Czy można jechac odrazu po odpaleniu auta czy trzeba poczeka

Postprzez pawelek_krak » 19 lut 2010, 21:42

Dokładnie tak jak napisli koledzy wyżej odpalamy i od razu jedziemy raz zaoszczędzimy w ten sposób paliwa dwa lepiej dla silnika olej szybciej dotrze w każdy zakamarek wiec bedzie lepsze smarowanie niż na postoju.
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 17:11
Posty: 33
Skąd: Kraków
Auto: Mazda Mx 3 1.6 16v

Postprzez Lorbas » 21 lut 2010, 14:50

Waluś napisał(a):nie wyobrażam sobie inaczej, heheh auto miało by przez 10 minut klekotać w moim wypadku na 2300 RPM <lol> ciekawe ile silnik by wytrzymał
a pozatym na postoju nie rozgrzejesz np oleju w skrzyni.


10 minut przesada, ale z 2-3 minuty ja trzymam na wolnych obrotach – zwłaszcza gdy mroźno.
Korpus silnika lodowaty, a tu odrazu go gazować??? Naprężenia przepotężne są!!!

10 minut Ci chodzi na 2300 rpm? OSTRO

PZdr!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez kristoferson1 » 21 lut 2010, 21:16

Jeśli duuuuuży mróz to polecane jest krótkie rozgrzanie (nawet tylko minutke), zwłaszcza w dieslach i pozniej jechać, jechać bo jednak wtedy to się rozgrzeje.
A pamiętam czasy kiedy jadąc na wycieczkę szkolną kierowca grzał starego "ogórka" (autobus :) przez pół godziny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez Lorbas » 21 lut 2010, 23:25

Pewnie tyle opinii co użytkowników opon, płynów do spryskiwazy, wycieraczek, akumulatorów itd.
Każdy ma swoje zdanie. JA bym nie miał sumienia odczekać minutę po tęgich mrozach i depnąć ile fabryka dała.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez pawelek_krak » 21 lut 2010, 23:59

Nikt tu nie muwi o deptaniu ile fabryka dała tak to można ale po rozgrzaniu silnika.
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 17:11
Posty: 33
Skąd: Kraków
Auto: Mazda Mx 3 1.6 16v

Postprzez kristoferson1 » 22 lut 2010, 00:16

By chyba nikt by nie mial sumienia z forumowiczow. A reszta ciśnie, po kilku latach sprzedaje, a ty psioczysz że turbo tak szybko siadło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez Lesiu » 22 lut 2010, 20:19

odpalać i jechać i według mnie nie przekraczać tych 3yś obr póki sie nie nagrzeje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez krzych » 22 lut 2010, 23:13

Lesiu napisał(a):odpalać i jechać i według mnie nie przekraczać tych 3yś obr póki sie nie nagrzeje.

Dodam, ze obciazenie silnika przy temperaturach plynu chlodniczego od 20-80st C wykazuje dwukrotnie wieksza wartosc niz normalnie przy jalowych obrotach (po rozgrzaniu 5%, przed, 10-15% w zaleznosci od temperatury). Wnioski nasuwaja sie same.
PS. A lambda w ogole jest ignorowana ;P (to juz jako ciekawostka)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Lukano » 23 lut 2010, 09:02

Lorbas napisał(a):P JA bym nie miał sumienia odczekać minutę po tęgich mrozach i depnąć ile fabryka dała.

A czytałeś kiedyś instrukcję obsługi do swojego samochodu ??
Bo u mnie producent zaleca jak najszybsze ruszenie w celu jak najkrótszego rozgrzewania silnika.
Rozgrzewanie samochodu na postoju to strata czasu, paliwa i zdrowia silnika. Sprawdź kiedyś ze stoperem po jakim czasie rozgrzeje się do roboczej temperatury na postoju i podczas jazdy.Wtedy porównaj ile pracuje silnik nierozgrzany w obu przypadkach. A trzeba pamiętać, że na postoju nie rozgrzewa się skrzynia itp.
No i nikt nie mówi, że po ruszeniu ile fabryka dała.
Ja ruszam po jakiś 10 sekundach nawet na dużym mrozie i jadę powoli, lekko wciskając gaz. Mazda to nie stary ogórek. To już są inne technologie.
I nawet jak mam na wskaźniku max temperaturę to nadal jeszcze nie daję ile fabryka dała. Zresztą robię to sporadycznie.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez krzych » 23 lut 2010, 12:04

Lukano napisał(a):Mazda to nie stary ogórek.

Jak to nie, co druga krecona i kombi, dokladnie "stary ogorek" :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez kristoferson1 » 23 lut 2010, 13:40

To nie inna technologia, to inna epoka :D Czepili sie ogórka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6