Usunięcie katalizatora w MX3 V6 – wnioski

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez matysh » 27 sty 2009, 00:07

Capazo napisał(a):OHHO ZIMA KOLEGO ZIMA!

hmm... u nas w Olsztynie śniegu nie ma już od dłuższego czasu i temperatury są plusowe także tyle co autko delikatnie się dogrzewa – nic poza tym. Większe spalanie rejestruję już od momentu wymiany [czyt. sierpień] – o ile wiem to nie jest miesiąc sezonu zimowego :P
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 17:17
Posty: 985
Skąd: Suwałki
Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe

Postprzez yasko » 10 lut 2010, 17:11

Odświeżam temat.
Dziś wymieniałem środkowy tłumik i przy okazji pomierzyłem katalizator.
Wyszło, że nowy powinien mieć następujące wymiary 32x18x10 cm.
Jaki katalizator z metalicznym wkładem jest godny uwagi?
Może ktoś ostatnio zmieniał?

Proszę moderatora o przeniesienie wątku do EC.
Pozdrawiam
yasko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 471 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3 V6, Premacy Sportive 2.0, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: 5 Sport 2.0

Postprzez Scorpio » 21 lut 2010, 20:30

A ja mam troche ciekawsze pytanie. Planuję wymianę całego układu wydechowego, od kolektora do konca. Tłumikarz zaproponował mi wycięcie kata (wstawienie imitacji). Pytam się, co z przegladem i usłyszałem dziwną rzecz, ciekaw jestem czy to prawda. Powiedziano mi, że na GAZIE (mam sekwencję) samochód przejdzie badanie nawet bez kata, bo gaz posiada mniej substancji szkodliwych i spala sie czyściej po prostu. A na przeglądzie sprawdzają spaliny na gazie właśnie. CZY TO JEST MOŻLIWE?
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2008, 20:13
Posty: 65
Skąd: Warszawa/Jabłonna
Auto: MX-3 1.6 98'

Postprzez tomciokr » 21 lut 2010, 22:17

Mam wycięte oba katy i jakoś nikt się nie czepia z tego powodu na przeglądach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez fazzi » 21 lut 2010, 22:49

Scorpio napisał(a):Tłumikarz zaproponował mi wycięcie kata (wstawienie imitacji)

Często tak robią – zwykle kat zostaje u nich a oni sprzedają go za całkiem niezłą kasę jak na 'zużytą część'.
Scorpio napisał(a):A na przeglądzie sprawdzają spaliny na gazie właśnie

Tego nie wiem. Wiem natomiast, że wycięcie kata niekoniecznie poprawi osiągi auta. W wielu wypadkach powoduje zwiększenie głośności a spadek mocy. Zwłaszcza w autach bez turbiny.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Scorpio » 21 lut 2010, 23:32

No mi zawsze sprawdzali na gazie spaliny.
A co do katalizatora i osiągów, to zwróć uwage, że wstawiam CAŁY nowy wydech i nowy dolot o większym przekroju, więc moc powinna wzrosnąć.
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2008, 20:13
Posty: 65
Skąd: Warszawa/Jabłonna
Auto: MX-3 1.6 98'

Postprzez fazzi » 22 lut 2010, 10:22

Scorpio poczytaj o zjawiskach falowych w dolocie i wydechu. Zwiększenie średnic daje dobre efekty tylko w autach z turbiną. W autach bez turbiny pomóc może tylko wymiana elementów na takie same pod względem wymiarów, a lepsze pod względem przepustowości. Czyli np. sportowy katalizator lub kupno całego wydechu sportowego, dedykowanego dla danego auta. Pamiętaj, że to, że auto pracuje głośniej to wcale nie znaczy, że silnik ma większą moc. Czasem wręcz odwrotnie. Jeśli masz możliwość pojedź na hamownię przed i po wymianie. Będziesz miał różnicę na papierze.
Pamiętaj, że najczęściej ludzie, którzy wycięli katalizator odczuwają moc, bo stary kat był zapchany. Natomiast to, że auto jedzie lepiej to nie znaczy że, włożenie dobrego katalizatora nie poprawiłoby jeszcze osiągów.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Scorpio » 22 lut 2010, 18:20

fazzi Napewno podjade na hamownię po wymianie wszystkich elementów (dolot + wydech) ;) W tej chwili mam 103,2 KM czyli prawie seria. Jak moc spadnie, to tłumikarz napewno będzie sie musiał grubo tłumaczyć :] Średnica będzie niewiele większa, i od razu zaznaczam, że nie jestem z tych dla których czym głośniej tym lepiej. Zależy mi bardziej na polepszeniu kultury pracy oraz elastyczności silnika.
Jednak nikt nie odpowiedział mi na pierwsze pytanie. Czy podczas pracy silnika na gazie, zmienia się skład spalin (czy są czystsze)??
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2008, 20:13
Posty: 65
Skąd: Warszawa/Jabłonna
Auto: MX-3 1.6 98'

Postprzez Gared » 23 lut 2010, 23:08

W dużym uproszczeniu rzecz ujmując efektem spalania gazu jest przede wszystkim produkcja dwutlenku węgla. Efektem spalania benzyny jest produkcja dwutlenku węgla plus do tego od groma i trochę innych szkodliwych syfów, wyłapywanych przez katalizator. Jeśli nie masz kata to w przypadku LPG niewielka różnica w składzie spalin (o ile jakakolwiek jest, bo nie dam sobie uciąć ręki za to, że to co lejemy do butli to czyste C, O i H), ale w przypadku benzyny wszystkie siarczki wylatują sobie przez nic niepowstrzymane na wolność. Skład spalin oczywiście robi się marny.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez Lukano » 23 lut 2010, 23:19

Efektem spalania LPG nie jest czysty dwutlenek węgla. Że innych zanieczyszczeń jest mniej niż przy spalaniu PB nie znaczy, że ich nie ma.
A to oznacza, że przy LPG też potrzebny jest katalizator, który dopali mniejsze ilości, ale wypali. Nie sprawdzałem, ale nie wierzę, że LPG bez kata przejdzie legalny przegląd. W maździe niedługo zawita gaz, ale kat zostanie. A za kilka miesięcy zawita tam nowy, uniwersalny.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Scorpio » 28 lut 2010, 00:11

Lukano napisał(a): Nie sprawdzałem, ale nie wierzę, że LPG bez kata przejdzie legalny przegląd.


To ja chyba sprawdzę i dam znać ;) Jak nie przejdzie przeglądu to pewnie w wydechu zawita jakiś uniwersalny, albo coś...
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2008, 20:13
Posty: 65
Skąd: Warszawa/Jabłonna
Auto: MX-3 1.6 98'

Postprzez msobecki » 28 lut 2010, 15:41

skoro mowa jest o układach wydechowych, nie orientujecie się może, czy tłumik środkowy od mx-3 1.6 będzie pasował do mx-3 1.8 v6? na oko wyglądają mniej więcej podobnie <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez DamianNR966 » 3 lip 2010, 00:47

Mam pytanko:

Jak myślicie czy wywalenie kata i wstawienie rurki poprawi osiągi w mojej maździe?
Mam Mazdę 626 Coupe 2.0i KAT 12V 89r. przebieg ok. 246 tys. km
z góry dzięki za odp. <oczko>
DamianNR966
 

Postprzez HKSze » 3 lip 2010, 13:17

DamianNR966 napisał(a):Mam pytanko:

Jak myślicie czy wywalenie kata i wstawienie rurki poprawi osiągi w mojej maździe?
Mam Mazdę 626 Coupe 2.0i KAT 12V 89r. przebieg ok. 246 tys. km
z góry dzięki za odp. <oczko>




NIE
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez fazzi » 3 lip 2010, 13:56

hahahks, dlaczego nie? Jeśli kat jest stary, popękany i zabity syfem to pomoże. Ale jeszcze bardziej pomoże wstawienie nowego kata. Może być metaliczny o obniżonych oporach przepływu – 'sportowy'. Wtedy osiąga się najlepszy efekt zarówno w kopnięciu jak i dźwięku. :)
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez HKSze » 3 lip 2010, 17:50

taki katalizator owszem <faja> ale wywalenie i wspawanie rurki nic nie da:P moze pomruczy lepiej :P ale napewno nie bedzie przyrostu mocy:P wrecz przeciwnie moze byc spadek:P odsylam do 1 strony <czytaj>
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez DamianNR966 » 3 lip 2010, 20:19

dzięki wielkie ;)
DamianNR966
 

Postprzez Lukano » 4 lip 2010, 16:08

Scorpio napisał(a):To ja chyba sprawdzę i dam znać ;) Jak nie przejdzie przeglądu to pewnie w wydechu zawita jakiś uniwersalny, albo coś...

tylko mnie chodziło o prawdziwy przegląd na którym sprawdzają spaliny, a nie tylko podbijają dowód. :D
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez djArias » 6 lip 2010, 09:18

Katalizator sportowy metaliczny :P Tanie rozwiazanie sprawdzone na hamowni... :) Nie blokuje mocy przechodzi przeglady ... :D Wilk syty owca cala :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Aidan » 6 lip 2010, 14:23

Ja do swojej wsadziłem uniwersalnego kata do 2.0L Śmiga rewela.

djArias napisał(a):Katalizator sportowy metaliczny Tanie rozwiazanie sprawdzone na hamowni... Nie blokuje mocy przechodzi przeglady ... Wilk syty owca cala


DOKŁADNIE :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2006, 11:38
Posty: 186 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: MX-3 2.0 V6 KF
6 GH 2.0 DISI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323