Które auto wybrać – Mazda3 czy Mazda6 ?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Adaś » 27 lut 2010, 17:02

yoshiwwy napisał(a):Pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniach sedana, który jest ładniejszy niż hatchback ;)

herezje siejesz :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez yoshiwwy » 27 lut 2010, 17:09

Adaś napisał(a):
yoshiwwy napisał(a):Pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniach sedana, który jest ładniejszy niż hatchback ;)

herezje siejesz :P

Kwestia gustu. Sedany bardziej mi odpowiadają (no może za wyjątkiem ostatniego Civica) :D
Jestem magiem posługuję się fragiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 15:58
Posty: 482
Skąd: Wyszków
Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot

Postprzez Sasiad » 27 lut 2010, 17:53

kombi – odpada :P
skóra dlaczego nie ^,..,^

wiec jeżeli nie znajdę odpowiedniej 3 w sedanie to wezme 6 i bede cieszył sie przestronnością wnętrza ^^

a i raczej nie zdecyduje sie na benzyne, wiadomo ze przy kupnie zaoszczedzilbym pare groszy,
ale podoba mi sie ekonomiczność silników diesla nie szkodzi ze bedzie troszku drozszy ;]
to auto ma byc na dluzsza mete wiec dlatego jestem za dieslem,
Początkujący
 
Od: 24 lut 2010, 20:10
Posty: 15
Skąd: Mysłowice

Postprzez Adaś » 27 lut 2010, 18:03

Sasiad napisał(a):a i raczej nie zdecyduje sie na benzyne, wiadomo ze przy kupnie zaoszczedzilbym pare groszy,
ale podoba mi sie ekonomiczność silników diesla nie szkodzi ze bedzie troszku drozszy ;]
to auto ma byc na dluzsza mete wiec dlatego jestem za dieslem,

Tak, tylko że serwis takiego samochodu jest droższy niż jednostki benzynowej, więc to się po prostu nie opłaca. Nie chodzi tylko o cenę zakupu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Grzyby » 27 lut 2010, 18:33

Jako użytkownik diesla – odradzam do małych przebiegów. Jeśli nie będziesz robił minimum 20kkm rocznie, będzie to zakup totalnie nieekonomiczny.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Barthez » 27 lut 2010, 20:26

Sasiad napisał(a):dodam ze mam 20 lat


Mariusz – nie przekonuj tak kolegi – widzisz ze mlody jeszcze jest. Pozwolmy mu nauczyc sie na jego wlasnych bledach skoro tak chce i nie moze zrozumiec, ze diesel to nie tylko tankowanie...
Co do wielkosci to stawiam na M3 – spokojnie wystarczy. ja sie do mx5 potrafie zapakowac w 2 osoby a 280l w HRV jest dla mnie juz jak ciezarowka :P
(moze moje doswiadczenie podroznika mi pomaga :P w racjonalnym pakowaniu – 1torba/miesiac spokojnie starcza)

Po co duze auto? aby raz w roku pojechac na urlop? to tak ja by kupowac projektor aby raz w roku obejrzec film... a codziennie uzywac tylko do dobranocki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Sasiad » 1 mar 2010, 01:24

az taka jest roznica w serwisie miedzy benzyna a dieslem ?
bo pytalem ojca i on mowi ze to sa niewiele wieksze koszty- rowniez on przekonuje mnie do zakupu diesla. Swego czasu jeździl benzyniakami ale jak kupil swojego pierwszego diesla to teraz ani nie patrzy za benzyniakami i aktualnie ma 3trzeci samochod z kolei z takim silnikiem.
Początkujący
 
Od: 24 lut 2010, 20:10
Posty: 15
Skąd: Mysłowice

Postprzez nemi » 1 mar 2010, 09:39

Sasiad napisał(a):az taka jest roznica w serwisie miedzy benzyna a dieslem ?
bo pytalem ojca i on mowi ze to sa niewiele wieksze koszty- rowniez on przekonuje mnie do zakupu diesla. Swego czasu jeździl benzyniakami ale jak kupil swojego pierwszego diesla to teraz ani nie patrzy za benzyniakami i aktualnie ma 3trzeci samochod z kolei z takim silnikiem.

Akurat w Mazdzie można liczyć, że w silniku benzynowym będziesz wymieniać olej, filtry i świece. I lista się właściwie wyczerpała.

Natomiast w Dieslu... będziesz wymieniać olej, standardowe filtry jak w benzyniaku, częściej filtr paliwa, rozrząd, a dodatkowo trzeba przygotować się psychicznie na pewne problemy wynikające ze stopnia skomplikowania tego silnika i jego wrażliwości na jakość paliwa. Układ zasilania paliwem jest bardzo drogi w naprawie, do tego ze względu na większe drgania stosowane są mocne (i drogie) elementy zawieszenia silnika czy koło dwumasowe (kilka kzł). Oczywiście nie skreślałbym Diesla z tego powodu – wystarczy mieć tego świadomość i być na to przygotowanym. Ja osobiście bałbym się kupna już dość leciwego Diesla, żeby to akurat mi nie przypadło w udziale remontowanie auta po poprzednim właścicielu :). Nowy? Czemu nie.
Ogólnie przelicz sobie ile kilometrów przejedziesz za samą różnicę w kupnie auta oraz weź pod uwagę swój wiek – pewnie nie będziesz jeździć tym autem wiecznie, a 1-2 lata (chociaż może się mylę :P). Czy na ten czas opłaca się w ogóle ładować kasę w serwis auta?

I tani oraz całkowicie bezproblemowy w eksploatacji Diesel (nie licząc starożytnych 60 KM mułów z początku lat '90) to chyba tylko 90/110 KM 1.9 TDI, który ani nie jest dostępny w Mazdzie, ani nie zachwyca kulturą pracy :].

Jak już napisali koledzy wcześniej – zorientuj się w bolączkach silników Diesla w odpowiednim dziale i po prostu przemyśl sprawę. Niektórzy zwyczajnie uwielbiają Diesle i ja to rozumiem – wystarczy po prostu zaakceptować potencjalne bolączki, przemyśleć czy nas na to stać i chyba nic nie stoi na przeszkodze :P.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Sasiad » 1 mar 2010, 11:39

dzieki Ci za wyczerpującą odpowiedz,
wkońcu zrozumialem jakie koszty ciagnie za soba diesel, ale jeszcze bede musiał jeszcze poczytać na ten temat.
Początkujący
 
Od: 24 lut 2010, 20:10
Posty: 15
Skąd: Mysłowice

Postprzez Arkadius 73 » 1 mar 2010, 16:29

Jeżdzisz mało -benzyna,dużo-diesel
Arkadius 73
 

Postprzez nemi » 1 mar 2010, 17:15

Arkadius 73 napisał(a):Jeżdzisz mało -benzyna,dużo-diesel

A ja wcale bym do tego tak nie podchodził, przynajmniej kupując auto kilkuletnie (zakładam, że przez pierwsze 5 lat oba silniki są bezobsługowe całkowicie i Diesel się zwraca).
Wysilone Diesle wcale nie jeżdżą też na oparach, chociaż oczywiście spalają mniej niż benzyniaki. Ale jeśli weźmiemy pod uwagę wszystkie koszty, z jakimi trzeba się liczyć w autach kilkuletnich i weźmiemy pod uwagę coś, co w informatyce nazywa się Total Cost of Ownership, ale da się przełożyć na auta – benzyna i Diesel może kosztować mniej więcej tyle samo. A jak w Dieslu spotka nas niespodzianka w postaci padniętego wtrysku etc., to już Diesel może być nawet droższy w eksploatacji.
Argument o tym, że Diesel jest trwalszy odrzucam – po pierwsze w przypadku silników uturbionych niebyłbym tego taki pewien, a po drugie prawidłowo serwisowany benzyniak wytrzyma 400-500.000 km, a patrząc na nasze drogi przy tym przebiegu już buda może się rozpaść, a silnik wciąż będzie działać :). Poza tym mało kto jeździ aż do takiego przebiegu – takie auta zdzierają raczej pryszczate nastolatki, bo chcą mieć fajną brykę za małe pieniądze.

Parafrazując poprzednika:
uwielbiasz Diesle – kup Diesla, lubisz wysokie obroty i kulturę pracy – wybierz jednostkę benzynową.
Nie demonizujmy jakichkolwiek rozwiązań – wystarczy wybrać świadomie oraz mieć wiedę co nas może spotkać :).

PS. Ja może kiedyś kupię Mazdę 6 i... wybiorę wersję z motorem benzynowym.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Barthez » 1 mar 2010, 17:37

nemi napisał(a):
Arkadius 73 napisał(a):Jeżdzisz mało -benzyna,dużo-diesel

a po drugie prawidłowo serwisowany benzyniak wytrzyma 400-500.000 km, a patrząc na nasze drogi przy tym przebiegu już buda może się rozpaść, a silnik wciąż będzie działać :). Poza tym mało kto jeździ aż do takiego przebiegu – takie auta zdzierają raczej pryszczate nastolatki, bo chcą mieć fajną brykę za małe pieniądze.

oooj nawet bardzo malo kto... z "pincet" licznik sie cofa na 180-200 i dalej hula jak nowka, nawet czasem ksiazke serwisowa zrobia...
do wypowiedzi nemi dodam tylko: 1,6D – troche mulowaty (1,6B tez :) a pali podobnie jak 2.0)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez nemi » 1 mar 2010, 18:42

Mam na myśli prawdziwe przebiegi. Żeby natłuc 500.000 km, to naprawdę trzeba ostro jeździć i raczej nie w warunkach "domowych", tylko raczej już służbowo.

Co do 1.6 D – to może być ciekawa opcja mimo niedostatku mocy – w końcu to chyba silnik bardzo globalny.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Sasiad » 2 mar 2010, 00:08

a za jakim silnikiem sie rozgladać 1,6 czy 2.0 z tego co patrzyłem to spalanie praktycznie jest takie same
oczywiscie w benzynie, zmienilem zdanie i w chwili obecnej odrzucam diesla dzieki waszej pomocy i wytłumaczeniu poszczególnych rzeczy- bo rzeczywiscie 10 tys czy 15 tys rocznie to mało i szkoda ładować sie w diesla
Początkujący
 
Od: 24 lut 2010, 20:10
Posty: 15
Skąd: Mysłowice

Postprzez Riki » 2 mar 2010, 01:15

Jeżeli musi być to Mazda to dobrze koledzy radzą... :) benzyna... najlepiej 2.0 (czy to w 3 czy w 6)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Sasiad » 2 mar 2010, 09:29

i wszystko co chciałem wiedziec na ten temat, tylko z silnikiem 2.0 to 99,9% mazd3 na allegro jest z automatyczna skrzynia biegow – a ja jakos nie jestem do tego przekonany i wole manualna =/



edit: a jeszcze jedno opłaca sie jechac do niemiec za taka mazda ? czy cena bedzie podobna co w PL
Początkujący
 
Od: 24 lut 2010, 20:10
Posty: 15
Skąd: Mysłowice

Postprzez Barthez » 2 mar 2010, 10:14

w PL moze byc nawet taniej. Jesli nie jestes handlazem – a nie jestes odradzam pionierska samodzielna wyprawe. Jesli chcesz dobre auto – szukaj (zwlaszcza na zachodzie) z rak prywatnych bo handlaze (turki) tez potrafia robic walki. Mimo wszystko jest troche bezpieczniej (priv) – tzn powiedza o faktycznym stanie auta i przebiegu. Za zatajenie lub oszukanie boja sie odpowiedzialnosci i ogolnie bardziej ulozony narod. Napewno masz kolegow, znajomych ktorzy sprowadzaja auta. Przeplacisz 500 zl ale masz wiecej pewnosci ze nie narobisz sobie kosztow bezsensownym wyjazdem. Tu na forum tez jest kilka osob ktore sprowadzaja samochody. Ja swoja mx5 tez kupowalem w germany ale szukalem (razem z kolega expertem przez 3 miechy odpowiedniego egzemplaza – bezwypadk, po lift, 1,8, klima, skora, bordo lub czarny – niestety z koloru i skory odpuscilem na rzecz mojego nabytku)
powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Sasiad » 3 mar 2010, 00:01

aha rozumiem
dzieki, mysle ze to wszystko co chciałem wiedziec

@ Topic mozna zamknac / usunac
Początkujący
 
Od: 24 lut 2010, 20:10
Posty: 15
Skąd: Mysłowice

Postprzez Sasiad » 5 mar 2010, 00:44

skoro temat jeszcze nie zamkniety to chciałbym sie was zapytać co sadzicie o skrzyni w automacie, gdyz ja jakos nie jestem przekonany moze mam jakies stare, zle informacje i wyobrazenia na temat tego typu skrzyni.
Czy sa jakies wieksze koszta eksploatacji ?
prosze wypowiedzcie sie na ten temat
Początkujący
 
Od: 24 lut 2010, 20:10
Posty: 15
Skąd: Mysłowice

Postprzez CezaR83 » 5 mar 2010, 04:35

Witaj, ja przed zakupem swojej 3 (złoooooo) bo HB i (złoooooo) bo w diesluuu :D tez sie zastanawiałem nad używką... miedzy starsza 6 a młodszą 3 tylko ja wiedziałem z góry czego chce jesli chodzi o silnik (tez miałem benz. wcześniej), mianowicie diesel! (złooooo) ;) i nie przejmowałem sie zbytnio ze drożej wyjdzie w serwisie.... po prostu miałem taki cel z góry i tyle... wybrałem mniejsza 3 bo tez jestem "młody" (heh, przed 30) i na samochód rodzinny przyjdzie jeszcze czas... i stwierdziłem ze 6 będzie za duza dla mnie a powietrze i tak worze spore w 3.... długo szukalem używanego HB w dieslu w miedzy czasie czytając forum, padło na 1.6 MZ-CD a nie na 2.0MZR-CD bo mniej z tym (pierwszym) wyczytałem problemów i o udanej konstrukcji PSA zaadoptowanej w 3. Niestety nie znalazłem używki w takim stanie i wyposażeniu jak chcialem, wiec............ za namowa rodzinki kupiłem nową z Niemiec. Tak jak ktos wspomniał używany diesel to w niektórych przypadkach 'kot w worku' ja niestety dla siebie używki nie znalazłem.

Dlaczego jest mało Sedanów BK bo po prostu sie nie sprzedawały jak HB, mnie sie nie podobał sedan BK ( a lubie ogólnie sedany bardziej niz HB – paradoks? Nie! ale w tej klasie aut co do tej pory miałem HB byl lepszym rozwiązaniem. 6 bym brał tylko w sedanie lub kombi, ale to wszystko zależy od potrzeb moich/twoich i naszych rodzin) i chyba nie tylko mnie... skoro ich tak malo na rynku wtórnym :P no wersje wyposażenia tez w HB były ciekawsze.
Nie prawdą też jest to, ze sie nie da lub bedzie nie wygodnie wybrać sie 3 na urlop/wczasy dalekie i te bliższe... bylem z chłopakami z Forum w Niemczech we Frankfurcie w 4 os i jakoś nie narzekali :>
Na temat skrzyni sie nie wypowiem bo ja jestem od zawsze za manualem :P ale fakt serwis tez jest droższy AT jak cos padnie :)

Teraz tak od siebie dla Ciebie ;), to powiem ci ze jak używka to 3 w benz. 2.0 najlepiej chyba ze nie szalejesz to 1.6 – a jesli już diesel.... to tylko z dobrego źródła a najlepiej Nowy 1.6 115KM w serii :) w zupełności ci wystarczy.
Ostatnio edytowano 1 kwi 2010, 17:21 przez CezaR83, łącznie edytowano 1 raz
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto