Wolne obroty ditd – prawidłowa wartość.

Postprzez jacky1978 » 17 lut 2010, 21:04

koledzy niech ktos napisze jakie powinny byc obroty przy rozgrzanym silniku bo moje to ledwie 750-760 i wydaje mi sie ze zaraz chce zgasnąc i nim troche telepie
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 19:00
Posty: 11
Skąd: wroclove
Auto: 626 GE 1.8 16V
626 GF 2.O 16V DiTD

Postprzez Jasiu19 » 18 lut 2010, 12:41

ja mam 900 :) może trochę podkręć obroty do tych 900-1000
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez Autko » 18 lut 2010, 12:58

W poradniku jest oraz w instrukcji obslugi ;) Ja mam troche ponad 750 (jedna grubosc wskazowki ponad 750 na obrotomierzu) i jest to dobra wartosc :). Przy takich obrotach silnik pracuje rowno i bez zadnych "niespodzianek", wahniec itp. Jak byly duze mrozy to zaraz po odpaleniu skaklo mi do 900-1000 po wczesniejszym opadnieciu do 500 ale po przejechaniu jakis 100m warcalo do normy- tutaj akurta prawidlowosci nie jestem bynajmniej pewny a nawet podejrzewam, ze nie jest to zdrowe zjawisko...
If youre gonna DIE, DIE with your boots on!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 11:43
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez jacky1978 » 18 lut 2010, 14:08

z checia bym je podkrecil ale nie wiem jak
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 19:00
Posty: 11
Skąd: wroclove
Auto: 626 GE 1.8 16V
626 GF 2.O 16V DiTD

Postprzez freshbratek » 18 lut 2010, 18:08

ja mam 600 i chodzi jak złoto :)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Erastotenes » 21 lut 2010, 02:29

<czytaj> Jesienią jak jeszcze bylo ciepło tak kolo 20*C na zimnym przy starcie miałem 800 o/min. Powiem wam, że zima przy -20*C u mnie obroty zaraz po odpaleniu falowały do 1200 o/min, zaś przy temp. +3 do -6 silnik na początku chwyta 900-1000 o/min. Po 2-3 min rozruchu spadają do 2 kreski pod 1k czyli około 800 o/min i są równomierne. Takie zjawisko falowania silnika na starcie jest normą ze względu, że auto samo na ssaniu dobiera sobie obroty przy rozruchu. Z tego co wiem prawidłowo mają być 2 kreski pod 1k jak się nagrzeje <spoko> . Przy tych obrotach silnik mi bardzo ładnie pracuje i równo. Jak się otworzy maskę, to nie widać żadnej kołysanki silnikiem bez względu czy jest zimny czy rozgrzany <jupi> .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Janusz626 » 21 lut 2010, 18:41

Podkrecic jakiekolwiek obroty silnika w DiTD to tylko silniczka od nawiewu.

750-800 jesli dobrze pamietam i jesli masz 760 to jest jak najbardziej ok.
Jesli masz wrazenie ze zgasnie to szukalbym gdzie indziej-ale to i tak wrazenie.
Jesli tobie silnik sie mocno telepie i w kabinie ciezko z cisza na wolnych obrotach-to wiesz ze byl taki temat o poduszkach silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6