Kontrolka płynu spryskiwaczy (323BG 1.6 8v)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez gawelneon17 » 7 mar 2010, 02:43

A więc moje pytanie jest takie jak mam ominąć tą głupią kontrolkę żeby się nie świeciła. Świeci się dlatego, że poprzedni właściciel wyciepał zbiorniczek (ten z tyłu) razem z pływakiem i kabelki są luźne. Dodam, że płyn w zbiorniczku z przodu jest. Próbowałem już spiąć te kabelki, a nawet wyjmowałem bezpiecznik odpowiedzialny za spryskiwacze i wycieraczkę tylnej szyby, ale nic to nie pomogło. Proszę pomocy w tej sprawie bo mnie już denerwuje ta świecąca się kontrolka podczas jazdy. A i dodam, że nie mam zamiaru kupować tego zbiorniczka wraz z pływakiem ponieważ chcę całkowicie spryskiwacz i wycieraczkę tylnej szyby usunąć.
Życie jest piękne, jeżeli pod sobą masz cztery koła i asfalt.

Obrazek

Jeżdżę nisko jak podaje pismo 6cm od ziemi jak jestem w aucie tylko ja
czasami nawet dochodzi do 3cm z czwórką pasażerów hehe:D

!!! MAZDA FOREVER !!!

HAHAHA W KOŃCU MOJA WŁASNA 323 GT-R (BG)
323GT-R + TURBO + REMONT = SZACUNEK NA ULICY + DDDUUUŻŻŻEEE MANDATY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 13:21
Posty: 136
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 323 GT 149,3KM
Mazda 323 GT-R 214,7KM
Nissan 200sx s13 DRIFTCAR 278,2KM

Postprzez markmas » 7 mar 2010, 02:48

No na zwarcie przewodów właśnie powinno zadziałać – to jest – przestać świecić. Być może masz gdzieś przewód przecięty i stąd taki objaw. Istnieje jeszcze szansa, że to z przodu masz uwalony czujnik braku płynu. Często, za często one po prostu padały...
Jeśli chcesz się pozbyć kontrolki po najmniejszej linii oporu to wystarczy wyjąć żarówkę z deski :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez gawelneon17 » 7 mar 2010, 02:57

hehe no to jest rozwiązanie, a co jakbym zwarł te przewody z przodu?? Powinienem się wtedy dowiedzieć czy mam gdzieś walnięty kabelek czy może jednak coś innego nawaliło
Życie jest piękne, jeżeli pod sobą masz cztery koła i asfalt.

Obrazek

Jeżdżę nisko jak podaje pismo 6cm od ziemi jak jestem w aucie tylko ja
czasami nawet dochodzi do 3cm z czwórką pasażerów hehe:D

!!! MAZDA FOREVER !!!

HAHAHA W KOŃCU MOJA WŁASNA 323 GT-R (BG)
323GT-R + TURBO + REMONT = SZACUNEK NA ULICY + DDDUUUŻŻŻEEE MANDATY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 13:21
Posty: 136
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 323 GT 149,3KM
Mazda 323 GT-R 214,7KM
Nissan 200sx s13 DRIFTCAR 278,2KM

Postprzez markmas » 7 mar 2010, 03:11

Teoretycznie zamykając obwód odłączasz żarówkę. Zamiast zrywać elektrykę, weź szpilkę i wetknij w przewody przez izolacje :) Najwyżej wywalisz bezpiecznik...
Powiem krótko :) Zapaliła się u mnie kontrolka płynu – sprawdziłem – płyn jest – sruuuu... poleciała żarówka :P Nie miałem czasu na zabawę z czujnikiem który pokazuje i tak trochę wątpliwą informacje :) Jak bym kurna nie wiedział, że jak nic z dziurek nie leci, to pewnie brak jest płynu w zbiorniku <glupek2>
Dobrze, że jeszcze nie wymyślili aby braki płynu w spryskiwaczach uzupełniać tylko w autoryzowanych punktach ASO :P

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Mirek » 9 mar 2010, 00:24

w 323F niema pływaka w zbiorniczku z tyłu, zakładam że w 323 nie będzie inaczej. Szukaj problemu z przodu (może się np. pływak zblokował na dole zbiorniczka?)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez gawelneon17 » 9 mar 2010, 00:34

To co tam w końcu jest jakiś czujniczek bo kurde mam ten sam problem w jednej jak i w drugiej hehe ani tu ani tu nie ma z tyłu tego zbiorniczka na płyn i kabelki są po prostu odcięte. W B6 już problem mam z głowy po prostu wywaliłem żarówkę podczas dzisiejszego tuningowania hehe. A do GT-R będę prawdopodobnie kupował oryginalny kompletny zbiorniczek.
Życie jest piękne, jeżeli pod sobą masz cztery koła i asfalt.

Obrazek

Jeżdżę nisko jak podaje pismo 6cm od ziemi jak jestem w aucie tylko ja
czasami nawet dochodzi do 3cm z czwórką pasażerów hehe:D

!!! MAZDA FOREVER !!!

HAHAHA W KOŃCU MOJA WŁASNA 323 GT-R (BG)
323GT-R + TURBO + REMONT = SZACUNEK NA ULICY + DDDUUUŻŻŻEEE MANDATY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 13:21
Posty: 136
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 323 GT 149,3KM
Mazda 323 GT-R 214,7KM
Nissan 200sx s13 DRIFTCAR 278,2KM

Postprzez markmas » 9 mar 2010, 00:49

gawelneon17 napisał(a):A do GT-R będę prawdopodobnie kupował oryginalny kompletny zbiorniczek.


Jak z czujnikiem, to i tak się popsuje :P

A tak poważniej – olej ten czujnik :) Najważniejsze w tyle jest to, żeby nie było żadnego przecieku płynu i wody z zewnątrz! Niestety tył Mazdy 323 jest trochę nie szczelny i w miejscu na zbiornik lubi zbierać się woda która skutecznie unieruchamia silniczek od spryskiwacza (korozja).
Ostatnio po dłuższych poszukiwaniach odkryłem miejsce w którym moja delikatnie ciekła... Tym miejscem jest... łączenie teleskopów z budą. Po tych kilku latach po prostu zaczęło się sączyć po śrubie... To tak na przyszłość jak będziesz szukał przyczyny niedziałającego spryskiwacza :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Mirek » 9 mar 2010, 01:00

ile masz tych kabelków? jeśli dwa to sprawa prosta – plus i minus od silniczka czyli brak czujników.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez gawelneon17 » 9 mar 2010, 01:01

markmas napisał(a):
gawelneon17 napisał(a):A do GT-R będę prawdopodobnie kupował oryginalny kompletny zbiorniczek.


Jak z czujnikiem, to i tak się popsuje :P

A tak poważniej – olej ten czujnik :) Najważniejsze w tyle jest to, żeby nie było żadnego przecieku płynu i wody z zewnątrz! Niestety tył Mazdy 323 jest trochę nie szczelny i w miejscu na zbiornik lubi zbierać się woda która skutecznie unieruchamia silniczek od spryskiwacza (korozja).
Ostatnio po dłuższych poszukiwaniach odkryłem miejsce w którym moja delikatnie ciekła... Tym miejscem jest... łączenie teleskopów z budą. Po tych kilku latach po prostu zaczęło się sączyć po śrubie... To tak na przyszłość jak będziesz szukał przyczyny niedziałającego spryskiwacza :)

Pozdrawiam


Hehe GT-R-ę chcę zrobić na oryginał, więc wszystko ma być idealnie, cacy, miód malina po prostu lodzio miodzio tylko na spoty i ewentualne pokazy czy coś w tym rodzaju (ale do tego jeszcze daleka droga :D)
A z tym cieknięciem to dzięks na pewno się przyda haha :D Madzie lubią wilgotne zadki:D:D:D


Tak Mirku są dwa
Życie jest piękne, jeżeli pod sobą masz cztery koła i asfalt.

Obrazek

Jeżdżę nisko jak podaje pismo 6cm od ziemi jak jestem w aucie tylko ja
czasami nawet dochodzi do 3cm z czwórką pasażerów hehe:D

!!! MAZDA FOREVER !!!

HAHAHA W KOŃCU MOJA WŁASNA 323 GT-R (BG)
323GT-R + TURBO + REMONT = SZACUNEK NA ULICY + DDDUUUŻŻŻEEE MANDATY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 13:21
Posty: 136
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 323 GT 149,3KM
Mazda 323 GT-R 214,7KM
Nissan 200sx s13 DRIFTCAR 278,2KM

Postprzez bikus » 9 mar 2010, 15:49

wyjmujesz zegary, wyjmujesz zarowke od tej kontrolki i po robocie... do wykonania w 15 minut... a jak masz chuda i dluga reke to od dolu (za zegarami pod kierownica) siegniesz do tej zarowki i ja wyjmiesz...
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323