Polerowanie, malowanie i renowacja felg
No nic dzięki za odpowiedź. Jak przywiozę tamte po piaskowaniu to zobaczę na jakimś kawałku jak idzie ręcznie. jak będzie bardzo opornie to po prostu pomaluję felgi. Te wklejone to tylko poglądowe.
Dużo zależy od stopu z którego zrobina jest felga, powiem na swoim przykładzie:
-końcem listopada zabrałem się za pełną polerkę ori felg Mazdy 17" jakie montowane były w M6 (z silnikami 2,3 i 3,0), felgi były oryginalnie malowane, nigdy nie prostowane, nie porysowane, nie licząc kropek po smole wyglądały jak z fabryki.. zgodnie z opisami na forum najpierw użyłem SCANSOL ale w ogóle się nie sprawdzał (musiałem nakładać po trzy cztery warstwy żeby dostać się do aluminium), wtedy użyłem jakiegoś środka w spreju z Castoramy i to było to, psiknołem, zrobiła się piana, poczekałem 20 min, szpachelka i schodziło wszystko za jednym razem.
Po zdjęciu farby widać było kropki po piaskowaniu, pierszy papier jakiego użyłem to 500 no i tylko tym papierem robiłem jedną felgę prawie do połowy stycznia
(dodam że tak po około pół godzinki co dwa, trzy dni), aluminium było tak twarde że trzeba było włożyć masę roboty żeby to wyprowadzić.. pozostałe papiery czyli 800, 1000, 1200, 1500 i 2000 zrobiłem w godzinę – to idzie pięknie
(cały czas mowa o jednej feldze)
-w tak zwanym międzyczasie wpadły mi w ręce pietnastki ori OPLA kupione do samochodu moich rodziców, były po kilku malowaniach- ostatnie pędzlem, ale bardzo tanio kupione i zapadła decyzja – robimy pełną polerkę. Koła te czyścił mój tato i co mogę powiedzieć to to, że stop z którego był wykonany duuużo łatwiej się ścierał, pracowaliśmy razem i w tym czasie jak ja robiłem u siebie jedno ramie w feldze tato robił jedną felgę
... jemu polerka czterech kół zajeła jakieś 2-3 tygodnie (oczywiście też po godzince wieczorami w wolnym czasie)...
-jak robiłem swoją drugą felgę to nie patrząc na porady o możliwości "zrobienia dziur" użyłem wiertarki- tarcza z papierem 120 i ogień, w trudno dostępnych miejscach ściernica listkowa 120, 20 min roboty i fela gotowa, póżniej dochdzi jeszcze tylko dodatkowo papier 320 a pozostałe bez zmiany – udało się to zrobić dużo szybciej.
Wniosek jest taki że właśnie z tym usunięciem pozostałości piaskowania jest największy problem ale duże znaczenie ma materiał z którego wykonana jest felga...
PS. Wszystko oczywiście robiliśmy ręczne (poza polerowaniem pastą)
PS2. Zarówno pierwszy i drugi komplet kół robilismy bez ściągania opon (cięcie kosztów) – da się to zrobić bez większych problemów
-końcem listopada zabrałem się za pełną polerkę ori felg Mazdy 17" jakie montowane były w M6 (z silnikami 2,3 i 3,0), felgi były oryginalnie malowane, nigdy nie prostowane, nie porysowane, nie licząc kropek po smole wyglądały jak z fabryki.. zgodnie z opisami na forum najpierw użyłem SCANSOL ale w ogóle się nie sprawdzał (musiałem nakładać po trzy cztery warstwy żeby dostać się do aluminium), wtedy użyłem jakiegoś środka w spreju z Castoramy i to było to, psiknołem, zrobiła się piana, poczekałem 20 min, szpachelka i schodziło wszystko za jednym razem.
Po zdjęciu farby widać było kropki po piaskowaniu, pierszy papier jakiego użyłem to 500 no i tylko tym papierem robiłem jedną felgę prawie do połowy stycznia

-w tak zwanym międzyczasie wpadły mi w ręce pietnastki ori OPLA kupione do samochodu moich rodziców, były po kilku malowaniach- ostatnie pędzlem, ale bardzo tanio kupione i zapadła decyzja – robimy pełną polerkę. Koła te czyścił mój tato i co mogę powiedzieć to to, że stop z którego był wykonany duuużo łatwiej się ścierał, pracowaliśmy razem i w tym czasie jak ja robiłem u siebie jedno ramie w feldze tato robił jedną felgę
-jak robiłem swoją drugą felgę to nie patrząc na porady o możliwości "zrobienia dziur" użyłem wiertarki- tarcza z papierem 120 i ogień, w trudno dostępnych miejscach ściernica listkowa 120, 20 min roboty i fela gotowa, póżniej dochdzi jeszcze tylko dodatkowo papier 320 a pozostałe bez zmiany – udało się to zrobić dużo szybciej.
Wniosek jest taki że właśnie z tym usunięciem pozostałości piaskowania jest największy problem ale duże znaczenie ma materiał z którego wykonana jest felga...
PS. Wszystko oczywiście robiliśmy ręczne (poza polerowaniem pastą)
PS2. Zarówno pierwszy i drugi komplet kół robilismy bez ściągania opon (cięcie kosztów) – da się to zrobić bez większych problemów
jak duże wżery można usunąć, innymi słowy ile aluminium można zebrać żeby felga nie połamała się na pierwszej dziurze?

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Pajko oddam Ci nerke za te 4 w pionie po prawej stronie


Witam wszystkich bardzo serdecznie 
Mam pytanie bo przymierzam się do polerowania felg , takich



efekt u kogoś:


W Związku z tym mam pytanie , głównie tyczy się to dwóch spraw , a mianowicie , poprzedni właściciel raczej na pewno malował te felgi , tylko nie wiem czy były piaskowane , pewnie nie ma możliwości się tego dowiedzieć dopóki nie zedrę lakieru
A co jeśli były piaskowane
Dać sobie spokój , czy jednak mam szansę
Cierpliwość mam na pewno o to nie ma się co martwić (tak do końca marca
) , później trzeba w końcu założyć letnie 
Druga sprawa to odnośnie obcierek od kraweżników , czym to załatwić
Od razu nadmienię , że przeczytałem dzisiaj całe 25 stron tego tematu post po poście
Z góry dziękuję za opdowiedzi
Pozdrawiam
Mad_MAX (Iwo)
Mam pytanie bo przymierzam się do polerowania felg , takich



efekt u kogoś:


W Związku z tym mam pytanie , głównie tyczy się to dwóch spraw , a mianowicie , poprzedni właściciel raczej na pewno malował te felgi , tylko nie wiem czy były piaskowane , pewnie nie ma możliwości się tego dowiedzieć dopóki nie zedrę lakieru
Druga sprawa to odnośnie obcierek od kraweżników , czym to załatwić
Od razu nadmienię , że przeczytałem dzisiaj całe 25 stron tego tematu post po poście
Z góry dziękuję za opdowiedzi
Pozdrawiam
Mad_MAX (Iwo)
- Od: 28 lut 2010, 14:09
- Posty: 6
malcolm napisał(a):sam bym się nie brał za te fele, szczegulnie jeśli będą to twoje pierwsze
A mógłbyś to bardziej rozwinąć?? W zasadzie to już za późno , bo dzisiaj zacząłem dwie felgi
malcolm napisał(a): nie obraź się ale są paskudne (według mnie)
Nie ma problemu , wy macie inne wzorce piękności felg , my mamy inne , także pełen luz
Pozdrawiam
- Od: 28 lut 2010, 14:09
- Posty: 6
A mi sie podobają ,ale wypolerowane
Jeśli były piaskowane to pewnie nie doczyścisz idealnie,i zostaną dziurki itp.
A malkolmowi może chodziło o to ze trzeba sie troche namachać.No ale jak masz dużo czasu to powinieneś zdążyć,chyba ze rece nie wytrzymają
No i zamów Autosol a jak skończysz pochwal sie efektem.
Jeśli były piaskowane to pewnie nie doczyścisz idealnie,i zostaną dziurki itp.
A malkolmowi może chodziło o to ze trzeba sie troche namachać.No ale jak masz dużo czasu to powinieneś zdążyć,chyba ze rece nie wytrzymają
No i zamów Autosol a jak skończysz pochwal sie efektem.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8675 (86/81)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Skończyłem komplet do mojego goofera
Tylko ranty były ale powiem Wam, że to ciężki kawałek chleba tym bardziej że na tych felach było może z 10% lakieru na powierzchni – felgi latały na samochodzie cały rok od 19stu lat
Nie jest może pięknie bo tak naprawdę wżery widać dopiero po ostatnich papierach
(( Pochwalę się wieczorem efektami 
Welcome to the Internet,
where men are men,
women are men,
and children are FBI agents.
where men are men,
women are men,
and children are FBI agents.
- Od: 4 cze 2009, 09:00
- Posty: 272
- Skąd: Wolbrom
- Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE
Pajko napisał(a):People_Hate_Me napisał(a):Pajko oddam Ci nerke za te 4 w pionie po prawej stronie![]()
Rial Daytona Race 18" 8,5 i 9,5 " Rozstaw 5x112 Cena 4199 PLN
łeee to nerka to za duzo chyba że piszesz tutaj cene za sztuke xD
Kolejne etapy pracy są w tym temacie: http://www.a6klub.pl/allpolerowanie-fel ... t18877.htm
Poprzedni temat: http://www.a6klub.pl/all-polerowanie-fe ... t18761.htm
Jeśli ktoś miałby jakieś ciekawe wskazówki dla mnie to bardzo proszę
Z góry dziękuję
Pozdrawiam
Mad_MAX
Poprzedni temat: http://www.a6klub.pl/all-polerowanie-fe ... t18761.htm
Jeśli ktoś miałby jakieś ciekawe wskazówki dla mnie to bardzo proszę
Z góry dziękuję
Pozdrawiam
Mad_MAX
- Od: 28 lut 2010, 14:09
- Posty: 6
Mad_MAX napisał(a):malcolm napisał(a):sam bym się nie brał za te fele, szczegulnie jeśli będą to twoje pierwsze
A mógłbyś to bardziej rozwinąć?? W zasadzie to już za późno , bo dzisiaj zacząłem dwie felgiAle nie zaszkodzi dowiedzieć się to i owo
te felgi są zaokrąglane mają dużą powierzchnię a co za tym idzie będzie baaardzo dużo pracy. jeśli w 20 godzin pracy ręcznie zrobisz jedną to jesteś gość
Pajko – 4h? A co Ty jesteś pomysłowy dobromir i je sobie rysujesz zaczarowanym ołówkiem? Masakra jakaś
Jakby mnie komplet który robiłem schodził 4h to bym sobie wszystko w domu wypolerował 
Welcome to the Internet,
where men are men,
women are men,
and children are FBI agents.
where men are men,
women are men,
and children are FBI agents.
- Od: 4 cze 2009, 09:00
- Posty: 272
- Skąd: Wolbrom
- Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje