Turbosprężarka- regeneracja, wymiana, problemy

Postprzez krzych » 23 lut 2010, 16:20

arius napisał(a):najczęstszą przyczyną awarii turbosprężarki o której się nie mówi jest zbyt szybkie wchodzenie na wysokie obroty zaraz po odpaleniu i zbyt szybkie wyłączanie silnika po szybkiej jeździe. Raczej się nikt tego nie stosuje, mało kto o tym wie, ale w instrukcji od turbiny podobno jest napisane.

Malo kto wie o tym ze w instrukcji napisane czy o chlodzeniu i powolnym rozgrzewaniu? Bo jesli to drugie to raczej malo kto o tym nie wie (ze swiadomych kierowcow, pomijam panie ktore robia makijaz w aucie czy panow dyrektorow ktorzy co miesiac zmieniaja samochod)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 23 lut 2010, 18:43

arius napisał(a):najczęstszą przyczyną awarii turbosprężarki o której się nie mówi jest zbyt szybkie wchodzenie na wysokie obroty zaraz po odpaleniu i zbyt szybkie wyłączanie silnika po szybkiej jeździe.

fakt, absoltunie......
ale na tyle turbin, ktore to "w internecie", w Mazdach 6 Citd ulegly uszkodzeniu, raczej osobiscie wykluczam jako przyczyne Nr. 1 !
mam natomiast inne spostrzeżenie,
bo jak wiadomo opary oleju podawane są na wlot turbiny i jak w lekko niekorzystnych warunkach, te opary się skroplą, no a taka kropla kapnie i trafi na łopatki wirnika podczas pracy ( przy obrotach rzędu ok. 100 do 180 tys. obr/min), spowoduje ewidentnie spore bicie ośki, co wymusi szybkie jej wyeksplatowanie lub całkowite uszkodzenie.....
w swoich autach wymieniełem juz trzy turbiny a zanim posiadałem auto doładowane, wiedziałem jak nalezy traktować to ustrojstwo.
na olejach i filtrach nie skąpiłem i dlatego zastanawiam się obecnie na przebudowaniem/ocięciem odmy od traktu świeżego powietrza.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez vqsoft » 23 lut 2010, 20:44

skroplić to się raczej nie zdąży bo jest to dość sprawnie zasysane
powiedz czy te turbiny które wymieniałeś miały uszkodzone koło kompresji ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Enduro » 23 lut 2010, 21:09

vqsoft napisał(a):skroplić to się raczej nie zdąży bo jest to dość sprawnie zasysane
powiedz czy te turbiny które wymieniałeś miały uszkodzone koło kompresji ?

powodem byly luzy osiowe na osce...
no a w jednej to wirnik sie zatrzymal...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez vqsoft » 23 lut 2010, 21:28

luzy na ośce to chyba raczej właśnie kłopot ze smarowaniem

btw jakie objawy były tej awarii ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez krzych » 23 lut 2010, 21:57

Dorzuc do tego taka turbine co na gwarancji zwyczajnie sie rozpadla...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 24 lut 2010, 00:00

vqsoft napisał(a):1 ad. luzy na ośce to chyba raczej właśnie kłopot ze smarowaniem
2. jakie objawy były tej awarii ?

ad 1. raczej nie wyjasnione bo olej okay, stan jego tez, smok czysty przebieg w normie..ok. 80tkm!
ad 2. slyszalne chrobotanie...nawet wyczuwalne na drzwigni zm. biegow
lub przy drugiej kpl. spadek mocy..max 100 km/h
P.S.
jesli oska sie lekko wypatrzy przez szybko obracajaca sie oske ktora ma niedowage na jeden lopatce..
to mimo dobrego smarowania i tak luz powstanie,a potem to juz koleje losu nam znane.. absolutnie!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Karol » 27 lut 2010, 13:55

A czy jazda na gwizdzacej dmuchawce moze sie jakos zle zakonczyc??? Bo mi gwizdze juz dobry ROK ale jak narazie wszystko jest ok...
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez Jaksa » 27 lut 2010, 16:20

Zalezy jaki to gwizd ? Generalnie turbina lekko podgwizduje – to sie słyszy ( ja słysze w kazdej jednostce uturbionej )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzych » 27 lut 2010, 20:17

Sa conajmniej dwa dzwieki slyszalnie wraz ze wzrostem przelotu przez dmuchawke – jeden to gwizd o ktorym Jaksa zapewne pisze, zwyczajny gwizd jak z gwizdka, slychac go krotko i cicho. Po wiejsciu na obroty juz nie slychac. Drugie to bardziej buczenie/"huczenie" – kij wie jak to nazwac, ktore przytrafia sie niektorym ukladom dolotowym – jedni mowia, ze to turbo, inni ze egr, ale podobno to "normalne" (czego ja tak bym nie opisal, powiedzialbym ze to nieszkodliwa wada :P). Tyle ja wiem, ale to tez ze slyszenia info.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez jarekpepez » 1 mar 2010, 12:44

witam
podepne sie do tematu jako ze moja madzia zaczela ostatnio wydawac dziwny dzwiek.
wyskoczylem wczoraj na dwupasmowke i przy rozpedzaniu sie uslyszalem buczenie powyrzej 3000 obrotow.
natychmiast radio off i uwazne naslchiwanie: 3ci bieg ponizej 3000 obrotow normalny dzwiek silinika a powyzej 3000 buczenie, 4ty bieg to samo wiec buch za telefon i szukanie aplikacji dyktafon.
nagralem sample na 3ce i 4ce moze jakosc nie jest za dobra (dyktafon nagrywa chyba do 8khz ale buczenie slychac).

http://jarekpepez.republika.pl/3bieg3000-3500obr.wav
http://jarekpepez.republika.pl/4bieg3000-3750obr.wav

balem sie ciagnac powyzej 3750 obrotow zeby czegos nie sp***rzyc.
czy to konczaca sie trubina?? <płacze>
dodam ze na postoju przy przegazowaniu powyzej 3000 obrotow nie ma buczenia tylko przy rozpedzaniu sie (buczy jak silnik ma ''obciazenie").
kopcenia brak, spadku mocy nie odczuwam.
przebieg 81000 mil (ok 130000km) pewny.
ze wstepnych ogledzin pod maska w oczy rzucil sie elektrozawor sterujacy geometria turbiny (w szczegolnosci brak plastikowego walca/filtra wyglada na odlamany)

jakies pomysly/sugestie co moze powodowac buczenie??

z gory dzieki

Jarek
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2009, 18:14
Posty: 4
Skąd: Aylesbury, UK
Auto: Byla:
m6'03 100kW/136bhp mzr-cd ts2
Jest
E81 123D M Sport 204KM twin-turbo

Postprzez kafi » 2 mar 2010, 12:13

Witam.

Mialem podobna sytuacje,z tym ze dzwiek byl slyszalny takze podczas zmiany obciazenia w dol.
Powodem byl ubytek na jednej z lopatek po stronie goracej.
Pozostala tylko pelna regeneracja z ktorej nie jestem niestety zadowolony.
Brak czasu powoduje ze nie mam sie kiedy za to zabrac.

pozdrawiam .
Kafi
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2007, 01:47
Posty: 19 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 3 BL 1.6 benz

Mazda CX9 2015

Postprzez vqsoft » 2 mar 2010, 20:44

jarekpepez napisał(a):witam
podepne sie do tematu jako ze moja madzia zaczela ostatnio wydawac dziwny dzwiek.
wyskoczylem wczoraj na dwupasmowke i przy rozpedzaniu sie uslyszalem buczenie powyrzej 3000 obrotow.
natychmiast radio off i uwazne naslchiwanie: 3ci bieg ponizej 3000 obrotow normalny dzwiek silinika a powyzej 3000 buczenie, 4ty bieg to samo wiec buch za telefon i szukanie aplikacji dyktafon.
nagralem sample na 3ce i 4ce moze jakosc nie jest za dobra (dyktafon nagrywa chyba do 8khz ale buczenie slychac).

http://jarekpepez.republika.pl/3bieg3000-3500obr.wav
http://jarekpepez.republika.pl/4bieg3000-3750obr.wav

balem sie ciagnac powyzej 3750 obrotow zeby czegos nie sp***rzyc.
czy to konczaca sie trubina?? <płacze>
dodam ze na postoju przy przegazowaniu powyzej 3000 obrotow nie ma buczenia tylko przy rozpedzaniu sie (buczy jak silnik ma ''obciazenie").
kopcenia brak, spadku mocy nie odczuwam.
przebieg 81000 mil (ok 130000km) pewny.
ze wstepnych ogledzin pod maska w oczy rzucil sie elektrozawor sterujacy geometria turbiny (w szczegolnosci brak plastikowego walca/filtra wyglada na odlamany)

jakies pomysly/sugestie co moze powodowac buczenie??

z gory dzieki

Jarek


o jaki dzwięk Ci chodzi ? masz na myśli ten gwizd?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez jarekpepez » 4 mar 2010, 17:45

tak, w sumie mozna to by nazwac gwizdem, dla mnie to za niski ton na gwizd – raczej zblizony do wycia wiertarki.
co moze byc jego powodem??
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2009, 18:14
Posty: 4
Skąd: Aylesbury, UK
Auto: Byla:
m6'03 100kW/136bhp mzr-cd ts2
Jest
E81 123D M Sport 204KM twin-turbo

Postprzez krzych » 5 mar 2010, 01:30

jarekpepez napisał(a):tak, w sumie mozna to by nazwac gwizdem, dla mnie to za niski ton na gwizd – raczej zblizony do wycia wiertarki.
co moze byc jego powodem??

I slyszysz to raczej na niskich obrotach, bo na wyzszych zaglusza juz silnik (powyzej 2500), dobrze sie domyslam?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez jarekpepez » 5 mar 2010, 18:36

wlasnie nie. wycie pojawia sie powyzej 3000 obrotow. do 3000 jest normalny "dizlowski" warkot a w gore pojawia sie ten dzwiek ktory nagralem w kabinie na wyskosci srodkowych nawiewow przy zamknietych szybach.
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2009, 18:14
Posty: 4
Skąd: Aylesbury, UK
Auto: Byla:
m6'03 100kW/136bhp mzr-cd ts2
Jest
E81 123D M Sport 204KM twin-turbo

Postprzez krzych » 5 mar 2010, 21:10

jarekpepez napisał(a):wlasnie nie. wycie pojawia sie powyzej 3000 obrotow. do 3000 jest normalny "dizlowski" warkot a w gore pojawia sie ten dzwiek ktory nagralem w kabinie na wyskosci srodkowych nawiewow przy zamknietych szybach.

O kurcze, wczesniej jechalem na Twoim opisie slownym – dzis mialem okazje odsluchac pliki.... niestety nie kojarzy mi sie to z niczym – pierwsze slysze taki odglos :( (ja bym to raczej opisal jak mikser/odkurzacz – wysokoobrotowe wibracje powietrza – czyli najprawdopodobniej masz racje ze to cos od dmuchawki :( )
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez kixi4 » 6 mar 2010, 14:11

Ja mam ostatnio mały problem. Mazda 6 2004 2.0 citd 121km, przebieg 170000, na zimnym silniku już tak od roku po lekkim dodaniu gazu gdy turbina zaczynała wchodzić na obroty było słychać lekkie wycie, ale po rozgrzaniu silnika już cisza, od wymiany do wymiany oleju ubywało ok 0,5 litra czyli ok, ale w ciągu ostatnich dwóch miesięcy zaczął gubić 0,5 litra co 1000 km czyli już bardzo dużo, podkładki pod wtryskami wymieniane co 20000km, filtr powietrza też ciągle kontrolowany i wymieniany, nie kopci na niebiesko, pali bez problemu nawet przy -20C, jak sprawdzić czy to olej ucieka turbiną czy silnikiem? dzięki..
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez jarekpepez » 8 mar 2010, 11:57

jak sprawdzić czy to olej ucieka turbiną czy silnikiem?


no chyba najprosciej przy takich duzych ubytkach:
1. olej idzie na zewnatrz silnika kapiac na postoju, zaparkuj na miejsce parkingowe bez zadnych czarnych plam – po nocy powinno byc bez plam, jesli nie to moze byc jakas nieszelnosc – tu zaczyna sie szukanie skad wycieka?
2. zdejmij ssacy powietrze waz z turbiny i zobacz czy nie ma tam oleju (teoretycznie powinno byc sucho ale czasami silnik wypluje kropelki oleju przez odme zaworow i turbina je zaciagnie)
3. sprawdz ile oleju jest w intrercoolerze?

teraz apropo mojego wycia:
zdjalem rure z punktu 2 (troche oleju na wlocie i na lopatkach turbiny) luzu osowego brak, luzu poprzecznego tez brak ale jak wycieralem ten olej zastanowilo mnie ze wirnik turbiny obraca sie jakby z lekkim "oporem" bo myslalem ze bedzie luzniej sie krecila jak zakrece to sie jeszcze z pol obrotu zakreci a tu lipa :( – czy tak ma byc?? dodam ze odlaczone byly tylko obydwie rury od strony zimnej/powetrznej – strona spalin byla podlaczona.

dzieki

Jarek
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2009, 18:14
Posty: 4
Skąd: Aylesbury, UK
Auto: Byla:
m6'03 100kW/136bhp mzr-cd ts2
Jest
E81 123D M Sport 204KM twin-turbo

Postprzez vqsoft » 8 mar 2010, 12:36

ten opór jest normalny – nie pracuje pompa nie ma poduszki olejowej więc i obrót jest utrudniony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6