FOTORELACJA – Naprawa zatartej i skrzypiącej osi wycieraczek
Qrcze mam chyba ten sam problem nie wiem czy akurat ta sama usterka ale wycieraczka ta od strony kierowcy halasuje skrzypi jak glupia :/ a nie mam nawet mozliwosci tego rozebrac bo pogoda w krate a garazu brak 
Naprawa komputerów w prawie każdym zakresie szczegóły na PW :)
- Od: 30 sie 2008, 10:22
- Posty: 575
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 323F Ba 98r. LE
Mazda 121 DB GLX
w moim aucie dzisiaj wycieraczka od strony kierowcy zaczęła strasznie skrzypieć, widać nie tylko ja mam taki problem ;] jak będzie pogoda to spróbuje się za to zabrać
może wrzucę jakieś fotki, ach te mazdy 323f straszny złom :/
szu_lech
- Od: 19 maja 2008, 16:58
- Posty: 7
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323f, 96r., 1.5 Z5, STAG 300
A ja sie musze pochwalic ze mi sie samo naprawilo nagle niz tad ni z owad przestalo halasowac i dziala pieknie
choc chyba i tak to rozkrece z ciekawosci 
Naprawa komputerów w prawie każdym zakresie szczegóły na PW :)
- Od: 30 sie 2008, 10:22
- Posty: 575
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 323F Ba 98r. LE
Mazda 121 DB GLX
Rycerz też to przechodziłem. strasznie dużo syfu sie osadziło ale rozebrałem wyczysciłem grafitowym wysmarowałem i smiga jak talala.
fajnie ze zrobiłes fotoleracje z tej prostej naprawy. wiele osob buli za to a można to zrobic samemu
fajnie ze zrobiłes fotoleracje z tej prostej naprawy. wiele osob buli za to a można to zrobic samemu
TORUŃ – miasto upadłych aniołów
www.mazda-torun.fotosik.pl
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
www.mazda-torun.fotosik.pl
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
- Od: 30 wrz 2007, 20:53
- Posty: 803
- Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
- Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO
U mnie to samo, czekam na lepszą pogodę i będę leczyć.
U mnie też tak było... przez 3 dni
michal_38 napisał(a):A ja sie musze pochwalic ze mi sie samo naprawilo nagle niz tad ni z owad przestalo halasowac i dziala pieknie
U mnie też tak było... przez 3 dni

Robilem to jakis czas temu (wymontowalem . oczyscilem , nasmarowalem i wszystko ok- przestalo piszczec)
Po wymontowaniu i zamontowaniu ponownym calego mechanizmu wycieraczek zauwazylem dziwna rzecz ( nie bylo jej wczesniej – chyba)
Jak wlacze wycieraczki na najszybszy bieg to wycieraczka lewa(kierowcy) uderza az o plastik ktory jest na koncu szyby i o druga wycieraczke kiedy jest w przeciwnym skrajnym polozeniu ......o co chodzi ?:) mozna to bylo zalozyc jakos odwrotnie ?
Pozatym na pierwszym biegu uderza czasami wycieraczka kierowcy o wycieraczke pasazera ( w skrajnym polozeniu – wycieraczki sa przy pokrywie komory silnikowej)
P.s wczesniej wymienialem piurai i zalozylem troche dluzsze niz normalnie ale poki nie zdemontowalem mechanizmu to wszystko bylo dobrze.....i nie wiem teraz czy zle to zlozylem czy musze wymienic na krutsze sobie piura ? Jakiej dlugosci piura macie ?
Po wymontowaniu i zamontowaniu ponownym calego mechanizmu wycieraczek zauwazylem dziwna rzecz ( nie bylo jej wczesniej – chyba)
Jak wlacze wycieraczki na najszybszy bieg to wycieraczka lewa(kierowcy) uderza az o plastik ktory jest na koncu szyby i o druga wycieraczke kiedy jest w przeciwnym skrajnym polozeniu ......o co chodzi ?:) mozna to bylo zalozyc jakos odwrotnie ?
Pozatym na pierwszym biegu uderza czasami wycieraczka kierowcy o wycieraczke pasazera ( w skrajnym polozeniu – wycieraczki sa przy pokrywie komory silnikowej)
P.s wczesniej wymienialem piurai i zalozylem troche dluzsze niz normalnie ale poki nie zdemontowalem mechanizmu to wszystko bylo dobrze.....i nie wiem teraz czy zle to zlozylem czy musze wymienic na krutsze sobie piura ? Jakiej dlugosci piura macie ?
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
prubowalem.....
jak dalem o jeden zabek w dol to wycieraczka kierowcy uderzala w wycieraczke pasazera.....a jak o jeden zabek w gore to o slupek
jak dalem o jeden zabek w dol to wycieraczka kierowcy uderzala w wycieraczke pasazera.....a jak o jeden zabek w gore to o slupek
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
Jak podnose wycieraczke kierowcy ( w taki sposob jak do mycia samochodu) to wycieraczke moge obracac razem z oska na ktorej jest osadzona o kilka stopni w prawo i w lewo a wycieraczka pasazera nie przesua sie ani o 1 mm. Tez tak macie ? Mam chyba luzy na mechanizmie ktory laczy wycieraczki ?
Pytam bo nie rozwiazalem problemu ze po wlaczeniu na wyzsze obroty wycieraczka uderze mi o slupek....jak ja przekrece troche na osce to uderza o druga wycieraczke
Wycieraczka kierowcy – 53 mm
Wycierackza pasazera – 51 mm
Moze mam za dlugie ? Wy jakie macie ?
p.s w ostecznosci czeka mnie wymiana calego mechanizmu ?
troche szkoda zdazylem juz stare przesmarowac )
Pytam bo nie rozwiazalem problemu ze po wlaczeniu na wyzsze obroty wycieraczka uderze mi o slupek....jak ja przekrece troche na osce to uderza o druga wycieraczke
Wycieraczka kierowcy – 53 mm
Wycierackza pasazera – 51 mm
Moze mam za dlugie ? Wy jakie macie ?
p.s w ostecznosci czeka mnie wymiana calego mechanizmu ?
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
mod napisał(a):Pytanie jak regenerować ułamane kawałki obudowy lub przytarte plastiki. Można użyć poxipolu. Czyścisz miejsce gdzie on ma się trzymać a część która ma dać się wyjąć czy obracać natłuszczasz – WD40 lub coś podobnego. Składasz to razem i dajesz mu czasz na związanie – nie popędzajGdy zwiąże to wałek da się wyjąć/obrócić a śrubę wykręcić. Warto zamknąć drogi wodzie bo i tak wejdzie ponownie przez ułamane kawałki obudowy, wypłucze wszystko i ruda znów zaszaleje.
mam troche wyrobiony plastik w wycieraczce kierowcy i sa spore luzy.....
ten poxipol na dlugo Ci pomogl ? warto sie babrac czy lepiej wymienic caly mechanizm ?
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
No to i mnie dopadł problem "skrzypiący"
Już miałem zabierać się do roboty....ale pogoniły mnie straszne chmurska burzowe które szły w moim kierunku....profilaktycznie postanowiłem popsikać BRUNOXem (do rowerów). psikałem w otwór który jest przy mechanizmie i efekt natychmiastowy
:D:D zero skrzypu....ale podejrzewam że efekt jest tylko chwilowy.....jak problem powróci i będzie ładna pogoda to zabiorę sie za to raz a dobrze 
Już miałem zabierać się do roboty....ale pogoniły mnie straszne chmurska burzowe które szły w moim kierunku....profilaktycznie postanowiłem popsikać BRUNOXem (do rowerów). psikałem w otwór który jest przy mechanizmie i efekt natychmiastowy
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
flashmaniac napisał(a):Jak podnose wycieraczke kierowcy ( w taki sposob jak do mycia samochodu) to wycieraczke moge obracac razem z oska na ktorej jest osadzona o kilka stopni w prawo i w lewo a wycieraczka pasazera nie przesua sie ani o 1 mm. Tez tak macie
ja dziś podczas deszczu stwierdziłem to samo jest luz

- Od: 19 kwi 2008, 19:43
- Posty: 133
- Auto: była 323f jest avensis
ja poradzilem sobie kupujac caly mechanizm 
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
ralf8484 napisał(a):a winna była plastikowa tulejka czy coś innego
jeszcze nie wiem bo przesylka w drodze.....ale 90% to wlasnie plastikowa tulejka
ktos pisal o regeneracji za pomoca poxipol czy czegos ale mysle ze i tak luzy by sie znowu pojawily szkoda roboty
ewentualnie mozna prubowac kupic od anglika sama to obudowe w ktorej pracuje oska ale tez nie wiem czy na 100% bedzie pasowac bo caly mechanizm nie pasuje od anglika...
Ostatnio edytowano 22 cze 2009, 21:49 przez flashmaniac, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
ralf8484 napisał(a):własnie tez nie jestem pewien czy z angola pasuje na dniach spróbuję coś z tym zrobic dam znac co z tego wyszło
Jak masz luzy na tych plastikowych panewkach to szukaj od poloneza i cieniasa – pasują idealnie i poczytaj sobie wątek pt "Awaria przednich wycieraczek"
- Od: 30 wrz 2006, 17:35
- Posty: 98
- Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.
Dzis rano odpalilem moja Madzie. Był lekki mróz i trochę szronu na szybie. Machnęła ona leniwie swoimi wycieraczkami, które wróciły do punktu wyjscia i dalej juz nie zadziałały. Pojechałem do pracy z warstwą wody na przedniej szybie. Ale zaraz potem znalazłem tę fotorelację, przeczytałem w mig. Chwyciłem klucz 12 i 10 w łapkę, do tego wkretak i zabrałem sie za reperowanie. Okazało sie, że srodkowe połaczenie się wypięło. Jest juz strasznie luzne, i było bez smaru. Wczesniej czasami dobiegało z tego miejsca przerażliwe i denerwujące skrzypienie. Przeczysciłem główkę drobnym papierem ściernym, nałożyłem dużo świeżego smaru i będzie chodzić dalej. Choć lekko sie obawiam że jest już dosyć wyrobiony ten przegub, bardzo łatwo dał się wcisnąć na główkę. Póki co zobaczę co się będzie działo z tym przez jakiś czas. A wszystko to zrobiłem pod wpływem tej fotorelacji, miałem zamiar jedynie wybadać sprawę czy aby motor sie nie spalił. Całość zajęła mi niecałą godzinę, dzięki wielkie za pomoc 
Misiek
Misiek
-
Misiekk
Z autopsji wiem, że pomoże Ci to na krótko i oczywiście ponownie się wypnie w najmniej odpowiednim momencie (tak było u mnie). Jak już tyle rozebrałeś, to trzeba było poświęcić jeszcze z 5 minut i wymienić tą panewkę – jakie pasują, jest w wątku. Teraz będziesz musiał rozbierać wszystko jeszcze raz, co tak naprawdę z całej naprawy zajmuje najwięcej czasu.
- Od: 30 wrz 2006, 17:35
- Posty: 98
- Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.
tekkenfan napisał(a):odkręciłem śrube mocującą ramie wycieraczki, ale niestety jest ono tak zapieczone, że ani drgnie. Ma ktoś jakiś pomysł jak je zdjąć ?
Ponawiam pytanie.
Wiecie czym to można podważyć, żeby nic nie popsuć?
Ramię trzyma się pewnie tylko na tej śrubie, ale się spytam. Jest tam może jeszcze jakieś zabezpieczenie?
- Od: 21 lip 2009, 19:26
- Posty: 24
- Skąd: Zabrze
- Auto: 323F BA (Z5) '95
Saab 9-3 Aero Viggen B205R MY01
Toyota Corolla E12 2.0 D4D
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość