Obsługa akumulatora

Postprzez Pawko_6 » 28 sty 2010, 23:22

krzych napisał(a):O czym piszesz, bo ja nie wiem za bardzo?

Cóż ja na to poradzę, pozostali pewnie zrozumieli.
Zwróć się do zaufanych mechaników z VW, to Ci pomogą i nie śmieć więcej bo ten bajzel ktoś będzie musiał posprzątać.
krzych napisał(a):Tez tak mysle, swiat nie sklada sie wylacznie z "glupkow" i Ciebie. EOT

To taki przykład na:
krzych napisał(a):wystawiasz swiadectwo o samym sobie.
Ostatnio edytowano 29 sty 2010, 09:05 przez Pawko_6, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez topik » 28 sty 2010, 23:44

Maciej Loret napisał(a):Czytać, myśleć, czytać, myśleć...

Sory. Rzeczywiście źle przeczytałem.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez alk80 » 29 sty 2010, 09:21

wadzicie sie jak przekupki i na targu w Radzionkowie

jak masz pod maską 1.0 Pb albo coś koło tego to sobie załączajcie światła na chwile
jak macie pod maską 2.0 DITD/CD to po co to robić, komp na pokładzie, świece żarowe wystarczająco pobudzają akumulator a jak sie boicie że nie odpalicie to grzejcie świece dwa razy
jak przesadzisz z pobudzaniem to nie odpalisz i na co wtedy zrzucisz wine

a co do pobudzania/rozgrzewania aku to wyjaśnie wam tyle, z chemii jestem noga, ale zapamiętałem tyle – każda akcja ma swoją reakcje – pobudzanie aku na pewno w jakimś stopniu go grzeje ale na pewno nie w jakimś wyraźnie odczuwalnym stopniu bo inaczej przy odpalaniu auta latem aku albo by sie ugotował albo nawet wybuchł
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez fazzi » 29 sty 2010, 10:37

krzych nie znasz się i tyle. Zanim zaczniesz pisać głupoty o podgrzewaniu reakcjami chemicznymi zastanów się co dzieje się w akumulatorze. W którym miejscu ma się wydzielać olbrzymia ilość ciepła zdolna podgrzać akumulator? Dodam (żebyś poczuł się lepiej) że oprócz reakcji chemicznych masz jeszcze reakcje elektryczne.
A teraz weź pod uwagę że akumulator WAŻY. Waży dużo i do tego składa się z elementów o dużej pojemności cieplnej (ołów, woda). O ile z chemii nigdy orłem nie byłem, o tyle kiedyś policzyłem ile czasu musiałyby palić się światła żeby podgrzać akumulator płynącym prądem o 0,1C. Czas wyszedł mi w godzinach!
Moim zdaniem użycie słowa 'podgrzewanie' w tym momencie traci sens. Natomiast jeśli jakiś chemik (a do tej pory słyszałem tylko wypowiedzi 'speców z warsztatu') powie mi w jaki sposób płynięcie prądu wpływa na ruchliwość jonów w elektrolicie to chętnie posłucham. Jak dotąd żaden chętny się nie znalazł (a znam dwóch chemików). Jak chcesz mierzyć – Twoja sprawa. Mnie szkoda prądu, którego i tak jest mało w czasie mrozów, by tracić go na świecenie. Po pierwszej sekundzie odpalania efekt dla akumulatora będzie dużo większy (rozrusznik c.a. 150A, światła c.a. 10-12A). Twój wybór czy chcesz odpalić auto po 5 sekundach kręcenia, czy tracić przez pół minuty czas i odpalić po 4 sekundach. O ile to w ogóle coś da, bo ja bardzo wątpię ale specjalnie dla Ciebie założyłem że tak.
BTW. Jeśli musisz kręcić dłużej to masz coś nie tak z silnikiem bądź akumulatorem i zamiast świecić światłami doprowadź auto do sprawności.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Topaz » 29 sty 2010, 11:44

A nie prosciej zadzwonic do jakiegokolwiek producenta akumulatorow i ich spytac? Dzial konstrukcyjny, zapewne posiada takie dane :) Proponuje zadzwonic do centry. Robia akku od kilkudziesieciu lat, powinni rozwiac watpliwosci w dyskusji.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2006, 20:18
Posty: 477
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 Sport

Postprzez krzych » 29 sty 2010, 21:29

fazzi napisał(a):krzych nie znasz się i tyle.

Powiedzial co wiedzial.

fazzi napisał(a):W którym miejscu ma się wydzielać olbrzymia ilość ciepła zdolna podgrzać akumulator?

Nie wiem, moze na mocowaniu akumiulatora? (taka metalowa obejma) :P
I co z tego ze sa elektryczne? Skad sie ta elektrycznosc bierze, z kosmosu? :P

Co za porazka...

fazzi napisał(a):O ile z chemii nigdy orłem nie byłem, o tyle kiedyś policzyłem ile czasu musiałyby palić się światła żeby podgrzać akumulator płynącym prądem o 0,1C. Czas wyszedł mi w godzinach!

Daj wzor. Pozniej policz mase elektrolitu, bo to wlasnie tam wytwarza sie prad. Podgrzanie elektrolitu nastepuje blyskawicznie, oddawanie ciepla juz nie, zatem podczas rozruchu masz, a chwile pozniej mozesz juz nie miec bo alternator pracuje.

fazzi napisał(a):płynięcie prądu

"Plyniecie" na nic nie wplywa, bo czegos takiego nie ma.

fazzi napisał(a):Jak chcesz mierzyć – Twoja sprawa.

Ja nie potrzebuje, ja wiem ze temperatura wzrasta, a o ile to mnie w ogole nie obchodzi, istotne jest, ze akumulator ma latwiej.

fazzi napisał(a):Po pierwszej sekundzie odpalania efekt dla akumulatora będzie dużo większy (rozrusznik c.a. 150A, światła c.a. 10-12A).

Tyle tylko, ze podczas tej pierwszej sekundy gdy faktycznie rozrusznik powoduje rozgrzanie jest juz za pozno, bo obciazenie jest juz na tyle duze, ze zamiast krecic porzadnie, chechla jak potluczony i silnik nie odpala. Tak wlasnie rozladowujesz akumulator, o wiele szybciej niz bys sobie wyobrazal.

fazzi napisał(a):BTW. Jeśli musisz kręcić dłużej to masz coś nie tak z silnikiem bądź akumulatorem i zamiast świecić światłami doprowadź auto do sprawności.

I tu sie mylisz, za to mam akumulator ktorego prad spoczynkowy to 12,04V (czyli juz bardzo kiepsko), na zewnatrz jest bialy nalot, pewny znak, ze aku dogorywa, podczas jazdy jak gazuje ostro to swiatla mi przygasaja (stan akumulatora wrecz zalosny), ale... nadal odpala bez problemu (do tego rozladowuje go bardzo czesto siedzac dwie godziny w samochodzie z laptopem na przetwornicy).

Akurat odnosnie bardzo kiepskiego stanu akumulatora i jego odpalania wiem bardzo duzo zarowno juz w dieslu, jak i benzynie i jak do tej pory ani razu nie uzylem prostownika, a odpala.

Zagadka, co? :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Maciej Loret » 29 sty 2010, 21:56

krzych napisał(a):[...] mam akumulator ktorego prad spoczynkowy to 12,04V


A ja 2 dżule cukru... ;)
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez krzych » 29 sty 2010, 22:01

Maciej Loret napisał(a):
krzych napisał(a):[...] mam akumulator ktorego prad spoczynkowy to 12,04V


A ja 2 dżule cukru... ;)


Czepiacz ;P Napiecie spoczynkowe ;P

PS. To z wkurza ogolnego ;P Ale w sumie dobrze, ze wskazales, bo to glupota jakas byla
PS2. Cos malo tego cukru masz :D Chcesz cukierka na pocieszenie? ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez fazzi » 30 sty 2010, 01:02

krzych napisał(a):Podgrzanie elektrolitu nastepuje blyskawicznie, oddawanie ciepla juz nie

Czyli co się z nim dzieje? Dlaczego tak twierdzisz?
krzych napisał(a):a chwile pozniej mozesz juz nie miec bo alternator pracuje.

Alternator pracuje dopiero jak ma podany prąd wzbudzenia. Z tego co wiem przez przekaźnik więc przy rozruchu nie obciąża dodatkowo rozrusznika – i słusznie.
krzych napisał(a):"Plyniecie" na nic nie wplywa, bo czegos takiego nie ma

OK – nazwijmy to przepływem jonów. Jony czyli ładunki. Przepływ ładunku czyli prąd. Układa się?
krzych napisał(a):Ja nie potrzebuje, ja wiem ze temperatura wzrasta

O! A skąd?
krzych napisał(a):istotne jest, ze akumulator ma latwiej.

A to skąd wiesz?
krzych napisał(a):Tyle tylko, ze podczas tej pierwszej sekundy gdy faktycznie rozrusznik powoduje rozgrzanie jest juz za pozno, bo obciazenie jest juz na tyle duze, ze zamiast krecic porzadnie, chechla jak potluczony i silnik nie odpala

Czyli według Twojej logiki z każdą sekundą powinien kręcić szybciej? <glupek2>
krzych napisał(a):prad spoczynkowy

Taaa... Czepiać się 'płynięcia' jest łatwo...
krzych napisał(a):Akurat odnosnie bardzo kiepskiego stanu akumulatora i jego odpalania wiem bardzo duzo zarowno juz w dieslu, jak i benzynie i jak do tej pory ani razu nie uzylem prostownika, a odpala.

No popatrz – ja też... Zeszłej zimy wymieniłem 9letni już akumulator i wcale nie dlatego, że auto nie odpalało. Parował mocno kwasem.
krzych napisał(a):Powiedzial co wiedzial.

Ano tak mam że jak wiem to mówię – jak nie wiem to milczę. I jeszcze raz powtarzam:
Nie da się podgrzać akumulatora zapaleniem świateł.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez krzych » 30 sty 2010, 01:26

fazzi napisał(a):Czyli co się z nim dzieje? Dlaczego tak twierdzisz?

Dlatego, ze na pewno nie sa to reakcje izotermiczne. A raczej temperatura nie spada. Poza tym to Ty miales tlumaczyc, nie ja.

fazzi napisał(a):Alternator pracuje dopiero jak ma podany prąd wzbudzenia. Z tego co wiem przez przekaźnik więc przy rozruchu nie obciąża dodatkowo rozrusznika – i słusznie.

A co ja napisalem?

fazzi napisał(a):OK – nazwijmy to przepływem jonów. Jony czyli ładunki. Przepływ ładunku czyli prąd. Układa się?

Jony to nie ladunki. http://pl.wikipedia.org/wiki/Jon Jony moga byc "naladowane", ale nigdzie nie plyna. Conajwyzej przekazuja sobie elektrony. Jesli cala ta Twoja fizyka jest w takim wydaniu (a nawet nie chce Ci sie zajrzec do wikipedi) to wybacz, konec tematu. A reszta nie wiem po co tu, czego mialby "przeplyw" niby dowodzic.

fazzi napisał(a):O! A skąd?

Z podstawowki. Klasa 7 zdaje sie.

fazzi napisał(a):A to skąd wiesz?

Rowniez, Zacznij lekture od ruchow Browna.

fazzi napisał(a):Czyli według Twojej logiki z każdą sekundą powinien kręcić szybciej? głupek

Logika tez Ci szwankuje.

fazzi napisał(a):Taaa... Czepiać się 'płynięcia' jest łatwo...

Stanowczo latwiej, to polszczyzna ktora kazdy powinien znac, fizyke juz niekoniecznie choc jak widac, wyzej, nie jest mi obca.

fazzi napisał(a):No popatrz – ja też... Zeszłej zimy wymieniłem 9letni już akumulator i wcale nie dlatego, że auto nie odpalało. Parował mocno kwasem.

I jak bylo?

fazzi napisał(a):Ano tak mam że jak wiem to mówię – jak nie wiem to milczę. I jeszcze raz powtarzam:

A do tego klamiesz.

fazzi napisał(a):Nie da się podgrzać akumulatora zapaleniem świateł.

Masz jakies wsparcie?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzych » 30 sty 2010, 02:42

Przy przepływie prądu przez elektrolit, a więc w czasie ładowania i rozła-
dowywania, wydziela się pewna ilość ciepła, która powiększona zostaje jeszcze
przez ciepło wydzielone w wyniku reakcji chemicznych zachodzących w akumula-
torze. Szczególnie duża ilość ciepła wydziela się przy ładowaniu, gdyż elektrolit
o dużej gęstości wydzielany w porach masy czynnej łączy się na zewnątrz płyt
z elektrolitem o bardzo niskiej gęstości, czemu towarzyszy duża ilość ciepła (roz-
puszczanie kwasu siarkowego w wodzie) [6].
W czasie rozładowania akumulatora masa czynna w procesie reakcji zamie-
nia się w siarczan ołowiu, któremu to zjawisku towarzyszy pobieranie ciepła. Toteż
podczas rozładowania ilość wydzielonego ciepła jest bardzo mała i ma wpływ na
temperaturę elektrolitu (wzrost lub spadek), jednak wzrost temperatury elektrolitu
występuje tylko przy dużych prądach rozładowania [6].


Zrodlo: http://www.amw.gdynia.pl/download_attac ... 05198c.pdf

Mysle, ze Akademia Marynarki Wojennej i opracowanie dotyczace okretow podwodnych jest raczej wiarygodnym zrodlem, nieprawdaz? Niestety samochodowych akumulatorow az tak dokladnie opisanych nie udalo mi sie znalezc.

Z powyzszego jasno wynika, ze podczas reakcji elektrochemicznych wydziela sie cieplo, aczkolwiek w wyniku przeksztalcania sie masy czynnej, jest czesciowo zabierane. Aby uzyskac wzrost temperatury, mozna jedynie zwiekszac pobor pradu aby przkroczyc magiczna granice.

Pojemność ogniwa można zdefiniować jako zdolność do przenoszenia okre-
ślonej wartości prądu w określonym czasie, zanim ogniwo osiągnie napięcie końco-
we. Dlatego pojemność dyfuzyjna wzrasta, gdy prąd rozładowania maleje. Dyfuzja
jest także łatwiejsza przy wyższych temperaturach. Na wykresie (rys. 5.) pojemność
ogniwa przy określonym prądzie rozładowania wzrasta wraz ze wzrostem tempera-
tury.


Zrodlo: to samo, kawalek dalej.

Wnioski nasuwaja sie same. Kto ma odwage obalic opracowania naukowe Akademi Marynarki Wojennej – powdzenia! :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez fazzi » 5 lut 2010, 10:20

krzych, coś Ci powiem. Nie wiem jak Ty czytasz te swoje źródła, ale z nich wynika dokładne przeciwieństwo tego, przy czym się upierasz!
Z cytowanej przez Ciebie Wikipedii http://pl.wikipedia.org/wiki/Jon : "jony zaś są elektrycznie naładowane dodatnio lub ujemnie."
CZYLI TO ŁADUNKI! – wcześniej mówiłeś że nie.
Druga rzecz:
ale nigdzie nie plyna. Conajwyzej przekazuja sobie elektrony
Wszystkie cząsteczki w cieczy się przemieszczają – tym różni się od ciała stałego – Elektrony są przekazywane tylko podczas reakcji chemicznych, które jak sam zacytowałeś:
W czasie rozładowania akumulatora masa czynna w procesie reakcji zamie-
nia się w siarczan ołowiu, któremu to zjawisku towarzyszy pobieranie ciepła.

Więc sorry ale jak chcesz dyskutować z Akademią Marynarki Wojennej to próbuj dalej... hahaha
Krzych, bardzo mi przykro ale sam sobie wbiłeś ostatni gwóźdź do trumny.
Jak słusznie napisali wojskowi jest tak:
Ładujesz akumulator – reakcja egzotermiczna (grzeje się)
Pobierasz prąd – reakcja endotermiczna (schładza się)
JEDYNE źródło ciepła przy pobieraniu prądu z akumulatora to tzw. rezystancja źródła, czyli opór wewnętrzny akumulatora. Tyle, że dla nowoczesnych akumulatorów, których prąd rozruchowy sięga 500A, wynosi ona:
R=12/500=0,024 Ohma
Zatem moc, która wydziela się na tej rezystancji w czasie włączonych świateł (12A) to:
P=R*I^2=0,024*12^2=3,4W – taka moc nie ma szansy zagrzać kilku kilogramów akumulatora.
Wybacz. Sam sobie udowodniłeś, że to bzdura i ja uważam to za koniec dyskusji. Jeśli nadal chcesz trwać w błędzie to Twoja sprawa.
A fizykę znam. Zwłaszcza zagadnienia związane z energią elektryczną – 5 lat studiów pozwala mi sądzić, że materiał z 7 klasy podstawówki znam co najmniej bardzo dobrze.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez krzych » 5 lut 2010, 21:22

Ad. dwoch cytatow – Ty w ogole czytasz co napisales? Nie wyglada zebys to robil.

Ad, wzoru, wyglada na poprawny – nie sprawdzam, bo sensu nie ma skoro bledne zalozenie podstawowe – chodzi o grzanie elektrolitu a nie masy akumulatora o czym juz pisalem, nie uwazasz na lekcjach.

Fizyki kawalek moze i znasz, ale myslec to juz ciezko...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez fazzi » 8 lut 2010, 18:31

krzych napisał(a):chodzi o grzanie elektrolitu a nie masy akumulatora

Aż mi słów brakuje... To czym jest ten elektrolit? Bo wydaje mi się, że kwasem siarkowym, czyli cieczą o gęstości zbliżonej do wody. I uwierz mi – ma masę!
I wbij sobie do głowy to całe wypracowanie, jakie znalazłeś na stronie Akademii. Cytuję Ciebie:
krzych napisał(a):W czasie rozładowania akumulatora masa czynna w procesie reakcji zamie-
nia się w siarczan ołowiu, któremu to zjawisku towarzyszy pobieranie ciepła. Toteż
podczas rozładowania ilość wydzielonego ciepła jest bardzo mała i ma wpływ na
temperaturę elektrolitu (wzrost lub spadek), jednak wzrost temperatury elektrolitu
występuje tylko przy dużych prądach rozładowania

Więc wbij sobie w głowę raz na zawsze, że:
POBIERANIE PRĄDU (I ŻADNA REAKCJA TEMU TOWARZYSZĄCA), WYSTĘPUJĄCE PRZY WŁĄCZENIU ŚWIATEŁ NIE NAGRZEWA ELEKTROLITU, PŁYT I ŻADNEJ INNEJ CZĘŚCI AKUMULATORA Z OBUDOWĄ WŁĄCZNIE.
Z mojej strony koniec dyskusji. Jeśli nie trafiają do Ciebie opracowania, które sam przytaczasz to sorry... Poziom tej dyskusji osiągnął niebezpiecznie niski poziom, więc skoro i tak nie trafiło to żyj w przekonaniu, że Pan Kazio z warsztatu wie lepiej niż Grzegorz Grzeczka i Magdalena Karaś oraz ich recenzent dr hab. inż. Bogdan Żak, prof. AMW.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez krzych » 8 lut 2010, 18:33

I uwierz mi – ma masę!

Ile procent wagi akumulatora?

Jeśli nie trafiają do Ciebie opracowania, które sam przytaczasz to sorry...

Trafiaja, calkiem celnie. I potwierdzaja.

Z mojej rowniez EOT.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez marcin255 » 11 lut 2010, 04:01

A już tak odbiegając od waszych dywagacji ,jaki aku do Madzi 323F BA 1.5L w centrze mi wychodzi CB504 jakies mocowanie Korean? Czy CB 500 lub CA 531 wejdą i jaka jest róznica z tymi plusami , jak stoję z prawej strony auta przodem do aku to mam plus po lewej stronie , nie mozna aku odwrócić , jak to jest?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez fazzi » 11 lut 2010, 10:04

marcin255 napisał(a):jaka jest róznica z tymi plusami , jak stoję z prawej strony auta przodem do aku to mam plus po lewej stronie , nie mozna aku odwrócić , jak to jest?

Tu nie chodzi o auto tylko o akumulator. Jak na niego spojrzysz od tej strony, że bieguny masz przed sobą, to plus będzie po prawej lub po lewej. Jest to ważne przy samochodach mających albo krótkie kable albo nietypowe mocowania akumulatora.
Co do typu aku w aucie to najprościej pojechać do jakiegoś punktu i dobrać tam. Na podstawie tych tabelek na stronach dobierz sobie po prostu właściwe parametry i wymiary. Resztę ocenisz jak będziesz go miał w ręku.
Kiedyś chciałem trochę zakombinować z rozmiarem (łatwiejszy montaż) i o dosłownie 1 mm mi nie wszedł w podstawkę i musiałem wymieniać więc nie warto.
Najważniejsze żebyś sprawdził w instrukcji jakiej pojemności powinien być akumulator i dać taki sam albo odrobinkę większy (jeśli już musisz!). Celowo piszę o sprawdzeniu w instrukcji, bo jeśli masz auto z 2 ręki to nigdy nie wiesz czy poprzedni właściciel nie dał już 'ciut więcej' albo w ogóle czegoś z innej parafii za radą kolegi ;)
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez marcin255 » 11 lut 2010, 14:55

mam jakis bez nazwy 50 Ah 360 En i boję się ,że padnie , na teraz juz 2 gą zimę pali elegancko na nim tylko cele były prawie puste jak kupiłem autko
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez fazzi » 11 lut 2010, 15:39

marcin255 napisał(a):pali elegancko

Więc szkoda kasy na nowy :) Jak przy tych mrozach kręcił bez problemu to nie masz co narzekać.
Kontroluj tylko stan elektrolitu – ubywanie jest normalne w starszych modelach (i nie tylko). A jak bardzo chcesz to podjedź gdzieś do punktu aku i niech Ci go sprawdzą.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez marcin255 » 11 lut 2010, 16:30

ok ,dzięki na siłę nie będę wymieniał ,pytam jakby co
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki