Jak zalać płyn chłodniczy (Silnik KF)
Jestem tutaj nowy i potrzebuję rady mam xedosa v6 i walcze juz od tygodnia z odpowietrzeniem i powoli zaczynam się wkurzać objawy sa takie auto ma gaz ale zwykły taki zołożył poprzedni właścićel pękł mi trójnik od wody i naj prawdopodobnie plyn opuścil silnik ale niewiem czy do końca wymieniłem ten trójnik zalełem plynem ale niewiem czy odpowietrzłem tak przejechałem 100 km bed ac sswiadomym ze jest dobrze ale niegrzła ona zbyt dobrze po drodze i jak sie okazało jechałem na właczonym wentylatorze czyli kupilem litr plynu i wlałem do zbiornika wyrównawczego zaczął marznąć parownim i tak jest do tej pory dojechałem ale z problemami według opisów odpowietrzałem z tata i nic otworzylismy termostat oby przepływ był cały czs to samo zagrzeje sie temeratura w samochodzie srednia woda w zbiorniczku podnosi sie i w końcu wyrzuca twierdzilismy ze moze to pompa skoro marzinie ten parownik odkreciliśmy obydwa przewody od niego a tam nie wyrzuca wody czy to dobrze czy pompa moze sie zatrzec?
- Od: 12 sty 2009, 20:59
- Posty: 4
- Skąd: plock
- Auto: mazda xedos
lukasek napisał(a):pompa moze sie zatrzec
raczej nie ale jeżei juz to widać by było po tym że koło pasowe pompy nie kręciło by się
Przy obecnych temeraturach poleciłbym wyminę termostatu
Poza tym warto sprawdzić sprawność korków aby układ się mógł odpowietrzać
Dokładnie polecam to samo.Hazu napisał(a):poleciłbym wyminę termostatu
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mam pytanie bo wyżuca mi płyn dow wyrównawczego i nie zaciąga spowrotem. Zauważyłem jak wieczorem miałem otwrtą maske to było co jakiś czas słychać takie stenkanie z okolicy korka przy bloku jakby ciągnoł powietrze :O Czyli stawiam na korek. Ale który kupić mam założony 0,9 a niektórzy kupili 1,1? Tak samo jak się korek naciśnie na rozgrzanym silniku dość mocno to płyn cieknie to normalne?
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
ten przy głowicy jest zwykły i najlepiej wyciąć kawałek dętki i podłożyć (efekt zadawalający) a ten przy chłodnicy to 0,9 ja taki mam i jest ok a problemów z wodą miałem przez te nieszczelne korki
to ,że ci cieknie to normalne nie jest, ogólnie to nie powinno być takich rzeczy bo jesli zasysa lewe powietrze to płyn będzie wywalać cały czas do zbiorniczka
to ,że ci cieknie to normalne nie jest, ogólnie to nie powinno być takich rzeczy bo jesli zasysa lewe powietrze to płyn będzie wywalać cały czas do zbiorniczka
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
Mam pytanie jakie korki powinny być, ja mam przy bloku 1,1 a przy chłodnicy 0,9. I ten przy bloku syczy co jakiś czas, dzisiaj go naprawie za pomocą dentki. Dobre wartości moją te korki. Bo całą ciecz mi do wyrównawczego wyrzuca. i nie zasysa spowrotem.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
ten przy głowicy to jest na stałe czyli nie ma w sobie żadnych wartości chyba ,że masz włożony od innego samochodu czyli ten u góry nie powinien syczeć i przepuszczać płynu ,natomiast ten przy chłodnicy powinien przepuszczać płyn bo jak bedzie za duże ciśnienie to by ci węże porozrywało.Więc jest tylko jeden z zaworkiem i znajduje sie przy chłodnicy a drugi powinien być stały
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
Czyli to może być strzał w dziesiątke
jak ostygnie pojdę po korek
Może to przyczyna moich falujących obrotów bo falują dopiero po kilkunastu kilometrach jak silnik jest w 100% nagrzany.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
falują kolego bo pewnie płynu mało i takie hece się dzieją.Tak jak pisałem, wytnij sobie tą dętke na wymiar korka i załóż ja tak mam u siebie i hula do dziś
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
Mam korek to taki z zaworkiem na sprężynke na 1.1 bara mam dentke i działam
Edit: Podłożyłem dwa kułeczka z dentki na tą uszczelke co znajduję się na sprężynie. Zobaczymy czy spełni role
Edit: Podłożyłem dwa kułeczka z dentki na tą uszczelke co znajduję się na sprężynie. Zobaczymy czy spełni role
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
nie wiem czy to zda egzamin jesli Ty masz od strony głowicy korek z jakimiś spręzynkami bo tam powinien być zwykły o taki: http://www.motoallegro.pl/item903083841 ... dnicy.html a ciśnieniowy ten przy chłodnicy powinien być taki
http://moto.allegro.pl/item919910066_ko ... 2_97r.html

- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
Na aukcji od korka do bloku ma napisane CIŚNIENIE 0,9 BARA?, dokładnie mam przy bloku taki jak ten drugi. Chyba będę musiał zamówić ten normalny korek.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Tubi – pomogło? Zmieniałeś korki?
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Podczepiłem uszczelkę na 1x gwint 2razy na ten zaworek na sprężynke, I narazie chyba jest dobrze bo nie wywala do wyrównawczego a jak już to zaciąga. tylko jak odkręciłem korek wczoraj rano przy bloku to całkiem do pełna nie było więc dolałem do pełna i znowu w długą. Ale myślę ,że to wina nie odpowietrzewnia ale nie miałem drugiej osoby do wyłączania silnika. Jak odpowietrze dam znać.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Witam, wczoraj właśnie zaczął grzać mi sie silnik – temp. raz sie podnosiła (pod samo H) a raz spadała w okolice połowy. Zajrzałem pod maske i okazało sie że wąż od chłodnicy cieknie (a raczej tryska z niego płyn przez małą dziurke). Przy tym wąż jest bardzo nabrzmiały jakby zaraz miał pęknąć....czy to świadczy o tym zrąbanym termostacie? (dodam ze nie wiem o co chodzi z padniętym termostatem "w pozycji zamkniętej' jak gdzieś wyczytałem -laik.
Poza tym to od długiego okresu czasu (ponad pół roku) często i szybko załączał mi sie wentylator, zaledwie po pokonaniu kilku kilometrów, przy czym temp. zawsze w połowie wskaznika – nigdy nie przekroczyła połowy (az do wczoraj
Czy to moze miec związek z wczorajszym zdarzeniem???
Poza tym to od długiego okresu czasu (ponad pół roku) często i szybko załączał mi sie wentylator, zaledwie po pokonaniu kilku kilometrów, przy czym temp. zawsze w połowie wskaznika – nigdy nie przekroczyła połowy (az do wczoraj
Czy to moze miec związek z wczorajszym zdarzeniem???
Transatlantic bans
- Od: 23 lut 2009, 15:37
- Posty: 90
- Skąd: Kraków
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 '97
KANAL napisał(a):1. jak prawidlowo zalac plyn w Vce, tzn przez ktory korek lac bo to dla mnie czarna magia w tej chwili. Lac do chlodnicy czy przez korek przy bloku (do jakiego poziomu jesli przez ten korek)?
....właśnie, jak tego dokonać??
Było o metodach odpowietrzania i innych cudach,ogólnie o "zlać" na ciepłym i "wlać" na przestygniętym ale którymi korkami itp. to chyba nie. Mógłby to ktoś przedstawić od "zera"?
Transatlantic bans
- Od: 23 lut 2009, 15:37
- Posty: 90
- Skąd: Kraków
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 '97
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6