Problemy z modułem ABS
a ja mam taki problem ze jak skręcam w lewo(w prawo to nie działa) i zaciągnę ręczny to zapalają się kontrolki ABS+tcs+ręczny (abs i tcs wtedy nie działa)i się palą aż do ponownego rozruchu , co to może byc .?
dodam ze hamulce z tyłu są słabe lewe koło prawie nie łapie !
dodam ze hamulce z tyłu są słabe lewe koło prawie nie łapie !
kugi13
- Od: 4 wrz 2009, 11:48
- Posty: 9
- Skąd: Działdowo
- Auto: było 626 1.8 16v 101 KM 2000r.
jest mazda 6 2.0 B, 147 KM 2006r.
Koledzy może ktoś coś podpowie lub miał podobny problem.
Otóż jakiś czas temu totalnie padł ABS, nawet mechanior z komputerem nie mógł się podłączyć, totalny brak komunikacji.
Przy czym lampka ABS paliła się non stop i przestał działać prędkościomierz – sygnał prędkości podawany jest z czujników ABS i przetwarzany przez moduł. Zegary przetestowana i sprawne.
Diagnoza – padnięty kompletnie ABS i konieczna wymiana pompy.
Po wymianie ABS działa bez problemu, kontrolka się nie pali ale prędkościomierz się nie podniósł. Przy tych ostatnich mrozach zapaliła mi się znowu kontrolka – pojechałem na sprawdzenie. Przetestowano i w pamięci ABS pozostały błędy z tego testowania (odłączony jeden z czujników, odłączona wtyczka itp.). Po tym sprawdzeniu mechanior nie potrafi w żaden sposób wykasować błędów z pamięci modułu, komputer czyta błędy ale nie kasuje, zworka robi wrażenie jakby działała ale błędy pozostają. Cały czas nie działa licznik prędkości (sprawdzona wiązka – przejście jest).
Ogólnie same domniemania i rozkładanie rąk w warsztacie.
Czy ktoś ma jakieś pomysły?
PS. wszystko to w mazdzie 626 '98 w dieselku, tutaj nie było TCS
Otóż jakiś czas temu totalnie padł ABS, nawet mechanior z komputerem nie mógł się podłączyć, totalny brak komunikacji.
Przy czym lampka ABS paliła się non stop i przestał działać prędkościomierz – sygnał prędkości podawany jest z czujników ABS i przetwarzany przez moduł. Zegary przetestowana i sprawne.
Diagnoza – padnięty kompletnie ABS i konieczna wymiana pompy.
Po wymianie ABS działa bez problemu, kontrolka się nie pali ale prędkościomierz się nie podniósł. Przy tych ostatnich mrozach zapaliła mi się znowu kontrolka – pojechałem na sprawdzenie. Przetestowano i w pamięci ABS pozostały błędy z tego testowania (odłączony jeden z czujników, odłączona wtyczka itp.). Po tym sprawdzeniu mechanior nie potrafi w żaden sposób wykasować błędów z pamięci modułu, komputer czyta błędy ale nie kasuje, zworka robi wrażenie jakby działała ale błędy pozostają. Cały czas nie działa licznik prędkości (sprawdzona wiązka – przejście jest).
Ogólnie same domniemania i rozkładanie rąk w warsztacie.
Czy ktoś ma jakieś pomysły?
PS. wszystko to w mazdzie 626 '98 w dieselku, tutaj nie było TCS
- Od: 7 wrz 2007, 18:04
- Posty: 18
- Skąd: prawie Warszawa, Chotomów
- Auto: była 626 DiTD '98 GF
jest 6 2.0 benzyna+LPG 2004 GG
najnowszy nabytek 323f 1,6 benzyna+LPG
W trakcie tych wszystkich operacji wtyczka i gniazdo polewane było obficie środkiem czyszczącym, sam dokładnie oglądałem styki więc nie przypuszczam, żeby przyczyną był brak kontaktu między ABS a zegarami. Jutro ponowna wymiana pompy – zobaczymy czy to coś zmieni.
No i okazało się, że to jednak pompa ABS. Po kolejnej wymianie wszystko śmiga, aż miło.
No i okazało się, że to jednak pompa ABS. Po kolejnej wymianie wszystko śmiga, aż miło.
Ostatnio edytowano 18 lut 2010, 11:40 przez grzelu, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 7 wrz 2007, 18:04
- Posty: 18
- Skąd: prawie Warszawa, Chotomów
- Auto: była 626 DiTD '98 GF
jest 6 2.0 benzyna+LPG 2004 GG
najnowszy nabytek 323f 1,6 benzyna+LPG
Wiam
moj problem rozwiązany, pompa abs wymieniona, smiga az milo, walnela w niej elektronika, poprzepaloalo styki zasilania,i pare sciezek, wylako sie z niej troche wody i innego syfu
moj problem rozwiązany, pompa abs wymieniona, smiga az milo, walnela w niej elektronika, poprzepaloalo styki zasilania,i pare sciezek, wylako sie z niej troche wody i innego syfu
-
tomitoma
Witajcie, witajcie!!!
Rrraaatttuuunnnkkkuuu!!!
Napiszcie proszę mi do kogo w Poznaniu się udać w celu naprawienia ABS/TCS. Od jakiegoś czasu systemy te a to raz mi się włączają, raz wyłączają i tak w kółko.
Byłem już u jednego mechanika i jego diagnoza była taka ze tylny – lewy czujnik jest "walnięty". Skoro tak to dlaczego czasami systemy te działają a czasami nie. Może jednak mieć racje, chciałbym to jeszcze mimo tego potwierdzić u jakiegoś fachowca co się typowo zna na Mazdach lub też takowych systemach bo u tego co byłem to jest taki niby dobry mechanik ale od wszystkich samochodów i od wszystkiego.
Na koniec jeszcze w wypadku gdyby faktycznie był to ten czujnik to może ma ktoś taki na sprzedaż lub wie gdzie można dostać taki za w miarę dobrą cenę lub może ktoś posiada wiedzę jaki zamiennik pasuje do mojego auta (626 2,0, GW, 115 KM, r. 99.)
Z góry dziękuję za pomoc.
Rrraaatttuuunnnkkkuuu!!!
Napiszcie proszę mi do kogo w Poznaniu się udać w celu naprawienia ABS/TCS. Od jakiegoś czasu systemy te a to raz mi się włączają, raz wyłączają i tak w kółko.
Byłem już u jednego mechanika i jego diagnoza była taka ze tylny – lewy czujnik jest "walnięty". Skoro tak to dlaczego czasami systemy te działają a czasami nie. Może jednak mieć racje, chciałbym to jeszcze mimo tego potwierdzić u jakiegoś fachowca co się typowo zna na Mazdach lub też takowych systemach bo u tego co byłem to jest taki niby dobry mechanik ale od wszystkich samochodów i od wszystkiego.
Na koniec jeszcze w wypadku gdyby faktycznie był to ten czujnik to może ma ktoś taki na sprzedaż lub wie gdzie można dostać taki za w miarę dobrą cenę lub może ktoś posiada wiedzę jaki zamiennik pasuje do mojego auta (626 2,0, GW, 115 KM, r. 99.)
Z góry dziękuję za pomoc.
- Od: 16 wrz 2009, 23:31
- Posty: 7
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 626 2.0 GW, Rok prod. 99
Witam!
Ostatnio przy zapalonym silniku na postoju kontrolka ABS wyświetla błąd 22. Czy to jest normalne żeby od tak sobie bez żadnej diagnostyki sterownik pokazywał błędy. Drugie pytanie to co to za błąd 22 i gdzie go można szukać?
Ostatnio przy zapalonym silniku na postoju kontrolka ABS wyświetla błąd 22. Czy to jest normalne żeby od tak sobie bez żadnej diagnostyki sterownik pokazywał błędy. Drugie pytanie to co to za błąd 22 i gdzie go można szukać?
- Od: 13 cze 2009, 14:51
- Posty: 111
- Skąd: Radom
- Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998
Maciej.12 zacznij od wy mrugania błędów w układzie ABS jest to bardzo ładnie opisane na tym forum. Jeżeli tych błędów jest kilka, w moim przypadku miałem ich z 5 czy 6, trzy były od czujników przy kołach oraz błąd przekaźnika i czegoś tam jeszcze, taki zestaw wyraźnie wskazuje na uszkodzenie sterownika ABS, który znajduję się w bardzo nieszczęśliwym miejscu pod pompą ABS,czyli idealnie pryska na niego woda no i teraz błoto pośniegowe, czyli szanse że szlak go trafi są duże. Ja kupiłem całą pompę ze sterownikiem za 180zł i układ ożył i ma się dobrze. Wymiana trwała max 30min. Jeżeli jest to jeden błąd trzeba go odczytać i zająć się naprawą, pewnie może to być czujnik koła.
Mazda ta nie wymaga jakiś super fachowców czy specjalistycznych serwisów, wystarczy myślący elektromechanik , na pewno poradzi sobie z tym bez problemu tak jak ja, a nie jestem wcale mechanikiem tylko zwykłym dłubaczem garażowym.
Mazda ta nie wymaga jakiś super fachowców czy specjalistycznych serwisów, wystarczy myślący elektromechanik , na pewno poradzi sobie z tym bez problemu tak jak ja, a nie jestem wcale mechanikiem tylko zwykłym dłubaczem garażowym.

- Od: 23 paź 2009, 11:47
- Posty: 25
- Skąd: Leszno
- Auto: Mazda 626 Diesel Kombi 1999r.
flinio napisał(a):Witam!
Ostatnio przy zapalonym silniku na postoju kontrolka ABS wyświetla błąd 22. Czy to jest normalne żeby od tak sobie bez żadnej diagnostyki sterownik pokazywał błędy. Drugie pytanie to co to za błąd 22 i gdzie go można szukać?
Kody układu ABS
Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.
Kody błędów DTC dla układu ABS
11 – czujnik obrotów koła PP
12 – czujnik obrotów koła LP
13 – czujnik obrotów koła PT
14 – czujnik obrotów koła LT
15 – czujnik obrotów koła
22 – elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24 – elektrozawór LP
26 – elektrozawór PT
27 – elektrozawór LT
29 – obwód PP-LT
30 – obwód LP-PT
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie
- Od: 23 paź 2009, 11:47
- Posty: 25
- Skąd: Leszno
- Auto: Mazda 626 Diesel Kombi 1999r.
No właśnie aby odczytać błędy trzeba zrobić diagnostykę., a u mnie błędy same się wyświetlają, wystarczy włączyć silnik w samochodzie. Mam jeszcze jedno pytanie, czy ten elektrozawór można wymienić jeżeli jest uszkodzony?? i zapewne trzeba wyjąć pompę ABSu?
- Od: 13 cze 2009, 14:51
- Posty: 111
- Skąd: Radom
- Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998
Z tego co widziałem – a miałem wczoraj trzy pompy ABS w ręku – niby dałoby się odkręcić sterownik od samej pompy. Jednakże nie przypuszczam, żeby takie sztukowanie było właściwe. U mnie wymieniono całość, którą mechanik traktował jak jedną całość. Mówił też, że nigdy by nie rozkręcał i zawsze wymienia komplet.
- Od: 7 wrz 2007, 18:04
- Posty: 18
- Skąd: prawie Warszawa, Chotomów
- Auto: była 626 DiTD '98 GF
jest 6 2.0 benzyna+LPG 2004 GG
najnowszy nabytek 323f 1,6 benzyna+LPG
Witam.
Swieci kontrolka ABS i TCS i wyrzuca magiczny błąd 54?!
Swieci kontrolka ABS i TCS i wyrzuca magiczny błąd 54?!
- Od: 9 cze 2009, 13:18
- Posty: 6
Zacznę od początku może. Po testowaniu oporności czujników okazało się ze walnięty mam lewy tył więc wymieniłem na nowy, dwa pokazywały oporność 1,3 a ostatni prawy przód 1,27 (niby tez za mało). Po próbach magnesowania o których była mowa gdzieś na forum okazało się ze wzrosła oporność do 1,28. wykasowałem błędy i ruszyłem, ABS podziałał trochę jednak jednak zaczął po wywalać się po kilku próbach pokazywać błąd 53. W końcu zamilkł na dobre i teraz wyrzuca błąd 54praktycznie chwilę po uruchomieniu silnika. Jakieś pomysły?
- Od: 9 cze 2009, 13:18
- Posty: 6
czyli jednak wskazałbyś czujnik, czy jednak wina pompy? Dodam tylko ze z ciekawości sprawdziłem oporność nowego czujnika który o dziwo pokazał 1,15 (lewy tył)! Hmm czy to oznacza ze jest walnięty?
- Od: 9 cze 2009, 13:18
- Posty: 6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6