Problemy Z Obrotami, Szarpanie, Gaśnięcie itp.

Postprzez dzikuss » 4 mar 2010, 22:19

Witam, mam mazde 323f 16i 16v z holenderskim gazem( ii gen.) . Problem mam taki, że mazda nie utrzymuje stałych wolnych obrotów. Czasami jest 1000 czasami 800 czasami spada do 500 zależy jak jej sie chce. raz zjeżdzaja niżej raz wyżej. Jestem po wymianie przepustnicy bo miałem strasszne problemy z gazem i benzyna. Obroty spadsały do 500 i tak zaczynał przerywać że nie dawał się wkręcić na obroty. Rzekomo krokowiec na przepustnicy był ciągle otwarty i nie regulował przepływu. Poza tym na wężu do krokowca miałem załażony register który był prawie na maxa zakrecony odcinajac prawie dopływ powietrza dodatkowego. A mierząc lambde na gazie i benzynie wskazania oscylowały max do 0,2v. Teraz po wymianie przepustnicy na gazie lambda wskauje ok ( czyli koło 0,5 i poprawnie reaguje na otwarcie i zamkniecie przepustnicy) Ale na benzynie nic sie nie zmienio. Gdzie mam szukać przyczyny tak ubogiej mieszanki? Poza tym komp nie wskazuje żadnych błędów.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 01:46
Posty: 29
Auto: 323f BG 1,6 '93
323f BJ 1,6 '02

Postprzez Krzysiek Mazda » 5 mar 2010, 14:18

Zmien swiece na NGK jednoelektrodowe ale unikaj tych platynowych no i kup nowe kable do swiec,po drugie ja tak mialem jak tankowalem na jednej a tej samej stacji cos tam kombinowali z gazem za malo mial oktan,teraz tankuje gas na renomowanych stacjach i jest dobrze.
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 21:35
Posty: 67

Postprzez markmas » 6 mar 2010, 11:44

Krzysiek Mazda napisał(a):teraz tankuje gas na renomowanych stacjach i jest dobrze.


Jest Autogaz i LPG. Autogaz – mieszanka propan-butan wg widzimisie producenta. LPG – są dwa lub trzy rodzaje mieszanki które (teoretycznie) muszą spełniać odpowiednie normy. Propan jest bardziej kaloryczny, ale jest drogi. Butan jest tani jak barszcz, ale uboższy... Dlatego z reguły jazda na autogazie nie należy do przyjemnych...

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Krzysiek Mazda » 7 mar 2010, 01:20

A wiesz markmas ze o tym nie wiedzialem myslalem ze to jedno a to samo tylko nazwa inna :) ale dobrze wiedziec
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 21:35
Posty: 67

Postprzez markmas » 7 mar 2010, 02:23

Krzysiek Mazda napisał(a):le dobrze wiedziec


Sam się nie dawno o tym dowiedziałem :D Też wydawało mi się, że to jeden grzyb...
Napiszę więcej :) Z tego co zdążyłem się dowiedzieć są dwie mieszanki LPG. Nie pamiętam już proporcji, ale jedna jest letnia, a druga zimowa. Oczywiście głównym składnikiem mieszanek jest propan i butan. Propan – cholernie drogi i butan, który jest tani jak barszcz. Więcej w zimie jest propanu i dlatego cena LPG idzie w górę <killer>. Moje odczucie – przy tankowaniu na renomowanych stacjach LPG lepiej się jeździ, to znaczy praktycznie nie odczuwam różnicy przy jeździe na benzynie i na gazie – to zimą. Latem – różnie to już bywa...

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Krzysiek Mazda » 7 mar 2010, 23:07

:) To juz teraz bede tankowal tylko na renomowanych stacjach z oznaczeniami LPG no oczywiscie w miare mozliwosci-Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 21:35
Posty: 67

Postprzez dzikuss » 8 mar 2010, 21:40

Dodam jeszcze, że problem pływania obrotów występuje najbardziej przy rozgrzanym silniku. Na gazie czasem jak spadną obroty czuć smród gazu i nie da się auta wogóle wkręcić. Ten sam efekt występuje zarówno na gazie jak i benzynie chociaż na benzynie żadziej. I na pewno nie jest to wina ani gazu ani paliwa bo tankuje na różnych stacjach i efekt jest ten sam. Dodam też że po przełączeniu silnika w tryb testowy wyraźnie spadają wolne obroty i nie załącza się dmuchawa a z tego co pamietam w trybie tym powinna się samoczynnie uruchomić.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 01:46
Posty: 29
Auto: 323f BG 1,6 '93
323f BJ 1,6 '02

Postprzez markmas » 8 mar 2010, 22:57

Sprawdź czujnik temperatury oraz poziom płynu w chłodnicy, może jest zapowietrzona albo co gorsza wydmuchałeś uszczelkę pod głowicą?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez dzikuss » 8 mar 2010, 23:09

Który czujnik temperatury? Wody w chłodnicy nie brakuje stan ok. Co do uszczelki nie zdejmując głowicy nie przekonam się. Zastanawiam się nad cieknącym wtryskiem czy może od tego coś sie dziać.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 01:46
Posty: 29
Auto: 323f BG 1,6 '93
323f BJ 1,6 '02

Postprzez markmas » 8 mar 2010, 23:50

dziki napisał(a):Który czujnik temperatury? Wody w chłodnicy nie brakuje stan ok. Co do uszczelki nie zdejmując głowicy nie przekonam się. Zastanawiam się nad cieknącym wtryskiem czy może od tego coś sie dziać.


Czujnik temperatury wody.
Tak na marginesie – gdzieś mi po głowie lata, że lambda powinna mieć ok 1V, a nie 0,5V jak piszesz.
Uszczelka pod głowicą jest dość łatwo sprawdzić bez rozbierania całego motoru :) Odkręcasz korek wlewu oleju i patrzysz czy nie masz "majonezu" lub oczek wodnych. W chłodnicy robisz tak samo z tą różnicą, że poszukujesz oczek z oleju.
Użyj szukajki – nie mam pod ręką teraz żadnego manuala do 323 – o sądzie lambda było setki razy. Jak pisałem wcześniej – głowy nie dam, ale świta mi, że powinna mieć 1V.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez dzikuss » 9 mar 2010, 01:22

No właśnie o to chodzi że ani nie ma majonezu pod korkiem wlewu oleju ani płynu, olej znika w normie woda troche znika ale to z powodu pompy wody która już pewnie na wymiane czeka i widac z niej wycieki. Co do lambdy to zakres wskazań jest do 1v a optymalna mieszanka w okolicy 0,46v z tego co dobrze pamietam ja mam obecne wskazania na lmbdzie rzędu 0.04v! Chociaż lambda reaguje na zmiany mieszanki (otwieranie i zamykanie przepustnicy. Na gazie odczyt z lambdy jest prawidłowy według mnie.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 01:46
Posty: 29
Auto: 323f BG 1,6 '93
323f BJ 1,6 '02

Postprzez markmas » 9 mar 2010, 01:59

dziki napisał(a):Na gazie odczyt z lambdy jest prawidłowy według mnie.


Najpierw bym doprowadził do ładu benzynę, a później bawił bym się gazem. Jeśli starasz się robić jednocześnie to nigdy do ładu nie dojdziesz.
Jakie masz spalanie benzyny l/km? Może niekoniecznie na siłę próbujesz zwalić wszystko na sondę? Pisałeś, że miałeś wymienioną przepustnicę – czy od takiego samego modelu? czy była dobrze wyczyszczona/ustawiona? Mimo, że nie pokazuje błędów, zresetowałeś komputer?
Coś mi po głowie lata lewe powietrze, ale....

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez ziper89 » 15 mar 2010, 17:44

witam, mam Madzie 1.8 16v z 92r.bez gazu, gdy jest zimna i ja odpala silnik tak jakby sie dławił przy dodawaniu gazu,nawet nie włącza sie ssanie tylko odrazu łapie 900-1000 obr i tak sobie chodzi, może to być wina świec? gdzie jest wogóle jakiś przekaźnik czy coś takiego odpowiadające za ssanie?
Początkujący
 
Od: 29 mar 2009, 10:39
Posty: 6
Skąd: ck
Auto: mazda 626 GF 1.8 99'

Postprzez tfr » 15 mar 2010, 19:02

Za obroty silnika gdy zimny odpowiada między innymi czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Może się uszkodził i przekazuje do komputera błędny odczyt, np zagrzanego silnika, wtedy wiadomo obroty trzyma takie jak na rozgrzanym silniku, a jak mu gnieciesz to się dławi. Gdzieś na forum widziałem, jaki opór powinien mieć czujnik w określonej temperaturze... Poszukaj i zmierz sobie miernikiem, może to tylko ten czujnik.
Początkujący
 
Od: 21 lut 2010, 22:44
Posty: 21
Skąd: Grajewo
Auto: 323F BG

Postprzez ziper89 » 15 mar 2010, 19:44

a gdzie sie znajduje ten czujnik?
Początkujący
 
Od: 29 mar 2009, 10:39
Posty: 6
Skąd: ck
Auto: mazda 626 GF 1.8 99'

Postprzez tfr » 15 mar 2010, 20:25

Ja mam wersję silnika B6, ale z tego co wyczytałem to jest gdzieś przy termostacie, bodajże zielona wtyczka... Znalazłem też rezystancje jakie powinien mieć w określonych temperaturach silnika.
w temp. -20 stopni C ---- 14600 do 17800 [ohm]
w temp. +20 stopni C ---- 2200 do 2700 [ohm]
w temp. +40 stopni C ---- 1000 do 1300 [ohm]
w temp. +60 stopni C ---- 500 do 650 [ohm]
w temp. +80 stopni C ---- 290 do 350 [ohm]

A wszystko dzięki opcji szukaj :D
Początkujący
 
Od: 21 lut 2010, 22:44
Posty: 21
Skąd: Grajewo
Auto: 323F BG

Postprzez lukaszbroda » 15 mar 2010, 22:44

zielona wtyka miedzy 1 a 2 wtryskiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez ziper89 » 16 mar 2010, 19:07

co odpowiada za ssanie w tym modelu i gdzie to jest??
Początkujący
 
Od: 29 mar 2009, 10:39
Posty: 6
Skąd: ck
Auto: mazda 626 GF 1.8 99'

Postprzez tfr » 16 mar 2010, 22:17

Za ssanie odpowiada komputer, który daje większą dawkę paliwa przy zimnym silniku, a dawkę ustala przy pomocy odczytów z czujnika temperatury, sondy lamda, przepływomierza i jeszcze paru innych rzeczy. Ale Ciebie interesuje czujnik temperatury, jest między 1, a 2 wtryskiem, zielona wtyczka.
Początkujący
 
Od: 21 lut 2010, 22:44
Posty: 21
Skąd: Grajewo
Auto: 323F BG

Postprzez ROMAN-R87 » 17 mar 2010, 10:36

jak ten czujnik jest walniety to bedziesz mial duze problemy z odpaleniem cieplego silnika bo bedzie on non stop zalewany
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323