dymi strasznie

Postprzez Marcin_1985 » 9 mar 2010, 12:53

Witam moja przygoda z Mazdą zaczeła sie 2 lata temu i niestety po sprowadzeniu jak wymieniałem olej wyleciał straszny syf. zalałe pół syntetyk i jezdziłem oczywiście ubytki oleju buły w granicach litra na 5000 km, po odpaleniu z rana wylatywała niebieska chmura więc poczytałem na forum "uszczelniacze zaworów" wymieniłem i z litra na 5000 km zrobiło się 1 na około 100km stwierdziłem ze złe uszczelniacze bo założyłem 5,5mm a znalazłem później 5mm i drugi raz ten sam zabieg jak sie skończyło wiadomo 2 raz kasa poszła efekt ten sam, rozebrałem silnik wyciągnęłem tłoki i okazało się ze pierścionki ciśnieniowe są ok ale olejowe zapieczone ciężko było wyćiągnąć z tłoka kupiłem pierścionki "NPR" koszt około 300zł uszczelniacze "Eristic" średnica wewnętrzna 5mm koszt koło 60zł, uszczekla pod głowice "Elring" koło 150zł pasta montażowa 24zł. Dodam że trzeba zwracać uwagę na wymiary uszczelniaczy i pierścieni do Z5 są 3 wymiary 75,300mm; 1 duży rozmiar 75,550mm; 2 duży rozmiar 75,800mm Średncówka prawdę ci powie katalogi w sklepach mogą mieć przekłamania. Cały zabieg udał się zrobiłem ponad 1000km oleju nie ubywa dzisiaj na mrozie -16 odpaliłem i wszystko gra żadnej chmury.
Pozdrawiam i służę pomocą
Początkujący
 
Od: 27 lis 2009, 09:29
Posty: 27
Skąd: Głuszyca
Auto: Mazda 323P BA,97, 1.5 Z5,LPG

Postprzez regorek » 20 wrz 2011, 22:00

To raczej nie zaden zbieg okolicznosci, zapewne pierscienie puscily
U mnie raczej ubytkow oleju nie widac, wiec planuje przejscie na 5w40 ( obecnie 10w40)


taki to do transita sie leje :P
Bez Mazdy nie ma jazdy!! Prawda.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sie 2011, 15:21
Posty: 10
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F r.94 BA

Postprzez jarek1711 » 21 wrz 2011, 10:53

Miałem taki sam problem mazda dymiła że świata nie było widać przez jakieś 10-20 sekund i przestawało,póżniej cały dzień jeżdżenia gaszenie odpalanie i zero dymu.
Terz niby mechanicy mówili że olej bierze ,że uszczelka pod głowicą poszła że koszty będą.
Mazda w momencie odpalania łapała 2500-3000 obrotów i kopciła ze hej , troche walki z przepustnicą i obroty spadły przy rozruchu zimnego silnika do 1500 i ZERO DYMU BIAŁEGO.
Moim zdaniem obroty były za duże i nie spalało paliwa.
A jeszcze jedno jak bierze olej to dymi na NIEBIESKO wie bo miałem tempre i paliła olej na niebiesko.
I nie słuchaj znawców że mazda 323f przy porannym odpaleniu ma mieć 2500 obrotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2011, 16:46
Posty: 48
Auto: mazda 323f 1.5 BA

Postprzez andrzej-w » 22 wrz 2011, 13:22

moja tez dymila z ranca, przy 2300 rpm
po zblokowaniu kanalu ssania w przepustnicy mam 1300 obrotow i brak klebow dymu
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez Bomber.ktmg » 22 wrz 2011, 22:55

jak zblokować ten kanał?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 188
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez Lukano » 23 wrz 2011, 14:45

Ja to bym proponował sprawdzić dlaczego ma z rana takie wysokie obroty, zanim blokować cokolwiek.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323