Witam moja przygoda z Mazdą zaczeła sie 2 lata temu i niestety po sprowadzeniu jak wymieniałem olej wyleciał straszny syf. zalałe pół syntetyk i jezdziłem oczywiście ubytki oleju buły w granicach litra na 5000 km, po odpaleniu z rana wylatywała niebieska chmura więc poczytałem na forum "uszczelniacze zaworów" wymieniłem i z litra na 5000 km zrobiło się 1 na około 100km stwierdziłem ze złe uszczelniacze bo założyłem 5,5mm a znalazłem później 5mm i drugi raz ten sam zabieg jak sie skończyło wiadomo 2 raz kasa poszła efekt ten sam, rozebrałem silnik wyciągnęłem tłoki i okazało się ze pierścionki ciśnieniowe są ok ale olejowe zapieczone ciężko było wyćiągnąć z tłoka kupiłem pierścionki "NPR" koszt około 300zł uszczelniacze "Eristic" średnica wewnętrzna 5mm koszt koło 60zł, uszczekla pod głowice "Elring" koło 150zł pasta montażowa 24zł. Dodam że trzeba zwracać uwagę na wymiary uszczelniaczy i pierścieni do Z5 są 3 wymiary 75,300mm; 1 duży rozmiar 75,550mm; 2 duży rozmiar 75,800mm Średncówka prawdę ci powie katalogi w sklepach mogą mieć przekłamania. Cały zabieg udał się zrobiłem ponad 1000km oleju nie ubywa dzisiaj na mrozie -16 odpaliłem i wszystko gra żadnej chmury.
Pozdrawiam i służę pomocą
dymi strasznie
To raczej nie zaden zbieg okolicznosci, zapewne pierscienie puscily
U mnie raczej ubytkow oleju nie widac, wiec planuje przejscie na 5w40 ( obecnie 10w40)
taki to do transita sie leje
Bez Mazdy nie ma jazdy!! Prawda.
- Od: 13 sie 2011, 15:21
- Posty: 10
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 323F r.94 BA
Miałem taki sam problem mazda dymiła że świata nie było widać przez jakieś 10-20 sekund i przestawało,póżniej cały dzień jeżdżenia gaszenie odpalanie i zero dymu.
Terz niby mechanicy mówili że olej bierze ,że uszczelka pod głowicą poszła że koszty będą.
Mazda w momencie odpalania łapała 2500-3000 obrotów i kopciła ze hej , troche walki z przepustnicą i obroty spadły przy rozruchu zimnego silnika do 1500 i ZERO DYMU BIAŁEGO.
Moim zdaniem obroty były za duże i nie spalało paliwa.
A jeszcze jedno jak bierze olej to dymi na NIEBIESKO wie bo miałem tempre i paliła olej na niebiesko.
I nie słuchaj znawców że mazda 323f przy porannym odpaleniu ma mieć 2500 obrotów.
Terz niby mechanicy mówili że olej bierze ,że uszczelka pod głowicą poszła że koszty będą.
Mazda w momencie odpalania łapała 2500-3000 obrotów i kopciła ze hej , troche walki z przepustnicą i obroty spadły przy rozruchu zimnego silnika do 1500 i ZERO DYMU BIAŁEGO.
Moim zdaniem obroty były za duże i nie spalało paliwa.
A jeszcze jedno jak bierze olej to dymi na NIEBIESKO wie bo miałem tempre i paliła olej na niebiesko.
I nie słuchaj znawców że mazda 323f przy porannym odpaleniu ma mieć 2500 obrotów.
- Od: 11 maja 2011, 16:46
- Posty: 48
- Auto: mazda 323f 1.5 BA
jak zblokować ten kanał?
- Od: 29 cze 2008, 11:23
- Posty: 188
- Skąd: Mniszew/Warszawa
- Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości