Uszkodzona sonda lambda, bład nr 15 – 626 GE

Postprzez Manieq1 » 20 sty 2010, 00:54

Witam mam cronosa 94 r. 2.0 b/g i mam problem z obrotami początkowo działo się to na obu paliwach ale w szczególności jest to odczuwalne na gazie, problem polega na tym, że przy wciskaniu sprzęgła i hamulca obroty spadają na jakieś 400 natomiast mocne wciśnięcie hamulca powoduje zgaśnięcie auta (mało bezpieczne w zakrętach). Dopuki działa ssanie to jest ok ale później już kaplica. Ostatnio dowiedziałem się po komputerze, że jest uszkodzona sonda lambda i nie pracuje wogóle i teraz moje pytanie jest takie czy to jest przyczyna mojego problemu czy napewno będzie coś poza tym jeszcze. Bo czy uszkodzona sonda nie powinna wpływać równocześnie na oba paliwa czy poprostu gaz jest na tyle czuły, że są problemy??
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 22:22
Posty: 16
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v 94 r.

Postprzez niedzwiadek833 » 20 sty 2010, 10:16

Manieq1 napisał(a):Bo czy uszkodzona sonda nie powinna wpływać równocześnie na oba paliwa czy poprostu gaz jest na tyle czuły, że są problemy??

sonda wpływa na oba paliwa lecz na gaz bardziej. Sonda może być powodem twoich kłopotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez ROMAN-R87 » 10 lut 2010, 12:45

sprawdz tez wezyk podcisnienia laczacy kolektor ssacy z serwem hamulcow,byc moze jest uszkodzony i przy wciskaniu chamulca gubi obroty
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez cinnek007 » 18 lut 2010, 21:00

MAZDA 626 16V 136 KM 2002r. Ja mam podobny problem co kolega mianowicie na benzynie te obroty przy wciskaniu sprzęgła raz spadają do 900 potem po zatrzymaniu się na ok 650 do 700 a czasami walą prosto na 300 – 400 i potem się podnoszą do góry. Czasami zdarzy się ale żadko, że autko na benzynie zgaśnie. A co do gazu to takie falowanie już jest dużo bardziej uciążliwe i autko potrafi częściej gasnąć. Bywa tak, że będę jeździł jeden dzień i nic się kompletnie nie dzieje i obroty ładie schodzą do ok 1000 – 900 a potem na te 650 a na drugi dzień walą w dół do 300 – 400 przy każdym wciśnięciu sprzęgła no większość razy się podniosą ale już na ok do 600. Jeszcze jedna sprawa, jak auto zostawię na włączonym motorze i będzie sobie pykać na jałowym dłuższy czas to włącza się kontrolka silnika z komunikatem zbyt uboga mienszanka. Potem polatam trochę na bezynce i już gaśnie albo nawet na samym gazie gdzieś w trasę polecę i potrafi też zgasnąć sama. Byłem u znajomego elektryka i on mówił, że odczyt jest prawidłowy z obu sond i obie pracują i on nie wie co jest przyczyną ale błędy pokazują się tylko na pierwszej sondzie. jeszcze lepsze jest to , że pojechałem do drugiego elektryka i on stwierdził, że druga sonda nie pracuje wogule a pierwszy pokazywał mi na swoim urządzeniu ( ponoć tylko do japończyków) odczyty obu sond, jak się zmieniają i jego zdaniem mieszczą się w granicach. Jeszcze jedno jak jadę sobie na jakimś biegu na niskich obrotach to odczuwalne jest szarpnięcie, może nie jest to częste zjawisko ale denerwujące. I spytam szanownych kolegów, czy to żeczywiście tylko ta sonda lambda i czy warto kupować drugą na wymianę bez wtyczki za ok 150 zł czy z wtyczką za ok 350 zł. i czemu dzięki tej wtyczce jest aż taka duża różni9ca w cenie no i która z sond odpowiada za te obroty silnika, żeby nie wymienić dobrej ;) a może prztyczyna tkwi w alternatorze bo jak wiłączę wszystkie odbiorniki mocy to mam obroty 700 a jak włączę światła, klimę tylną szybę to obroty walą w dół o ok 100. Dzięki za pomoc
Początkujący
 
Od: 28 lis 2009, 14:19
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 16V 136KM 2002 r

Postprzez ursus2400 » 18 lut 2010, 21:34

A może walnięty jest silnik krokowy biegu jałowego? Instalacje LPG negatywnie wpływają na jego żywotność. Cena tego elementu powinna być niższa niż sondy lambda.
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 11:15
Posty: 37
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Postprzez Hugo » 19 lut 2010, 00:25

Miałem identyczna sytuację w Galancie. Też silnik 2.0 16V 136 KM (generalnie osprzęt Mazdy i Mitsubishi działa na tej samej zasadzie). A więc, tak: pierwsza sonda jest od sterowania dawki paliwa, a druga ją koryguje. Na razie zostawmy je w spokoju.
Na początek sprawdzasz rurę prowadzącą od puszki z filtrem powietrza do przepustnicy czy nie ma jakiś pęknięć lub dziur. Jeśli są zaklejasz je. Następnie odkręcasz przepustnicę od kolektora ssącego i myjesz dokładnie (i ostrożnie) benzyną ekstrakcyjną (będzie aż czarna od osadu). Odkręcasz silniczek krokowy od przepustnicy, myjesz, smarujesz smarem silikonowym i przykręcasz. Montujesz przepustnicę i w/w rurę. Po montażu prawdopodobnie wolne obroty będą za wysokie, więc je regulujesz (info jak to zrobić jest na forum). Ja tak zrobiłem i wolne obroty mam jak marzenie.
Problemem może być jeszcze uszkodzony czujnik temperatury załączający ssanie, ale na 99% problem zniknie po czyszczeniu przepustnicy.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Grzyby » 19 lut 2010, 10:30

cinnek007, tak. Te sondy (z wtyczką i bez) to identyczne produkty które różni tylko ta wtyczka.
Spokojnie możesz zaoszczędzić trochę kasy (kosztem czasu na przeróbkę). Pamiętaj że przewodów się nie lutuje. Zresztą – jest doskonała instrukcja jak to połączyć (+ materiały do tego).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez cinnek007 » 19 lut 2010, 12:03

Przepustnice czyscił mi mechanik jak mi rozrząd robił bynajmniej tak twierdził ale tej gumy i krokowego nie robiłem. Wcześniej miałem problem z czujnikiem temperatury powietrza co jest zamontowany na filtrze powietrza, kabelek ledwo siedział i się stykał z drugim i wtedy nawet na zimnym silniku mi się na chwilę wentylator włączał. Ale elektryk mi to zrobił i wszystko było jakiś czas ok, teraz mam ten drugi problem co opisałem wcześniej. A jeszcze jedno jak moja mazda pali mi w trasie 10 l gazu a po mieście nawet ok 14 to dużo?? A co do spalania jak mi wychodzi spalanie na trasie ok 10 lpg to komp pokazuje ok 7 – 7.3 benzyny. Może być aż taka duża różnica? Dodam, że mam instalację gazową sekwencyjną firmy prince. Z tego co słyszałem, to przy sekwencji nie powinno być aż tak dużej różnicy w spalaniu co benzyny ale może się mylę.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2009, 14:19
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 16V 136KM 2002 r

Postprzez Grzyby » 19 lut 2010, 12:06

Wg mnie za dużo. Mnie na LPG I generacji FS palił średnio 10-11l (30% miasto, 70% trasa)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez cinnek007 » 19 lut 2010, 12:47

ja podając 13-14 lpg po mieście przy włączonych odbiornikach prądu i tylko po mieście, bez cyklu mieszanego. A trasa to nie przekraczając 130 mk/h i dodam, że moje auto to kombi więc chyba ciut więcej może palić.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2009, 14:19
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 16V 136KM 2002 r

Postprzez Grzyby » 19 lut 2010, 14:06

Tak, tylko Ty masz sekwencję, a ja miałem zwykłą instalkę na śrubę :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez cinnek007 » 19 lut 2010, 14:22

a czy naprzykład lambda może aż tak znacząco wpłynąć na spalanie, ponoć przy walnientej sondzie spada także moc auta a ja teo nie zaobserwowałem.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2009, 14:19
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 16V 136KM 2002 r

Postprzez Grzyby » 19 lut 2010, 14:25

Sonda ma b. duży wpływ na spalanie.
Czy spada moc auta – nie wiem. Ale wątpię żeby to było zauważalne.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Ania69 » 19 lut 2010, 21:12

W moiej mazdzie jak padla sonda jedynym obiawem bylo duze spalanie gazu jak i paliwa.Samochod odpalal normalnie jezdzil,tylko duzo palil itez automat Ppzdrawiam
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez cinnek007 » 25 lut 2010, 12:59

a jeszcze jedno pytanko czy powodem tych obrotów może być drobny wyciek płynu chłodzącego przez odmę doprowadzającą płyn chłodzący do parownika? bo zauważyłem, że tam mi się płyn sączy......
Początkujący
 
Od: 28 lis 2009, 14:19
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 16V 136KM 2002 r

Postprzez Ania69 » 25 lut 2010, 20:55

Jesli masz za malo plynu w ukladzie to moze to miec wplyw, sprawdzales swiece jaki maja kolor, umnie przy walnietej sondzie mazda palila 20 litrow gazu
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez cinnek007 » 26 lut 2010, 15:45

świece wymieniłem tydzień temu na NGK platynowe po 50 zł za sztukę, a stare były ok. Moje spalanie jest na poziomie po mieście do ok 14 litrów gazu.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2009, 14:19
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 16V 136KM 2002 r

Postprzez Ania69 » 26 lut 2010, 17:04

Czysciles przepustnice i krokowca moze tam tkwic przyczyna co do sady to umnie kupiona byla uniwersalna ,bez wtyczki i 2lata spokuj masz jakies drogie zrodlo .Masz manula to wydaie sie mi ze to duzo u mnie to takie zuzycie w miescie i to w automacie.Zalezy jeszcze jak jezdzisz
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez cinnek007 » 26 lut 2010, 21:24

nie miałem czasu czyścić krokowca, przepustnice ponoć mechanik czyścił jak mi rorząd robił ale tego na własne oczy nie widziałem. Dopiero jutro wybieram się do teścia i u niego w garażu coś się poszpera. Mam jeszcze takie zjawisko, że jak auto mi się przełączy na LPG to dopuki się motor nie nagrzeje do optymalnej temperatury to obroty bardzo skaczą góra dół na jałowym. I też wtedy gaśnie a na benzynce się w miarę trzymają i auto nie gaśnie na zimnym na benzynce. Gazownik, do którego jeździłem nie potrafił mi wyregulować gazu, wprawdzie wymienił mi wszystkie filterki od gazu, wyczyścił wtryskiwacze ale na kompie ustawienie mu nie szło. A w mojej okolicy chyba nie ma dobrych specy od mojej instalacji (PRINCE) :(
Początkujący
 
Od: 28 lis 2009, 14:19
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 16V 136KM 2002 r

Postprzez homan » 27 lut 2010, 13:51

Nie wiem jak w LPG SGI ale ja mam mikser i jest emulator sondy lambda więc u mnie znaczenia ona nie miała. A co się działo: falowanie obrotów i duże spalanie.
Wymiana świec i kabli polepszyła sprawę ale jej nie załatwiła.
Usterką okazało się lewe powietrze. Cały dzień kombinowałem i szukałem co nie tak. A silnik ciągle robił na jałowym łubudu łubudu skakał czasem gasł zarówno na LPG i na PB (na PB skakał mniej i nie gasł). Totalnie załamany chciałem już klnąc na moją niunie i tak przypadkowo oparłem się i chwyciłem za dolot zaraz za przepływką i co cud nie faluje, puszczam faluje. Mikro pęknięcie od spodu plastiku zaraz za przepływomierzem i lewe powietrze, totalnie niewidoczne. Proponuję ściągnąć cały dolot i dokładnie sprawdzić.
ujek chce kl-ze !!

626 jest | 323 jest | 626 MPS jak Bóg do to bydzie :)

SPRZEDAM ELF 5W30 5l za 100zł, możliwość obioru w Katowicach, Bytomiu, Gliwicach, TG, Lublińcu ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2009, 00:55
Posty: 68
Skąd: SLU
Auto: Były 323 BG B3 && 626 GE FP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6