Niestety poleglem przy probie wymiany zarowki jak w temacie. Niby w instrukcji jest pokazane, ze mozna to zrobic samemu, wystarczy przekrecic i pociagnac, ale za cholere mi to nie wychodzi. Do tego zbiornik plynu do spryskiwacza praktycznie uniemozliwia jakikolwiek sensowny dostep. Moze jest na to jakis wyprobowany sposob, ktorego powinienem sprobowac zanim udam sie do serwisu?
Wymiana żarówki – postojowe, przód
1, 2
Witam,
Niestety poleglem przy probie wymiany zarowki jak w temacie. Niby w instrukcji jest pokazane, ze mozna to zrobic samemu, wystarczy przekrecic i pociagnac, ale za cholere mi to nie wychodzi. Do tego zbiornik plynu do spryskiwacza praktycznie uniemozliwia jakikolwiek sensowny dostep. Moze jest na to jakis wyprobowany sposob, ktorego powinienem sprobowac zanim udam sie do serwisu?
Czy sprawdzenie lusterkiem co jest grane w tym leflektorze wiele zmienia?
Niestety poleglem przy probie wymiany zarowki jak w temacie. Niby w instrukcji jest pokazane, ze mozna to zrobic samemu, wystarczy przekrecic i pociagnac, ale za cholere mi to nie wychodzi. Do tego zbiornik plynu do spryskiwacza praktycznie uniemozliwia jakikolwiek sensowny dostep. Moze jest na to jakis wyprobowany sposob, ktorego powinienem sprobowac zanim udam sie do serwisu?
-
ADi-
Jeżeli chodzi o prawy przód to chyba nie powinno być problemu – chociaż ja mam 2.3 to pewnie jest inaczej. Ale powodzenia życzę.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Wymiana postojówek jest w miarę spoko ( gorzej z mijania, ale tez wykonalne, choć tylko w garazu). Od strony zbiornika spryskiwaczy nie powinien on przeszkadzać, ale jeżeli tak, to odkręcamy go trzema śrubami widocznymi od góry i wyjmujemy z gniazda na dole ( trzeba go poziągnąć do góry). Wtedy jest dobry dostęp i do mijania i do postojówek. Gozrej z drugiej strony, gdzie posojówki blokuje filtr powietrza a mijania skrzynka z bezpiecznikami. Do wymiany posojówek trzeba odpiąć i unieść górę filtra powietrza a do mijania najlepiej odkrecić albo co najmniej poluzowac skrzynkę bezpieczników no i ideałem byłoby mieć długie i cienkie palce
Postojówki są włożone w gniazdo w reflektorze świateł długich na wcisk w obudowie.
Powodzenia
Postojówki są włożone w gniazdo w reflektorze świateł długich na wcisk w obudowie.
Powodzenia
Pawnik napisał(a):Wymiana postojówek jest w miarę spoko ( gorzej z mijania, ale tez wykonalne, choć tylko w garazu). Od strony zbiornika spryskiwaczy nie powinien on przeszkadzać, ale jeżeli tak, to odkręcamy go trzema śrubami widocznymi od góry i wyjmujemy z gniazda na dole ( trzeba go poziągnąć do góry). Wtedy jest dobry dostęp i do mijania i do postojówek.
Dzieki za wskazowki, przygladalem sie temu zbiornikowi i widzialem te sruby, nie bylem tylko pewien, czy samo ich odkrecenie wystarczy i nie trzeba bedzie jescze czegos poodlaczac. Skoro to tylko kwestia srub, to sprobuje go zdemontowac.
Powiedz mi jeszcze, czy aby ta rurke w ktorej siedzi zarowka wyciagnac trzeba ja najpierw jakos przekrecic aby wyszla, czy wystarczy pociagnac do tylu?
-
ADi-
ADi- napisał(a):Pawnik napisał(a):Wymiana postojówek jest w miarę spoko ( gorzej z mijania, ale tez wykonalne, choć tylko w garazu). Od strony zbiornika spryskiwaczy nie powinien on przeszkadzać, ale jeżeli tak, to odkręcamy go trzema śrubami widocznymi od góry i wyjmujemy z gniazda na dole ( trzeba go poziągnąć do góry). Wtedy jest dobry dostęp i do mijania i do postojówek.
Dzieki za wskazowki, przygladalem sie temu zbiornikowi i widzialem te sruby, nie bylem tylko pewien, czy samo ich odkrecenie wystarczy i nie trzeba bedzie jescze czegos poodlaczac. Skoro to tylko kwestia srub, to sprobuje go zdemontowac.
Powiedz mi jeszcze, czy aby ta rurke w ktorej siedzi zarowka wyciagnac trzeba ja najpierw jakos przekrecic aby wyszla, czy wystarczy pociagnac do tylu?
...hmmm, nie pamiętam. Mogę sprawdzić dopiero wieczorem, ale wydaje mi się że ona wchodzi na wcisk bez przekręcania. Zresztą jak spróbujesz ją wyjać to się zorientujesz. Ja to też robiłem pierwszy raz na wyczucie.
Pawnik napisał(a):...hmmm, nie pamiętam. Mogę sprawdzić dopiero wieczorem, ale wydaje mi się że ona wchodzi na wcisk bez przekręcania. Zresztą jak spróbujesz ją wyjać to się zorientujesz. Ja to też robiłem pierwszy raz na wyczucie.
Ok, udalo sie. Rzeczywiscie, wyciaga sie bez przekrecania, ale odkrecenie zbiornika z plynem do spryskiwaczy okazuje sie bardzo pomocne.
Dzieki!
-
ADi-
Rzeczywiście, nieco trudniejsza jest wymiana prawej postojówki (patrząc od przodu auta, czyli tej po stronie kierowcy).
Ale obie da się zmienić bez odkręcania czegokolwiek, wystarczy lekko pokombinować i się uda. Żarówki są w plastikowych rurkach na wcisk.
Przy okazji, jakich postojówek najlepiej użyć do ksenonów? Wsadziłem Blue Vision W5W Philipsa i przy ksenonach wyglądają jak by świeciły na żółto.
Ale obie da się zmienić bez odkręcania czegokolwiek, wystarczy lekko pokombinować i się uda. Żarówki są w plastikowych rurkach na wcisk.
Przy okazji, jakich postojówek najlepiej użyć do ksenonów? Wsadziłem Blue Vision W5W Philipsa i przy ksenonach wyglądają jak by świeciły na żółto.
- Od: 31 sie 2009, 13:00
- Posty: 37
Trochę odświeżę temat, bo akurat szukałem informacji nt. wymiany żarówki.
W moim starym Peugeocie używałem żaróweczek W5W diodowych. Dostępne są w różnych kolorach – te białe dają światło widziane przez człowieka, jako lekko niebieskie (czyli w rzeczywistości czysto białe), więc idealnie będą pasowały do ksenonów. Polecam. Kosztują od 2 do 8 zł / szt (w zależności od mocy/jasności).
W moim starym Peugeocie używałem żaróweczek W5W diodowych. Dostępne są w różnych kolorach – te białe dają światło widziane przez człowieka, jako lekko niebieskie (czyli w rzeczywistości czysto białe), więc idealnie będą pasowały do ksenonów. Polecam. Kosztują od 2 do 8 zł / szt (w zależności od mocy/jasności).
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...


Gregg napisał(a):W moim starym Peugeocie używałem żaróweczek W5W diodowych. Dostępne są w różnych kolorach – te białe dają światło widziane przez człowieka, jako lekko niebieskie (czyli w rzeczywistości czysto białe), więc idealnie będą pasowały do ksenonów. Polecam. Kosztują od 2 do 8 zł / szt (w zależności od mocy/jasności).
W M6 takie diodowe się nie sprawdzają, topią się ich obudowy od ciepła żarówek drogowych (można jednak zastosować same diody z rezystorem) – był ten temat dość szeroko opisany na forum viewtopic.php?f=60&t=61486
gszostak napisał(a):Wsadziłem Blue Vision W5W Philipsa i przy ksenonach wyglądają jak by świeciły na żółto.
Mam Blue Vision w Madzi – jedno jest pewne, wyglądają zdecydowanie lepiej niż zwykle W5W przy ksenonach.
-
WodzuWGK
Ooo! Dzięki za info, bo już miałem montować
...
A tak BTW dwa pytanka:
1. Jakie żarówki wchodzą do świateł mijania?
(Jakoś nie mogłem się tego doczytać w instrukcji... Może ślepnę na starość.)
2. Czy w dzień mogę jeździć na tych światłach, co zapalają mi się na "AUTO" (mijania chyba właśnie), czy muszę jednak za każdym razem uruchamiać ksenony?

A tak BTW dwa pytanka:
1. Jakie żarówki wchodzą do świateł mijania?
(Jakoś nie mogłem się tego doczytać w instrukcji... Może ślepnę na starość.)
2. Czy w dzień mogę jeździć na tych światłach, co zapalają mi się na "AUTO" (mijania chyba właśnie), czy muszę jednak za każdym razem uruchamiać ksenony?
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...


WodzuWGK napisał(a):W M6 takie diodowe się nie sprawdzają, topią się ich obudowy od ciepła żarówek drogowych (można jednak zastosować same diody z rezystorem) – był ten temat dość szeroko opisany na forum viewtopic.php?f=60&t=61486
Hmm... a mógłbyś mnie bardziej nakierować? Przeczytałem cały ten wątek i nie znalazłem informacji o topieniu się czegokolwiek. Jedyne co tam było ze słowem "topienie" to jakieś teoretyczne wyliczenia z których nie kumam ni cholery.
Natomiast z szukajki wynika, że sporo osób "wtykło se" te ledy do postojówek i (chyba) nie mają z tym problemu...
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...


Ello. Chodzi tu o to że dużo kolegów pokonuje trasy gdzieś tam "siną dalą" i używają bardzo często jak nie ciągle
świateł drogowych a te wydzielają tyle ciepła że obudowy/diody nie wytrzymują i spływają do reflektora natomiast jak ktoś cały czas jeździ w mieśćie to nie używa drogowych także spokojnie można użyć dobrych diód na postojówki. Sam założyłem najtańsze diody za 2 zeta i tych nie polecam bo się poprostu spaliły ( nie stopiły ! ) marna jakość. Radzę kupić droższe a efekt fajny. Ja teraz zakupiłem takie
http://moto.allegro.pl/item910337465_di ... st_dl.html ale to jest rzecz gustu i portfela
Pozdro...

--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
- Od: 31 lip 2009, 13:47
- Posty: 126
- Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
- Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic
Miło to słyszeć (czytać). Ja się biorę za to w sobotę...
(Przed spotem w Krakowie
)
-------------------------- dodane 6.03 --------------------------
Potwierdzam. Nic nie trzeba odkręcać, ani wyjmować – przynajmniej w silniku 2.0 CiTD 143HP.
Trochę przydaje się odpięcie klamerek pokrywy filtra powietrza, bo łatwiej wyjąć dekiel klosza.
No i potrzebne zręczne ręce oraz spora dawka "wyobraźni dotykowej"...
-------------------------- dodane 6.03 --------------------------
Potwierdzam. Nic nie trzeba odkręcać, ani wyjmować – przynajmniej w silniku 2.0 CiTD 143HP.
Trochę przydaje się odpięcie klamerek pokrywy filtra powietrza, bo łatwiej wyjąć dekiel klosza.
No i potrzebne zręczne ręce oraz spora dawka "wyobraźni dotykowej"...
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...


Przesmo napisał(a):jaki symbol maja zarowki mijania i postojowe??
Prosze o zapoznanie sie z zasadami panujacymi na forum:
1. W pierwszej kolejnosci szukamy tematow nas interesujacych... do tego celu prosze uzyc wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...
tematy istnieja i nalezy je czytac... po co 10000 razy pisac jakie sa?
DRODZY FORUMOWICZE!
Co mam zrobić? żarówka postojowa ( przód prawy reflektor) przy wyciąganiu wypięla się z wtyczki i została w gnieździe reflektora. Dojście jest makabryczne(filtr powietrza), odkurzaczem próbowałem i nic.
Pomocy??
w środę mam przegląd techniczny.
Co mam zrobić? żarówka postojowa ( przód prawy reflektor) przy wyciąganiu wypięla się z wtyczki i została w gnieździe reflektora. Dojście jest makabryczne(filtr powietrza), odkurzaczem próbowałem i nic.
Pomocy??
w środę mam przegląd techniczny.

-
andre78
andre78 napisał(a):żarówka postojowa ( przód prawy reflektor) przy wyciąganiu wypięla się z wtyczki i została w gnieździe reflektora. Dojście jest makabryczne(filtr powietrza), odkurzaczem próbowałem i nic.
viewtopic.php?f=60&t=61486&start=0&hilit=odkurzacz
ale tam jest napisane.... po wymontowaniu lampy
a zeby wymontowac lampe trzeba zdjac zderzak... (o tym tez jest watek)
Witam – Proszę o poradę jak wymienić postojówkę z lewej strony od kierowcy. Nie mogę zdjąć dekielka od lampy, gdyż przeszkadza w tym filtr powietrza, mało miejsca aby odczepić dolne zawiasy. Z góry odczepiam lecz po odchyleniu nie mogę wyjąć do góry dekiel od lampy, czy ktoś ma patent na wymianę bez rozkręcania połowy samochody? Proszę o poradę.
- Od: 18 cze 2011, 20:35
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 2.0D 121KM -2003r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6