Utrata kompresji silnika Pb objawy: Spadek mocy i kłopoty z odpaleniem.

Postprzez Grzesiu » 8 lut 2010, 17:16

Mało kto zaglada do działu Premacy, a szukam przyczyny nagłego zaniemówienia własnie CP. Silnik FP. Auto w gazie, ale przez ostatnie pól roku (20tyś km) wszystko w jak najlepszym porządku. Nagle zgasł i trup. Odpalanie na "plak" w dolot daje efekt> zapala i znowu nic. Sprawdzone wszystko pozostały sprawy "mechaniczne". No i sprawdzilem dzisiaj kompresje i wyszła masakra: 13.8 | 13.5 | 7 | 0. Przestraszylem sie na całego, no i nastepne co rozrząd, ale pasek wszystko ok, koła I-E idealnie się schodzą, rozrząd w porzadku. Bardzo dziwna sprawa jak dla mnie:/ Prosze o jakies sugestie:/ no ale rozgladam sie już za nowym FP:/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez ROMAN-R87 » 9 lut 2010, 14:47

ciekawe czy nie masz wypalonych zaworow na tych garkach gdzie jest znikoma kompresja
podrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Grzesiu » 9 lut 2010, 16:10

zastanawia mnie tez czy to nie uszczelka pod glowica, no nic. Trzeba ja zdjac wkoncu.

co do zaworow, tez o tym mysle, ale one nie objawiaja sie binarnie:/ a tutaj, wszystko cacy i nagle koniec. Do tego spadek kompresji jest... no wlasnie, wypalone gniazda to spadek, a u mnie jest po prostu zanik, jak by pierscien zniknal z tłoka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez ROMAN-R87 » 9 lut 2010, 16:24

mozliwe, jedyne wyjscie zeby sie dowiedziec to niestety trza rozebrac silnik
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Andi_79 » 6 maja 2012, 14:27

Witam
Przeczytałem wiele wątków ale żaden nie wyjaśnił moich wątpliwości.
A mianowicie ostatnio zauważyłem stopniowy spadek mocy w moim samochodzie.
Auto ma obecnie 133 000km, z czego moje to 10 000km, na gazie 9 000km. Przebiegu nie jestem pewny.
Samochód zrobił się mułowaty wiec sprawdziłem kompresję. Kupiłem manometr taki tak ten http://moto.allegro.pl/zestaw-do-sprawd ... 03068.html wkręciłem i wygląda to tak cylindry [1 i 4] 12 atmosfer, cylindry [2 i 3] 10 atmosfer. Na stronie Yarda znalazłem że minimum to 11 atmosfer. To ciśnie do takich wartości dochodziło po około 8÷10 suwach. Silnik nie był do końca zimny miał około 30÷40°C.
Silnik pile olej ok 0.4litra ma 1000km i gdzieś znika mi płyn chłodniczy, niewiele ok 0,5 litra na 3÷4 miesiące.
Jak zarazie mi wygląda to na przedmuchaną uszczelkę pod głowicą ale nie chcę póki co rozbierać silnika.
Proszę o jakieś sugestie jakie można zrobić testy żeby stwierdzić lub wykluczyć uszkodzenia.
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez Yard » 6 maja 2012, 17:36

Właśnie zrobiłeś testy potwierdzające konieczność wymiany uszczelki pod głowicą.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Andi_79 » 6 maja 2012, 20:22

Pytanie. Czy uszkodzenie uszczelki się pogarsza w czasie, czy można to monitorować żeby na pewno to potwierdzić. Co z tą kompresją czy można potwierdzić jakoś wypalone zawory?.
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez Yard » 6 maja 2012, 20:32

Andi_79 napisał(a):Pytanie. Czy uszkodzenie uszczelki się pogarsza w czasie, ...

Niszczy silnik.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Piotr Raczkowski » 7 maja 2012, 10:18

na mój gust to raczej nie jest uszczelka pod głowicą
sprawdź na pracującym silniku czy bąbelki wydostają się z chłodnicy po odkręceniu korka i czy masz korek od oleju zaciapany taką lepką białawą mazią jeśli te objawy występują to uszczelka na 100% jeśli nie to poszukaj dokładnie gdzie masz wyciek mi też podobnie ubywało i okazało się że lekko puszcza na przewodach które gazownik założył wystarczyło opaski dokręcić
co do kompresji to ciut mało
chyba masz cofnięty licznik moja ma 200tys i oleju nie bierze
myślę że puki co można śmigać ale trzeba kaskę na remont lub wymianę zbierać
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Andi_79 » 7 maja 2012, 17:34

Majonezu pod korkiem nie ma.
Bąbelki nie idą, jak popuszczę korek na gorącym silniku to jest ciśnienie które próbuje płyn wycisnąć.
W zbiorniku płynu chłodniczego płyn jest przezroczysty ale zbiornik jest ubrudzony czymś na kształt rdzy.
Kwestia z ubywaniem płynu rzeczywiście pojawiła się od czasu montaży instalacji gazowej więc to może być to tylko, że nigdzie nie <nie> widać wycieków .
Kompresję muszą sprawdzić jeszcze raz, tym razem na pewno z całkowicie zimnym silnikiem i <glupek2> z otwartą przepustnicą. W samochodzie siedziała żona i nie przekazałem jej żeby wcisnęła pedał gazu <glupek2> .
Jak sprawdzę drugi raz to się okaże, zrobię jeszcze próbę z olejem. Wtedy będę wiedział czy to góra czy dół.
Martwi mnie to ubywanie oleju.
Wiem że silniki 2,0 miały problem z zapiekającymi sie pierścieniami olejowymi a jak jest z silnikami 1.8 <co?> .


Edit:

Witam
Dziś sprawdziłem ponownie kompresję.
Tym razem silnik zimny, pedał gazu na podłodze.

Wyniki:
cylinder 1 12,5atm
cylinder 2 11,5atm
cylinder 3 12 atm
cylinder 4 13 atm


Myślę, że to jednak nie uszczelka pod głowicą. Jakby był przedmuch miedzy cylindrami, to na sąsiednich by w ogóle nie było kompresji... a jeżeli do układu chłodzenia to by nie było kompresji na tym co ma przedmuch.

Gdzie szukać ubytku płynu chłodzącego.
Proszę o sugestie.
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

PostTen post został usunięty przez Gość 12 maja 2012, 00:54.
Powód: post pod postem

Postprzez Yard » 11 maja 2012, 19:37

.... a cały układ chłodzący suchy?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Piotr Raczkowski » 12 maja 2012, 09:45

Andi_79 napisał(a):Gdzie szukać ubytku płynu chłodzącego.

weź też pod uwagę że układ chłodzenia jest otwarty i przez ten mały przewodzik przy zbiorniczku obok chłodnicy po prostu paruje
ja też co jakiś czas ciut dolewam a układ suchutki
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Andi_79 » 13 maja 2012, 09:11

Witam
Układ chłodzenia jest suchy.
Wiem, że może trochę parować, ale według mnie "paruje" coraz szybciej.
I ten kolor płynu jest dziwny.
Ostatnio edytowano 14 maja 2012, 17:49 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawilem znaki interpunkcyjne... prosze, uzywaj ich ;)
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez Wojtek » 17 maja 2012, 10:04

Andi_79 napisał(a):Silnik pile olej ok 0.4litra ma 1000km

czyli okolo 4 litrow oleju pomiedzy wymianami... :|
mi to wszystko wyglada na wypalone zawory zwlaszcza, ze przy kompresji (sprezania) 9.1:1
minimalna dopuszczalna kompresja w cylindrze to 11bar
ponizej zakres kompresji dla Twojego silnika...
od 11 – 14bar
porownujac to z Twoimi wynikami / pomiarami... hm...
Andi_79 napisał(a):Wyniki:
cylinder 1 12,5atm
cylinder 2 11,5atm
cylinder 3 12 atm
cylinder 4 13 atm

najgorsze masz cylindry 2 i 3 , czyli nie pozostaje nic innego jak...
zdjac glowice i dac ja do sprawdzenia... wtedy bedzie juz wszystko wiadomo ;)

ps. na Twoim miejscu nie jezdzil bym juz tym autem za duzo... lub szukal innego silnika...
poszukaj sobie watki (u nas na forum), kiedy zawory sie rozpadaly... i ich czesci trafialy do komory spalania... pomysl... jakie szkody wtedy powstaja...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Andi_79 » 18 maja 2012, 17:47

Witam
Jak to wypalone zawory?
Wojtek próbujesz mi powiedzieć, że spaliny przeciskają się po trzonkach zaworów i wypaliły uszczelniacze?
To mogłaby być przyczyna brania oleju.
Zrobię próbę ciśnieniową z olejem to się okaże.
Myślę, że z tym rozpadaniem się zaworów to trochę przesada.
A zdjęcie głowicy nie zmiana koła, nie mam teraz pieniędzy na taki zakres prac.
A w między czasie byłem u mechanika, który stwierdził, że nie wygląda to na wypaloną uszczelkę pod głowicą. Szybciej to nieszczelna chłodnica lub nagrzewnica, ale na chłodnicy wycieków nie widać a do nagrzewnicy nie wiem jak się dostać.
O co chodzi z tym min 11 atm.?. Jak będzie poniżej to, co się na stać?. Cylinder nie będzie pracować.
<co?> Proszę o finfo.
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez Wojtek » 18 maja 2012, 19:01

Andi_79 napisał(a):Jak to wypalone zawory?

mozna rzec nieszczelne, co powoduje spadek mocy auta i znikanie oleju silnikowego... silnik moze tracic kompresje gora, dolem lub obydwoma drogami...
to sa tylko przypuszczenia dopoty, dopoki nie zdejmiesz glowicy i jej nie sprawdzisz... moze sie np. okazac, ze to pierscienie nie trzymaja lub cylindry (gladzie) sa wytarte... ale to juz tylko mechanik moze okreslic...

Andi_79 napisał(a):Myślę, że z tym rozpadaniem się zaworów to trochę przesada.

nie do konca przesada... niestety :| ... czasem sie takie cos zdarza... wszystko zalezy od tego jak podejdziesz do tego problemu... troszke barwnie to okreslilem ;)

Andi_79 napisał(a):w międzyczasie byłem u mechanika, który stwierdził, że nie wygląda to na wypaloną uszczelkę pod głowicą.

uszczelka moze byc nawet cala... gdyby byla uszkodzona, to mialbys np. olej w plynie chlodzacym, czy odwrotnie... i wybacz mi, ale 4 litry oleju w czasie roku, mialy by przedostac sie do chlodnicy?
i bez zadnych wyciekow na zewnatrz ?? nie wierz w bajki, bo one kosztuja najwiecej...

reasumujac:
– ucieka Tobie 4 litry oleju pomiedzy wymianami (co 10 000km)
– brak widocznych wyciekow
– spadek mocy silnika
– niska kompresjia cylindrow
a teraz podaj te informacje kilku mechanikom... niech powiedza jakie moga byc przyczyny...

Andi_79 napisał(a):O co chodzi z tym min 11 atm?

ja pisalem o barach, ale podaje wyjasnienie:

11.5 Atm = 11.65 Bars

11 bar, to jest minimalna kompresja dla tego silnika... czyli cylinder jest w dolnej dopuszczalnej granicy... jezeli pomiar wykonales poprawnie... ponizej = remont silnika

Andi_79 napisał(a):Jak będzie poniżej to, co się na stać?

nic... bedzie pracowac, az do smierci klinicznej... ale wtedy, to juz szukaj innego silnika.
bo tego juz nie da sie uratowac... niech mnie ktos poprawi jak sie myle... <oczy>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Andi_79 » 18 maja 2012, 19:41

Wytłumacz proszę jak wypalone zawory mają wpływać na pożeranie oleju?.
Z tego co się orientuję to olej może ściekać po trzonkach zaworów w przypadku gdy uszczelniacze są nieszczelne, ale wtedy silnik kopci. Atm do bara to niewielka różnica, jak napisałeś. Ale wciąż nie rozumiem co poza utratą mocy będzie się działo jak kompresja spadnie poniżej 11 atm?. Dlaczego silnik ma być do wyrzucenia zawsze pozostaje remont. <co?> Wyjaśnij jak powinno się wykonać pomiar kompresji poprawnie?.
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez Wojtek » 19 maja 2012, 00:37

Andi_79 napisał(a):Wytłumacz proszę jak wypalone zawory mają wpływać na pożeranie oleju?.

nie wiem jak lepiej wytlumaczyc konstrukcje silnika...
wypalone (nieszczelne) zawory powoduja utrate mocy auta i zmniejszaja kompresje... tak samo jak uszkodzone pierscienie i/lub uszkodzone gladzie (powierzchnie) cylindrow...
napisalem tez, ze olej musi gdzies uciekac... prawdopodobnie byc spalony... bo ilosc 4l na 10000 km to troszke za duzo...
reszty dowiesz sie po dokladnej diagnozie...

ps.1
Andi_79 napisał(a):Dlaczego silnik ma być do wyrzucenia zawsze pozostaje remont. <co?>

bo na remont tez jest okreslony czas...
chyba, ze remontem nazywasz wymiane wiekszosc czesci na nowe...
ps.2 skad wiesz, ze wszystkie zawory sa poprawnie uszczelnione?

ps3. proponuje zakonczyc juz dopytywanie sie o zasade budowy i pracy silnikow...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Andi_79 » 19 maja 2012, 09:20

Sorry nurtowało mnie jak wypalone zawory mają wpływać na branie oleju.
Pierścienie i uszczelniacze ok, ale zawory.
A jeśli chodzi o budowę silnika to trochę już miałem z tym kontaktu. :D
Remont kapitalny silnia 900 z Fiata Uno, w którego zakres wchodził szlif cylindrów i wału, wymiana tłoków i nowe pierścienie oraz docieranie zaworów. To wszystko w zakresie demontażu i montażu robione samemu. :). Masz rację, co do dalszej rozmowy na ten temat. Pozdrawiam <ok>
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy