nagły brak mocy...zamarzła ropa ?

Postprzez krzych » 27 sty 2010, 00:05

Hm, co jak co, ale wkladac prad do zbiornika z latwopalno-wybuchowa substancja to jakby nieco ... niebezpieczne? Amatorsko wykonana grzalka moze Was kosztowac... Nie lepiej kupic cos, co bylo testowane w odpowiednich warunkach? Pomijajac juz skutki termiczne, slyszal kto o elektrolizie? Ew. wlasnie skutki chemiczne, az tak dobrze sie na tym znacie?

Ja bym nie zaryzykowal samochodu...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez wk88 » 27 sty 2010, 00:08

Drucik już zamówiłem. Specjalnie zamrożę ON i przetestuję jaka długość drutu daje optymalne warunki (ile czasu i przy jakim prądzie potrzeba na odmrożenie paliwka). Warto by również przetestować do jakiej temperatury rozgrzeje się drucik bez zanurzenia w cieczy (pewnie podobnie jak owa żarówka Tirowców) – czy ewentualnie nie będzie niebezpieczeństwa samozapłonu oparów w zbiorniku. Choć zakładam, że ta sprężynka będzie zanurzona zawsze w paliwie. Ostatecznie można ją zamknąć w jakiejś metalowej rurce. Gdzieś czytałem, że niektóre bardziej luksusowe auta mają fabrycznie montowane takie grzałki (nie chodzi tu o podgrzewanie filtrów).

krzych napisał(a):Hm, co jak co, ale wkladac prad do zbiornika z latwopalno-wybuchowa substancja to jakby nieco ... niebezpieczne?

A rybki w akwarium jakoś wytrzymują te grzałki co są na 230V ;)

Co do aukcji, którą Thy cytowałeś – zwróć uwagę, że gość wykasował wszystkie komentarze z ostatnich dwóch miesięcy, a pozostałe są niedostępne (archiwum). Pewnie żeby nie można było podejrzeć po ile sprzedawał swój towar :] jeszcze kilkanaście dni temu. Pozdrawiam.
Zachciało mi się MAZDY ;)
Początkujący
 
Od: 31 maja 2009, 23:54
Posty: 19
Skąd: Wawa i okolice
Auto: 626 GW '00 DiTD RF2A

Postprzez Riki » 27 sty 2010, 00:24

Riki napisał(a):Napiszę jutro jak rano odpaliła...


Musiałem kręcić z 5sekund ale odpaliła :) zrobiłem dziś ze 30Km po Wawie i jest OK. moc też wróciła. Także winien był filtr (nowy Knecht) qrna nie ma to jak technika VW <faja> :P

P.S
No dobra... dziś VW stanęło i Hyundai musiał ponownie robić za ciągnik.. wczoraj ciągałem Volviaka <lol> ALE w obu padły aku.

P.S 2
Liczę, że GFa jutro rano nie strzeli focha.. baa w nagrodę dostała myjnie i nawet nie zamarzła <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez thy » 27 sty 2010, 00:25

wk88 nie do końca prawdą jest, że
wykasował wszystkie komentarze z ostatnich dwóch miesięcy,

komentów na allegro nie można ot tak sobie wykasować, można ich nie wystawiać, nie dostawać (o ile się nie sprzedaje) ale nie można ot tak sobie wykasowywać.

Wiem dokładnie po ile sprzedawał ten wynalazek wcześniej – tylko niewiele to zmienia!! na ten moment nie ma innego sprzedającego. patrząc na jego wcześniejsze aukcje – wydaje się więc, że cena rośnie równomiernie do temperatury (in minus) :)

polecam stronkę
http://www.paa.pl
np. http://paa.pl/podgrzewacz_paliwa_do_diesla_magnetyzer_gratis-518075746.html
i kolejne...
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez wk88 » 27 sty 2010, 00:38

Jasne Thy, jest popyt, brak podaży ... prawa ekonomii. Nie ma się co dziwić. Jak auto nagle zdycha z daleka od domu i pracy (ciepłego schronienia) to nie "przebiera się w ulęgałkach". Sam kiedyś miałem taki horror 23 grudnia w środku nocy pomiędzy Siedlcami a Wawą. Oby nigdy więcej. Czego ja wtedy nie wlewałem do starego poczciwego VW. Dzięki za link do tej stronki.
Co do eksperymentu z "drutem" – w przyszłym tygodniu mam trochę wolnego to się pobawię. Zdam relacje z efektów – może coś z tego wyjdzie. A to co pisze krzych już wcześniej brałem serio pod rozwagę.
Zachciało mi się MAZDY ;)
Początkujący
 
Od: 31 maja 2009, 23:54
Posty: 19
Skąd: Wawa i okolice
Auto: 626 GW '00 DiTD RF2A

Postprzez krzych » 27 sty 2010, 00:44

wk88 napisał(a):A rybki w akwarium jakoś wytrzymują te grzałki co są na 230V oczko

A Ty rybki kiedy miau? Bo ja tak, i mialem bardzo dobrze szczelnie zaizolowana grzalke, ze bakteria by tam nie wlazla. Jesli taka chcesz zrobic (szklo plus jakas substancja czarna jako korek, ew. inna gumopodobna) to ok, to juz jakas ewolucja, ale nadal nie odwazylbym sie tego wlozyc na dluzej niz na "chwile" w sytuacjach awaryjnych, bo dlugie procesy chemiczne i tam moga rozszczelnic ta "zatyczke"... Nie to zebym mial cos przeciwko, w sumie Twoje auto, ale rozwaz jak sie zabezpieczyc, zeby pozniej nie bylo klopsa.

PS. Sam kiedys tez wykonywalem marnym kosztem wieksza ilosc grzalek jak mi sie "rypki" ryp... mnozyly znaczy sie – jest to dosc proste dla wody, izolujesz czym chcesz byle lepkie i nieprzewodzace bylo – woda raczej nie "przezre" (choc odchody ryb moga byc aktywne chemicznie, wiec tez nie ma 100% pewnosci po dluzszym czasie).

wk88 napisał(a):A to co pisze krzych już wcześniej brałem serio pod rozwagę.

Ok, to ja juz zamykam paszcze i ciesze sie, ze myslisz o tym :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez wk88 » 27 sty 2010, 01:06

krzych napisał(a):A Ty rybki kiedy miau?

Oj mam, tyle, że w trochę większym oczku wodnym <lol> . Pompuję im teraz powietrze, by się nie podusiły.
krzych napisał(a):esli taka chcesz zrobic (szklo plus jakas substancja czarna jako korek, ew. inna gumopodobna)

Myślałem docelowo o tym, aby zamknąć spiralę w cienkiej rurce np: chromo-niklowej (tak aby nie było kontaktu z paliwem). Poza tym to tylko 12 V więc czy możliwa jest tu elektroliza paliwa ? A co sądzisz o pompkach paliwa w benzyniakach – one są kompletnie zanurzone a kostki przyłączeniowe nie są jakoś specjalnie zaizolowane (śmieszne, ale jeszcze nie wiem jak wstawić obrazek <jelen> )?
Zachciało mi się MAZDY ;)
Początkujący
 
Od: 31 maja 2009, 23:54
Posty: 19
Skąd: Wawa i okolice
Auto: 626 GW '00 DiTD RF2A

Postprzez krzych » 27 sty 2010, 01:25

wk88 napisał(a):tylko 12 V więc czy możliwa jest tu elektroliza paliwa ?

Obawiam sie, ze elektroliza zachodzi przy dowolnym napieciu (a przynajmniej z tych "zauwazalnych") tyle ze wolniej.

wk88 napisał(a):A co sądzisz o pompkach paliwa w benzyniakach – one są kompletnie zanurzone a kostki przyłączeniowe nie są jakoś specjalnie zaizolowane

Hmm, ciekawe... na pewno? Moze to na tyle bezpieczne ze mozna zupelnie zignorowac? Nie wiem, ale nie chcialbym byc testerem :) Jesli to sprawdzona metoda to oczywiscie dylemat z glowy :)

wk88 napisał(a):śmieszne, ale jeszcze nie wiem jak wstawić obrazek jeleń

Klikasz obok szybkiej odpowiedzi guzik z napisem "img", pozniej wklejasz linka do zdjecia (wiec musi byc gdzies na stronie www, inaczej nie da rady), a za linkiem klikasz jeszcze raz img zeby link byl "objety" dwoma tagami "img" w nawiasach kwadratowych. W FAQ forum jest jakis opis, nie wiem jaki, bo nie pamietam, ale pewnie wystarczajacy :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez zmyslo » 27 sty 2010, 11:21

Panowie warto się trudzić z tymi drucikami? Za 80 zł (wcześniej za 70zł) można kupić taki patent w TECH-POL na Allegro
http://allegro.pl/item901562673_podgrze ... a_12v.html

Zadałem pytanie czy działa to cudeńko do ludzi którzy kupili to coś. Bedę miał odpowiedzi to dam Wam znać.

Ale wstępnie opisy sugerują że działa.
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 14:49
Posty: 54 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Premacy 2003 2.0 tdvi

Postprzez endless » 27 sty 2010, 17:34

Na razie nie chcę zapeszać ale założyłem Filtrona (był Knecht) i wychodzi, że uto chodzi normalnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 08:55
Posty: 99
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000 r.

Postprzez frud » 27 sty 2010, 20:07

no to sie troche ociepliło.. madzia pali lepiej.. ale wczoraj przerazenie: gdzie jest moja turbina ? brak turbo.. załamka.. mysle tyle parafiny co sie przewalilo przez łopatki to i moze spierdzielilo turbine... chodzila madzia jak wolnossacy muł pasiasty.. mysle jak nie problemy z paliwem opanowane w miare to turbine szlag trafil... dzisiaj w garazu przy swiatelku jednak dostrzeglem przewod podcisnieniowy na srodku calkiem z przodu silnika wlazacy do jakiegos przeplywomierza/zaworku ktory sie zesunal... wezyki dostaly troche w pupę, guma zmarzla, zrobiila sie twarda i spadla... nalozylem, sprawdzilem i dziala.. no wiec czuje sie zarobiony <jupi> a od razu czarne scenariusze pisalem...wiec innym radze po takich mrozach nie panikowac i nie zmieniac konstrukcji silnika.. czasami przyczyna moze byc zupelnie blacha...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez variator » 27 sty 2010, 20:29

Witam. Moge rownież potwierdzic, że wymiana filtra z Knechta na inny (w moim przypadku jakis najtanszy filtr za 25 PLN) rozwiazuje problem z odpalaniem samochodu w temp. – 20 i nizszych. W poniedzialek przy -24 Mazda mi odpalila ale po paru metrach jazdy zgasła. Wymieniłem filtr i juz nastepnego ranka przy -21 Mazda odpaliła i jezdzi do dziś.
Pozdrowienia
SG
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 17:51
Posty: 65
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Saab 9-3 SS 1.8t Arc Hirsch Performance 195KM '04

Postprzez malkolm » 27 sty 2010, 20:51

dla wiernych użytkowników dodatków do paliwa http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa ... rnicki.pdf
variator witam w tym temacie kolegę z Podkarpacia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez McSlavko » 27 sty 2010, 21:25

ja też potwierdzam, wymiana Knechta na Jakoparts załatwiła problem (+litr benzyny do pełnego zbiornika ropy)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2008, 22:39
Posty: 50
Skąd: Legionowo
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 MZRCD 121KM '03

Postprzez zmyslo » 28 sty 2010, 00:26

Odpowiem tak. Nie byłbym taki pewien teorii że zamienniki są lepsze na zimę. Ja ostatnio po zaparafinowaniu przez ON filtra Knechta wymieniłem na inny jakiś najtańszy. Wlałem do zbiornika dodatkowe 10l paliwa z BP +dodatek Xeramic (podwójna dawka) i po kilku dniach (zaznaczam ze dopiero po kilku) zaczeło mulić a potem szarpać i na koniec gasnąć.
Objawy na mrozie -30.

Rozebrałem filtr i widzę parafinkę na wkładzie papierowym. Na grzejnik na 4 godziny. Samochód do ciepłego garażu (20 stopni) na 6 godzin.
Potem do filtra z kieliszek Xeramica bardzo ciepłego, skręciłem. Na Statoil zatankowałem do pełnego baku czyli jeszcze 40 litrów. Dodatkowo wlewka do baku pół litra Nafty do palenia (8,40 zł w Orlenie) a nie żadne benzyny czy denaturaty. Dodatkowo Xeramic.
Na razie 20 km w mieście i OK przy temperaturze -16.

Zobaczymy co dalej. Chodź prawdziwe mrozy dopiero powrócą za kilka dni.
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 14:49
Posty: 54 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Premacy 2003 2.0 tdvi

Postprzez krzych » 28 sty 2010, 00:34

zmyslo napisał(a):Nie byłbym taki pewien teorii że zamienniki są lepsze na zimę. Ja ostatnio po zaparafinowaniu przez ON filtra Knechta wymieniłem na inny jakiś najtańszy

A Knecht to co, orginal niby?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez malkolm » 28 sty 2010, 01:12

krzych napisał(a):A Knecht to co, orginal niby?

pewny nie jestem ale wiele osób twierdzi że mazdy z tymi filtrami wyjeżdżają z fabryki więc pewnie oryginał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez krzych » 28 sty 2010, 01:19

malkolm napisał(a):pewny nie jestem ale wiele osób twierdzi że mazdy z tymi filtrami wyjeżdżają z fabryki więc pewnie oryginał

To juz pewnie kwestia taka sama jak to czy VW to VW czy Bosch ;). Nie wiem, moze i tak, choc Knecht to niby uniwersal i np. w CITD juz nie jest oryginalem... (choc kto wie, moze to tez Knecht z napisem Mazda, hehehe ;) )
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Riki » 28 sty 2010, 02:15

endless napisał(a):Na razie nie chcę zapeszać ale założyłem Filtrona (był Knecht) i wychodzi, że uto chodzi normalnie


Ja też nie chcę... ale Filtron od TDI spisuje się doskonale :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez zmyslo » 28 sty 2010, 09:41

krzych napisał(a):
zmyslo napisał(a):Nie byłbym taki pewien teorii że zamienniki są lepsze na zimę. Ja ostatnio po zaparafinowaniu przez ON filtra Knechta wymieniłem na inny jakiś najtańszy

A Knecht to co, orginal niby?


No dobra pewnie nie jest to oryginał, tylko marka która specjalizuje się produkcją filtrów i robi to podobno dobrze – ale nie oto mi chodziło.
Nie chcę się spierać o pochodzenie filtrów.
Generalnie jak się zorientowałem to rozmowa się toczy że Knecht nie nadaje się na zimę.

zmyslo napisał(a):Zadałem pytanie czy działa to cudeńko do ludzi którzy kupili to coś. Bedę miał odpowiedzi to dam Wam znać.

Ale wstępnie opisy sugerują że działa.


Ok. A teraz dalej info na temat tych podgrzewaczy, ta informacja może przyniesie jakieś korzyści dla "niepewnych".

Pyt.
"Witam.
Czy Podgrzewacz paliwa do Diesla działa bez zarzutu w te mrozy?
Został on kupiony u TECH-POL z Allegro.
Mam zamiar kupić to urządzenie.
Proszę o podpowiedź."

Odp1.
"W te duze mrozy nie radzi sobie,nie polecam"
Odp2.
"Co do podłączenia pod paliwo żadnych problemów, nad elektryką trzeba trochę się zastanowić i na pewno dokupić przewodu, bo w zestawie jest, ale na malutki samochodzik.

Jeżeli chodzi o podgrzewanie paliwa to przy rozruchu tak sobie, ale później zapobiega zamarzaniu ropy podczas jazdy, co niestety przed zamontowaniem występowało. Poza tym nie odkłada się parafina w filtrze i przewodach."

Odp3.
"witam. ja osobiście polecił bym wymiennik zakładany na przewód cieczy chłodzącej. ten podgrzewacz elektryczny pobiera ok 8,5A prądu czyli ok 100W a przepływ paliwa jest dość spory wiec praktycznie ten podgrzewacz ma znikome szanse na podgrzanie paliwa. no chyba że byłby używany tylko na 10 min przed odpaleniem samochodu bo wiadomo 100W w formie grzałki o jest niewiele"

Odp4.
U mnie podgrzewacz działa bez zarzutów. Polecam
Ostatnio edytowano 29 sty 2010, 08:52 przez zmyslo, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 14:49
Posty: 54 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Premacy 2003 2.0 tdvi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy