Tarcze indiglo – pytania, wskazówki, porady

Postprzez slipmatt » 23 sty 2010, 00:08

Witam,
dawno nikt nic tu nie pisał ale może ktoś to :) zobaczy i odpowie (ewentualnie odeśle do postu na temat...)
a mianowicie chodzi mi o to że wszyscy skupiają się na zegarach. Fajnie ale to nie wszystko gdyż fajnie żeby współgrały z tym inne elementy podświetlenia.

Niestety nie mogę znaleźć żadnych informacji odnośnie zmiany podświetlenia elementów centralki wentylacji, zegara oraz wyświetlacza kilometrów w zegarach. Czy jest to możliwe i takto jak to zrobić?

Mam Madzie 626 GF z klimatronic.

Proszę o odpowiedź lub odesłanie do postu/ów informacjami na w/wym. temat :)

Z góry dzięki
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2009, 19:13
Posty: 9
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0i-16V HP 100kW

Postprzez maniakgsm » 4 mar 2010, 21:08

Witam serdecznie.. poszukuje schematu do inwertera tarcz indiglo. Szukałem juz wszędzie i nic nie ma .. proszę o pomoc. Ponieważ mam juz tarcze i teraz chciałbym zmontować sobie inverterek .


to jest coś takiego... http://moman.home.pl/index.php?a=opis&k=&id=82


Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2008, 22:35
Posty: 25
Skąd: Zawiercie
Auto: Była – Mazda MX-3
Była – Mazda 6
Była – Mazda 3 BL
Jest obecnie – Mazda CX-5

Postprzez jarsonik » 5 mar 2010, 09:16

producent twierdzi, że szczególowy opis montażu dostarcza razem z urządzeniem, więc w czym problem??
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 21:02
Posty: 148
Skąd: Białystok
Auto: Ford probe 2,5v6 93r.

Postprzez maniakgsm » 5 mar 2010, 13:46

nie nie kolego :) ja chce sobie sam zrobić taki inwerter... ;) a sposób podłączenia to ja znam. . .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2008, 22:35
Posty: 25
Skąd: Zawiercie
Auto: Była – Mazda MX-3
Była – Mazda 6
Była – Mazda 3 BL
Jest obecnie – Mazda CX-5

Postprzez jarsonik » 7 mar 2010, 07:50

A to w tej kwestii ni epomogę, ale wydaje mi się ze skoro inwerter kosztuje 56 zł to nie warto się bawić w samodziełkę.
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 21:02
Posty: 148
Skąd: Białystok
Auto: Ford probe 2,5v6 93r.

Postprzez fazzi » 8 mar 2010, 10:05

Kolego maniakgsm, bardzo dobrze rozumiem chęć wykonania takiego podzespołu własnoręcznie. Sam lubię czasem podłubać. Dziwi mnie jednak trochę Twoje podejście. Skoro jak sam piszesz, nie udało Ci się znaleźć schematu w sieci (podejrzewam że serwis elektroda przeszukany, a jeśli tam nie ma to znaczy, że schemat w sieci nie istnieje ;) ), a chcesz żeby ktoś Ci go narysował to chyba trochę niepoważne. jarsonik napisał, że to kosztuje ok 50zł. Zrozumiałbym, że dla własnej satysfakcji zgłębisz temat zasilania folii iluminescencyjnych (jakoś tak) i wymyślisz układ inwertera dającego 100V zmiennego napięcia. Takie schematy w sieci są. Potem wystarczy zamówić elementy, płytkę i złożyć do kupy.
Jeśli natomiast chcesz żeby ktoś poświęcił 5/6 całej pracy na to żebyś mógł to tylko złożyć, to albo liczysz na pasjonata, który ma temat w małym paluszku i śmignie Ci to w 5 minut, albo naprawdę nie wiem o jaką pomoc możesz prosić...
Bez obrazy oczywiście :)
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez chabas » 8 mar 2010, 22:56

Ja rozbieralem jeden inwerter... I szczerze powiem, ze masakra... Wszystko zatopione w plastiku i nie da sie do niczego dobrac ;/
Żyj szybko... A umieraj kiedy chcesz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:02
Posty: 389
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda MX-3 1.6 '96

Postprzez brut_all » 10 mar 2010, 12:09

Witam.
Nosze się z zamiarem kupna indiglo do zegarów 323f BA po lifcie i miałbym pytanie jak w tym wypadku wygląda zdejmowanie, oznaczanie pozycji wskazówek i łatwość powrotu do prawdziwych wskazań (może jakaś inna budowa liczników). Najpierw chciałem powiększyć otwory w tarczach, żeby nie mieć problemów, ale w BA odpada – za długie są przedłużenia wskazówek i otwór musiałby być zbyt duży. Zakładał ktoś to to w efce po lifcie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2010, 11:38
Posty: 69
Skąd: Szczecin/Gutowiec
Auto: Mazda3 BK '06 LF, top sport

Postprzez chabas » 10 mar 2010, 23:51

Witam,
Ja u siebie miałem to szczęście, że podczas pierwszej zmiany tarcz ułamałem wskazówki od temperatury i paliwa. Po zakupie drugiego licznika (szukałem z pół roku) udało mi się wymienić tarcze.

Jak się okazało MoMan wiedział już o problemie ze zdejmowaniem wskazówek i zrobił od razu większe otwory w tarczach... Jeśli chodzi o prędkosciomierz i obrotomierz to nie ma najmniejszego problemu... Podnosi się lekko wskazórki i przesuwa tarcze lekko ją dociskając żeby nie ułamać...

Gorzej było z temperaturą i paliwkiem... Gdyby to były tylko 2 wskazówki to nie byłoby problemu bo by się je przesunelo w dół... Gorzej bo tam jeszcze jest ten pałąk od zegarka...
Po przygodach z pierwszym zegarem nie chciałem nic wykręcać... Postanowiłem więc wygiąć jedną wskazówkę do góry ;) przytrzymując za środek wskazówki żeby nie ułamać i nie wygiąć trzpienia wskazówki wygiąłem sam "wskaźnik" do góry...

Dzięki temu nie miałem problemu z ustawianiem wskazówek ani nic takiego ;)

Djstir nie powinienes miec problemu z założeniem tarcz... MoMan serio fajnie robi te wskazówki i nie powinieneś mieć problemu z ich założeniem ;)

NIE POLECAM ŻADNYCH METOD WIDELCZYKOWYCH!!! najłatwiejszy sposób na wymiane zegarów ;)
Żyj szybko... A umieraj kiedy chcesz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:02
Posty: 389
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda MX-3 1.6 '96

Postprzez djstir » 11 mar 2010, 10:21

a czy ja napisalem cos ze mialem proble z zalozeniem tarcz. napisalem ze problemem moze stac sie usuniecie wskazowek termostatu i zbiornika bo one zmieniaja polozenie po zdieciu wskazowek. a takto ogolnie nie bylo problemow.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 23 mar 2009, 13:57
Posty: 13
Skąd: łódź
Auto: mazda 323F 1.6 91r.

Postprzez chabas » 11 mar 2010, 10:35

Wybacz moja uwaga nie była do Ciebie, a do brutt_all... Pisanie o tej porze postow mi nie sluzy ;)
Żyj szybko... A umieraj kiedy chcesz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:02
Posty: 389
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda MX-3 1.6 '96

Postprzez djstir » 15 mar 2010, 01:45

spoko. nic sie nie stalo
Początkujący
 
Od: 23 mar 2009, 13:57
Posty: 13
Skąd: łódź
Auto: mazda 323F 1.6 91r.

Postprzez maniakgsm » 15 mar 2010, 19:43

kolego fazzi
schematy przetwornic 12 na 100 V są ale nie wiem czy znajdzie się na dokładnie taki żeby miał 400 Hz, Nie liczę że ktoś odwali za mnie całą robotę tylko chciałem się upewnić czy aby czasem ktoś nie robił sobie sam takiego inwerterka.

a w międzyczasie wymyśliłem takie coś:
z racji że pracuje w komisie gsm jako servisant to wymontowałem sobie układ z pł głownej Nokii e65 i ten element daje 60 V i dużo herc bo odpowiada on za podświetlanie folii iluminescencyjnych klawiatury tegoż telefonu,, i będe to testował i jeśliby się udało to podziele się wynikami moich prób :)

pOzdrawiam..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2008, 22:35
Posty: 25
Skąd: Zawiercie
Auto: Była – Mazda MX-3
Była – Mazda 6
Była – Mazda 3 BL
Jest obecnie – Mazda CX-5

Postprzez fazzi » 17 mar 2010, 09:53

OK – próbowanie to w sumie też jakaś droga do sukcesu, ale:
1. Zasilanie tej płytki to chyba 3,7V?
2. Jej moc jest obliczona na kawałeczek o wymiarach kilka cm x kilka cm. Tutaj masz sporo więcej do podświetlenia.
Nie wiem czy wydoli z mocą. Ale próbować można
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Face2Face4Race » 14 kwi 2010, 16:39

witam.

a ja chcialbym zmienic tylko podswietlenie seryjnych tarcz zegarow.

jak to zrobic?
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2009, 20:05
Posty: 50
Skąd: Pałac Kultury City
Auto: Madzia MX-3 V6

Postprzez People_Hate_Me » 14 kwi 2010, 16:43

podmieniasz Tylko diody na inne.
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Face2Face4Race » 14 kwi 2010, 17:03

no ok tego sie domyslilem ale gdzie one sie znajduja w tych zegarach?

moze powiesz mi na ktorym foto z tej fotorelacji bedzie je widac albo ewentualnie jak do nich dojsc?
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2009, 20:05
Posty: 50
Skąd: Pałac Kultury City
Auto: Madzia MX-3 V6

Postprzez People_Hate_Me » 14 kwi 2010, 17:49

jeżeli dobrze widze to na zdjęciu nr 4. nie jestem pewien :P
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Face2Face4Race » 14 kwi 2010, 18:10

hm to sa moze te wystajace takie tak jakby male wtyczki? bo widze ze sa takie male gadzety w miejscu lampek kontrolnych np. sorki za banalne pytanie ale elektronika to moja slaba strona
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2009, 20:05
Posty: 50
Skąd: Pałac Kultury City
Auto: Madzia MX-3 V6

Postprzez scorpiocs » 7 cze 2010, 12:10

No i zapewnilem sobie problem. W mojej mazdzie mam dosyc nietypowy srodkowy zegar predkosciomierza. Dlatego tez na prosbe MOMAN musialem sprobowac zdjac wskazowke w celu zeskanowania tarczy, niestety puscila ale nie w miejscu oczekiwanym bo wyszla razem z bolcem oczywiscie ponowne wlozenie juz nie sprawilo zeby dzialala jak przed zabiegiem teraz stoi w miejscu. Wczesniej dmuchnelem i juz sie wychylala i wracala swobodnie na swoja pozycje .... Domyslam sie ze uzdrowienie ukladu ze zwojem i bolcem jest pewnie nierealne ? Zakup nowych raczej tez bedzie problemem, moze da sie jakos przelutowac caly uklad, Ma ktos jakies doswiadczenie w tej kwestii ? Czy zostaje bez predkosciomierza ?

Obrazek

Obrazek
Obrazek REGION CZĘSTOCHOWA
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2009, 17:23
Posty: 18
Skąd: Częstochowa
Auto: MAZDA 323C 97r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje