Potrzebny będzie nam szczelinomierz, kawałek przewodu oraz śrubokrent krzyżakowy, Opcjonalnie zmajstrowany teter diodowy jakby ktoś chciał zczytać błędy.
1Przykład szczelinomierza:
2.A więc zaczynamy otwieramy klape
3. Odnajdujemy złącze diagnostyczne w CA znajduje się po prawej stronie przy akumulatorze (czarne gniazdo z napisem Diagnostics-Czerwony kolor), Na zielono zaznaczyłem TPS.
4. Mostkujemy styki GND i TEN kawałkiem przewodu (Jeżeli chcemy odczytać błędy łączymy ze soba styki FEN i B+ testerem diodowym). I przełączamy stacyjke na zapłon
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
5. Przechodzimy do odkręcenia śrób utrzymujących TPS w miejscu i luzujemy je:
6. Następnie wkładamy między śróbe odbojnikową listki szczelinomierza na początek 0,15mm
7.Teraz kręcimy naszym "pudełeczkiem" Przy listku 0,15 wentylator ma być wyłączony.
8. Kolejny listek to 0,5 ustawiamy tps tak by wentylator się uruchamiał gdy ten listek jest włożony a wyłączał jak wkładamy 0,15
9Gdy ustawianie zakończy się powodzeniem starając się nie przestawić TPS'u przykręcamy spowrotem dwie trzymające go śrubki. Po ich dokręceniu warto sprawdzić poprawność ustawienia.
10. Następnie uruchamiamy silnik i ustawiamy odpowiednie obroty kręcąc śrubą bypasu (Śrubokręt krzyżakowy) Lekko poniżej drugiej kreski na obrotomierzu.
11. Wyłączamy silnik i rozmostkowujemy gdniazdo diagnostyczne.
Po tym zabiegu mamy ustawiony TPS
Jeżeli gdzieś popełniłem błąd, przykładowo w doborze listków proszę ekspertów o informacje
Pozdrawiam Mazdo Maniaków
Tubi