Po dolaniu oleju, zaczeło coś stukać w silniku.

Postprzez komarrr » 20 lut 2010, 17:06

Zapaliła mi się kontrolka na chwile dzisiaj od oleju przy hamowaniu. Wróciłem do domu, oczekalem chwile i sprawdziłem stan oleju, było minimum. Teraz z 30 minut temu pojechałem na pobliską stacje po zakup jednego litra oleju. dolałem go, po czym rozpoczełem powrot do domu. Trasa liczy okolo, 4kilometrow. W polowie drogi, zaczelo cos stukac w silniku przy wyzszych obrotach. Dojechalem na parking, odczekalem troche, sprawdzilem stan oleju i jest niestety troche ponad max ;/. Odpalam samochod, stuki slychac, nawet na jalowych obrotach, coraz szybsze przy wyzszych. Dochodzi gdzies z srodka silnika :(. To przez to ze jest ponad stan? Zaraz pojde i spruboje odlac troszke, z miski. Ale boje sie juz, ze juz za pozno, i cos poszlo w silniku. Wiecie moze co moglo sie stac? Duzo ponad stan nie jest, z dwa milimetry do trzech. Jak odleje olej, myslicie ze przestanie tam cos stukac? Jestem posiadaczem mazdy mx3 1.8 v6, niedawno ja kupilem, juz widze ze pali oleju troche. Jeny jak jestem zly na siebie za ta glupote z olejem ;/
Volkwagen Passat b2 1.8 hatchback 88r. => Mitsubishi Colt CA0 1.3 12v 94r. => Volkwagen Golf II 1.8 88r. => Mazda MX3 1.8 V6 96r...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lut 2010, 00:13
Posty: 10
Auto: Mazda MX3 1.8 V6

Postprzez Artex » 21 lut 2010, 14:14

teraz juz wiesz ze co za duzo to nie zdrowo :/
a wiesz jaki olej byl wlewany a jaki dolales ??
może olej nie ten i zrobił się zbyt zadki ? jak upuściłeś olej to jaki byl ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2009, 12:43
Posty: 44
Skąd: Strzyżów
Auto: Mazda MX-3 sport coupe

Postprzez Suloo » 21 lut 2010, 14:19

duzo nadmiaru nie ma wiec nie powinno sie nic stac.producent zwykle przewiduje taki sytuacje i od wartosci na skalach jest jeszcze troche luzu.jezeli chcesz to mozesz wyciagac olej ale nie wiem czy oplaca sie babrac odkecajac miske.mozna to zrobic za pomoca strzykawki i wezyka przez rurke od bagnetu
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez komarrr » 21 lut 2010, 17:25

Wczoraj na wieczór zrobiłem patent z strzykawką. Jest teraz milimetr – dwa pod maksymalna ilością. Wlałem identyczny olej jaki był wcześniej. Lotos 10w40 półsyntetyczny. Odgłos pozostał, teraz już narazie nie ruszam samochodu. Olej przy wyciąganiu był czarny, no i był normalnej gęstości. Myślicie że całkowita wymiana oleju może pomóc? A może zmiana na syntetyczny? Najprawdopodobniej zaczynam szukać jakiegoś mechanika. Osiągi samochód ma takie same... Aaa doszło do tego iż gdy się nagrzeje do normalnej temperatury to gdy przy zmianie biegu, czy gdy nawet stoje, nacisne gaz i puszcze, to obroty spadaja bardzo blisko zera, często gasząc samochód, lub dławi się chwile i wzrasta do 1000. Jestem pewny że to wszystko musi być jakoś połączone, tylko myślę czy to co się dzieje z samochodem, to wina przepełnienia/dolania/ czegokolwiek z olejem ;/
Volkwagen Passat b2 1.8 hatchback 88r. => Mitsubishi Colt CA0 1.3 12v 94r. => Volkwagen Golf II 1.8 88r. => Mazda MX3 1.8 V6 96r...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lut 2010, 00:13
Posty: 10
Auto: Mazda MX3 1.8 V6

Postprzez Lukano » 21 lut 2010, 19:10

Tak mała ilość ponad stan by nie zaszkodziło. Jak już to zbyt mała ilość mogła zagrozić panewkom. Całkowita wymiana może pomóc jeśli to zawór klepie. Ale spróbować warto. No i na pewno nie zmieniaj na syntetyk. Lepszy w tej sytuacji półsyntetyk.
Najprawdopodobniej zacznij szukać mechanika ;) Raczej samo nie przejdzie, a na forum to wróżenie z fusów.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Grafit » 21 lut 2010, 20:42

Może to skutek wlewania zimnego oleju do gorącego silnika? Coś nie wytrzymało różnicy temperatur i pękło?
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Postprzez iLS » 22 lut 2010, 03:06

olej zmienia sie z lepszego na gorszy, to zalezy od przebiegu, nie probuj lac syntetyka jak byl lany polsyntetyk bo wtedy zalatwisz silnik na amen bo syntetyczny olej jest rzadszy od polsyntetycznego, mogloby to spowodowac wyplukanie nagarow oleju a co za tym idzie ... domysl sie :) daj znac jaki przebieg madzia ma, moze czas zalac minerał

btw. wypowiedz grafita niestety moze byc trafna
keep on rockin' in the free world.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2009, 12:24
Posty: 94
Skąd: Sułkowice
Auto: piękna Madzia EC B6 91r.

Postprzez komarrr » 22 lut 2010, 09:10

280 000, duuzy. Na mineralny mowisz, czemu nie, wtedy szybko bym wymienil moze by cos pomoglo. Wczoraj uslyszalem od kolegi, ze moze wal lub korbowod mogl pojsc. Wiem ze to juz nic taniego, szczegolnie pewnie w takim silniku. Niedlugo wybiore sie do mechanika, jeszcze sie okaze ze nie bedzie sensu naprawiac go juz ahhh ;/.
Volkwagen Passat b2 1.8 hatchback 88r. => Mitsubishi Colt CA0 1.3 12v 94r. => Volkwagen Golf II 1.8 88r. => Mazda MX3 1.8 V6 96r...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lut 2010, 00:13
Posty: 10
Auto: Mazda MX3 1.8 V6

Postprzez iLS » 22 lut 2010, 13:31

ja w swojej mam 261tys i juz chwile jezdzi na mineralnym (polecam Valvoline), zreszta "podobno", chodz to prawdą pewnie w 100% nie jest bo rożnie moge byc samochody eksploatowane przy takich przebiegach, powyzej 200tys ++ zaleca sie lac olej mineralny
keep on rockin' in the free world.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2009, 12:24
Posty: 94
Skąd: Sułkowice
Auto: piękna Madzia EC B6 91r.

Postprzez Rafał_ » 23 lut 2010, 02:51

Stuki w k8 mogą być spowodowane przez:

-popychacze hydrauliczne
-zawór upustowy pompy oleju
-sprężynki wałka rozrządu
-hydronapinacz

Wpisz sobie w wyszukiwarce HLA, stukanie, turkotanie :D
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Lukano » 23 lut 2010, 08:49

I nie zmieniaj na minerał. Stan silnika się liczy a nie przebieg. Ja mam teraz 245 tysięcy i mam nadal pełny syntetyk. Minerał to już w ostateczności. Nie wież w bajki starych mechaników i taksówkarzy.
Najlepiej alej dobrym, firmowym pół syntetykiem. Tak będzie najbezpieczniej. A ze stukaniem, jak najszybciej do mechanika.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez komarrr » 23 lut 2010, 19:57

Ok, byłem u mechanika właśnie przed chwilą. Hydrosztosy (szklanki). Ale proponuje mi wcześniej zmienić olej z tego co mam (LOTOS) na jakiś markowy, Mobil, Castrol. Chwile pojeździć i zobaczyć czy będzie poprawa. Jeśli nie, to sprawdzi zawory itd po drodze, i oczywiście najprawdopodobniej do wymiany pójdą "szklanki". Teraz ja mam pytanie do was, powiedział mechanik że nie ma możliwości sprawdzić które "szklanki" trzeba wymienić więc jest to jakby pełna wymiana 24... Dowiedziałem się jak jest z cenami, dobre lepsze za 110zl sztuka, gorsze 40zł. Horror. Napewno niema możliwości sprawdzenia? Strzelam że wyjdzie iż jeden, dwa trzeba by było wymienić. Sam mechanik przyznał że można najpierw 12 wymienić, bo jakby z tej strony silnika to słychać. Nadal nie mała kwota, no ale już chyba przeboleje. Narazie napewno zmienie olej na lepszy i zobacze jak to bedzie.
Volkwagen Passat b2 1.8 hatchback 88r. => Mitsubishi Colt CA0 1.3 12v 94r. => Volkwagen Golf II 1.8 88r. => Mazda MX3 1.8 V6 96r...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lut 2010, 00:13
Posty: 10
Auto: Mazda MX3 1.8 V6

Postprzez Lukano » 23 lut 2010, 20:03

Zalej valvoline półsyntetyk i pojeździj tak trochę, powinno się uciszyć.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez komarrr » 23 lut 2010, 20:14

ok, valvoline półsyntetyk 10w40 mówisz. A ile litrów mieści sie do mazdy? 1.8 v6? Jutro, pojutrze wymienie i zobaczymy.
Volkwagen Passat b2 1.8 hatchback 88r. => Mitsubishi Colt CA0 1.3 12v 94r. => Volkwagen Golf II 1.8 88r. => Mazda MX3 1.8 V6 96r...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lut 2010, 00:13
Posty: 10
Auto: Mazda MX3 1.8 V6

Postprzez Piotr Wozniak » 23 lut 2010, 22:13

hej,
LOTOS to b. dobry olej, btw- w gdanskiej rafinerii produkowany jest tez Castrol, i to od wieeelu lat. Roznica jedyna tych olejow to opakowanie (i cena!!!)
Zmien sobie olej i filtr oleju na nowy, Lotos Semisyntetic 10W-40 sie trzymaj, przejezdzily moje obie madzie na nim juz kilkakrotny obwod rownika ;)
A co do przyczyny stukania:
1) na pewno nie zrobiles krzywdy silnikowi wlewajac tuz ponad max.

2) raczej tez mu nie zrobiles jesli miales min, i dziwne by bylo gdyby przy min zapalila Ci sie lampka niskiego cisnienia oleju, wiec albo miales znacznie ponizej min, albo zapalenie tej lampki bylo spowodowane stanem silnika (nie trzyma cisnienia bo ma juz za duze luzy na panewkach ze zuzycia i nic juz tego nie zmieni, taki przebieg to dla tego silnika niemalo- szczegolnie zwazywszy, ze sa to silniki nagminnie bezlitosnie "palowane"...)

3) na koniec slowo otuchy- najczesciej takie stukanie to faktycznie szklanka/popychacz, ale nie swiadczy to o koniecznosci wymiany. Zalej nowym 10W-40, moze byc jak najbardziej Lotos Semisyntetic, i przejedz kawalek- jest szansa, ze ucichnie.
:)

pozdro i powodziska
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez komarrr » 24 lut 2010, 23:07

Olej wymieniony, poprawy nie ma, wiec pozostala naprawa.
Volkwagen Passat b2 1.8 hatchback 88r. => Mitsubishi Colt CA0 1.3 12v 94r. => Volkwagen Golf II 1.8 88r. => Mazda MX3 1.8 V6 96r...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lut 2010, 00:13
Posty: 10
Auto: Mazda MX3 1.8 V6

Postprzez Piotr Wozniak » 25 lut 2010, 00:16

Ja bym jeszcze poczekal. Wywalic kilka stowek zawsze zdazysz.
Kwestia jeszcze kolejna- czy sie oplaca reanimecja tego silnika za taka kase i bez gwarancji ze sprawe zamkniesz.
Dysponujac dobra buda spod K8, rozejrzalbym sie za KLZE (2.5i V6 J-Spec, 200 KM, 24V 6/DOHC) <diabełek>
Jesli w cos warto zainwestowac to w to, a nie 2500zl na nowe szklanki do K8...

<czytaj> viewtopic.php?f=10&t=52988&hilit=+klze

pozdro i informuj co sie dzieje
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez GabeekKL » 4 mar 2010, 15:12

A ja powiem krotko. Jesli zapalila sie kontronka od cisnienia to oleju naprawde musialem miec bardzo malo. Zazwyczaj w K-series jazda z niskim poziomem leju konczy sie obrotem panewki i tak najprawodopobniej się stalo. Stuka caly czas zimny i ciepły??

http://www.youtube.com/watch?v=pLqlA73FAI4

Tu masz obroconą panewe. Poczatkowo tez kolega myslal ze zawory czy szklanki po rozebraniu okazalo sie ze panewa. Jesli masz takie stukanie to nie daj sie naciągnąc bo szklanek potrzebujesz 24 a to jest kure....o drogie i nic Ci to nie da.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2010, 17:17
Posty: 72
Auto: Mazda 626 GE KL 2,5 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323