Zakup używanego auta – Mazda CX-7 ER (2006 – 2012)
CR-V wcale źle nie palą, wg spalania ludzi http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... ower_e=104
Średnia 7.5 (6.2-9.1 na 44 samochody) więc wynik dobry. Dla porównania M6 2.0 136KM ma średnią 7.1.
Zawsze się posiłkuję tymi danymi bo już w drugim samochodzie wychodzą mi zbliżone wyniki.
Średnia 7.5 (6.2-9.1 na 44 samochody) więc wynik dobry. Dla porównania M6 2.0 136KM ma średnią 7.1.
Zawsze się posiłkuję tymi danymi bo już w drugim samochodzie wychodzą mi zbliżone wyniki.
Ten sam silnik w "szóstce" (tylko 185 KM i bez mocznika) w mieście przy dynamicznej jeździe zużywał 8-8,5 l/100 km, w trasie spokojnie poniżej 6 (latem).
Tery kupił CX-7, tylko się wstydzi przyznać.
MDO napisał(a):A ile pali twoja Honda.
W moim przypadku średnie spalanie jest mniejsze, niż podaje palczak. Ostatnio na trasie Gdańsk- Wrocław- Gdańsk w bardzo trudnych warunkach wyniosło 7,6 litra przy prędkości 80-120km/h przy czym trzeba zaznaczyć, że z tego sporo kilometrów po Wrocławiu. To oczywiście według wskazania komputera a jeszcze nie weryfikowałem tego na baku. Przy baardzo spokojnej jeździe CRV-ka potrafi zejść do 6,7-6,9 litrów, to było najniższe spalanie jakie udało się osiągnąć. Podczas jazdy po mieście komputer wskazuje 8,8-9,5 litra. Generalnie chcę potwierdzić, że dane przytaczane przez domina1979 pokrywają się z moimi, tak to właśnie jest ze spalaniem w CRV-ce, przynajmniej u mnie.
Sevyoruum napisał(a):Jednak ja to bym raczej widzial takie 7-7,5l/100km przy jezdzie 100-120km/h.
...i tak właśnie jest a jak ktoś ma ciężką nogę to wiadomo, że wyjdzie te 1-1,5l więcej. Możesz wierzyć lub nie u mnie średnie to 7,6-7,8l.
Globy napisał(a):Tery kupił CX-7, tylko się wstydzi przyznać.
Cóż...jednak wybrałem CRV. Może kolejna będzie CX-7(nie wykluczam) lub następny model CRV-ki, bo ta spisuje się baardzo dobrze, zwłaszcza teraz w tych trudnych warunkach.
Sevyoruum napisał(a):Tery, a czy Ty nam w koncu cos napiszesz o swojej CRV?
Czego chcesz się dowiedzieć?
Sevyoruum napisał(a):Czy robiles jakis test elastycznosci, jak Ci sie spisuje dolaczany naped w obecnych warunkach, jakie jest spalanie, czy uwazasz, ze tylna kanapa w CRV jest wygodna?
Testu elastyczności nie robiłem, napęd 4X4 jest w tych warunkach bardzo pomocny, choć fakt faktem, że załącza się z lekkim opóźnieniem- nie wiem jak w CX-7 z tym jest. O spalaniu już pisałem, teraz wychodzi mi średnie 8,0 tyle, że przy kiepsko odśnieżonych drogach, w lepszych warunkach to jest 7,5 litra. Tylne siedzenia moim zdaniem są wygodne, mają regulację kąta pochylenia oparcia oraz są przesuwane co jest w tym wypadku plusem i nieczęsto się zdarza. CX tego chyba nie ma.
Informacja dla niezdecydowanych na diesla Mazdy, którą warto rozważyć... W sprzedaży pojawiła się CRV-ka po FL, z silnikiem i-DTEC 150KM , 350 Nm z jeszcze lepszymi osiągami (9,6s. 0-100km/h) i bogatszym wyposażeniem. Najistotniejsze zmiany zaszły w silniku, ulepszono też i tak bardzo dobry układ jezdny i poprawiono wyciszenie auta, poza tym użyto lepszych materiałów do wykończenia wnętrza, poszerzono też listę podstawowego wyposażenia (i wąskie podłokietniki hehe)...niestety pojawił się też DPF. Cena najbogatszej wersji Executive to 147 tys.
Ostatnio edytowano 7 mar 2010, 00:00 przez tery, łącznie edytowano 1 raz
tery... po co się starasz... i tak zaraz dowiodą Tobie, że jesteś "fu" i "smieszny" a honda, mimo że idzie do przodu, to i tak to jest samo zło. poza tym, początkowo strasznie narzekano na CX-7, użytkownik deniorek uznal nawet że Toyota Verso to jest to
a Cx nawet do jajków nie sięga dla Verso... szkoda tylko że to dwa inne segmenty. Przecież auta szukasz pod własne potrzeby (raczej). Deniorek znalazł idealne auto dla jego wymagań i chwała mu za to. Szerokości życzę i bezawaryjności. ale po co oczerniać CXa w dieslu, skoro go nawet jeszcze wtedy nie było (temat z lata 2009)? A teraz nagle na forum broni się Cx'a. trochę tego nie rozumiem. Co takiego zmieniło się w Cxie że nagle dostał takie poparcie forumowiczów? mimo że początkowo wyśmiewano "go" za osiągi z tabelek, jakieś teoretyczne dane, a ktoś nawet napisał że diesle to kupią manijaki bo bez sensu kupować diesle ( przytaczam z pamięci, ale mniej więcej o to chodziło, że CXa w dieslu to kupią ofermy, które się nie znają) Dodam po raz kolejny, nie bronię HONDY, absolutnie, ale uważam że brakuje tutaj obiektywizmu i przykro mi się czyta cyniczne posty wobec Terego.

-
Kamil
Tak mocno, że "to samo zło" może nie było, ale fakt faktem, że moocno drwiono i wyśmiewano CRV-kę, całkiem niesłusznie moim zdaniem. Oczywiście jak każde auto ma ona swoje mankamenty, co poniektóre z nich poprawiono w tej wersji po FL np. wąskie podłokietniki czy łatwo rysujące się plastiki nie wiem jak z lakierem, bo obecny jest delikatny. Niemniej to co najistotniejsze jak dla mnie, czyli cichy silnik i jego niezawodność, układ jezdny, moc, moment, spalanie, przestronność czy komfort jazdy to duże atuty Hondy. Pomijam osiągi "nowej" CRV-ki, które ta ma lepsze...i cenę.
W najnowszym numerze "Auto Moto" jest zamieszczony krótki teścik CX-7 z dieselkiem
Oto część danych...
Osiągi testowe:
0-100 km/h 10.1s
60-100 km/h 5.6s*
80-120 km/h 7.9s*
*najszybsze przyspieszenie niezależnie od biegu
Droga hamowania:
100-0 km/h zimne 36.3 m
100-0 km/h rozgrzane 35.4 m
Spalanie: średnie w teście 8.4 l/100 km
Reszta to dane producenta, także nie ma sensu podawać
Oto część danych...
Osiągi testowe:
0-100 km/h 10.1s
60-100 km/h 5.6s*
80-120 km/h 7.9s*
*najszybsze przyspieszenie niezależnie od biegu
Droga hamowania:
100-0 km/h zimne 36.3 m
100-0 km/h rozgrzane 35.4 m
Spalanie: średnie w teście 8.4 l/100 km
Reszta to dane producenta, także nie ma sensu podawać
Damiano napisał(a):Osiągi testowe:
0-100 km/h 10.1s
60-100 km/h 5.6s*
80-120 km/h 7.9s*
*najszybsze przyspieszenie niezależnie od biegu
Droga hamowania:
100-0 km/h zimne 36.3 m
100-0 km/h rozgrzane 35.4 m
Spalanie: średnie w teście 8.4 l/100 km
Jak dla mnie przyzwocie, szczególnie elastyczność. Czyli nie taki diabeł straszny
CX7 2.3 DISI manual 80-120 na IV ma 5,6, a jest jeszcze III, więc nie sądzę, żeby 60-100 robił aż w 6,7s.
http://www.zeperfs.com/fiche1661-mazda-cx-7.htm
http://www.zeperfs.com/fiche1661-mazda-cx-7.htm
- Od: 14 gru 2008, 21:35
- Posty: 65
- Skąd: Kraków
- Auto: 6 MPS, Yamaha Warrior
tery napisał(a):60-100 km/h 5.6s* ? Ciekawe na którym biegu? Wynika z tego, że 258 konne DISI przyśpiesza wolniej od cięższego diesla aż o 1,1 sekundy, bo ma 6,7s. ...jakoś trudno mi w to uwierzyć...
raff napisał(a):CX7 2.3 DISI manual 80-120 na IV ma 5,6, a jest jeszcze III, więc nie sądzę, żeby 60-100 robił aż w 6,7s.
Wg mnie to możliwe, przy 60 km/h na IV DISI ma chyba poniżej 2.500 obrotów, sprawdzę. Diesel będzie jechał pełnym momentem.
Ja na wynik 60-100 bym na pewno leciał III biegiem. Tu pewnie jest poniżej 5 s.
raff napisał(a):CX7 2.3 DISI manual 80-120 na IV ma 5,6, a jest jeszcze III, więc nie sądzę, żeby 60-100 robił aż w 6,7s.
http://www.zeperfs.com/fiche1661-mazda-cx-7.htm
Wg wyników z testu "Auto Motor Sport", które również były przytaczane na forum, to na IV biegu 60-100 km/h DISI ma 6,7s.
domin1979 napisał(a):Wg mnie to możliwe, przy 60 km/h na IV DISI ma chyba poniżej 2.500 obrotów, sprawdzę. Diesel będzie jechał pełnym momentem.
Ja na wynik 60-100 bym na pewno leciał III biegiem. Tu pewnie jest poniżej 5 s.
Jak sprawdzisz to daj znać jak to jest...wg mnie te 5,6s. jeżeli już, to faktycznie raczej na III mogło być...
Jeszcze raz: 5.6 na IV jest dla 80-120. To się zgadza.
6.7 s jest dla 60-100 gdzie myślę, że może być za mało obrótow na początku.
60-100 na III powinno być poniżej 5 s.
Miałem kawałek prostej to pomierzyłem stoperem, oczywiście jest pewien margines błędu ale chyba niewielki bo się pokrywa z testowymi.
60-100 na IV faktycznie 6.7 s, mierzyłem raz i mi wyszło ok.6.9 s (zacząłem od licznikowego 60 a wiadomo, że zaniża trochę). Przy 60 na IV jest równe 2.000 obr. i do 2.500 idzie wolniej. Od 2.5k zgodnie z krzywą momentu leci ładnie.
60-100 na III 2 pomiary 4.6-4.8 s. Tu idzie aż miło, przy 60 na III 2.7k obr.
80-120 w mieście nie mierzyłem ale przy 80 na IV jest 2.6-2.7k obr więc na pewno jest katapulta i stąd 5.6 s testowe. I to wg mnie jest najbardziej przydatne w trasie.
Wydaje mi się, że te 5.6 s 60-100 diesla będzie na IV biegu. Od 2.000 w dieslu jest pełny moment. W DISI jest to 2.500.
6.7 s jest dla 60-100 gdzie myślę, że może być za mało obrótow na początku.
60-100 na III powinno być poniżej 5 s.
Miałem kawałek prostej to pomierzyłem stoperem, oczywiście jest pewien margines błędu ale chyba niewielki bo się pokrywa z testowymi.
60-100 na IV faktycznie 6.7 s, mierzyłem raz i mi wyszło ok.6.9 s (zacząłem od licznikowego 60 a wiadomo, że zaniża trochę). Przy 60 na IV jest równe 2.000 obr. i do 2.500 idzie wolniej. Od 2.5k zgodnie z krzywą momentu leci ładnie.
60-100 na III 2 pomiary 4.6-4.8 s. Tu idzie aż miło, przy 60 na III 2.7k obr.
80-120 w mieście nie mierzyłem ale przy 80 na IV jest 2.6-2.7k obr więc na pewno jest katapulta i stąd 5.6 s testowe. I to wg mnie jest najbardziej przydatne w trasie.
Wydaje mi się, że te 5.6 s 60-100 diesla będzie na IV biegu. Od 2.000 w dieslu jest pełny moment. W DISI jest to 2.500.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości