Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)
Sprawdziłeś co wychodzi z sondy czy oglądałeś pod samochodem wtyczki? U mnie wychodzi 5 przewodów, potem jest to zabezpieczone prawie do samego końca, ale jak wpełzłem pod auto okazało się że wtyczki są dwie: odpowiednio z 3 i 2 kabelkami. Z tego co pamiętam to sonda za katem miała 4 przewody i jedną wtyczkę.

Blase napisał(a):Sprawdziłeś co wychodzi z sondy czy oglądałeś pod samochodem wtyczki?
tylko sprawdziłem bo jak na tym mrozie położyłbym się pod auto to raczej już bym nie wstał
- Od: 7 cze 2007, 08:51
- Posty: 1826
jak zdiagnozować prawidłową pracę sondy lambda? zmierzyłem oporność obu sond pierwsza przed katalizatorem miała 5Ω natomiast druga w katalizatorze 10Ω – czyli w normie, wyjąłem akumulator oraz podstawkę i odpiąłem wtyczki.
jak zmierzyć napięcie??
jakie parametry musi mieć nowa sonda uniwersalna? jaki gwint, numer klucza...
jak zmierzyć napięcie??
jakie parametry musi mieć nowa sonda uniwersalna? jaki gwint, numer klucza...
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
A może lepiej podłaczyć pod pierwszy lepszy programik do diagnostyki?
Pierwsza jak sinusoida ma przebieg, bardzo szybko zmienia wartości z zakresu 0 -1 V, druga powinna mieć 1 V (idealne spalanie). Oczywiście po rozgrzaniu silnika i sondy...
Pierwsza jak sinusoida ma przebieg, bardzo szybko zmienia wartości z zakresu 0 -1 V, druga powinna mieć 1 V (idealne spalanie). Oczywiście po rozgrzaniu silnika i sondy...
- Od: 28 maja 2009, 12:09
- Posty: 218
- Skąd: GWE
- Auto: M6 LF GY + LPG Prins
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
kristofc napisał(a):Elm327 + PcmScan lub ScanXL ,ze pozwolę sobie odpowiedzieć za Lorbasa
Pozdr
Dokładnie!
EDIT
Dodam jeszcze, że mi po przeczyszczeniu przepływki druga sonda zaczęła wskazywać więcej o ok. 0,1 V i trzymała poziom ok. 0,94V. Ale to było jakieś 3 miesiące temu.
- Od: 28 maja 2009, 12:09
- Posty: 218
- Skąd: GWE
- Auto: M6 LF GY + LPG Prins
Lorbas czy mógłbyś mi napisać dokładnie procedurę sprawdzenia sondy lamba przez elm327? specjalnie kupiłem interfejs aby nie płacić za podłączenie do IDS`a, mam program PcmScan oraz Scan XL i interfejs elm 327, program łączy sie z kompem samochodu i mogę odczytać np, zeghary w komputerze i co dalej, wybieram oxygen sensor i robie zczytanie wyświetla mi sie coś takiego:
http://www.gobit.com.pl/~tomek/mazda6/wlaczony.JPG
http://www.gobit.com.pl/~tomek/mazda6/wlaczony.JPG
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
Z tego akurat za wiele się nie dowiesz – mówię o screenie.
Należy odpalić odpowiednie PIDy w ustawieniach. Teraz nie mam tego przed sobą.
Gdy właczysz monitorowanie to na wykresach te opcje nie będa aktywne. Będa obroty skakać, temp płynu chłodzącego i cos tam jeszcze.
I tam coś z O2S11 i 02S12 czy H02S11 oraz H02S12 – jakoś tak. Jedno z tych dwóch na wykresach nie będzie aktywne i własnie to ptaszkiem musisz zaznaczć w pidach w zakąłdce bodaj ustawienia...
Należy odpalić odpowiednie PIDy w ustawieniach. Teraz nie mam tego przed sobą.
Gdy właczysz monitorowanie to na wykresach te opcje nie będa aktywne. Będa obroty skakać, temp płynu chłodzącego i cos tam jeszcze.
I tam coś z O2S11 i 02S12 czy H02S11 oraz H02S12 – jakoś tak. Jedno z tych dwóch na wykresach nie będzie aktywne i własnie to ptaszkiem musisz zaznaczć w pidach w zakąłdce bodaj ustawienia...
- Od: 28 maja 2009, 12:09
- Posty: 218
- Skąd: GWE
- Auto: M6 LF GY + LPG Prins
Pisalem mu w innym watku. Szurek, zdecyduj sie gdzie chcesz pisac.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Nieeee, pisze skladnie i z sensem, nie podejrzewalbym
Ale wolalbym mimo wszystko jeden watek
(i pomoc innych, a tak to sie rozdziela na dwa – Ty tu, my tam i wychodzi qpa
)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
przepraszam byłem pod wpływem
, nic nie tłumaczy mojego zachowania, zachowałem się jak gówniarz – to już się więcej nie powtórzy
proszę o wybaczenie szanownych kolegów i dziękuję za wszelkie odpowiedzi, przenoszę się "TAM" i tu juz nie będę pisał aby nie dublować tematu
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
Drodzy koledzy moja pierwsza lambda dogorywa, niestety jest ona nietypowa dwa piny-5 przewodowa, druga jest normalna 4 przewodowa. Spotkał się ktoś gdzieś z takim zamiennikiem dla tej 5 przewodowej, szukam i nie mogę znaleźć wszędzie uniwersale są 4 żyłowe?Oryginał w serwisie w Krakowie ok. 1000 zeta 

Japoniec w moim życiu było super....
Amerykan szkoda gadać....
Ameryka z Japonią w jednym? Zobaczymy .....
Amerykan szkoda gadać....
Ameryka z Japonią w jednym? Zobaczymy .....
- Od: 20 lut 2010, 17:34
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Madzia 6 Sedan manual 2.3 Ameryka 2006 r.
Blase napisał(a):Sprawdziłeś co wychodzi z sondy czy oglądałeś pod samochodem wtyczki? U mnie wychodzi 5 przewodów, potem jest to zabezpieczone prawie do samego końca, ale jak wpełzłem pod auto okazało się że wtyczki są dwie: odpowiednio z 3 i 2 kabelkami. Z tego co pamiętam to sonda za katem miała 4 przewody i jedną wtyczkę.
Dokładnie. U mnie jest tak samo:




Zastanawiam sie czy Bosch ma w swojej ofercie sondę 5-przewodową która by podpasowała pod M6... ?
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6