[6 GG MPS] Dymienie auta na szaro – wymiana turbiny
Rozgrzalem dobrze silnik,pojezdzilem i zostawilem na ok 15-20 na biegu jalowym.
Wynik: nie ma zadnego podejrzanego niebieskiego dymu,zadnych bakow. Poprostu dymek jak normalny.
W takim razie gdzie jest olej. Czy Wam tez popija oliwe i ile? Moj MPS ma przejechane jakies 38 tys km i to chyba za szybko na poijanie. Dodam ze jezdze na Dexeli 5W30 auto na gwarancji wiec o zmianie nie ma mowy.
Wynik: nie ma zadnego podejrzanego niebieskiego dymu,zadnych bakow. Poprostu dymek jak normalny.
W takim razie gdzie jest olej. Czy Wam tez popija oliwe i ile? Moj MPS ma przejechane jakies 38 tys km i to chyba za szybko na poijanie. Dodam ze jezdze na Dexeli 5W30 auto na gwarancji wiec o zmianie nie ma mowy.
-
Stivi
Ja mam przejechane 19 tyś i wymieniałem 8 tyś temu. Sprawdzałem u siebie właśnie i nic nie ubyło. A ile przejechałeś od poprzedniej wymiany ? 8 tyś ?
emilio
- Od: 18 maja 2009, 18:16
- Posty: 317
- Skąd: łorsoł
- Auto: speed3 '08
od ostatniej wymiany zrobilem 4 tys km i raz juz dolewalem ok 0.3l i teraz wyglada ze trzeba dolac tyle samo.
-
Stivi
Czyli jakieś 2,2 litra na 15 tyś Ci wychodzi.Porównując do ubytków u mnie to wydaje mi się dużo.Niech się jeszcze inni powpisują i w miarę precyzyjnie powiedzą ile im schodzi.Może ja jakiś inny jestem po prostu...
Olej też mam 5w30 (tyle że Valvoline).

Olej też mam 5w30 (tyle że Valvoline).
emilio
- Od: 18 maja 2009, 18:16
- Posty: 317
- Skąd: łorsoł
- Auto: speed3 '08
po przeczytaniu opisu waszych doświadczeń z turbiną i braniem oleju zestresowany poleciałem sprawdzić poziom oleju. Odpukać w niemalowane, jak gość wlał przy wymianie tak pozostało po przejechaniu 10.000. Jednak chyba są dobre egz. Ja mam w US-spec i wydaje mi się, iź problemy występujące w EU-spec nie pojawiają się automatycznie w Us-spec
- Od: 13 lip 2009, 14:38
- Posty: 27
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-7 AWD
Infiniti Fx35
U mnie też, odpukać, nic nie ubywa. Przebieg 43 tys. mil (69kkm). W Stanach jeździł na tym, co lało ASO a był to pewnie jakiś Motorcraft 5W30, w PL jeżdżę na Mobil 1 ESP Formula 5W30. Inna sprawa, że ja raczej po emerycku jeżdżę 
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
We wszystkich moich poprzednich autach działała jedna zasada – im częściej jeździłem na wysokich obrotach tym więcej oleju ubywało, i w MPSie sprawdza się to w 100%. Jeżdżę spokojnie praktycznie nie ubywa, jeżdżę ostro i często na wysokich obrotach = czasem trzeba trochę dolać 
Wydaje mi sie ze znalazlem przyczyne ubytku oleju. Zauwazylem cos co wyglada mi na olej na rurze gumowej pod opaskami. Rura ta wychodzi od intercolera do silnika. Widac jakies zapocenie z obydwu stron.

Sciagnalem obudowe silnika to mozna zobaczyc dokladnie skad ta rura wychodzi. Zaznaczylem czerwona linia. Byc moze klipy nie sa dociagniete dobrze dlatego sie cos dzieje. Patrzylem z kazdej strony jednak nigdzie nie widac zadnego wycieku.

Zobaczcie panowie u siebie czy tam jest sucho,ogulnie te klipy to wszystkie sa takie jakby je kobiece raczki dokrecaly.
Wydaje mi sie ze pora odwiedzic serwis i niech sie z tym pobawia. Przy okazji sprzeglo zglosze bo chodzi jak w kombajnie i czuc jakby tarlo o cos.

Sciagnalem obudowe silnika to mozna zobaczyc dokladnie skad ta rura wychodzi. Zaznaczylem czerwona linia. Byc moze klipy nie sa dociagniete dobrze dlatego sie cos dzieje. Patrzylem z kazdej strony jednak nigdzie nie widac zadnego wycieku.

Zobaczcie panowie u siebie czy tam jest sucho,ogulnie te klipy to wszystkie sa takie jakby je kobiece raczki dokrecaly.
Wydaje mi sie ze pora odwiedzic serwis i niech sie z tym pobawia. Przy okazji sprzeglo zglosze bo chodzi jak w kombajnie i czuc jakby tarlo o cos.
-
Stivi
Dzisiaj z rana byłem u Jaksy wymienić olej i wszystko przy okazji dokładnie oblukałem z góry z boku i z podskoku. U mnie sucho wszędzie. U Ciebie tym zapoceniem mogły śmignąć raczej śladowe ilości i to raczej na pewno nie jest przyczyna brania.
Ale masz rację – dokręcały to małe żółte kosmate rączki więc może ciut za słabo
Ale masz rację – dokręcały to małe żółte kosmate rączki więc może ciut za słabo

emilio
- Od: 18 maja 2009, 18:16
- Posty: 317
- Skąd: łorsoł
- Auto: speed3 '08
Pod cisnieniem moze wypluc troche oleju ale nie jest to powiedziane ze akurat to jest przyczyna. Na razie to mi przyszlo do glowy bo jest jedyne miejsce gdzie bylo cos widac.
-
Stivi
Stivi napisał(a):Wydaje mi sie ze znalazlem przyczyne ubytku oleju. Zauwazylem cos co wyglada mi na olej na rurze gumowej pod opaskami. Rura ta wychodzi od intercolera do silnika. Widac jakies zapocenie z obydwu stron.
Sciagnalem obudowe silnika to mozna zobaczyc dokladnie skad ta rura wychodzi. Zaznaczylem czerwona linia. Byc moze klipy nie sa dociagniete dobrze dlatego sie cos dzieje. Patrzylem z kazdej strony jednak nigdzie nie widac zadnego wycieku.
Zobaczcie panowie u siebie czy tam jest sucho,ogulnie te klipy to wszystkie sa takie jakby je kobiece raczki dokrecaly.
Wydaje mi sie ze pora odwiedzic serwis i niech sie z tym pobawia. Przy okazji sprzeglo zglosze bo chodzi jak w kombajnie i czuc jakby tarlo o cos.
mam dokładnie to samo, zapocenie w tym miejscu, poprawie te zaciski, wymienie olej i zobaczymy co będzie
HARDLINE
- Od: 16 lip 2008, 19:57
- Posty: 722
- Skąd: uk
- Auto: gh sport
(6mps)
khem khem, jeżeli macie olej w tym miejscu to znaczy że ścieka z intercoolera i uszczelnianie NIC nie da
raczej należałoby się zastanowić czemu trafia do intercoolera
– z odmy ( i czemu bo u mnie za odmą jest prawie sucho, ledwo trochę tłustego nalotu, czy z turbiny (i czemu)

misiekwaw napisał(a):khem khem, jeżeli macie olej w tym miejscu to znaczy że ścieka z intercoolera i uszczelnianie NIC nie daraczej należałoby się zastanowić czemu trafia do intercoolera
– z odmy ( i czemu bo u mnie za odmą jest prawie sucho, ledwo trochę tłustego nalotu, czy z turbiny (i czemu)
misiekwaw dobrze napisales "tlusty nalot" wlasie na cos takiego to bardziej wyglada niz na oliwe.
kryystian wydaje mi sie ze to nic powaznego,wczoraj postanowilem to wymyc zeby przyczaic skad to sie bierze i czy to "cos" sie poci czy to olej. Jak na razie sladu nie ma. Jaka oliwe bedziesz zapodawal? Ja bym z checia zamienil Dexelie na cos innego ale auto na gwarancji wiec nie moge na razie. Ta Dexelia wyglada jak brazowa woda. W poprzedniej M6 (bez turba) sobie chwalilem ten olej,teraz mam inne zdanie.
-
Stivi
kryystian napisał(a):Stivi to daj znaka czy coś się tam będzie działo, wg mnie to olejpodjade do mechaniorów ale nie sądze żeby wiedzieli, jeśli chodzi o olej to mam motul 300v power, ale już 5w40 jak zaleca mazda
do "naszych" MPSow, Mazda zaleca 5w30 do nowych MPS 5W40. Czy zalewales wczesniej 5W30? Jakies roznice na oleju 5W40?
Spoko jak sie cos pojawi dam znac

-
Stivi
kryystian napisał(a):zalewałem 5w30, teraz już do naszych zalecają 5w40 z uwagi na dymienie, różnice ciężko wyczuc
ciekawe czy ASO tez zalewa 5W40. ? W takim razie cos wiedza na ten temat ale na razie akcji na to nie ma. Jak spieprzyli to powinni chociaz cos zrobic w tym kierunku.
-
Stivi
Popatrzcie na turbinę tez, jeśli się dobrze przyjrzycie z latarka to w starej tak jak u nas powinien być olej, pocenie się właściwie, u nas po wymianie turbiny narazie ok 6-8tys nic oleju nie wziął.
A tak normalnie to od wymiany do wymiany co 15tys to pól litra trzeba było wlać.
A tak normalnie to od wymiany do wymiany co 15tys to pól litra trzeba było wlać.
Zoom-Zoom!
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości