Problemy z układem ABS (626 GE)
Josi napisał(a):Witam, mam pytanie odnośnie ABS – Czy to normalna sytuacja jeżeli odpalam silnik i po wrzuceniu jedynki a następnie ruszeniu załącza się pompa ABS?? Występuje to tylko raz jak odpalę silnik i ruszam pierwszy raz od tego odpalenia, później jest już wszystko dobrze. ABS ogólnie działa, błędy sprawdzane – BRAK.
układ musi się przetestować, tak samo błędów po włączeniu zapłonu szuka poducha jak i komp silnika i wszystkie inne układy ktore tracą zasilanie po wyłączeniu zapłonu.

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
626 z roku 98 miała kontrolę trakcji, jednak jest to nieco na wyrost z tą kontrolą
, raczej jest to wspomagacz ruszania+ "system antybuksowy", ten system nie stabilizuje toru jazdy w takim sensie jak to się teraz rozumie, tylko "przytrzymuje" koło które buksuje i działa tylko na przednią oś.
Po uruchomieniu silnika pompa ABS przeprowadza samotest. W niektórych jest to po odpaleniu silnika, w innych po ruszeniu.
Po uruchomieniu silnika pompa ABS przeprowadza samotest. W niektórych jest to po odpaleniu silnika, w innych po ruszeniu.

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
lukkas_kg napisał(a):tutaj też się podłącze
u mnie jest problem tego tpyu ze ogolnie ABS dziala, ale kiedy gwaltownie cos zrobie, albo wjade na jakas górke z błota, czy nierowny temat to zapala się kontrolka i przestaje dzialac :/
czujniki do sprawdzenia

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
no raczej nie jest normalne.może akumulator się kończy.małe napięcie i zaraż po uruchomieniu na chwile startuje pompa.dyszel85 napisał(a):Pompa ABS włącza się po odpaleniu silnika i puszczeniu pedału hamulca – jest to normalne zjawisko.
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
alf28 napisał(a):no raczej nie jest normalne.może akumulator się kończy.małe napięcie i zaraż po uruchomieniu na chwile startuje pompa.dyszel85 napisał(a):Pompa ABS włącza się po odpaleniu silnika i puszczeniu pedału hamulca – jest to normalne zjawisko.
Jest normalne, czytaj post wyżej. W audi z tego okresu nie odpalisz silnika jeśli nie depniesz wcześniej na hamulec aby siśnienie zweryfikował system.

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
nie jest normalne; jak i w Audi tak i w każdym innym samochodzie.jeszcze nie spotkałem się żeby w jakimkolwiek autku, po odpaleniu załanczała się pompa ABS-u.bazyl wspaniały napisał(a):alf28 napisał(a):no raczej nie jest normalne.może akumulator się kończy.małe napięcie i zaraż po uruchomieniu na chwile startuje pompa.dyszel85 napisał(a):Pompa ABS włącza się po odpaleniu silnika i puszczeniu pedału hamulca – jest to normalne zjawisko.
Jest normalne, czytaj post wyżej. W audi z tego okresu nie odpalisz silnika jeśli nie depniesz wcześniej na hamulec aby siśnienie zweryfikował system.
przyczyną może być spadek napięcia spowodowany np:słabą masą,gdzieś tutaj szukałbym problemu.
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
nie jest normalne; jak i w Audi tak i w każdym innym samochodzie.jeszcze nie spotkałem się żeby w jakimkolwiek autku, po odpaleniu załanczała się pompa ABS-u.
przyczyną może być spadek napięcia spowodowany np:słabą masą,gdzieś tutaj szukałbym problemu.
audi 80 później A4 2.8 quattro
audi A6 2.5TDI
mazda 626GE
mercedes jakiśtam rocznik około 95'
jeżdżę autami z zepsutymi układami hamulcowymi
To że jej nie słyszysz nie znaczy że jej nie ma, we francuzach nie słychać, w BMW też chyba nie
Aleś się zawzioł.
No dobra, wsiądź do auta, naciśnij hamulec i odpal silnik. Niech sobie pochodzi z minutę lub godzinę-tyle czasu abyś się upewnił, że napięcie się ustabilizowało i puść hamulec.
Po drugie- wystaczy się zagłębić w instrukcję samochodu. W zależności od modelu układ ABS testuje się po odpaleniu silnika lub pierwszym ruszeniu z miejsca po odpaleniu.
Po trzecie-najmniej wymowny argument- w takim przypadku padły akumulatory we wszystkich mazdach 626GE z ABS lub w nich wszystkich wystąpiła ta sama awaria układu hamulcowego zaraz po opuszczeniu fabryki.
Nie zawsze Twoje "wydaje mi się" będzie wyżej od "napewno jest tak....".
Załączenie pompy ABS w tym aucie jest normalne w przypadkach opisanych przeze mnie i kolegów. Z mojej strony tyle

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Bazylu daj spokój, gość chyba jednak ma rację, masz zepsuty samochód. W pierwszej kolejności wymieniłbym pompę ABS, potem linkę od ręcznego, a jak to nie pomoże w usterce to zmieniłbym olej w silniku wraz z filtrem i to na pewno by pomogło
Gościu jak ci 5 osób pod rząd mówi że to normalne zjawisko, to nie sądzisz chyba że wszyscy jeździmy z popsutym absem?


Normalny objaw i nie tylko w 626 ,tak samo jest xedosie 6 i mx-6 ,a w nowszych rocznikach testowanie jest już po przekręceniu kluczyka a nie po odpaleniu
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
skoro układy w 626GE testują się różnie,to sporo wyjaśnia.ja podałem przykład z mojej GE FS gdzie: pompa ABS potrafi się załączyć po uruchomieniu silnika,ALE tylko: przy mocno rozładowanym aku.bazyl wspaniały napisał(a):Po drugie- wystaczy się zagłębić w instrukcję samochodu. W zależności od modelu układ ABS testuje się po odpaleniu silnika lub pierwszym ruszeniu z miejsca po odpaleniu.
dyszel85 w twoim przypadku nie trzeba nic wymieniać,tylko dokręć sobie śrubke
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Dwa posty wyżej napisałeś że to nie jest normalne że abs po odpaleniu się testuje, czyli sugerujesz usterkę (niewłaściwe działanie). Ja powtórzę po raz ostatni że jest to normalne.

alf28 napisał(a):skoro układy w 626GE testują się różnie,to sporo wyjaśnia.ja podałem przykład z mojej GE FS gdzie: pompa ABS potrafi się załączyć po uruchomieniu silnika,ALE tylko: przy mocno rozładowanym aku.bazyl wspaniały napisał(a):Po drugie- wystaczy się zagłębić w instrukcję samochodu. W zależności od modelu układ ABS testuje się po odpaleniu silnika lub pierwszym ruszeniu z miejsca po odpaleniu.
dyszel85 w twoim przypadku nie trzeba nic wymieniać,tylko dokręć sobie śrubke,albo pokaż mi gdzie sugerowałem usterke układu hamulcowego.
Robisz to specjalnie czy naprawdę nie wiesz/nie wierzysz w to co piszemy??
W GE 3 albo 4 razy zmieniano oprogramowanie, stąd między innymi różnice w zadziałaniu testu. Analogicznie w MX6 bo to te same sterowniki i podobnie w X6. Oświadczam iż mam akumulator bardzo sprawny.

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
bazyl wspaniały-specjalnie cytowałem Twoją wypowiedz ,bo to był dla mnie konkretny i zrozumiały argument.nawet dzisiaj robiłem test z wciśniętym hamulcem i ręką na pompie
bo,już myślałem,że mi słuch szwankuje
.
ale, jak widać jest różnie w tym autku.podaje rocznik 93. może uda się ustalić kiedy nastąpiły zmiany softu.
pozdrawiam.
ale, jak widać jest różnie w tym autku.podaje rocznik 93. może uda się ustalić kiedy nastąpiły zmiany softu.
pozdrawiam.
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Na pewno zmiana była w 94 w KLu i FP, coś na początku i końcu produkcji. Wszystko w ramach zmiany norm emisji spalin. Do tego inaczej na stany i europę

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Raczej jestem pewien że jest to trakcja bo kontrolki są oznaczone TCS a nie ABS poza tym byłem w podpięty pod kompa z Mazdy i kod błędu wyskoczył 83 wiem że to jest typowo coś z TCS i to po lini elektrycznej tak mi gość w maździe powiedział.Co do samych ABS-ów to działają bez problemów a kontrolka tylko wystukuje kod tego błędu. Jeżeli macie jakiś schemat do tej trakcji to proszę o pomoc.
- Od: 20 lis 2008, 11:03
- Posty: 4
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 626 kombi 2l benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6