przerywanie silnika do 2000 obr- kangur

Postprzez KacY » 5 mar 2010, 13:36

ja to sobie tłumaczę tym, że niedawno -25C, z tej gumy zrobił się kamień, samym odpaleniem silnik osiowo odchyla się ku tyłowi rozciągając tą harmoszkę o jakiś 0,5-1cm...
ona twarda nie chce się poddać a że stara już 13 lat to pęka. Pewnie garażowany xedzik od nowości dłużej potrzyma
albooo po prostu ten typ tak ma :|
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____

Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 21:01
Posty: 254 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 2.0Pb/Lpg 06r.

Postprzez sq2jul » 5 mar 2010, 22:04

orki najpewnie zalatwiles rurke/harmonijke przy wymianie przewodow zaplonowych – mam tu na mysli przewod idacy od aparatu do cewki ;) Ja zrobilem dokladnie tak samo – kapnalem sie dopiero po zlozeniu wszystkiego i odpaleniu auta (cos zaczelo syczec). Niestety rurki sa z gumy – guma ma juz nascie lat w naszych autach, do tego dochodzi mroz i pekniecie gotowe... :( Ciekawostka – nowa ruke mozna bepzorblemowo kupic u Smirnoffa (ori bo zamiennikow brak ;)) koszt z tego co pamietam to >300zl :)
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez pawelc » 6 mar 2010, 07:41

KacY napisał(a):ja to sobie tłumaczę tym, że niedawno -25C, z tej gumy zrobił się kamień, samym odpaleniem silnik osiowo odchyla się ku tyłowi rozciągając tą harmoszkę o jakiś 0,5-1cm...
ona twarda nie chce się poddać a że stara już 13 lat to pęka. Pewnie garażowany xedzik od nowości dłużej potrzyma
albooo po prostu ten typ tak ma :|


a przyjrzyj się dokładnie -w tym przypadku nie ma znaczenia odchylanie silnika a to dlatego że filtr powietrza jest przykręcony do skrzyni i silnika które to tworzą całość zespołu napędowego zawieszonego na pięciu poduszkach ,czyli ta teoria odpada ,większy problem ma ta guma z przodu filtra ale ona rzadko pęka -główną przyczyną pękania tych gum to jest ich stwardnienie do tego stopnia że przestają być w ogóle elastyczne i pęknięcie następuję nawet z podciśnienia jakie taka guma musi wytrzymywać ,pęka też bardzo często przy nieumiejętnym montażu ,wciskaniu na siłę ,wyginanie ,itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez KacY » 6 mar 2010, 17:54

pawelc napisał(a):filtr powietrza jest przykręcony do skrzyni i silnika które to tworzą całość zespołu napędowego zawieszonego na pięciu


zgodzę się w 100% ale wstaw dobrze w palnik i zobacz jak silnik pierwszy się odchyla po czym zaczyna ciągnąć filtr... może nie mocno ale z matematyki
1000000000 odpaleń x 100000000000000ruszań x 13lat x stara spróchniała guma = wkońcu każa pęka...

to tak jak otwierasz pokrywę bagażnika a w środku Nówka 13letnia opona na zapasie i radocha że nigdy kolo nie dotknęło ziemi po czym zakładasz ją na oś, jedzieśz 1000km i z nówki gómki się robi stare próchno...
ale nie chodzi o to.. najważniejsze że nawa rurka to jak wspomniał sq2jul
prawie 300zł.... :|
pojeżdę na mojej naprawionej za 6 zeta
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____

Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 21:01
Posty: 254 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 2.0Pb/Lpg 06r.

Postprzez pawelc » 8 mar 2010, 07:05

jedynie podciśnienie może ją ruszać i to nie w takim zakresie jak podajesz ,ale wystarczy przy pchany filtr i zjawisko się pogłębia ,nie ulega wątpliwości że są t stare auta i taka część nie powinna kosztować aż tyle według mnie rozsądna cena to ok.100zł ,bo w innym przypadku to będą wszystkie xedosy miały popękana tą gumę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez kriskus » 8 mar 2010, 14:12

Chyba teraz jest dobra pora na pękanie tych gumek ;)
Tak czy inaczej, właśnie też swoją regenerowałem przy pomocy duct tape, bo mało komfortowo się jeździło. Na razie jest git, ale myślę nad nową.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez Hazu » 12 mar 2010, 07:32

Zubeck napisał(a):dlaczego te harmonijki tak pękają? i dlaczego prawie na każdym zdjęciu .. jest poklejona? :) czyżby to przez tylną zużytą poduchę silnika która się ugina i naciąga harmoniĘ..?


Tak przez wszystkie zużyte poduszki oraz przez wiek gumy która po prostu próchnieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez orki » 4 kwi 2010, 01:24

I Ty Masz Bracie rację......... w 100 %
niedługo nasze niunie będą oldtimerami,... maja prawo próchnieć.
Panowie macie ochotę mieć starsza kochankę ,... to dbajcie o nią, pudry i inne kosmetyki są drogie, ale czego się nie robi z miłości

zgodzę się w 100% ale wstaw dobrze w palnik i zobacz jak silnik pierwszy się odchyla po czym zaczyna ciągnąć filtr... może nie mocno ale z matematyki
1000000000 odpaleń x 100000000000000ruszań x 13lat x stara spróchniała guma = wkońcu każa pęka...

to tak jak otwierasz pokrywę bagażnika a w środku Nówka 13letnia opona na zapasie i radocha że nigdy kolo nie dotknęło ziemi po czym zakładasz ją na oś, jedzieśz 1000km i z nówki gómki się robi stare próchno...
ale nie chodzi o to.. najważniejsze że nawa rurka to jak wspomniał sq2jul
prawie 300zł.... :|
pojeżdę na mojej naprawionej za 6 zeta[/quote]
Początkujący
 
Od: 30 gru 2009, 23:38
Posty: 11
Skąd: Warszawa - Stara Miłosna
Auto: Xedos 6 KF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6