Jazda w "trybie serwisowym"

Postprzez iLS » 22 lut 2010, 00:20

Analogicznie, pytanie jak tytuł, czym to grozi ? Pytam gdyż iż ponieważ samochód (ec b6) przy zwartych "stykach" czyli trybie serwisowym pracuje tak jakbym oczekiwał, tzn, po dłużym postoju (ok 24h) i zimnym silniku chwile pracuje na obrotach 1500rpm po czym nie długo spadają do umownych wolnych obrotów. Zrobiłem jakies 40km na trybie serwisowym i na nic nie narzekam, wręcz przeciwnie, jestem zadowolony że kawałkiem kabelka naprawiłem problem z którym boryka się wielu użytkowników forum <glupek2> Wiem że to bardzo duże skróty w rozwiązaniu problemu i to go nie naprawiło ale cóż, każdy orze jak może :P Tak więc czekam na odpowiedź, może ktoś z forum też tak jeździ. Aha dodam że bawiłem sie w ustawianie obrotów za pomocą śruby na przepustnicy, ale po wyłączeniu tryby serwisowego samochód pracuje tak jak pracował, tzn. utrzymuje obroty 1500rpm aż do pełnego nagrzania silnika (3/5 wskaznika temp), gdy już opadną, po wciśnięciu gazu, z obojętnie jaką siłą wskakują na 1500rpm i opadaja po kilku sekundach.
keep on rockin' in the free world.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2009, 12:24
Posty: 94
Skąd: Sułkowice
Auto: piękna Madzia EC B6 91r.

Postprzez GabeekKL » 24 lut 2010, 23:33

Wiec problem masz w jakims czujniku. Sprawdz bledy przyjacielu a napewno dowiesz sie co jest przyczyna. Tryb serwisowy odcina czujniki i kozysta z wgranego oprogramowania tak zeby silnik pracowal w miare prawidlowo. Jesli po wprowadzeniu w tryb serwisowy auto chodzi dobrze to wina jest w czujnikach. Jesli obroty trzyma ci 1500 to mozesz miec walniety czujnik temperatury, zle ustawiony TPS , silnik krokowy badz przycinajacy sie przeplywomiez. Przyczyn moze byc wiele wiec podstawą jest odczyt bledow. Sama jazda w trybie serwisowym niczym nie grozi ale auto nie pracuje prawidlowo, nie jestem pewny ale chyba nie kozysta z zadnego czujnika podaje stala dawke paliwa i nie steruje wyprzedzeniem zaplonu.(moge sie mylic ) ale pewnym jest iz nie osiąga pełnej mocy. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2010, 17:17
Posty: 72
Auto: Mazda 626 GE KL 2,5 V6

Postprzez iLS » 25 lut 2010, 01:23

robiłem diagnoze sposobem opisanym na stronie mazdaspeed i wyszedl jeden blad – 25, z bledow wynika ze jest to Elektrozawór regulacji ciśnienia lub Elektrozawór regulacji wolnych obrotów B
keep on rockin' in the free world.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2009, 12:24
Posty: 94
Skąd: Sułkowice
Auto: piękna Madzia EC B6 91r.

Postprzez iLS » 26 lut 2010, 00:34

wie ktoś może za co odpowiedzialny jest czujnik który wchodzi do kolektora wydechowego zaraz za silnikiem ? jest w ksztalcie zblizonym do swiecy, bo wydaje mi sie ze go urwałem ... w zdjeciu ponizej go zaznaczylem (foto znalezione przypadkowo na necie) Obrazek
keep on rockin' in the free world.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2009, 12:24
Posty: 94
Skąd: Sułkowice
Auto: piękna Madzia EC B6 91r.

Postprzez Suloo » 26 lut 2010, 12:14

sonda lambda,jesli sie myle to niech ktos poprawi
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez waldez » 26 lut 2010, 14:06

nie mylisz się to jest lambda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 20:55
Posty: 599
Skąd: Włocławek
Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r

Postprzez iLS » 26 lut 2010, 15:28

tak to sonda lambda, problem w tym ze nie moge jej odkrecic ... i z tego co widze jest jednoprzewodowa, mozliwe to ? jedyny napis jaki na niej istnieje to 911
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
keep on rockin' in the free world.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2009, 12:24
Posty: 94
Skąd: Sułkowice
Auto: piękna Madzia EC B6 91r.

Postprzez msobecki » 26 lut 2010, 17:13

na pewno jest jedno przewodowa ;–) jest połączona z masą przez obudowę ;–) Zapewne nie była wykręcana od nowości, spróbuj postukać w to co zostało młotkiem :D ale z wyczuciem a później kluczem nasadowym spróbuj odkręcić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez iLS » 27 lut 2010, 01:07

rozumiem więc że coś takiego http://allegro.pl/item913636779_sonda_l ... salna.html powinno funkcjonować :) oczywiście po przelutowaniu końcówki, tak ?

edit. kupiłem sonde tą z linku, zamontowałem i niby jest, komputer bledow nie pokazuje, ale jaka ja mam pewnosc ze ona dziala poprawnie ?
keep on rockin' in the free world.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2009, 12:24
Posty: 94
Skąd: Sułkowice
Auto: piękna Madzia EC B6 91r.

Postprzez GabeekKL » 4 mar 2010, 14:40

Mozesz ją pomierzyc. Czyli silnik nagrzany porzadnie, odpinasz i sprawdzasz napiecie jakie daje sonda. Powinno oscylowac miedzy 0 – 1V. Jesli sonda jest uszckodzona nie podaje wogole napiecia bądz podaje caly czas jednakowe napiecie np 0,5V. Napiecie na sondzie jest zmienne w zaleznosci od zawartosci tlenu w spalinach. Takze jesli bedzie sie zmieniac to dziala prawidlowo. Zalezy jeszcze jakim ebdziesz robil to miernikiem, najlepiej robic to takim ze wskazowka bo zwykly cyfrowy moze nie wyswietlac tak szybkich wahan napiecia. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2010, 17:17
Posty: 72
Auto: Mazda 626 GE KL 2,5 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323