Czyszczenie zaworu wolnych obrotów (BA Z5)

Postprzez lukasssss1 » 6 mar 2010, 13:46

srube juz odkrecilem wszystko zrobilem jak bylo, tylko teraz nie moge tej REGULACJI ustawić

po odpaleniu na zimnym obroty byly gdzies 1500(sruba byla mocno wykrecona), pozniej zaczalem wkrecac srube jak juz teraz jest cieply to obroty sa tak 760 (jak wlacze nawiew, swiatla, radio itp.) to obroty ida w gore +/– o 20 i spadaja do 760 i tak zostaje jak nacisne hamulec to nawe sie nie rusza
tylko sie przejachalem i jak wyrzuce na luz to obroty zostaja na 1200 i po jakims czasie dopiero spadaja na 760

czy ktos moglby zrobic foto jak jest u niego ta srubka wkrecona ??? bede BARDZO WDZIECZNY

moze lepiej podjechac do jakiegos warsztatu zeby oni wyregulowali ? poradzcie cos dzis sobota a jutro mi auto jest potrzebne, zebym wiedzial ze to taka robota to bym sie za to nie bral, chcociaz duzo bylo syfu ktory wyczyscilem ale moglem tej srubki nie ruszac bo teraz masakra to wyregulowac ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez TomaS626 » 9 mar 2010, 14:59

Witam!ja mam tylko problem wysokich obrotow na ssaniu,zadnego falowania nie mam, gdy jest zimno i pale auto to obroty dochodza do 2400, wczesniej byly wyzsze ale troche wykrecilem ta srubke od regulacji lecz dalej nie moge jej wykrecic i nie wiem czy bawic sie w to dalej i probowac...???da to cos? dodam jeszcze ze jak jest silnik cieply to obroty po odpaleniu skocza do ok. 1900 i zaraz spadaja na jakis 1000-1200 az sie rozgrzeje calkiem i na 750.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 10:23
Posty: 48
Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!

Postprzez lukasssss1 » 9 mar 2010, 16:12

mi czyszczenie i wykręcenie srubki pomogło :)
teraz na zimnym mam 1800 później spada do 1200 i później na 750 i jest gites :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez TomaS626 » 9 mar 2010, 20:05

a duzo ja wykreciles??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 10:23
Posty: 48
Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!

Postprzez lukasssss1 » 9 mar 2010, 20:27

to troche wykrecilem niz byla fabrycznie.
zrob na servis i wykrecaj bedziesz widzial przy odpalaniu ile jest obrotow :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez Malina » 10 mar 2010, 09:52

Od dwóch lat mam problem z falującymi obrotami.
Falowały one stabilnie, bez większych skoków nawet po oczyszczeniu przepustnicy.
Wczoraj zauważyłem że obroty silnika na luzie po przejechaniu 2km, czyli niepełnym rozgrzaniu ustalają się na 750obr/min, ale zaczęły pływać bardzo skokowo, niestabilnie(np. z 750 na 300). Do tego czasu obroty falowały a jak już pisałem bez skoków i nie przeszkadzało mi to ponieważ było to prawie nie widoczne na obrotomierzu i nieodczuwalne.
Dodam że po uruchomieniu silnika przy temp -15stopni obroty silnika na luzie mam 1500obr więc są dobre.
Co może być przyczyną tych skoków obrotów i od czego zacząć, żeby od razu pół silnika nie rozebrać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:53
Posty: 114
Skąd: Tarnów
Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24

Postprzez TomaS626 » 10 mar 2010, 14:33

rozebralem dzis kolejny raz i wyczyscilem wszystko, probowalem wykrecic srubke ale sie nie da bo mocno siedzi i juz sie wytarla...wiec wyciagnalem mala sprezynke i jest git:-D odpalam pierwszy dzis raz i obroty 1500:-D:-D:-D o to mi chodzilo, teraz sa nizsze o ponad 1000 niz wczesniej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 10:23
Posty: 48
Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!

Postprzez 48889 » 11 mar 2010, 20:17

No i przyszedł czas, teraz i ja musze to zrobic bo 2400 z rana sie pojawilo>> wyje pod maską!!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lut 2009, 11:04
Posty: 14
Skąd: Koszalin
Auto: 323f BA Z5 95'

Postprzez syciu » 12 mar 2010, 13:19

No u mnie też obroty na 2500 na zimnym.No i spalanie sie podniosło.Sprawdziłem diodą ale nic nie pokazało więc moze to dolot bedie.Przeczyszczę i zobaczymy.
http://www.youtube.com/watch?v=fXAunWUlvkU
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2008, 14:17
Posty: 18
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V

Postprzez Koroniarz » 12 mar 2010, 14:34

mam pytanko czy da się zdjąć samego krokowca bez zdejmowania przepustnicy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 13:00
Posty: 43
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f BA Z5

Postprzez besthacker » 18 kwi 2010, 21:58

jak wyczyścić ten zawór w maździe 323f BG?i jak go odkręcić od przepustnicy??
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2008, 03:05
Posty: 38
Skąd: Łódź
Auto: 323F 1.8 16V BA 95r Lpg-Sekwencja

Postprzez Pioteq25 » 19 kwi 2010, 12:55

....mam pytanko czy da się zdjąć samego krokowca bez zdejmowania przepustnicy ?
Jest taka możliwość tylko po co? Przepustnicę powinno się całą zdjąć i porządnie wyczyścić – przepłukać. O uszczelki się nie martw, bo to nie prezerwatywy :)
Na spokojnie wyrobisz się w dwie-trzy godzinki. Trzeba zdjąć przewody od płynu chłodzącego i je jakoś podwiesić – nie powinno się z nich lać, bo to najwyższy element układu. Można wcześniej zaopatrzyć się w nowe opaski skręcane na śruby. Bardzo dobrze czyści się sprayem do gaźników. Koniecznie trzeba lekko posmarować ruchome elementy zaworka.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez bobinho » 4 maja 2010, 10:24

No to czas na moje spostrzeżenia:

Wczoraj zabrałem sie za czyszczenie przepustnicy, dosłownie z nudów. Odkreciłem przepustnice, porozkładałem wszystko i jak sie okazało silniczek krokowy czysciutki za to przepustnica od strony kolektora niesamowicie mocno pokryta sadzą, jak poźniej spojrzalem to caly kolektor w srodku był tym upierdzielony, no ale olać to nie bede sie przeciez bawił w czyszczenie kolektora. przedmuchalem elementy krokowca a nastepnie wziąlem sie za polerowanie przepustnicy po dokladnym wyczyszczeniu wszystkiego zamontowalem spowrotem do auta i....?

wysokosc obrotów na ssaniu sie nie zmieniła na szczescie nie mam problemow bo ssanie mam na około 2100 rpm ktore po jakichs 5 sekundach spada do 1300, Za to zmartwiło mnie to ze po nagrzaniu silnika i ustabilizowaniu obrotów zamiast trzymac sie na swoich ~800 rpm to lekko falowały przy 1000 – 1100 co mnie troche wkurzylo bo nie po to grzebałem zeby było gorzej, po chwili jednak wpadlem na pomysł ze winą tego sa szczeliny pomiedzy przepustnica a kanalem w ktorym sie znajduje ( co nastąpiło po zmyciu sadzy z tegoż kanału).

No i bingo, wykrecilem srubkę która przytrzymuje przepustnice w minimalnym polozeniu, po wykreceniu przepustnica domknęła sie nieco ( ja akurat wyregulowałem ja na okolo 750-800 obrotów)

Morał z mojej opowieści taki jesli wszystko jest dobrze to nie warto nic czyscic bo przez przypadek mozna zaszkodzic, u mnie po całej operacji zostały lekko falujące obroty i juz nie mam pomysłu jak sie ich pozbyc chociaz tez nie jestem pewny do konca czy nie było ich wczesniej.

Pozdrawiam wszystkich grzebaczy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez kosteq7 » 24 cze 2010, 16:52

Pytanko do znawcow tematu :P

Dzisiaj mechanior czyscil mi przepustnice i teraz mam wysokie obroty na jalowym, jakby caly czas na ssaniu chodzil. Czekac i jezdzic z nadzieja ze sie ulozy? Nie zapytalem mechanika czy robil reset kompa, moze to pomoze?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2009, 22:00
Posty: 59
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323P 98r Z5

Postprzez Beny » 24 cze 2010, 21:02

pewnie pokręcił śrubką i rozregulował tps :P
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez kosteq7 » 24 cze 2010, 21:16

to co teraz? ulozy sie czy grubsza sprawa? :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2009, 22:00
Posty: 59
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323P 98r Z5

Postprzez Beny » 24 cze 2010, 21:24

Jak to co? Wróć do mechanika i niech poprawia jak popsuł :P Ile kasuja za czyszczenie przepustnicy?
Poczytaj tu viewtopic.php?f=116&t=1527
A przed czyszczeniem obroty były ok?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez kosteq7 » 24 cze 2010, 22:03

Obroty falowaly i lekko zamulony byl, dlatego czyscilem :> W sumie jak falowaly tak faluja nadal, a dodatkowo wlasnie non stop jakby na ssaniu jezdzil. No nic jutro trzeba sie przejechac do mechaniora. Najlepsze ze nie wiem ile dokladnie ma obrotow, bo nie mam obrotomierza :D

edit: no wiec podobno nic nie regulowali, tylko wyczyscili i wlozyli spowrotem. zrobilem wczoraj reset kompa, pojezdze troche i zobacze czy obroty sie ustabilizuja. Ja nie to... <killer> a skasowali 30zl :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2009, 22:00
Posty: 59
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323P 98r Z5

Postprzez voodoo » 15 lip 2010, 22:27

Przeczytałem cały watek już chyba z 5 razy i do końca nie wiem co mam wyregulować i czym a nie chcę czegos bardziej zepsuć niż jest. Miałem taki objaw jak wiekszośc opisujących problemy w tym wątku a mianowicie gdy dojeżdżałem do świateł i dałem na luz to obroty bardzo nisko spadały wiec odkręciłem przepustnicę razem z wszystkimi bebechami czyli krokowy itp, odkręciłem TYLKO krokowy od przepustnicy NIC WIECEJ NIE ODKRĘCAŁEM i wyczysciłem wszystko w benzynie ekstrakcyjnej, po złozeniu krokowego sprawdziłem czy działa więc przykręciłem przepustnicę i bebechy do reszty. Po odpaleniu i próbnej jezdzie na odcinku około 10 km stwierdziłem że obroty nie spadaj niżej niż 1000 – 1200 na rozgrzanym silniku, wiec teraz moje pytanie czy mam te obroty obniżyć tą śrubą na przeciw krokowego po drugiej stronie przepustnicy czy jeszcze czyms innym. Proszę o w miarę proste odpowiedzi i nie każcie mi tego wszystkiego czytać kolejny raz bo już mi sie to pomieszało.
Nie rozmawiaj z idiotą najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu a potem zabije doświadczeniem !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 14:03
Posty: 77
Skąd: Ruda Śląska
Auto: 323F BA 1.5

Postprzez farciarz » 16 lip 2010, 00:25

Wprowadź teraz samochód w tryb serwisowy ( zworka w gnieździe diagnostycznym TEN i GND ) i przeprowadź regulację na śrubie u góry przepustnicy. Pozwoli Ci to na przywrocenie obrotów do stanu fabrycznego.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323