regularne stuki podczas skrętu kierownica
1, 2
Mam pewien problem, narazie objawiacy się następująco:]podczas manewrowania w miejscu słychac u mnie stuki tak jakby przekladni kierowniczej lub np pompy wspomagania,cieżko jest wyrazic słowami jak to stuka ale mozna to sobie wyobrazic w ten sposob ze przekladnia to kolo zebate po ktorego zebach skacze zapadka.Gdy kręce kierownica szybciej stuki rytmicznie przyspieszają gdy wolniej zwalniają i dzieje sie to w calym zakresie skrętu od max w lewo do prawo i na odwrót

- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
może to nie przekładnia tylko łożysko na amortyzatorze
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
Problem w tym kolego ze diagnosta na stacji nie potrafił wskazac na 100 % co to moze byc .Po kilku probach z kolami w gorze ,z kolami na dole ze zgaszonym i wlaczonym silnikiem niepewnie wskazał pompe wspomagania,tylko jakos ja nie moge w to uwierzyc i mysle o przekladni choc tu ktos wyzej napisał ze moze łozysko amortyzarora i w to juz bardziej wierze .A tak apropo jaki płyn stosuje sie w xedosie do wspomagania bede wdzieczny za podpowiedz moze zaczne od wymiany plynu:]

- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
Miałem podobne stuki. U mnie okazało się że do wymiany sworzeń i przegób. Co do płynu do wspomagania, osobiście stosuję HIPOL ATF 2D. Jest to niby do automatów ale sprawuje się rewelacyjnie. Koszt ok 17 PLN za 1 Litr.
Nie ważne, że masz benzyne we krwi. Ważne abyś w głowie miał olej.
- Od: 4 gru 2009, 15:37
- Posty: 162
- Skąd: Chrzanów
- Auto: Saab 9-3 2.0t Vector
Ja używam Swag M99 90 6162 – mineralny 49zł za butelke płaciłem ale pewnie przepłaciłem ;] Kolor zielony.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Mialem tem smam problem, okazalo sie ze to łozysko amortyzatora a prawidłowo nazywa sie chyba gniazdo amortyzatora.
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
u mnie tez jest podobnie i stawiam tez na lozysko amortyzatora, kolega wyzej pisal ze przesmarowal i spokoj, wiec moje pytanie jest takie co jak i gdzie to przesmarowac??
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002

- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
tu masz budowe gniazda – jedno wchodzi w drugie a pomiedzy trzeba posmarować
https://ssl.allegro.pl/item964124155_po ... _0_v6.html

I love this fuckin black xed
- Od: 28 sty 2009, 17:40
- Posty: 285
- Skąd: SRC, śląskie
- Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(
Zubeck napisał(a):pomiedzy trzeba posmarować
pomiędzy nie trzeba ''posmarować'' tylko właśnie tam znajduje się łożysko, łożysko jest teflonowe, wygląda jak z plastyku, nie smaruje się go, ma pracować na sucho
''Podobasz mi się, nie spie...l tego''
- Od: 22 lis 2009, 10:51
- Posty: 62
- Skąd: Navan
- Auto: Xedos V6
Nie wiem jak dodaje się foto, 4 zdjęcie pod tym linkiem -------> http://minkara.carview.co.jp/userid/217 ... g/8973963/ -------> tak wygląda to łożysko, żeby się do niego dostać musisz wyciągnąć cały mcphaerson, a później sprężynę.
''Podobasz mi się, nie spie...l tego''
- Od: 22 lis 2009, 10:51
- Posty: 62
- Skąd: Navan
- Auto: Xedos V6
no rozumiem, juz wiem w ktorym to miejscu. kwestia tylko tego czy to smarowac czy wymieniac... zeby pozbyc sie tych stukow, drak1974 pisal ze przesmarowal i ma spokoj... wiec sie zastanawiam czy to wystarczy a skoro ty mowisz ze tego sie nie smaruje to poprostu sie zakrecilem i nie wiem co teraz z tym zrobic 
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002

- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Nie wiem kolego czy się opłaca smarowanie tego łożyska,zależy ile chcesz pojezdzic autem bez tych stukow bo jesli łozysko jest walnięte to nie sądze zeby za długo pojezdziło tylko przesmarowane .Ja u siebie też miałem te stuki wymieniłem łożyska i kierownica luźniej sie obraca i przede wszystkim cisza podczas skręcania na postoju.Koszt obu łożysk to 100 zl a jesli sobie sam to zrobisz to juz wg sie bardziej opłaca bo robocizna tez kosztuje,potem tylko wystarczy sprawdzic i ewentualnie ustawic geometrie bo jednak wyjecie mcphersona jest ingerencją w zawieszenie co moze skutkowac przestawieniem sie kontów.Pozdrawiam...

- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
no i takiej odpowiedzi mi bylo trzeba, konretnie i na temat
dzieki wielkie, po swietech bede musial sie za to wziac
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002

- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
ja też miałem takie stuki podczas skręcania. Podniosłem Madzie do góry i okazało się ,że sprężyna ociera o wewnętrzną stronę kielicha. Nałożyłem smaru między te elementy i stukanie ustało
. Ale nie wiem czy też nie wymienie tych łożysk, bo przecież bez powodu mcperson nie osiadł, a i kierownica też nie pracuje tak lekko jak powinna. Myślałem że koszt tych łożysk będzie większy, ale cena jaką podał kolega wyżej mnie pocieszyła;))
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6