Szybkie zużycie tulei wahacza

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez robaga » 10 lis 2009, 18:54

pytanie co spowodowało że po 2 misiącach od wymiany tulei wahacza środkowe zostały one tak zużyte że wyglądają jak przynajmniej 10 letnie z 1 wypadł środek czyli rozerwana przez środek a 2 naderwana z brzegu. zareklamowałem je a gośćiu że to nie możliwe że nie u niego brałem
ale co spowodowało takie zużycie i
robik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2007, 21:16
Posty: 54
Skąd: Lublin
Auto: mazda 626 1.8 16v

Postprzez jarusiek » 10 lis 2009, 19:49

napisz z jakiej firmy te tulejei-zamienniki czy oryg. Jeśli to JC to nie licz na wiele...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 16:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Postprzez Hugo » 11 lis 2009, 00:28

robaga napisał(a):ale co spowodowało takie zużycie i
Brak zbieżności, zużycie pozostałych elementów zawieszenia, ostra jazda itd.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez pawelc » 11 lis 2009, 08:14

montaż wykonany prawidłowo?,pytam dlatego że wiele osób popełnia błąd przy niby tak prostej czynności i dokręca tuleje w całkowicie dolnym położeniu koła a powinno się w środkowym aby zakres ich amortyzacji był jednakowy -najprościej auto opuścić na koła i dopiero wtedy dokręcić ,mogą też być wadliwe tuleje zleżałe gdzieś na półce a jak wiadomo guma się starzeję
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez robaga » 12 lis 2009, 12:37

witam
montaż na pewno odbył się dobrze tuleje zostały wprasowane przy ,mnie czy te tulejwe maja jakis kierunek?
robik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2007, 21:16
Posty: 54
Skąd: Lublin
Auto: mazda 626 1.8 16v

Postprzez radost » 12 lis 2009, 15:17

robaga napisał(a):tuleje zostały wprasowane przy ,mnie


Nie chodzi o wprasowanie w wahacz tylko o dokręcenie tej śruby wewnątrz tulei. Tak jak powiedział kolega pawelec, niektórzy przykręcają wahacz na fest jak auto jest jeszcze na lewarku. Potem po opuszczeniu tuleja na dzień dobry dostaje zaj..go naprężenia nie wspominając co się dzieje podczas jazdy.
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2006, 21:23
Posty: 182 (0/1)
Skąd: koło
Auto: xedos 6 CA KF

Postprzez Vlad24 » 6 mar 2010, 21:08

po swoich przejściach z wahaczami mogę napisać, że tuleje ani JC ani Yamato nie nadają się, oryginalne miały w środku w gumie zawulkanizowaną metalową tuleje pośrednią. Jako że nie udało się znaleźć oryginału, to najbliższa moim zdaniem jest tuleja NOK ok 25zł, która też właśnie posiada taką pośrednią tulejkę. JC po 500km wypadł sam z wahacza. Dodam też, że nie warto oszczędzać i mimo iż tylna wygląda dobrze warto i ja wymienić.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez ursus2400 » 6 mar 2010, 21:57

Właśnie przymierzam się do wymiany tulei w przednim wahaczu. W związku z tym mam pytanie do tych co wymieniali. Ile kosztuje robocizna?
Zastanawiam się czy nie wymienić jej samemu, mam dostęp do kanału, a i drugi lewarek się znajdzie jak również pomocna dłoń.
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 11:15
Posty: 37
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Postprzez Vlad24 » 6 mar 2010, 22:09

JC wciśniesz imadłem. Z tym NOKiem to nawet na prasie trzeba było smarować i uważać. Bardzo ciasno wchodzi. Ja razem z wymianą sworzni zapłaciłem 30zł ale to nie reguła.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez Hugo » 7 mar 2010, 11:19

Vlad24 napisał(a):JC wciśniesz imadłem. Z tym NOKiem to nawet na prasie trzeba było smarować i uważać.
W swojej byłej GE wciskałem tuleje wahaczy przednich NOK na imadle bez większego problemu.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Vlad24 » 7 mar 2010, 14:24

mniejsza o to jak się je wciska, ile te tuleje wytrzymały?
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez Hugo » 7 mar 2010, 17:17

Ja nie wiem, sprzedałem auto krótko po wymianie.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez alf28 » 8 mar 2010, 00:12

Vlad24 napisał(a): Jako że nie udało się znaleźć oryginału,
słabo szukałeś.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6