Przepala się świeca zapłonowa na 1 cylindrze

Postprzez rusek » 27 sty 2010, 19:08

Witam,
ostatnio borykam się z problemem przepalającej się świecy zapłonowej na 1 cylindrze. Wymieniłem już 3 świece, które za każdym razem spaliły się na 3 cylindrze. Świece NGK VLine 14, czyli dedykowane podobno. Przewody nowiutkie NGK. Auto jeździ normalnie, wszystko działa, ale co jakiś czas spala się świeca. Po wykręceniu nie widać śladów jakiś uszkodzeń, wypalenia, czy zabrudzeń. Zwyczajnie świeca nie daje iskry i jest martwa. Co może być przyczyną? Dodam, że za każdym razem wygrzewam dobrze świeczki.
rusek
 

Postprzez alf28 » 27 sty 2010, 20:42

rusek napisał(a):Dodam, że za każdym razem wygrzewam dobrze świeczki.
co to znaczy "wygrzewam",bo mie rozumie ??
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez rusek » 27 sty 2010, 22:58

Wygrzewać świece oznacza, że po wkręceniu nowych powinno się doprowadzić silnik do temperatury nominalnej, czyli około 90C.
rusek
 

Postprzez markmas » 28 sty 2010, 01:27

Podstawowe pytanie – po ilu km i przy jakim stylu jazdy tak się dzieje?
Może załatwi sprawę wkręcenie "cieplejszych" świec?
Może trafiłeś na jakieś felerną serię? Pewnie kupiłeś od razu całe pudełko – pudełko, które mogło walnąć kilka razy na ziemie :P
U mnie w 323 na NKG przejechałem spokojnie już 30k km, a w 626 wywaliłem po 1,5 tysiąca... Obecnie mam denso (ok 20k km) i jest cacy :)

Nie sądzę żeby to była wina zapłonu, bo w takim przypadku wywalało by Ci świece losowo. Ale mogę się mylić...
Pomimo, że już to robiłeś wymienił bym świece np. na denso z innego źródła i obserwował efekty.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez rusek » 28 sty 2010, 11:34

Mam podobne podejrzenia jak ty, ale 2 razy brałem świece z różnych źródeł. Faktem jest, że obie serie są Made in France, nie japońskie :( Świecie padały po około 500 km! Jeżdżę spokojnie, ostatnio na krótkich odcinkach.
rusek
 

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 28 sty 2010, 11:37

A może jakbyś spróbował zamienić kable NW na jakiś czas? Jak piszesz, że kable nowe to może tutaj warto sprawdzić...
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez markmas » 28 sty 2010, 11:57

To już jest rzeczywiście dziwne. Zmień świece na innego producenta i jak masz jeszcze (jak napisał Skrzypek na dachu) stare kable to też zmień (wystarczy jeden). Poobserwuj zachowanie. Nie podejrzewam, ale czy przewody masz w odpowiedniej kolejności? :P Nic innego logicznego nie przychodzi mi do głowy. To znaczy przychodzi, ale jak pisałem wcześniej – przy walniętym zapłonie, wtryskach, zaworach, itp myślę, że miałbyś losowe "wywalanie" świec i inne dodatkowe dolegliwości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez rusek » 28 sty 2010, 14:30

Kable podejrzewałem, gdy padły świece za 1 i 2 razem... Zmieniłem i strzeliła świca 3 raz... Więc to nie kable. Założyłem je prawidłowo, nie ma mowy o pomyłce.
rusek
 

Postprzez ursus2400 » 28 sty 2010, 23:12

Faktem jest, że obie serie są Made in France


I tu jest pies pogrzebany. Pisałem to w innym wątku, żeby unikać tych Made In France. Wymień je na Made in Japan lub Iskra (Made in Poland – sam używam) albo wspomniane wcześniej Beru.
O francuskich świecach czytałem na forum poświęconym Fordowi Probe. Podobno każda świeca wygląda inaczej, a jakość wykonania jest skandaliczna.
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 11:15
Posty: 37
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Postprzez mackoGD » 28 sty 2010, 23:51

A spróbuj wykręcić świecę np z pierwszego cylindra która "jeździ" normalnie i wkręć ją do trzeciego, a na jej miejsce kup nową lub wkręć tą która padła i zobacz co się będzie działo.
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 21:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Postprzez rusek » 29 sty 2010, 11:54

Zrobiłem właśnie w ten sposób – pozamieniałem świece. Zobaczymy... Niemniej mam wszystkie z serii wyprodukowanej u Żabojadów. Też słyszałem negatywne opinie o produkcji francuskich świec. Oddałem 2 sztuki do reklamacji póki co. Pan w sklepie oczy wywalił, że za 16 zł chce mi się reklamację składać. Ale na propozycję by dał mi 16 zł i zapomniał o sprawie nie przystał. Cwaniaki!
rusek
 

Postprzez alf28 » 29 sty 2010, 12:26

rusek napisał(a):16 zł

czy przypadkiem w twoim silniczku nie powinny być świece irydowe,czy jakoś tak.bo takowych za 16pln.raczej się nie kupi.co za tym idzie; to może być przyczyną ich szybkiego wypalania
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez rusek » 29 sty 2010, 13:32

16 zł to za 2 sztuki kolego! Powinny być rzekomo platynowe. Ale Mazda stosuje zamienniki już.
rusek
 

Postprzez qba341 » 29 sty 2010, 17:05

powiem tak jeżeli masz model gf to musisz mieć świece platynowe najlepiej NGK .
nie ma zamienników do silnika pf innych niż platynowe fakt komplet kosztuje 200 zł
faktem jest też to że zwykłe świece powinny działać ale jak długo to nie wiem
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2010, 16:53
Posty: 38
Skąd: przemyśl
Auto: mazda 626 GF 1.8 BEN GAZ 90 KM

Postprzez rusek » 29 sty 2010, 17:56

Ciekawe co powie na ten temat ASO Mazda, kolega Jaksa oraz kolga Smirnoff... Czekam za innymi wypowiedziami.
Poza tym czym uzasadniasz swą wypowiedź? Jakaż jest różnica między platynowymi a zwykłymi świecami oprócz przedłużonej żywotności?
rusek
 

Postprzez Bartek1986 » 29 sty 2010, 18:18

rusek napisał(a):16 zł to za 2 sztuki


<wow> kup najpier taki świece na jakich samochód powinien śmigać, a potem si e zastanawiaj jak coś im się stanie..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez alf28 » 29 sty 2010, 21:01

rusek napisał(a):Jakaż jest różnica między platynowymi a zwykłymi świecami oprócz przedłużonej żywotności?
idzie mocniejsze napięcie (nie pamiętam,czy to tyczyło platyny,czy jakiś innych)
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Mysza » 29 sty 2010, 21:08

qba341 napisał(a): jeżeli masz model gf to musisz mieć świece platynowe najlepiej NGK

Nic nie musi. Mogą być i zwykłe. Tylko zamiast 80 tysiecy zrobią 20. Moze mieszanka jest za uboga na tym cylindrze? Czytaj z wtryskiwaczem coś nie tak.


alf28 napisał(a):idzie mocniejsze napięcie

:D
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2015, 16:38
Posty: 134
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG

Postprzez DamianMX6 » 29 sty 2010, 21:22

Mysza napisał(a):Moze mieszanka jest za uboga na tym cylindrze? Czytaj z wtryskiwaczem coś nie tak.


Też bym szukał w tym kierunku. Zjawisko jest zbyt powtarzalne i to tylko na jednym cylindrze więc nie sądzę aby to była wina świec.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez rusek » 29 sty 2010, 21:30

Gdyby coś było nie tak z wtryskiem to powinien się zaświecić CHECK a tu nic.
rusek
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6