Problemy z modułem ABS
to jest właśnie rezystancja samego czujnika, nie sprawdzałem jeszcze przy samym sterowniku. Ciężki tam dostęp i nie mam rozpiski samego złącza jeszcze.
- Od: 9 cze 2009, 13:18
- Posty: 6
Z praktyki już wiem że ta metoda na macanego ciężko się sprawdza, lepiej samemu wymrugać błędy lub podłączyć do kompa i to jednoznacznie wyjaśnić. Jeżeli jest więcej niz jeden błąd układu ABS to na 99% padnięty sterownik lub styki na złączu zaśniedziałe. Co innego jeżeli błąd jest jeden i wyraźnie wskazuje na jeden element np. czujnik koła. Cena używanej pompy ze sterownikiem oscyluje w granicach 200 zł, więcej wydacie na jeżdżenie od warsztatu do warsztatu i słuchanie mądrości i ściemniania mechaników. Wymiana jest banalnie prosta , tylko konieczne jest odpowietrzenie całego układu hamulcowego na zapalonym silniku.
- Od: 23 paź 2009, 11:47
- Posty: 25
- Skąd: Leszno
- Auto: Mazda 626 Diesel Kombi 1999r.
styki potraktowałem WD-40 i w ten sam sposób złącze sterownika więc to bym wykluczył. Komputer konsekwentnie pokazuje 54 i nic innego. Na forum znalazłem :
Tak więc czy jedyne rozwiązanie to wymiana pompy?
Yard napisał(a):Wszystko OK jeśli można tak powiedzieć. 53 i 54 to ten sam błąd.
Tak więc czy jedyne rozwiązanie to wymiana pompy?
- Od: 9 cze 2009, 13:18
- Posty: 6
wczoraj wypiąłem wtyczkę ze sterownika abs i jeszcze raz przysiadłem do tylnej osi (czyszczenie czujników i zębatek). Po złożeniu, wpięciu wtyczki i kasowaniu błędów testowanie, efekt błąd 54. Zrobiłem taki myk ze odpaliłem auto tocząc się jakieś 20 km/h i o dziwo abs zadziałał jednak euforia za długo nie trwała i po kilku nastu próbach ostrego hamowania abs wywalił się i pokazał błąd 53. Po przejechaniu kilkuset metrów i sprawdzeniu błędów okazało sie ze mruga 53 i 54.
Dodam tylko ze dziś również abs w ten sam sposób się zachowywał i wydawał z siebie jakby gwizd lub cos w tym stylu. Czy to normalne hmmm nie mam pojęcia może tam cos sie zastało bo to jakby coś było nie na oliwione. Abs nie chodził jakiś rok. Hmmm???
flinio napisał(a):54 – motor relay – open or short. Czyli przekaźnik. najprawdopodobniej może być cewka uwalona.
Kistek napisał(a):53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
Dodam tylko ze dziś również abs w ten sam sposób się zachowywał i wydawał z siebie jakby gwizd lub cos w tym stylu. Czy to normalne hmmm nie mam pojęcia może tam cos sie zastało bo to jakby coś było nie na oliwione. Abs nie chodził jakiś rok. Hmmm???
- Od: 9 cze 2009, 13:18
- Posty: 6
u mnie koledzy pojawia się błąd 61 i czasami 41 po kasowaniu błędów do v=120 jest o.k ale dalej to zapala się choinka ABS TCS i jeszcze ręczny
!!! co może być przyczyną???????????? kto wie niech napisze

- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Witam,
Po kłopotach z akumulatorem doszły też problemy z ABS. Palą się kontrolki ABS i hamulca ręcznego, kasowałem błędy ale po chwili jazdy znów się zaświecały. Sprawdziłem błędy i mam 14 oraz 63, czyli lewy tylny czujnik i zasilanie ABS. Nie wiem czy ma to związek z poprzednimi kłopotami i nie do końca naprawionymi z elektryką. Obecnie mam nowy akumulator ale zdiagnozowany problem z alternatorem (przy włączonej klimie rozładowuje się aku, zmierzono mi alternator i daje 70A zamiast 80A). Czy te błędy ABS mogą mieć związek z alternatorem, bo ten błąd 63 sugeruje problem z zasilaniem?
Po kłopotach z akumulatorem doszły też problemy z ABS. Palą się kontrolki ABS i hamulca ręcznego, kasowałem błędy ale po chwili jazdy znów się zaświecały. Sprawdziłem błędy i mam 14 oraz 63, czyli lewy tylny czujnik i zasilanie ABS. Nie wiem czy ma to związek z poprzednimi kłopotami i nie do końca naprawionymi z elektryką. Obecnie mam nowy akumulator ale zdiagnozowany problem z alternatorem (przy włączonej klimie rozładowuje się aku, zmierzono mi alternator i daje 70A zamiast 80A). Czy te błędy ABS mogą mieć związek z alternatorem, bo ten błąd 63 sugeruje problem z zasilaniem?
pozdrowienia
ternyk
ternyk
- Od: 5 paź 2007, 14:26
- Posty: 52
- Skąd: Wrocław
- Auto: 626 GF DiTD '99
Cześć,
Również i mnie dopadł problem ABS
, świecą kontrolki ABS i ręcznego zaraz po uruchomieniu silnika ale komputer na czytaniu błędów (zmostkowanie GND i TEN) nie wywala błędów. Jak sprawdzić co jest nie tak? Gdzie w kombiaku (GW ditd 1999) dostać się do tych kabelków i sprawdzić oporność (1,4 kOmh) ? proszę o pomoc, i z góry dzieki
pozdrawiam wszystkich walczących z problemem
Również i mnie dopadł problem ABS
pozdrawiam wszystkich walczących z problemem
- Od: 5 wrz 2008, 21:21
- Posty: 12
- Skąd: Zabrze
- Auto: mazda 626 DITD kombi 99'
ternyk napisał(a):Witam,
Po kłopotach z akumulatorem doszły też problemy z ABS. Palą się kontrolki ABS i hamulca ręcznego, kasowałem błędy ale po chwili jazdy znów się zaświecały. Sprawdziłem błędy i mam 14 oraz 63, czyli lewy tylny czujnik i zasilanie ABS. Nie wiem czy ma to związek z poprzednimi kłopotami i nie do końca naprawionymi z elektryką. Obecnie mam nowy akumulator ale zdiagnozowany problem z alternatorem (przy włączonej klimie rozładowuje się aku, zmierzono mi alternator i daje 70A zamiast 80A). Czy te błędy ABS mogą mieć związek z alternatorem, bo ten błąd 63 sugeruje problem z zasilaniem?
Wyjmij bezpiecznik od ABS (ten co jest w komorze silnika) spowoduje to faktyczne wyłączenie ABS (kontrolka ABS będzie się paliła na stałe) . Będziesz mógł normalnie jeździć (jak samochodem bez ABS) a dzięki temu powinno udać Ci się zdiagnozować problem – przynajmniej wyeliminujesz jedną z możliwych przyczyn.
- Od: 30 wrz 2006, 17:35
- Posty: 98
- Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.
Olo500 napisał(a):Wyjmij bezpiecznik od ABS (ten co jest w komorze silnika) spowoduje to faktyczne wyłączenie ABS (kontrolka ABS będzie się paliła na stałe) . Będziesz mógł normalnie jeździć (jak samochodem bez ABS)
nie wiem kolego Olo500 czy wiesz że coś takiego jest bardzo niebezpieczne!!!!!!!!!!!!
przy małych prędkościach no może jeszcze przejdzie ale już przy 100 k/h wypadek przy awaryjnym hamowaniu PEWNY!!!!!
wyjaśniam auta pozbawione ABS mają zamontowany obowiązkowo regulator hamulców tylnych a służy on do tego aby tylne koła nie zostały zablokowane przed przednimi bo inaczej auto postawi bokiem jak wiadomo przy hamowaniu przód nurkuje i dociąża przednią oś a tylna jest odciążona gdy nie masz ABS
to ciśnienie płynu hamulcowego jest równe we wszystkich kołach i TYŁ pierwszy się ZBLOKUJE!!!!
spróbuj na jakimś wyłączonym z ruch placyku tylko nie przy 100k/h a zobaczysz o co mi chodzi bo moż dość skomplikowanie to opisałem
nie polecam takiej jazdy wiem z własnego doświadczenia miałem też kłopoty a ABS w poprzednim aucie i musiałem bbbbbbardzo uważać jak jeździłem bez niego
pozdrawiam
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Piotr Raczkowski napisał(a):nie wiem kolego Olo500 czy wiesz że coś takiego jest bardzo niebezpieczne!!!!!!!!!!!!
przy małych prędkościach no może jeszcze przejdzie ale już przy 100 k/h wypadek przy awaryjnym hamowaniu PEWNY!!!!!
Chyba aż tak tragicznie nie jest, bo w tym okresie kiedy nie działał mi ABS i miałem wyjęty bezpiecznik wypadł mi przegląd auta. Jedyna różnica jaka wyszła na przeglądzie to faktycznie niewielka różnica w hamowaniu tylnych kół, ale tylko tylnych. Powiedziałem magikowi, że nie ma czujnika od abs i jest wyłączony moduł, co zresztą potwierdził włażąc pod samochód. Ale z tego powodu nie robił żadnego problemu, pieczątkę w dowód dostałem bez problemu. I oczywiście nie był to mój żaden znajomy, wystarczyło aby coś wspomniał że tak nie można jeździć i bym nigdzie samochodem się nie ruszał a ja jeszcze przeszło 0,5 roku jeździłem bez ABS.
A tak na marginesie: to czym się różni wyłączenie ABS przez wyjęcie bezpiecznika od wyłączenia ABS przez układ np. w przypadku awarii czujnika?
- Od: 30 wrz 2006, 17:35
- Posty: 98
- Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.
Witam,
Dzisiaj podpiąłem madzie 626 GW pod kompa i wyskoczył mi błąd 51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
Jest ktoś w stanie mi powiedzieć gdzie go szukać ?
Dzisiaj podpiąłem madzie 626 GW pod kompa i wyskoczył mi błąd 51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
Jest ktoś w stanie mi powiedzieć gdzie go szukać ?
-
laki
Witam!
Standardowo i mnie dopadły problemy z ABS. Dziś chciałem sprawdzić błędy, po podłączeniu zworki pomiędzy GND-TBS, oraz podłączeniu diody pod FBS i +Akumulatora, dioda świeci cały czas, nic nie mruga, tylko ciągle świeci, miał ktoś może podobny przypadek, albo wie co może być tego przyczyna?
Standardowo i mnie dopadły problemy z ABS. Dziś chciałem sprawdzić błędy, po podłączeniu zworki pomiędzy GND-TBS, oraz podłączeniu diody pod FBS i +Akumulatora, dioda świeci cały czas, nic nie mruga, tylko ciągle świeci, miał ktoś może podobny przypadek, albo wie co może być tego przyczyna?
- Od: 13 cze 2009, 14:51
- Posty: 111
- Skąd: Radom
- Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998
Panowie miał ktos taki przypadek, że po podłączeniu zworki pomiędzy GND-TBS, oraz podłączeniu diody pod FBS i +Akumulatora, dioda świeci cały czas?? i czy można wyjąc sama elektronikę z pompy ABS zez jej wyciągania z samochodu?
- Od: 13 cze 2009, 14:51
- Posty: 111
- Skąd: Radom
- Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998
Spróbuj zresetować komputer ( tak jak kasuje się błędy) i jeszcze raz podłącz diodę i spróbuj wymigać błędy. U mnie jak kiedyś tak się zrobiło, to bodajże dwu lub trzy krotne kasowanie błędów dopiero pomogło i można było sczytać co się zepsuło – kiedyś już tu o tym pisałem. A co do wyjmowania elektroniki ABS, to poszukaj na forum bo było o tym kilka razy.
- Od: 30 wrz 2006, 17:35
- Posty: 98
- Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.
Witam!! A powie mi ktoś może jak wyjąć tą wtyczkę
Bo ja odblokowałem tą zawleczke i nie chce wyjśc wtyka ... , a za kable nie chcę ciągnąć
Jakieś porady jak to zrobić
Pozdrawiam ..,
Pozdrawiam ..,
- Od: 3 wrz 2010, 19:48
- Posty: 65
- Skąd: Inowrocław
- Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98
krzysztofpak napisał(a):Witam!! A powie mi ktoś może jak wyjąć tą wtyczkę![]()
Pozdrawiam ..,
Z czego tą wtyczkę chcesz wyjąć? z modułu?
Jeśli tak, to polecam polać czymś do czyszczenia styków elektrycznych, trochę odczekać i powoli ciągnąć nawet za kable (byle nie szarpać) ruszając wtyczką.
- Od: 30 wrz 2006, 17:35
- Posty: 98
- Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.
Ok dzięki spróbuję , Dzięki wielkie...
- Od: 3 wrz 2010, 19:48
- Posty: 65
- Skąd: Inowrocław
- Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98
Witam.
Mam problem jak większość biorących udział w tej rozmowie mianowicie świeci się kontrolka ABS+TCS+TCS OFF+ręczny.Po połączeniu styków GNB+TBS kontrolka ABS wy mrugała mi kod błędu 13 i 47.
Nie mogę znaleźć co to za usterka 47.
Jak ktoś z forumowiczów może pomóc i zna godnego polecenia fachowca z łodzi to proszę o namiary.
Pozdrawiam
Mam problem jak większość biorących udział w tej rozmowie mianowicie świeci się kontrolka ABS+TCS+TCS OFF+ręczny.Po połączeniu styków GNB+TBS kontrolka ABS wy mrugała mi kod błędu 13 i 47.
Nie mogę znaleźć co to za usterka 47.
Jak ktoś z forumowiczów może pomóc i zna godnego polecenia fachowca z łodzi to proszę o namiary.
Pozdrawiam
- Od: 8 lip 2008, 09:18
- Posty: 5
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 automat 2001r
47 -WHEEL SPEED SENSOR (RR) Right rear wheel-speed sensor/sensor rotor
13 – WSS, SR (RR)-OPEN OR SHORT, Rlght rear wheel-speed sensor
czyli prawdopodobnie zdechł czujnik ABS, bo błędy odnoszą się do tego samego czujnika – prawy tył
13 – WSS, SR (RR)-OPEN OR SHORT, Rlght rear wheel-speed sensor
czyli prawdopodobnie zdechł czujnik ABS, bo błędy odnoszą się do tego samego czujnika – prawy tył
- Od: 13 cze 2009, 14:51
- Posty: 111
- Skąd: Radom
- Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6