transporterdriver napisał(a):Witam czy ktoś wie jaka jest maksymalna kompresja na cylindrach w motorze 1.8 130 km w MX5 NA

w jakim zakresie jest dopuszczalna w której silnik jeszcze ładnie chodzi, tzn. tak jak powinien bez utraty mocy, 10 czy więcej

z góry Thx za info

Pozdrawiam
Kompresja przy kreceniu rozrusznikiem (~300rpm) powinna wygladac tak [kg/cm^2=bar]:
Norma – 13,5
Minimum – 9,5
Dopuszczalna roznica miedzy cylindrami – 2
Jak diagnosta nie odepnie ci wtyczki od cewek przy sprawdzaniu kompresji to kopnij go w lewy klejnot – mozesz usmazyc cewki.
Procedura:
Nagrzej silnik
Aku musi byc w pelni naladowany!
Wylacz silnik
Wyjmij wszystkie swiece
Odlacz wtyczke cewki
Podlacz manometr do 1 gniazda
Gaz w podloge i zakrec rozrusznikiem
Odczytaj maksimum
Powtorz dla kazdego cylindra
Jesli dla jednego lub wiecej cylindrow kompresja wyraznie odbiega od innych wlewasz malo ilosc oleju do cylindra i ponownie badasz kompresje w tym cylindrze.
Jesli wzrosnie kompresja – masz do wymiany albo tlok /albo/i pierscienie albo/i gladz cylindra (tulejowanie)
Jesli kompresja nadal jest niska problem jest w glowicy – niedomykajacy sie zawor
Jesli kompresja sasiedniego cylindra takze przy tym zabiegu pozostaje niska prawdopodobnei masz problem z uszczelka pod glowica i/lub wyboczneiem plaszczyzny glowicy (planowanie).
Powodzenia
Enduro napisał(a):najwazniejsze, aby byla w miare równa...
pozdr.
Enduro
