Po wymiana oleju – problemy (626 GE FS)

Postprzez rasiak123 » 7 mar 2010, 11:05

Po wymianie oleju moja mazda po odpaleniu strasznie kopci jak spojrze w lusterko to nic nie widac tylko kupe dymu co to moze byc jak sie rozgrzeje to jest ok tylko po odpaleniu i po pierwszych kilometrach jazdy...??
Początkujący
 
Od: 27 gru 2009, 13:28
Posty: 4
Auto: Mazda 626 1993 r.

Postprzez Hugo » 7 mar 2010, 11:26

rasiak123 Jaki olej został wlany?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez fujimore » 7 mar 2010, 12:05

czy wymieniałeś już olej w tej madzi czy to pierwszy raz ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sty 2008, 11:13
Posty: 10
Skąd: Poznań

Postprzez noxes » 7 mar 2010, 15:53

No niestety masz do wymiany pierścienie. Sam to przerabiałem i też po wymianie oleju tak się stało.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez dyszel » 7 mar 2010, 21:26

Prawdopodobnie miałeś wlanego motodoktora (albo dwa) i po wymianie oleju na świeży ujawniła się wada zapieczonych pierścieni – niestety dość częsta przypadłość w tym modelu jeśli wcześniej doszło do przegrzania :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez slawek323 » 7 mar 2010, 21:51

wykręcasz świece ustawiasz tłoki na równym poziomie i zalewasz co godzine naftą na tłoki i tak przez cały dzień i jeszcze najlepiej na noc zostawić pierscionki powinny odpuścic nafta rozpuszcza nagary u mnie w dwóch przypadkach pomogło przez pare dni może kopcić jeszcze mocniej ale jak sie juz wszystko ładnie wypali na trasie to będzie gicio spróbować nie zaszkodzi
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2006, 19:04
Posty: 114
Skąd: prawie Bydgoszcz
Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6

Postprzez rasiak123 » 7 mar 2010, 23:06

a czy wymiana pierscionkow to bedzie droga inwestycja?? olej mobil 1 polsyntetyk i pierwszy raz wymienialem
Początkujący
 
Od: 27 gru 2009, 13:28
Posty: 4
Auto: Mazda 626 1993 r.

Postprzez marimart81 » 7 mar 2010, 23:53

dość droga bo przecież wymieniając pierścienie warto zrobić głowice więc cena wzrasta no i do tego uszczelka która do tanich nie należy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez desp » 8 mar 2010, 00:07

Pierścienie 300, uszczelniacze 200, panewki, tłoczki, uszczelki, planowanie głowicy, robocizna etc, po całości jak się zmieścisz w 2tys. to będzie dobrze.
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez wojtek79 » 8 mar 2010, 21:18

jeżeli Ci nie pomoże sposób z nafta to bardziej opłacalne bedzie jak kupisz silnik bez osprzętu i wymienisz go. dobry silnik z gwarancja kupisz za tysiąc zł. założysz osprzęt ze swojego silnika i masz spokój. w remonty silników nikt się teraz nie bawi bo to nie opłacalne no chyba że sam sobie to zrobisz wtedy bedziesz miał pewnośc ze jest wszystko dograne tak jak trzeba i masz spokój na ładnych pare lat. :)
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez dyszel » 8 mar 2010, 21:44

Sprawdź najpierw ile ubywa Ci oleju na 1000km. Jeśli mniej niż 0,5 litra to daj sobie spokój z remontami i wymianą silnika, tylko regularnie sprawdzaj poziom i dolewaj.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez wojtek79 » 8 mar 2010, 22:01

Jeżeli mu konkretni kopci to na bank mu sporo ubywa. Moga to byc jeszcze uszczelniacze zaworów. Może byc wiele przyczyn tylko teraz trzeba trafic która.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez desp » 8 mar 2010, 22:11

slawek323 napisał(a):wykręcasz świece ustawiasz tłoki na równym poziomie i zalewasz co godzine naftą na tłoki i tak przez cały dzień i jeszcze najlepiej na noc zostawić pierscionki powinny odpuścic nafta rozpuszcza nagary u mnie w dwóch przypadkach pomogło przez pare dni może kopcić jeszcze mocniej ale jak sie juz wszystko ładnie wypali na trasie to będzie gicio spróbować nie zaszkodzi


Możesz rozwinąć, co i jak zrobić – tak dla laika? <oczko>
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez wojtek79 » 8 mar 2010, 22:17

Koleze pewnie chodzilo pewnie o to żebys wykrecił świece włozyl np: długi drut w miejsce świecy i ustawił tłoki krecąc wałem ( tam na kole pasowym jest śruba na klucz czhyba 21 ) tak ay wszystkie 4 tłoki były w tym samym polożeniu na tej samej wysokości. określisz ich położenie dzieki temu pretowi.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez desp » 8 mar 2010, 22:30

Dziękuję!
Jeśli mogę – kolejne pytania laika <oczko>
Robić to przed wymianą oleju, czy w trakcie (na sucho)?
Nafta taka zwykła, jak do lamp, czy jakaś inna?
Czemu nie benzyna ekstrakcyjna?
Wiem, że was męczę, ale bozia wam w dzieciach wynagrodzi. Tak jak mnie wynagrodziła za tą wiedzę, którą od was otrzymam i przekażę dalej, hehe <oczko>
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez wojtek79 » 8 mar 2010, 22:40

Zrób to przed wymiana oleju bo jeżeli puszcza ci pierscienie to olej do wyrzucenia, na sucho tez możesz. nafta zwykła, nie słyszałem żeby ktoś robił to benzyna ekstrakcyjna może też jest dobra.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez noxes » 8 mar 2010, 22:41

Nafta jest dobra, ale mi nie pomogła...
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Hugo » 8 mar 2010, 23:15

wojtek79 napisał(a):Jeżeli mu konkretni kopci to na bank mu sporo ubywa.
Mi GE 2.0 na niewłaściwym oleju (10W 40 Mobil) dymiła rano jak parowóz (świata nie było widać), a spaliła tylko ok. 1 litra/10 000 km (dziesięć tysięcy kilometrów).
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez rasiak123 » 9 mar 2010, 00:50

Wydaje mi sie ze juz po klopocie sprawdzalem dzisiaj stan oleju i wynika z tego ze po prostu moj mechanik przelal oleju a wiec jest go za duzo no i silnik po prostu spala
Początkujący
 
Od: 27 gru 2009, 13:28
Posty: 4
Auto: Mazda 626 1993 r.

Postprzez lukas20ek » 9 mar 2010, 19:16

Przelanie oleju to dla pierscieni nic dobrego. Jak rano kopci a po rozgrzaniu nie to tak jak pisza koledzy – pierscienie , tez tak miałem koszt naprawy 1600zł z robocizna mechanika. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 paź 2006, 20:29
Posty: 17
Skąd: Tuszyn / Łódź
Auto: Mazda 626 cronos 2,0 + lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6