drży światło

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez blaciu » 19 lut 2010, 22:57

Witam!

Mam problem ze światłami. Otóż wymieniłem żarniki ksenonowe bo wydawało mi się że już nie najlepiej świecą. Teraz widzę że to była słuszna decyzja tylko jest problem że snop światła w jednej z lamp po dziurach lekko drży. Na postoju nic nie widać. Lampy zostały sprawdzone i nie widać najmniejszego luzu soczewki,odbłyśnika czy całego mocowania. Bardzo proszę o radę co może być przyczyną.
Jeśli napisałem swoje zapytanie w złej formie lub miejscu to z góry przepraszam gdyż jestem "tu" pierwszy raz.

Pozdrawiam
Łukasz
Początkujący
 
Od: 5 sie 2009, 11:25
Posty: 8
Auto: Mazda 6
2003r 2.0D, 136KM
Exclusive sport

Postprzez Myjk » 19 lut 2010, 23:18

blaciu napisał(a):Jeśli napisałem swoje zapytanie w złej formie lub miejscu to z góry przepraszam gdyż jestem "tu" pierwszy raz.

W takim razie proponuję zapoznać się z wątkiem kluczowym:

Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
Praktyczny poradnik dla nowych Forumowiczów i nie tylko.

W temacie wątku – xenony posiadają samopoziomowanie, które działa non-stop gdy światła są używane.
Proponuję przeczytać ten post: viewtopic.php?p=1545809#p1545809
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez blaciu » 20 lut 2010, 10:45

Witam ponownie!

Przeczytałem wskazany tekst,jednak nie znalazłem tam odpowiedzi na swój problem. Może zadam pytanie inaczej. Czy sam żarnik może powodować drgania gdy auto wpadnie w dziurę?? Przed wymianą żarówek nie zauważyłem nic niepokojącego. (palniki oryginalne Philips)

Z góry dziękuję i pozdrawiam
Łukasz
Początkujący
 
Od: 5 sie 2009, 11:25
Posty: 8
Auto: Mazda 6
2003r 2.0D, 136KM
Exclusive sport

Postprzez dziubek » 20 lut 2010, 14:31

Zerknij czy dobrze i w pełni siadł palnik w swoje gniazdo może ma jakiś luzik i wtedy na dziurze powstaje drganie które nie ma nic wspólnego z samopoziomowanieniem bo ruch soczewki trwa o wile dłużej.
Czy na wyśmiane demontowałeś reflektory i zderzak czy robiłeś to opcja w 10min z wymiana tylko palnika?

pozdrowka


dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 02:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez blaciu » 20 lut 2010, 16:51

Wymieniałem bez demontażu czegokolwiek ale potem jak zobaczyłem te drgania pojechałem do warsztatu, wymontowali lampy,sprawdzili wszelkie mocowania,soczewki,osadzenie żarników i nic nie stwierdzili :(
Początkujący
 
Od: 5 sie 2009, 11:25
Posty: 8
Auto: Mazda 6
2003r 2.0D, 136KM
Exclusive sport

Postprzez mcbeth » 21 lut 2010, 16:29

Moim zdaniem światło z ksenonów zawsze lekko drży na dziurach – źródło światła nie jest w końcu przymocowane do konstrukcji żarnika i jak lampa drży, łuk pozostaje w miejscu, gdzie był świecąc zanim zgaśnie.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez blaciu » 21 lut 2010, 22:13

Przyznam że to jedyne sensowne wytłumaczenie jakie i mnie przychodzi do głowy. Wydaję mi się że wcześniej mogłem tego nie zauważyć bo żarówki już bardzo kiepsko świeciły.
Początkujący
 
Od: 5 sie 2009, 11:25
Posty: 8
Auto: Mazda 6
2003r 2.0D, 136KM
Exclusive sport

Postprzez Enduro » 22 lut 2010, 18:00

musi byc gdzies jakis luzik,
mechaniczny montazowy, absolutnie
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez arturo76 » 18 mar 2010, 18:38

mcbeth napisał(a):Moim zdaniem światło z ksenonów zawsze lekko drży na dziurach – źródło światła nie jest w końcu przymocowane do konstrukcji żarnika i jak lampa drży, łuk pozostaje w miejscu, gdzie był świecąc zanim zgaśnie.

Nie do końca się z tym zgodzę, otóż posiadam clio z oryginalnymi xenonami i tam nie dość, że nic nie drży na nierównościach to do tego strumień światła jest lepiej ukierunkowany i lepiej oświetlona jest droga przed samochodem w porównaniu do mojej "6" w której to też zauważyłem, że strumień światła podskakuje szczególnie na poprzecznych nierównościach. Cóż – madzior na gwarancji jeszcze, a w najbliższym czasie kroi się przeglądzik w ASO, więc poruszę ten temat – zobaczymy jaki "kit" wcisną.
Mazda 6 GG MZR-CD 143 PS
Początkujący
 
Od: 30 lis 2009, 13:43
Posty: 19
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda CX-5 (KE) 2.2D 175KM Revolution
Mazda 2 DY 1.4i AT

Postprzez blaciu » 18 mar 2010, 19:21

A najgorsze jest to że przed wymianą żarników wszystko było ok.
Początkujący
 
Od: 5 sie 2009, 11:25
Posty: 8
Auto: Mazda 6
2003r 2.0D, 136KM
Exclusive sport

Postprzez Enduro » 18 mar 2010, 20:00

blaciu napisał(a):A najgorsze jest to że przed wymianą żarników wszystko było ok.

to obejrzyj te zarniki, moze one sa kiepskiej jakosci ..?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez arturo76 » 25 mar 2010, 13:40

arturo76 napisał(a):
mcbeth napisał(a):Moim zdaniem światło z ksenonów zawsze lekko drży na dziurach – źródło światła nie jest w końcu przymocowane do konstrukcji żarnika i jak lampa drży, łuk pozostaje w miejscu, gdzie był świecąc zanim zgaśnie.

w najbliższym czasie kroi się przeglądzik w ASO, więc poruszę ten temat – zobaczymy jaki "kit" wcisną.

No i był madzior w ASO, panowie posprawdzali oba reflektory i stwierdzili, że wszystko jest OK i nie doszukali się żadnych nieprawidłowości. Dziwne, gdyż nawet w moim ś.p. Romecie na wolnych obrotach "strumień" światła nie drżał ;)
Dziś stojąc na światłach za innym samochodem na jego zderzaku dało się zauważyć lekkie drganie lewego xenona w "rytm" obrotów biegu jałowego. Widocznie trzeba będzie z tym żyć. Ciekawe jaki wpływ te drgania mają na żywotność palnika xenonowego ? :|
Mazda 6 GG MZR-CD 143 PS
Początkujący
 
Od: 30 lis 2009, 13:43
Posty: 19
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda CX-5 (KE) 2.2D 175KM Revolution
Mazda 2 DY 1.4i AT

Postprzez Enduro » 25 mar 2010, 14:34

cos musi byc niestabilnie przymocowane,absolutnie
przetestuj to sam,
bo albo kpl. lampa,
albo kpl. uchwyt zarowki ,
albo ona sama,
wiele mozliwosci nie ma,
no chyba ze caly przod jest luzny,
ale wtedy obydwa by sie kolebały...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mądry » 17 wrz 2010, 18:25

I jak? W końcu udało się rozwiązać problem z drżącym światłem? Jestem Ciekaw bo u mnie niestety od pewnego czasu też drży światło jak jadę po dziurawym asfalcie. Dodam że dzieje się to tylko z prawą lampą...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6