Brak wspomagania układu kierowniczego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez PierogK » 13 mar 2010, 23:29

Mazda Premacy 1.8 benz. (114km) 200r. CP.

Wczoraj podczas jazdy w trasie nagle poczułem duży opór na kierownicy podczas pokonywania nieco ostrzejszych łuków. Przez chwilę myślałem, że to jest wina kolein, które utrudniają jazdę, jednak po kilku sekundach zauważyłem, że nawet jak droga jest równa to bardzo ciężko się skręca. Przejechałem jakoś 70 km do celu (ważna sprawa). Płyn w zbiorniczku jest, żadne kontrolki na desce nie świecą... Jak jest rozwiązany układ wspomagania w Premacy? Jest pompa wspomagania napędzana paskiem czy może elektryczna?

Dziś z tymi samymi objawami wróciłem 70km do domu i piszę do Was o poradę.
K.P.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2006, 22:58
Posty: 69
Skąd: Lubin
Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)

Postprzez jeni » 14 mar 2010, 00:05

Paskiem jest napędzana, czy kolega go zgubił gdzieś na trasie niech obczaji temat
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2010, 20:43
Posty: 112
Skąd: Iława
Auto: DITD / 2001

Postprzez PierogK » 14 mar 2010, 00:09

Jutro sprawdzę, ale czy ten pasek napędza tylko pompę wspomagania czy jeszcze coś? Bo jeśli jeszcze coś ważnego (np. alternator) to raczej nie pasek, gdyż nie dało by rady jechać.
K.P.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2006, 22:58
Posty: 69
Skąd: Lubin
Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)

Postprzez niunius » 14 mar 2010, 00:33

na 90% pompa wspomagania. U mnie plyn nie ubywal jak braklo wspomagania. Ale zaczal tryskac jak skrecilem kolami maksymalnie w ktoras ze stron. Pompa zmieniona i po problemie. koszt: 200 zl + wymiana. Pompa uzywana.

pozdro!
marcin
Ostatnio edytowano 14 mar 2010, 00:36 przez niunius, łącznie edytowano 1 raz
Mistrz Polski Car Audio 2008 – ESPL 1 woofer. II Vicemistrz Polski Car Audio 2009 – dB Race Pro 3+ oraz dBL Unlimited – ale to już wszystko póki co czas przeszły.
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2009, 18:34
Posty: 57
Skąd: Chojnów
Auto: Mazda Premacy 2.0 16V Sportive 2002

Postprzez jeni » 14 mar 2010, 00:35

Sprezarke klimatyzacji ,jeśli ją masz
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2010, 20:43
Posty: 112
Skąd: Iława
Auto: DITD / 2001

Postprzez PierogK » 14 mar 2010, 20:20

Tak, mam klimę. Wczoraj było już ciemno i nie zauważyłem, że pasek jest luźny. Dziś zaglądnąłem i okazało się, że odkręciła się nakrętka, która łączy pompę ze śrubą od regulacji napinania. Odkręciła się i gdzieś ją zgubiłem po drodze. Szukałem w różnych Castoramach ale tam jest gwint drobniejszy niż standardowy (metryczny) ogólnie dostępny w marketach, więc dopiero jutro to załatwię.

Sądzę że temat można zamknąć.
Dziękuję za pomoc ;)
K.P.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2006, 22:58
Posty: 69
Skąd: Lubin
Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)

Postprzez Yard » 15 mar 2010, 12:35

PierogK napisał(a): Szukałem w różnych Castoramach

Nakrętkę do samochodu w takich sklepach szukasz?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez PierogK » 15 mar 2010, 19:54

Normalnie to mam mechanika, który załatwia takie sprawy od ręki, ale to była niedziela, więc wszystkie motoryzacyjne i mechanicy mieli closed ;)

P.S. Już śmigam normalnie, sprawa załatwiona.
K.P.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2006, 22:58
Posty: 69
Skąd: Lubin
Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)

Postprzez rafaellozo » 20 mar 2010, 22:30

A ja się zastanawiam czy normalne jest że wspomaganie w premacy to chodzi dość ciężko? Przynajmniej mam wrażenie, że u mnie tak się dzieje. Jak wsiadłem ostatnio do śłużbowej toyoty to kierownicą można kręcić jednym palcem. Niestety w mojej madzi to niewykonalne. Czuć wspo,aganie ale nie na tyle. Jak to jest u Was?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lip 2009, 12:39
Posty: 19
Skąd: Puławy
Auto: Mazda 6, 2,0 D, 2004r., 136 kucyków, kombiaczek

Postprzez jeni » 21 mar 2010, 01:59

Sprawdz cisnienie w kołach
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2010, 20:43
Posty: 112
Skąd: Iława
Auto: DITD / 2001

Postprzez Łukasz » 21 mar 2010, 09:42

Toi prawda co pisze rafaellozo.W poprzedniej 323 BG chodziło jednym palcem.Moim zdaniem ten typ tak ma :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez PierogK » 7 kwi 2010, 02:49

Potwierdzam, nie jest lekko, ale porównując do tego jak mi chodziło antywspomaganie (czyli brak paska) podczas awarii – to niebo a ziemia ;)
K.P.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2006, 22:58
Posty: 69
Skąd: Lubin
Auto: MAZDA 323F 1.6 16V BG 1991r. --> Premacy zielony metalik 1.8 114KM CP 2000r.+ LPG w kole --->> Jest Impreza WRX 2.0T GD 2002 sedan z lotą ;)

Postprzez McMan » 7 kwi 2010, 11:11

PierogK napisał(a):Potwierdzam, nie jest lekko, ale porównując do tego jak mi chodziło antywspomaganie (czyli brak paska) podczas awarii – to niebo a ziemia ;)


za to jest przyjemnie bezpośrednio.. jak na takiego kaszalota :P

Ostatnio jeździłem corollą 2006 i przez pierwsze kilka skrzyżowań nie mogłem się w poprzeczne uliczki zmieśćić tak się tam trzeba było nakręcić..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 11:34
Posty: 315 (1/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL
Nissan..

Postprzez zbynio_50 » 9 paź 2013, 12:43

Dzień dobry :)
No i u mnie po przejechaniu 240tys. pojawił sie problem. Ubywa mi płynu we wspomaganiu, ok. 50ml. na 2 tygodnie (1000km). Gdzieś musi być wyciek.
Bardzo prosze o wskazówke, co najczęściej sie psuje w tym temacie. Czy jest możliwość regeneracji i jakie koszty są z tym związane ?
M. Premacy 2.0 90km. 2000r. Ditd
Dziękuje i pozdrawiam serdecznie.

Dopisano 9 paź 2013, 16:45:

Dodam jeszcze że właśnie zdiagnozowałem wyciek. Cieknie z przewodu dolnego, umiejscowionego w przednim zderzaku. Nie wiem jak go nazwać, gdyby trzeba było kupić nowy. Może można go jakoś skrócić i posztukować,czy konieczne jest ściągnięcie zderzaka ? Prosze o podpowiedż.
Początkujący
 
Od: 7 lip 2010, 18:52
Posty: 17
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda Premacy 2.0 Disel DITD

Postprzez rav 75 » 10 paź 2013, 06:12

To cudo nazywa się chłodnica płyny wspomagania. Bez zdjęcia zderzaka wydaje mi się że nic nie zrobisz. Problem znany,przerabiany,w dziale BJ forumowicze sobie z tym jakoś radzą.
rav 75
 

Postprzez zbynio_50 » 10 paź 2013, 11:11

Dzięki kol. Rav75. ale mam problem ze znalezieniem działu BJ, nic mi to nie mówi.
Początkujący
 
Od: 7 lip 2010, 18:52
Posty: 17
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda Premacy 2.0 Disel DITD

Postprzez Jay » 22 lis 2014, 18:25

Dzień dobry,

na wstępie chciałem powitać wszystkich forumowiczów i użytkowników tych szczęsnych lub nieszczęsnych Mazd Premacy. Mam ten samochód w tej chwili już chyba 4 rok i jak dotychczas nic się nie działo, no właśnie... Nagle moja "Madzia" zaczęła chorować.

Mam problem ze wspomaganiem układu kierowniczego, mianowicie gdy auto stoi w miejscu na wolnych obrotach kierownica kręci się jak na starym pirackim statku. Wystarczy, że obroty wskoczą powyżej 1200 obrotów i już jest wszystko ok. Jak auto jest w ruchu nie ma większych problemów ze skręcaniem, chociaż przy zwolnieniu do mniejszych prędkości problem zaczyna się pojawiać. Jak auto jest zimne, kierownica chodzi bez zarzutu ale trwa to około 5 minut.

Na początku doszukiwałem się problemu w chłodzeniu płynu. Rurka, która znajduje się z przodu tuż pod dolną kratka jest wykonana ze stali co powoduje, że jest narażona na korozję i była przeze mnie spawana lub skracana już wiele razy. Idąc tym tropem wybrałem się na szrota i zakupiłem sobie rurkę wykonaną z aluminium, która jest nawet dłuższa odrobinę od fabrycznej o ok 10 cm chociaż jej średnica jest nieco mniejsza ( fabryczna fi 12mm, moja fi 10mm). Dzisiaj udało mi się ją zamontować ale problem niestety pozostał, choć jest trochę lepiej bo przynajmniej w czasie jazdy na zakrętach nie zaskakuje mnie aż tak często brak wspomagania. Dłuższej rurki już nie zmieszczę chyba, że sobie ją pusze wzdłuż podłużnicy :)

Mechanikiem nie jestem ale z pomocą waszą i mojego małego warsztatu jestem w stanie zrobić wiele rzeczy sam.

Zawczasu odpowiadając na pytania pojawiające się w innych wątkach:

Ciśnienie w oponach jest ok.
Płynu w układzie nie ubywa.
Płyn jest świeżutki, dolewany za każdym razem ten sam.


Jeżeli ktoś posiada jakąś wiedzę techniczną czemu tak się może dziać jestem otwarty na sugestie.

Dopisano 22 lis 2014, 17:28:

Chodzi oczywiście o Mazdę Premacy 2000r 2.0 Diesel 90KM
Jay
 

Postprzez McMan » 24 lis 2014, 16:04

Witam,

u mnie przy bardzo podobnych objawach skończyło się wymianą pompy..
Posłuchaj może, czy z pompy dochodzą jakieś dziwne dźwięki podczas pracy – u mnie było coś jakby wycie..

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 11:34
Posty: 315 (1/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL
Nissan..

Postprzez Piotr Raczkowski » 3 gru 2014, 20:29

też myślę że pompa kończy swój żywot
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez jocco » 20 sty 2015, 14:58

A powiedzcie koledzy gdzie sprawdzić ile jest płynu do wspomagania kierownicy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:03
Posty: 138 (0/1)
Auto: Mazda Premacy1999r, DITD Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy