiem jak go nazwać, gdyby trzeba było kupić nowy. Może można go jakoś skrócić i posztukować,czy konieczne jest ściągnięcie zderzaka ? Prosze o podpowiedż.
- Od: 7 lip 2010, 18:52
- Posty: 17
- Skąd: Chorzów
- Auto: Mazda Premacy 2.0 Disel DITD
To cudo nazywa się chłodnica płyny wspomagania. Bez zdjęcia zderzaka wydaje mi się że nic nie zrobisz. Problem znany,przerabiany,w dziale BJ forumowicze sobie z tym jakoś radzą.
-
rav 75
Dzień dobry,
na wstępie chciałem powitać wszystkich forumowiczów i użytkowników tych szczęsnych lub nieszczęsnych Mazd Premacy. Mam ten samochód w tej chwili już chyba 4 rok i jak dotychczas nic się nie działo, no właśnie... Nagle moja "Madzia" zaczęła chorować.
Mam problem ze wspomaganiem układu kierowniczego, mianowicie gdy auto stoi w miejscu na wolnych obrotach kierownica kręci się jak na starym pirackim statku. Wystarczy, że obroty wskoczą powyżej 1200 obrotów i już jest wszystko ok. Jak auto jest w ruchu nie ma większych problemów ze skręcaniem, chociaż przy zwolnieniu do mniejszych prędkości problem zaczyna się pojawiać. Jak auto jest zimne, kierownica chodzi bez zarzutu ale trwa to około 5 minut.
Na początku doszukiwałem się problemu w chłodzeniu płynu. Rurka, która znajduje się z przodu tuż pod dolną kratka jest wykonana ze stali co powoduje, że jest narażona na korozję i była przeze mnie spawana lub skracana już wiele razy. Idąc tym tropem wybrałem się na szrota i zakupiłem sobie rurkę wykonaną z aluminium, która jest nawet dłuższa odrobinę od fabrycznej o ok 10 cm chociaż jej średnica jest nieco mniejsza ( fabryczna fi 12mm, moja fi 10mm). Dzisiaj udało mi się ją zamontować ale problem niestety pozostał, choć jest trochę lepiej bo przynajmniej w czasie jazdy na zakrętach nie zaskakuje mnie aż tak często brak wspomagania. Dłuższej rurki już nie zmieszczę chyba, że sobie ją pusze wzdłuż podłużnicy
Mechanikiem nie jestem ale z pomocą waszą i mojego małego warsztatu jestem w stanie zrobić wiele rzeczy sam.
Zawczasu odpowiadając na pytania pojawiające się w innych wątkach:
Ciśnienie w oponach jest ok.
Płynu w układzie nie ubywa.
Płyn jest świeżutki, dolewany za każdym razem ten sam.
Jeżeli ktoś posiada jakąś wiedzę techniczną czemu tak się może dziać jestem otwarty na sugestie.
Dopisano 22 lis 2014, 17:28:
Chodzi oczywiście o Mazdę Premacy 2000r 2.0 Diesel 90KM
na wstępie chciałem powitać wszystkich forumowiczów i użytkowników tych szczęsnych lub nieszczęsnych Mazd Premacy. Mam ten samochód w tej chwili już chyba 4 rok i jak dotychczas nic się nie działo, no właśnie... Nagle moja "Madzia" zaczęła chorować.
Mam problem ze wspomaganiem układu kierowniczego, mianowicie gdy auto stoi w miejscu na wolnych obrotach kierownica kręci się jak na starym pirackim statku. Wystarczy, że obroty wskoczą powyżej 1200 obrotów i już jest wszystko ok. Jak auto jest w ruchu nie ma większych problemów ze skręcaniem, chociaż przy zwolnieniu do mniejszych prędkości problem zaczyna się pojawiać. Jak auto jest zimne, kierownica chodzi bez zarzutu ale trwa to około 5 minut.
Na początku doszukiwałem się problemu w chłodzeniu płynu. Rurka, która znajduje się z przodu tuż pod dolną kratka jest wykonana ze stali co powoduje, że jest narażona na korozję i była przeze mnie spawana lub skracana już wiele razy. Idąc tym tropem wybrałem się na szrota i zakupiłem sobie rurkę wykonaną z aluminium, która jest nawet dłuższa odrobinę od fabrycznej o ok 10 cm chociaż jej średnica jest nieco mniejsza ( fabryczna fi 12mm, moja fi 10mm). Dzisiaj udało mi się ją zamontować ale problem niestety pozostał, choć jest trochę lepiej bo przynajmniej w czasie jazdy na zakrętach nie zaskakuje mnie aż tak często brak wspomagania. Dłuższej rurki już nie zmieszczę chyba, że sobie ją pusze wzdłuż podłużnicy
Mechanikiem nie jestem ale z pomocą waszą i mojego małego warsztatu jestem w stanie zrobić wiele rzeczy sam.
Zawczasu odpowiadając na pytania pojawiające się w innych wątkach:
Ciśnienie w oponach jest ok.
Płynu w układzie nie ubywa.
Płyn jest świeżutki, dolewany za każdym razem ten sam.
Jeżeli ktoś posiada jakąś wiedzę techniczną czemu tak się może dziać jestem otwarty na sugestie.
Dopisano 22 lis 2014, 17:28:
Chodzi oczywiście o Mazdę Premacy 2000r 2.0 Diesel 90KM
-
Jay
też myślę że pompa kończy swój żywot
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości