Wymiana licznika (Pytanie)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kubi2410 » 16 kwi 2008, 23:12

Kufel napisał(a):Na co mam szczegolnie uwazac przy tej operacji? Cy macie moze zdjecia kiedy sami to robiliscie?

U hit mena są zdjęcia jak rozbierał zerknij sobie
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... light=323c
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez lama » 6 maja 2008, 17:52

Odświeżając trochę temat. Zauważyłęm że kontrolka zapala mi sie prz przechyle na bok np. podczas jazdy na rondzie i już nie gaśnie... Jak zatrzymam auto i ponownie uruchomię nie świci do ponownego przechyłu ? Ktoś powie że w baku paliwo mi przestało chlupać ale jak kontrolka mi się świeci i zatrzymam auto bez gaszenia silnika to mogę tak stać i stać i nie zgaśnie.... o co cho??????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez pawaw1 » 8 wrz 2009, 18:56

Chce wymienić w mojej Madzi licznik na taki z obrotomierzem...
Mam taki licznik http://www.allegro.pl/item714305916_licznik_mazda_323c_323_c_94_98_1_3_16v.html

I mam pytanie czy da rade wymienić na taki http://www.allegro.pl/item730275958_mazda_323_94_99r_ba_1_5_16v_sedan_licznik_bielsko.html

Da rade czy muszą się zgadzać parametry silnika, rocznik itp...
Ja mam 1,3 16V a chce wsadzić taki jak na aukcji 1,5 16V...

Z góry dzięki za pomoc...
Ostatnio edytowano 9 wrz 2009, 17:58 przez pawaw1, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2009, 16:47
Posty: 12
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323C BA 1.3 16V 96r

Postprzez lama » 9 wrz 2009, 01:14

parametry jednostki napędowej nie grają roli... tzn wiadomo jak nie masz np kontrolki rezerwy a w 1.3 zazwyczaj ich nie było to nie licz na to że ci się zaświeci – tak pisze większość na forum. Ja mam 1.3 a mam zamontowany panel od 1.5 i co jest śmieszne jak poziom paliwa spadnie do minimum to rezerwa mi się świeci :)

wyciągasz stary przepinasz kostki , zakręcasz i jest wszytko dzi :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez jankes » 14 wrz 2009, 21:00

Witam.
Z góry mówię, ze mechanika pojazdowa moim konikiem nie jest, jednak chciałbym wymienić w Mazdzie 323C podświetlenie, oraz tarcze zegarów. Na Allegro jedyne tarcze jakie znalazłem są robione pod liczniki z obrotomierzem, podczas gdy moja Mazda obrotomierza nie posiada. W związku z tym moje pytanie: czy można wymienić licznik bez obrotomierza na taki ' z obrotomierzem'.

Pozdrawiam :)
jankes
 

Postprzez TR4PSTAR » 26 lut 2010, 13:02

Panowie to i ja się podepne do tego tematu ;)

Ostatnio montowałem tarcze Indiglo i niestety poszły mi dwie wskazówki i pasuje mi zegary kupić :P

Mam autko z silnikiem 1.8 wersja poliftowa i mam pytanie czy zegary od autka z silnikiem 1.5 podejdą...?

Jednostka napędowa nie ma nic do tego ... ?

Pozdrawiam i dzieki za pomoc :)
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez adamax4 » 26 lut 2010, 14:05

TR4PSTAR, różnica między tymi dwiema wersjami silnika polega chyba jedynie na różnej szerokości czerwonego pola obrotomierza. A reszta to samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez TR4PSTAR » 26 lut 2010, 15:06

No tak, ale jeśli założe na taki licznik tarcze Indiglo które nie mają żadnych odmian co do wersji silnika to chyba będzie ok... Bo faktycznie czerwone pole w Z5 jest szersze niż w BP... Mi właśnie chodzi o część elektroniczna... :) Czy obroty itp beda dobrze wyświetlane ... ? I jak z przebiegiem auta ?
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez michalxxxxx » 26 lut 2010, 18:04

Dokladnie chcialbym sie dolaczyc do pytania czy po zmianie zegarow przebieg zostaje? wydaje mi sie ze tak bo przechowywany jest gdzies w komputerze silnika ale nie jestem pewnien a tez zamierzam wstawic zegary z obrotomierzem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez TR4PSTAR » 28 lut 2010, 23:52

W przeciągu trzech najbliższych dni bede wiedział jak to jest z przebiegiem itp. :) Zakupiłem zegary do przeróbki :P
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez matteusz3 » 1 mar 2010, 09:06

a mnie z kolei zastanawia fakt czy 1.5 który ma licznik przebiegu starego typu podejdzie do niego licznik z tego samego auta tylko w wersji po lifcie, czyli elektroniczny.
Planuje taką operację u siebie ale nie wiem czy się uda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 19:52
Posty: 47
Skąd: kielce
Auto: 323F 96r 1.5

Postprzez TR4PSTAR » 4 mar 2010, 20:37

A więc tak: Co do przebiegu to niestety, ale po zamontowaniu licznika z innego samochodu pokazywany jest jego przebieg.

Reszta bez zmian gdyż kupiłem od autka z takim silnikiem jak mój :)

Co do wskazówek to w miare je poustawiałem, ale czuje mały niedosyt po montazu tarcz Indiglo :P
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez adamax4 » 4 mar 2010, 21:14

matteusz3 napisał(a):a mnie z kolei zastanawia fakt czy 1.5 który ma licznik przebiegu starego typu podejdzie do niego licznik z tego samego auta tylko w wersji po lifcie, czyli elektroniczny.
Planuje taką operację u siebie ale nie wiem czy się uda

Jeśli myślisz to zrobić plug&play to nawet nie ma takiej opcji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez TR4PSTAR » 4 mar 2010, 22:53

W sumie wydaje się to bezproblemowe, ale zawsze robi się jakiś nawet najmniejszy problem :) Jak to ktos powiedział "Bez ryzyka nie ma zabawy" :D
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez adamax4 » 4 mar 2010, 23:44

Tam rzeźbienia byłoby co nie miara. Z pozoru może się wydawać, że można wymienić sam prędkościomierz. Ale po pierwsze to by nie pasował do reszty wskaźników wyglądem. Po drugie pewnie trzeba by było wydłubać część elektroniki z tyłu zegarów odpowiedzialnych za prędkościomierz.
Gdyby nie to pierwsze to pewnie bym się kiedy pokusił o taką przeróbkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez matteusz3 » 5 mar 2010, 10:06

TR4PSTAR napisał(a):W sumie wydaje się to bezproblemowe, ale zawsze robi się jakiś nawet najmniejszy problem :) Jak to ktos powiedział "Bez ryzyka nie ma zabawy" :D


dziś się dowiedziałem że licznik sprzed liftu nie jest na linkę.
Więc nie wykluczam że jednak swap licznika będzie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 19:52
Posty: 47
Skąd: kielce
Auto: 323F 96r 1.5

Postprzez adamax4 » 5 mar 2010, 13:52

No to życzę powodzenia <spoko> Mam nadzieję, że zdasz później relację z tego zabiegu.
A masz już może koncepcję jak z grubsza to będzie przebiegało?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez GroMo » 19 mar 2010, 23:38

W BJ sprawa z wymianą licznika na po lifcie wyglądała u mnie tak, że jak założyłem ten po lifcie to wskazówka temp. podniosła się na max i kontrolka od ręcznego nie gasła w ogóle. Tak że chyba nie ma takiej możliwości wymiany w tym modelu.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 16:48
Posty: 145 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: TrzyDwaTrzy eF BeJot

Postprzez tokar » 29 mar 2010, 20:50

jeśli w wersji przefliftowej nei bylo linki, to moze jednak zmiana na nowsze zegary nie byłaby taka trudna jak się wydaje :) Wychodzi na to ze i tak sygnał do licznika dochodzi "drogą elektroniczną". Jednak sposów przetwarzania, kalibracji w obu licznikach może być różny, przez co wskazania przekłamane..

chce u siebie w 323c (przedliftowa;p ) założyć aluramki , a pozniej Indiglo. Jak wyciągnąć licznik, nie rozbierając poł auta?;p

szukałem na forum fotorelacji, sa od 323f, ale po zmianie forum zdjecia juz nie działąja;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez Bartg » 29 mar 2010, 23:26

Huh dobrze, ze po lifcie wyjecie licznika to 30 sekund i 5 srubek ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323