Mazda 3 – Jaką instalację założyć? Ogólne informacje

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Lukano » 3 lis 2009, 15:42

MarekS napisał(a):Zastanawia mnie tylko co maja do tego zmienne fazy rozrządu?
Ktoś wie?

Moim zdaniem nic.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez gazparts » 3 lis 2009, 17:29

Lukano napisał(a):Moim zdaniem nic.



dokładnie honda ma v-tec ze zmienną fazą rozrządu i śmigają na gazie aż miło :)
ogólnie japończyki fajnie chodzą na gazie :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez ferrari_450 » 13 gru 2009, 21:40

<killer> hahaha <jelen> <dupa> :P <lol> <klotnia> <klotnia> <jem> <czytaj> <diabełek> <głaszcze>
ferrari_450
 

Postprzez Lukano » 13 gru 2009, 22:10

Coś koledze z klekotem działy się chyba pomyliły.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Marospeed » 28 gru 2009, 15:17

Jazda Mazdą z silnikiem benzynowym to sama przyjemność. Auto jest tak wygłuszone że przyjemny pomruk silnika słychać jedynie przy wyższych obrotach. Kolega z dislem od VW nie mógł wyjść z podziwu. Silnik nie jest paliwożerny przy spokojnej jeździe ale 110 Kw (150KM) kusi do szybszej jazdy a wtedy spalanie rosnie od 10 l w górę.
Zastanawiam się nad instalacją do swojej niedawno zakupionej Mazdy 3 2.0i. Ale widzę że niema wśród klubowiczów osoby która może podzielić się doświadczeniem.
Rozpytam się wśród moich okolicznych monterów instalacji co polecają a uwagami podziele się w najbliższych dniach na forum. Pozdrawiam!!!
Początkujący
 
Od: 17 gru 2009, 18:20
Posty: 6
Auto: Mazda 3 2,3 16V 2005r AT. USA

Postprzez wicio007 » 4 sty 2010, 01:29

Witam, również zastanawiam się nad instalacją LPG do mojej Mazdy 6, 2.0 (143KM) z 2007.
Miałem wczesniej 626 2.0 (116KM) z 2001 i nie byłem zadowolony z mojej instalacji (szczerze mówiąc nie pamiętam jaka to była, na pewno sekwencja – zakładana w Energy Gaz Polska w W-wie). Sonda lambda padła juz po pierwszych 10k km, po 60k km poszły zawory...
Jednak boli mnie jak widzę ile mi pali Madzia i dlatego czytam i szukam informacji czy warto się w LPG pakować, a jeżeli tak, to jaki wybór będzie najlepszy. Może oprócz samej instalki, ma ktoś również namiar na dobry zakład w woj. mazowieckim ?
Słyszałem też od jakiegoś magika niedawno, że LPG nie korzystnie wpływa na automatyczną skrzynię biegów – chociaż moim zdaniem jedno z drugim nie za wiele ma wspólnego <glupek2>
Odpowiedź kogoś obeznanego mile widziana :)
Wszystkiego dobrego w Nowym Roku !!
pozdrawiam
Witek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2007, 13:33
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6,2.0,2007 SW automat

Postprzez brachu » 18 sty 2010, 09:49

wicio007, wypaliło Ci zawory, ale czy miałeś prawidłowy luz zaworowy – robiłeś kontrolę i regulację ? Poza tym prawdopodobnie źle została skalibrowana instalacja tzn mieszanka gazowo-powietrzna była uboga przez co wzrasta temperatura spalania. Przy instalacji gazowej trzeba pamiętać o dwóch aspektach – dobrej kalibracji instalacji w warunkach drogowych (nie w garażu na postoju jak to niektórzy instalatorzy robią) i kontroli i ewentualnej regulacji luzów zaworowych w przypadku silników o nie hydraulicznych popychaczach. Dla pewności można też zamontować czujnik EGT, który będzie informował nas na bieżąco o temperaturze spalin.
Pozdrawiam,
Bartek v brachu
Honda HR-V 4WD 1.6/105KM/2001/LPG
VW New Beetle 2.0/115KM/1999/LPG
[S] Yamaha Majesty II 250/21KM/2001
Początkujący
 
Od: 27 paź 2009, 14:36
Posty: 15
Skąd: Pyrlandia (P-ń)
Auto: pseudo 4WD, niezniszczalna Honda HR-V

Postprzez deinonychus » 20 sty 2010, 18:33

ale czy miałeś prawidłowy luz zaworowy

chcesz powiedzieć że FP bądź FS nie mają hydraulicznych popychaczy?
na forum nie znalazłem raczej żadnych informacji iż ktoś ustawia luzy zaworowe w tych silnikach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 13:21
Posty: 37
Skąd: Rzeszów
Auto: 323BJ FP

Postprzez Arlathil » 28 sty 2010, 01:40

Też zastanawiam się nad założeniem gazu w mojej trójce. Jakiej pojemności są zbiorniki na gaz ?
Ktoś wspomniał że wchodzi 33litry, to trochę mało ale co zrobić, gdy oszczednosc spora.
Arlathil
 

Postprzez widmo82 » 13 lut 2010, 11:05

Witam, wczoraj przy piwku ( a moze to juz bylo dzis hehe) kumpel ktory zamierza zmienic autko zadal mi pytanie: "A co wiesz o LPG w 3ce?"
– i tutaj wymieklem, zagladam dzis na forum i jakos ciezko mi doszukac sie wzmianki o LPG w tych modelach, wszedlem na odpowiednik naszej strony motostat, gdzie znalazlem tylko 7 wlascicieli aut zasilanych LPG ktorzy przejechali wiecej niz 10kkm http://tnij.org/mazda3lpg
Jesli moglby ktos wypowiedziec sie jaka instalacje zastosowal, badz tez jaka z cala pewnoscia mozna zaadaptować dla tego silnika itp to bylbym wdzieczny.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez DeadlY » 13 lut 2010, 14:46

wicio007 napisał(a):Słyszałem też od jakiegoś magika niedawno, że LPG nie korzystnie wpływa na automatyczną skrzynię biegów – chociaż moim zdaniem jedno z drugim nie za wiele ma wspólnego <glupek2>

Nie do końca na skrzynie. Bardziej na jej prace, a dokładnie na zmianę biegów. Nie dotyczy to wszystkich skrzyń automatycznych. Może być tak, że bedzie trzeba mocniej docisnąc pedał gazu żeby skrzynia zredykowała. W szczegóły nie ma sensu wchodzić ;)
Ostatnio edytowano 17 lut 2010, 20:57 przez DeadlY, łącznie edytowano 1 raz
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Orson » 13 lut 2010, 14:48

Witam.

Jeżdżę "trójką" z instalacją od maja, kiedy to takową kupiłem. Sam nie zakładałem instalacji LPG, zakładał ją poprzedni właściciel w maju 2008 roku. Jak do tej pory żadnych problemów nie mam, a sam zrobiłem ponad 10000 kilometrów od maja 2009. Instalacja jaką mam założoną to STAG300.

Pozdrawiam.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 09:26
Posty: 100
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA

Postprzez Vandit » 16 lut 2010, 20:50

a ja bym się nie bał gazu w 3. Ja założyłęm w 6 chodz nie było tanio i każdy odradzał straszył itd. idt. Mam gaz jezdze i wszystko est extra papa
Vandit MAZDA 6
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 15:18
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 2002

Postprzez winko » 18 lut 2010, 14:57

Koledzy jak z instalacja do Mazdy 3 MPS? Jak ten silnik znosi gaz i z jakich ew. gratów to skladac ??
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2008, 14:40
Posty: 278 (2/0)
Skąd: Warszawa / Łącko
Auto: Byl: 323F BA, WRX. Jest: Hawk STI

Postprzez Orson » 18 lut 2010, 15:59

Orson napisał(a):Witam.

Jeżdżę "trójką" z instalacją od maja, kiedy to takową kupiłem. Sam nie zakładałem instalacji LPG, zakładał ją poprzedni właściciel w maju 2008 roku. Jak do tej pory żadnych problemów nie mam, a sam zrobiłem ponad 10000 kilometrów od maja 2009. Instalacja jaką mam założoną to STAG300.

Pozdrawiam.



czesc, mam pytanie, masz butle w miejscu doajazdowki? jeden z naszych forumowiczow bedzie chcial gazowac...

lobo napisał(a):zastanawiam sie jeszcze nad pojemnoscia w miejscu kola zapasowego. Jedni pisza ze wchodzi zwykla butla do lpg inni ze za malo miejsca i tylko jakas mala.
Pozdrawiam

....


Tak,butlę mam w miejscu dojazdówki. Pojemność butli 44l. Zmniejsza trochę pojemność bagażnika, bo wystaje ponad jego normalny poziom, ale ja już objechałem pół Polski w wakacje w 4 dorosłe osoby + 1 dziecko i bez problemu się zmieściłem z wszystkimi bagażami.

PS. Sorry za dwa posty jeden po drugim.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 09:26
Posty: 100
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA

Postprzez DeadlY » 18 lut 2010, 21:41

Silnik z turbo na pewno pojedzie na instalacji z wtryskiem gazu w fazie ciekłej ;)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez winko » 19 lut 2010, 05:07

no wlasnie , ale kwestia o lpg , ktos tutaj pisze niby ze zagazowal cx-7 : http://www.autocentrum.pl/go/525__Oceny ... 35633.html
na podobnym moturze... napisalem do tego warsztatu, zobaczymy co odpisza...

ale jesli chodzi o bezposredni wtrysk to ciezko ogolnie, znalazlem opis tej instalacji V'gen http://www.motofakty.pl/artykul/lpg_w_fsi.html
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2008, 14:40
Posty: 278 (2/0)
Skąd: Warszawa / Łącko
Auto: Byl: 323F BA, WRX. Jest: Hawk STI

Postprzez DeadlY » 19 lut 2010, 20:18

Ten artyk. jest stary i chyba nie do końca bym brał co tam jest napisane ;)
Co do silników Z turbo na gazie to słyszxałem opine, że tak i że nie. Sam nie miałem okazji sprawdzać. Ale ogólnie .... to nie jestem zwolennikiem gazowania "fajnych" silników. Moze da rade ale to kwestia zasad u mnie ;) Jak coś zawsze mozesz kupić diesla ;)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Vandit » 19 lut 2010, 21:04

Wystarczy zmontować lubryfikacje i silnik będzie pracował długie lata. Mam instalacje gazową w Mazdzi 6 1.8 motor. Wszystko pięknie działa.
Vandit MAZDA 6
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 15:18
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 2002

Postprzez DeadlY » 19 lut 2010, 21:07

lubryfikacja nic nie ma do turbo. To smarowanie gniazd zaworowych kolego ;)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG